Geschiedenis is geweest he. Ik ben van na die tijd, alsmede een groot percentage Indonesiers. Diegene die die tijd meegemaakt hebben vinden het allang goed, ze praten soms nog (goed) Nederlands en zijn er trots op ook. Maar veel van die mensen kom je niet meer tegen. In het dagelijkse leven kun je je hier prima mengen onder de Indonesiers. Verder zitten hier vrij veel buitenlandse studenten, een handjevol buitenlandse leraren en wat 'verdwaalde' expats.quote:Op maandag 18 september 2006 17:28 schreef PLAE@ het volgende:
Hoe kijkt de bevolking daar eigenlijk tegen Nederlanders aan? veel goeds hebben ze toch neit aan ons te danken.... wordt je niet met je nek aangekeken?
Ikke nietquote:Op woensdag 20 september 2006 15:15 schreef indahnesia.com het volgende:
hey Skippybal
niets geen tvp's nodig
Er stond nog een vraag open of heb je deze misschien niet gezien.quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
De vraag die nog open stond:
[..]
Geschiedenis is geweest he. Ik ben van na die tijd, alsmede een groot percentage Indonesiers. Diegene die die tijd meegemaakt hebben vinden het allang goed, ze praten soms nog (goed) Nederlands en zijn er trots op ook. Maar veel van die mensen kom je niet meer tegen. In het dagelijkse leven kun je je hier prima mengen onder de Indonesiers. Verder zitten hier vrij veel buitenlandse studenten, een handjevol buitenlandse leraren en wat 'verdwaalde' expats.
Hier ga ik dus weer verder
Ik snap niet waar u het over heeft: "op een zeikerig toontje en als een stel dreinerige kleuters te keer te gaan".quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Bericht voor de heren londoh en ayam2:
Vanaf nu is het heel simpel. Je reageert op een normale, constructieve wijze, of je vliegt eraf hier. Sfeer verkloten door op een zeikerig toontje en als een stel dreinerige kleuters te keer te gaan, vind ik persoonlijk reden genoeg om een bannetje uit te delen. En laat ik dat nou net kunnen.
Dus vanaf nu normaal doen, als jullie het op prijs stellen hier mee te praten over Indonesië.
Dit klinkt als een dreigement, maar dat komt zo: dat is het ook.
Einde bericht.
Nu je toch vragen aan het beantwoorden ben heb ik noig een vraag:quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Nadat het andere topic inmiddels vol is, ik had ook niet anders verwacht met een aantal belangstellenden en een enkele stalker, daarom deeltje twee. Ik zit namelijk nog altijd in Indonesië.
Het vorige deeltjehttp://forum.fok.nl/topic/855937
De vraag die nog open stond:
[..]
Geschiedenis is geweest he. Ik ben van na die tijd, alsmede een groot percentage Indonesiers. Diegene die die tijd meegemaakt hebben vinden het allang goed, ze praten soms nog (goed) Nederlands en zijn er trots op ook. Maar veel van die mensen kom je niet meer tegen. In het dagelijkse leven kun je je hier prima mengen onder de Indonesiers. Verder zitten hier vrij veel buitenlandse studenten, een handjevol buitenlandse leraren en wat 'verdwaalde' expats.
Hier ga ik dus weer verder
Ik heb genoeg geldquote:Op woensdag 20 september 2006 20:59 schreef ayam2 het volgende:
[..]
Er stond nog een vraag open of heb je deze misschien niet gezien.
Ik was nieuwsgierig hoe je de kost verdiend daar. Of heb je uitkering of zo iets?
wat bedoel je daarmee? oubollige verslagen uit de verre oostquote:Op vrijdag 22 september 2006 00:02 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ik ben een blanke hollander, ik ben nooit in indonesie geweest, maar ik moet ook elke keer rillen als die oubollige verslagen uit de Verre Oost lees. Ik kan er niks aan doen, ik vind het ouderwetse reisgidsjestaal. Ik kan me wel voorstellen dat je de neiging hebt om steeds een reality-check te doen, ik moet ook een beetje moeite doen om het niet beschamend te vinden.
Maar dan denk ik ook: lekker belangrijk! En nu zit deel 2 weer in MyAT!
Nu niet meer.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:02 schreef Roquefort het volgende:
Maar dan denk ik ook: lekker belangrijk! En nu zit deel 2 weer in MyAT!
Goh zeg, zou toch bijna jaloers worden: In Indonesia wonen niet hoefen werken en genoeg geld hebben.quote:
Wat een vunzige taal gebruik je hier. Kijk maar uit anders wordt je zo geband hier.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe is het verder met de katak coklat?
Een Pembantu doet (meestal) alleen maar schoonmaken en strijken...quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nyai of pembantu heet dat toch? ??
Dacht je soms dat we dat hier niet weten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Morgen als de zon op komt begint de Ramadhan.
Aardbevingen zijn niks bijzonder daar. Heeft met de ligging te maken enzo weet je wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:29 schreef indahnesia.com het volgende:
Afgelopen nacht weer een aardbeving ten zuiden van Yogyakarta. Wel een flink stuk meer zuidelijk dan de zware beving van eind mei. Ik ben er wakker van geworden, maar het voelde hier als niet meer dan een aardschokje van een paar seconden.
Moderate quake jolts Yogyakarta province
Ik denk dat je dos coklat bedoelde?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hoe is het verder met de katak coklat?
alleen een motor (125 cc), auto wil ik niet, je komt nergens doorheen als het een beetje druk is. Ik vind wachten al niet heel leuk, dat ga ik dus niet erger maken door een auto te nemen.quote:Op maandag 25 september 2006 01:10 schreef Jaguarized het volgende:
Heb je ook een auto daar of alleen de scooter?
Ach ja.. valt nog mee.. er zijn zelfs users hier die zich registreren om vervolgens te kunnen afgeven op alles wat ik schrijf. Haast niet voor te stellen dergelijke zieligerds he. Maar ach, die kom je overal tegen, ook in het echte Indonesie. Kan er niet wakker van liggen, het is namelijk niet mijn gemoedsrust.quote:Op zondag 24 september 2006 21:42 schreef pancer het volgende:
Je bent wel erg vriendelijk ayam2. Lijkt meer op een kruisverhoor dan echte belangstelling tonen.
Vreselijk om dit te horen Indah. Ik logeerde toen in Duta Garden en hotel Metro. Ik vond het juist zo'n gezellige buurt met al die restaurantjes, winkeltjes, guesthouses etc. Moet wel een ravage zijn nu.Wat een ramp voor die bewoners daar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:17 schreef indahnesia.com het volgende:
@pancer; Prawirotaman is flink getroffen. Ik schat dat zo'n 30-40 % tegen de vlakte is gegaan, en een overgroot deel flink beschadigd is. Hotelletje boeken daar kan nog steeds, maar je hebt wat minder keus dus
En voel je al schuldgevoel omdat je volgens jouw zeggen daar niet hoeft te werken omdat je geld genoeg en daarom alleen maar 'motortochtjes' maakt?quote:Op woensdag 27 september 2006 11:40 schreef indahnesia.com het volgende:
buiten de stad wonen de mensen die nu niets meer hebben dan wat loss stenen, verloren huisraad, wellicht een tent van het Rode Kruis en een stukkie rijstveld.. en dat is waar ze hun leven mee eindigen vrees ik, omdat er geen rooie rotcent is voor de wederopbouw..
je praat echt als een ayam zonder kop. Voel jij je soms schuldig tegenover al die mensen op de wereld die honger lijden, omdat jijzelf genoeg te vreten hebt?quote:Op donderdag 28 september 2006 08:57 schreef ayam2 het volgende:
En voel je al schuldgevoel omdat je volgens jouw zeggen daar niet hoeft te werken omdat je geld genoeg en daarom alleen maar 'motortochtjes' maakt?
Niet te geloven wat een droeve haas ben jij, 't is bijna lachwekkend. En hij geeft geld uit, dat is juist wat de mensen dan nodig hebben.quote:Op donderdag 28 september 2006 08:57 schreef ayam2 het volgende:
[..]
En voel je al schuldgevoel omdat je volgens jouw zeggen daar niet hoeft te werken omdat je geld genoeg en daarom alleen maar 'motortochtjes' maakt?
LadyMorana,quote:Op donderdag 28 september 2006 09:16 schreef LadyMorgana het volgende:
Wow ik lees nu pas deze en de vorige post en ik vind het geweldig te lezen over een land wat mij heel erg trekt en waar ik in de toekomst zeker heen ga.
Blijf inderdaad gewoon posten want volgens mij zijn er meer oprecht belangstellenden dan dat er mafkezen zijn
Ongelukkige samenloop van omstandigheden wellichtquote:Op vrijdag 29 september 2006 13:36 schreef fredissadinbed het volgende:
He Indahnesia,
Hoezo heb je er eigenlijk voor gekozen om in Yogjakarta te gaan wonen?
En waarom niet in Jakarta?![]()
Hehe, idd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 03:20 schreef indahnesia.com het volgende:
Spreektaal is vrij makkelijk, zeker voor de toerist/blanke. Ze zien dat je wellicht de taal niet goed spreekt, en doen daarom zelf ook moeite om het te willen begrijpen en corrigeren je wellicht op wat woorden. Schrijven is een heel ander verhaal. Soms kom ik woorden tegen waarvan ik denk 'nah, ja... wat een raar ding' en dan blijkt het een simpel basiswoord te zijn met een handvol vervoegingen eromheen.. tja..
Londoh is zeker een deskundige!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:57 schreef closje het volgende:
Jammer dan!!!
Hoewel ik vind , zoals eerder aangegeven, dat Londoh absoluut een deskundige is.
Hier is het nu 10:00 's ochtends en dus licht. Normaal kan ik twee heuvels zien die zo'n 5 a 7 km verder weg liggen, nu dus niet meer. Het is echt ontzettend veel bos dat op dit moment de luicht ingaat. En ik zie net dat de index van luchtvervuiling op 101 staat, wat unhealthy is. Eergister was het 54, gisteren 80 en vandaag dus 101, zie ook hier http://www.bangkokpost.co(...)ngnews.php?id=113420quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:40 schreef closje het volgende:
6 oktober
De bosbranden in Indonesië zijn zo ernstig, dat de rook ervan zelfs overlast veroorzaakt op Guam, dat 3.500 kilometer verderop in de Pacifische Oceaan ligt. Bangkok Post
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bosbranden_in_Indonesi%C3%AB
Tot ie kaboem zegtquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 13:47 schreef fredissadinbed het volgende:
Nice pic! Mag je die ook beklimmen?
Aha okequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:09 schreef indahnesia.com het volgende:
@Speedy, Mijn weerstation staat er inderdaad al. Ik heb alleen nog niets met de gegevens gedaan. Die wil ik uiteindelijk op internet zetten. Komt dus nog.
Software instaleren, paar gegevens invoeren en klaarquote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:05 schreef indahnesia.com het volgende:
nou, voorlopig nietgeen tijd voor en geen zin in.
tjah, dat vraag ik me ook wel eens afquote:Op donderdag 23 november 2006 21:40 schreef zquing het volgende:
wat doe je nu eigenlijk in indonesie?
En dat is waar het allemaal om draait. Het leven is te kort om te wachten met leven tot je pensioen begint.quote:Op woensdag 13 december 2006 06:09 schreef indahnesia.com het volgende:
Uiteraard snap ik dat onbeperkte vrijheid niet bestaat, maar een beetje in die richting is toch al heel wat.
quote:Menig maal heb ik op enkele fora laten weten druk bezig te zijn met mijn dak. Dit begon eigenlijk al een jaar of twee geleden, omdat ik toentertijd een nieuw huis huurde in het noorden van Yogyakarta. Daar zit ik sinds midden vorig jaar dan ook in. Het dak echter is minder blijvend dan ik tevoren had gehoopt. Na enkelen een toezegging gedaan te hebben over 'het verhaal van het dak' moet ik deze verplichting toch inlossen en moest ik eens aan het schrijven gaan. Het is misschien ook wel goed het hoofdstuk eens af te sluiten, hoewel het op dit moment nog niet zover is dat ik ook daadwerkelijk kan zeggen dat het gedaan is, want enkele buurgenoten die ingehuurd zijn door mijn aannemer zijn deze week de laatste hand aan het leggen aan het vernieuwen van het gehele dak, voor de tweede keer in twee jaar.
Authentiek Indonesie.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:39 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat zoek je? Cultuur? Zuipen? Rust? Drukte? Hoor het graag, dan kan ik vast wel wat neerschrijven voor je.
Geen ambassade in Bandung, demonstratie bij Duits cultureel instituutquote:Some 50 students united in the Pancasila Student Front West Java (Front Mahasiswa Pancasila Jawa Barat) organized a demonstration in front of the German cultural Goethe Institute in Jalan. R.E. Martadinata in Bandung earlier today. They were forced to hold their demonstration there, because Bandung does not have a representative office or embassy which could be the gathering place for their protests against Israel.
Godallemachtig, zo achterlijk heb ik ze zelfs hier nog zelden gezien.quote:Ongeveer 50 studenten die zichzelf het Pancasila Studentenfront West Java (Front Mahasiswa Pancasila Jawa Barat) noemt, heeft eerder vandaag een demonstratie gehouden bij het Duitse culturele Goethe Instituut aan Jalan. R.E. Martadinata in Bandung. Ze werden gedwongen om daar hun demonstratie te houden omdat Bandung geen buitenlandse vertegenwoordiging of ambassade heeft waar ze konden demonstreren tegen Israel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |