Je bedoelt niet-egoïsten en opgeleide mensen?quote:Op maandag 25 september 2006 21:03 schreef gronk het volgende:
Volgens mij was het vooral Balkenende die ons een recessie aanpraatte. En ik vind dat je 't Zalm niet kan aanrekenen dat-ie zegt dat 2.5% teveel is. Dat hoort bij z'n rol. Niks mis mee.
Malloten die in loondienst zijn (of nog op een universiteit rondhuppelen) die 'n werkgeversstandpunt verdedigen, daar is wat mee mis.
Ah, loonsverhoging vragen is egoistisch.quote:Op maandag 25 september 2006 21:25 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Je bedoelt niet-egoïsten en opgeleide mensen?
laat iedereen ervan profiteren, nu geldt die economische vooruitgang puur voor het bedrijfsleven hoor.quote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
En het gaat weer beter met de economie en de bonden ruiken weer hun kans
Is weer een snel cursus hoe een economische groei de kop in te drukken![]()
Wat een kromme vergelijking, maar dat weet je vast wel zelf.quote:Op maandag 25 september 2006 21:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, loonsverhoging vragen is egoistisch.![]()
Nou, denk eraan, de eerstvolgende keer dat je voor 'n stoplicht staat, en mensen ziet die misschien wel willen oversteken, dat je die mensen altijd laat voorgaan, ook al staat je licht nog zo op groen en toeteren de mensen achter je nog zo hard. Tenslotte is 't egoistisch om je eigen wens om door te rijden en op tijd thuis te komen te laten prevaleren boven de wensen van anderen.![]()
Die vergelijk is net zo krom als jouw idee dat het egoistisch zou zijn om loonsverhoging te vragen. Zakelijk, dat klopt wel. Want dat inflatiecijfer bevat ook een aantal dingen niet. Pensioenpremies en ziektekostenpremies bijvoorbeeld. En dat zijn nou net de dingen die de afgelopen vier jaar flink gestegen zijn. En die je besteedbaar inkomen flink verlagen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:36 schreef WeirdMicky het volgende:
Het gaat om het recht dat jij vindt dat je een loonsverloging dient te krijgen. En dit hoger dan het inflatiecijfer, zelfs al is dit ten koste van verdere (economische) ontwikkeling.
He dat zeg ik niet maar die bonden moeten niet meer gaan eisen dan de inflatie correctie zeker niet als de economie net aan het opkrabelen is.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:05 schreef gronk het volgende:
Maar kun je mij eens uitleggen waarom werkgevers (i.e. bedrijven) stijgingen van kostprijzen wel mogen doorrekenen in hun product, en werknemers niet?
Prima. Maar laten de bedrijven dan eens beginnen het goede voorbeeld geven door de benzineprijzen in hetzelfde tempo de olieprijsdalingen te laten volgen als ze doen met prijsstijgingen. En hetzelfde natuurlijk ook voor aardappelen (friet!), groente, bier, staal etc.quote:Op donderdag 28 september 2006 19:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He dat zeg ik niet maar die bonden moeten niet meer gaan eisen dan de inflatie correctie zeker niet als de economie net aan het opkrabelen is.
Als ondernemer kun je ook niet alles doorberekenen als je kosten stijgen, je hebt ook met concurrentie en afspraken en andere factoren te maken. En ik kan het weten want ik ben ondernemer.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar kun je mij eens uitleggen waarom werkgevers (i.e. bedrijven) stijgingen van kostprijzen wel mogen doorrekenen in hun product, en werknemers niet? Ik hoor geen geluiden van allerlei users als de prijzen van allerlei producten omhoog gaan, dat dat slecht is voor de economie.
Ja, en ik ben sinterklaas.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:40 schreef more het volgende:
Als ondernemer kun je ook niet alles doorberekenen als je kosten stijgen, je hebt ook met concurrentie en afspraken en andere factoren te maken. En ik kan het weten want ik ben ondernemer.
Nee, daar hebben we Wouter Bos al voorquote:
En dat valt ook wel mee. Dat is wel erg kort door de bochtquote:
Goede mensen vinden altijd werk en vinden ook werk wat op de juiste manier beloond wordt. Dus die hebben dat opgelegde vanuit de bonden echt niet nodig.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:56 schreef gronk het volgende:
Dan doe je 't maar zonder arbeidskrachten. Mag je lekker alles zelf doen.
quote:Op donderdag 28 september 2006 23:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Goede mensen vinden altijd werk en vinden ook werk wat op de juiste manier beloond wordt. Dus die hebben dat opgelegde vanuit de bonden echt niet nodig.
Geen kosten, alleen al aan elektriciteit verbruik ik per dag, wat een gemiddeld gezin per jaar verbruikt. (3600kWh per dag)quote:Op donderdag 28 september 2006 20:56 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en ik ben sinterklaas.Tegenwoordig is iedereen ondernemer
Dan doe je 't maar zonder arbeidskrachten. Mag je lekker alles zelf doen. Of ben je ICT-'ondernemer'? Dan heb je toch nauwelijks kosten.
Mensen die de 'lusten-zonder-lasten'-werkwijze prevaleren moeten voor onbepaalde tijd worden uitgesloten op de banenmarkt. Denken ze wel twee keer na.quote:Op donderdag 28 september 2006 23:55 schreef gronk het volgende:
[..]![]()
En als je 't nou net prima bij je zin hebt bij je huidige werkgever, maar al vier jaar alleen maar achteruit bent gegaan in besteedbaar inkomen? Moet je dan maar op zoek gaan naar een andere werkgever, met veel beroerdere arbeidsomstandigheden, hufterigere collega's, saaier werk, alleen maar voor dat beetje meer geld?
(en kom niet aan met het non-argument dat je dan maar bij je werkgever moet gaan 'onderhandelen'^W bedelen voor 'n hoger loon. D'r zijn zat werkgevers waar dat gewoon niet 'im frage'is. Zeker niet voor 2.5%)
Overigens, ik weet van een zekere chipsbakker in de buurt van eindhoven dat, toen ze eens een jaartje geen bonus gaven ivm economische malaise, de werknemers zelf hun bonus namen door in grote getale laptops in de achterbak te gooien. Is dat de mentaliteit die je voorstaat?
Mensen die macho bullshit uitslaan zouden eens moeten gaan rijden in een auto met een 15 centimeter lange roestvrijstalen pin op het stuurwiel, met de mededeling dat dit de nieuwste trend is om de verantwoordelijkheid voor veilig rijgedrag (zoals een aangepaste snelheid, en meer afstand houden) fysieker te maken, en meer bij de bestuurder te leggen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 01:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Mensen die de 'lusten-zonder-lasten'-werkwijze prevaleren moeten voor onbepaalde tijd worden uitgesloten op de banenmarkt. Denken ze wel twee keer na.
Dat is wel beduidend minder dan die 2,5 % die de bonden eisenquote:Op zaterdag 30 september 2006 09:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoog in de boom gaan zitten. 2007 1,5% en in 2008 1,75% en iedereen is blij
Omdat het kosten dekend moet blijven? Maar dat soort dingen mogen wel gecompenseerd worden maar dat is iets anders dan klakeloos 2,5 % eisenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:49 schreef gronk het volgende:
Oi, Martijn, leg eens uit waarom dit: Verzekeraars: Zorgpremie fors omhoog goed is voor de economie
Besteedbaar inkomen daalt al drie jaar op rij volgens het CBS. Moet dan dus ook gecompenseerd worden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Omdat het kosten dekend moet blijven? Maar dat soort dingen mogen wel gecompenseerd worden maar dat is iets anders dan klakeloos 2,5 % eisen![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |