abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42370726
Nu op teletekst pagina 115:
De zorgverzekeraars verwachten dat de ziektekostenpremie volgend jaar flink zal stijgen. De koepelorganisatie ZN zegt dat de premie zo'n 120 euro omhoog gaat terwijl minister hoogervosrt van maximaal 100 euro uitgaat.

Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers en de gestegen kosten van de huisartsen en ziekenhuizen. er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vooral het laatste stukje roept wat twijfels op.
Blijkbaar mag de normale burger opdraaien voor de gemaakte kosten omdat de zorgverzekeraars hun debiteuren administratie niet op orde hebben.
Bij een gemiddelde zorgpremie van 1000 euro, zorgt deze slordigheid ervoor dat we met z'n alle 150.000.000 euro extra moeten lappen.
Het is een taak van de minister om de zorgverzekeraars te wijzen op hun administratieve organisatie en niet de extra kosten te verhalen op de wel betalende burgers.
pi_42371050
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:44:08 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42371072
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42371098
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Is er uberhaupt IEMAND die hier NIET op had gerekend ? En zou trouwens die randdebiel van een Hoogervorst niet zijn ontslag indienen als de verzekeringen binnen afzienbare tijd omhoog zouden gaan ?
Ja, van dezelfde partij met een hekel aan de sorry cultuur.
pi_42371121
Iedereen weet dat we binnen een paar jaar 1500 euro per jaar gaan betalen. Het systeem zoals in NL is ingevoerd is een kopie van het model in Zwitserland en ook daar is de premie fors gestegen.
pi_42371124
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:33 schreef Windsurfbart het volgende:

Volgens Zorgverzekeraar Nederland zijn er extra onkosten door het grote aantal wanbetalers [..] er zijn momenteel 150.000 mensen die een half jaar geen premie hebben betaald.
Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdomme
pi_42371185
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Is TS nou echt zo naief om te denken dat dit niet voorzien was? Of dat dit een verrassing is?
De vraag is natuurlijk : was dit kabinet werkelijk zo naïef ? Zo ja, wat doet dat incompetent stel hufters d'r nog ? Het hele plan was bij voorbaat een mislukking.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:48:12 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42371230
Marktwerking hè, goh wat is het toch goed voor ons.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42371269
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:45 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Kunnen die mensen gewoon niet dood godverdomme
Ik neem het ze niet kwalijk. Als je niet betaalt word je toch wel geholpen. En van een kale kip kun je niet plukken. Daarom is het nieuwe systeem ook onzinnig, de mensen die wel betalen moeten extra betalen en de mensen die niet betalen zal het worst zijn. Gezondheidszorg aan de overheid overlaten is misschien minder efficient, het kost de gemiddelde burger per saldo minder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2006 21:49:54 ]
pi_42371270
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef Hathor het volgende:
Volgens mij was het idd wel z'n beetje algemeen verwacht.
Behalve door het kabinet dan misschien.
pi_42371274
En die wanbetalers zijn niet eens de mensen met de allerlaagste inkomens, want van mensen met een uitkering word het maandelijks automatisch ingehouden, kun je nagaan wat een puinhoop het zou zijn geweest als die het ook nog eens zelf zouden moeten overmaken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_42371297
Met z'n alle overstappen naar 1 zorgverzekeraar is een optie. Dan gaat de rest failliet. Het resultaat is een monopolist en dat is verboden in NL.
pi_42371413
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik neem het ze niet kwalijk.
Flikker op man, ik ga mijn volksvertegenwoordiger mailen dat ze een wet invoeren dat het standaard van hun uitkering of loon wordt ingehouden.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:55:52 #14
66444 Lord_Vetinari
pi_42371498
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:49 schreef Hathor het volgende:
En die wanbetalers zijn niet eens de mensen met de allerlaagste inkomens, want van mensen met een uitkering word het maandelijks automatisch ingehouden, kun je nagaan wat een puinhoop het zou zijn geweest als die het ook nog eens zelf zouden moeten overmaken.
Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
pi_42371504
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler worden Zijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:57:23 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_42371555
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het mag toch inmiddels weleens kappen wezen met die stijgingen lijkt me. 10 jaar geleden betaalden we nog geen kwart van wat we nu kwijt zijn. Ik betaal fucking 1300 euro per jaar, aan zorg die IK niet gebruik? En dat moet nog maar weer "fors omhoog"? Ik ga ook zo'n wanbetaler worden Zijn ze nou helemaal van de ratten gepaald?
Tja, ik betaal ook ruim 2x zoveel per maand als onder het Ziekenfonds.
pi_42371574
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, het zijn mensen zonder inkomen. Illegalen, daklozen en zo. En AOW'ers, die het gewoon niet meer kunnen betalen.
Hoe betaalden illegalen en daklozen vroeger dan? Van illegalen kan ik me nog iets voorstellen, want die hebben (soms/vaak) wel een baan, waar het dan van ingehouden werd. Maar daklozen hebben toch vaak geen inkomen?
pi_42371578
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:00:07 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_42371646
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:58 schreef Windsurfbart het volgende:

[..]

Dus het zorgstelsel is in NL veel te duur geworden. Premiestijging zal tot gevolg hebben dat er meer niet-betalende personen bijkomen wat de kosten weer hoger zal maken. Klinkt als een rondje waar je nooit meer uit komt.
Dat is het ook. Marktwerking he? Het heilige koetje van al die niet nadenkende "liberalen" hier op FOK! Mensen die niet beseffen dat er bepaalde zaken zijn waar je geen marktwerking op moet loslaten. de gezondheid van je bevolking, bijvoorbeeld.
pi_42371753
Ik denk dat de zorgverzekeraars zich op de borst slaan en zichzelf een hoger salaris geven omdat het zo goed verlopen is.
Als iedere zorgverzekeraar 120 euri duurder wordt dan zou ik toch denken aan kartelafspraken.
In ieder geval krijgen we minder zorg voor meer geld, ben benieuwd wat ze er allemaal uit gaan schoppen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:13:23 #21
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_42372165
Ik lees het ook net op de telegraaf.nl. Wat een klojos zeg!

Zorgverzekeraars verwachten forse stijging zorgpremie
ZEIST - De premie die burgers volgend jaar voor hun ziektekostenpolis moeten betalen, kan fors oplopen. Dat heeft directeur Martin Bontje van de koepelorganisatie van zorgverzekeraars ZN woensdag gezegd.

Het ministerie van Volksgezondheid gaat ervan uit dat de premie voor 2007 met ongeveer 100 euro zal stijgen tot 1166 euro per jaar. ZN gaat uit van een bedrag van minstens 1188 euro. Bontje verwijt minister Hans Hoogervorst de prognose voor volgend jaar „om politieke redenen” te rooskleurig te hebben voorgesteld.

De ZN-directeur zegt dat de zorgverzekeraars over 2006 40 euro per verzekerde verlies hebben geleden. Daarbij moeten ze volgend jaar extra geld op tafel leggen voor maatregelen tegen wanbetalers. Verder zullen de zorgkosten per patiënt verder stijgen, en de kosten die verzekeraars moeten maken om hun bedrijf te runnen.

Door de invoering van het nieuwe zorgstelsel moesten alle burgers afgelopen jaar kiezen bij welke zorgverzekeraar ze een polis afsloten. Binnenkort hebben ze de mogelijkheid om over te stappen naar een andere, als ze ontevreden zijn over hun huidige verzekeraar.

Bontje verwacht dat de grote zorgverzekeraars hun premie voor volgend jaar begin november bekendmaken. De andere zullen later in november volgen. Vanaf 1 december kunnen mensen hun contract met hun zorgverzekeraar verbreken. Een meerderheid van de Tweede Kamer probeert die datum te vervroegen, bijvoorbeeld naar 15 november.

Problemen

Maar Bontje zei woensdag dat de zorgverzekeraars daardoor in problemen komen. Het is volgens hem een enorme klus voor de bedrijven om al hun klanten voor 1 december een brief te sturen met daarin een aanbod voor een nieuwe polis. Hij denkt dat die datum niet vervroegd kan worden.

Bontje verwacht dat de komende maanden 50 tot 75 procent van de verzekerden van verzekeraar zal wisselen, een veel groter aantal dan vorig jaar. Hij sluit daarbij niet uit dat verzekeraars de komende tijd in financiële problemen komen en worden gedwongen te fuseren met andere.

Zorgtoeslag

De Tweede Kamerleden Ferd Crone en Frank Heemskerk (beiden PvdA) willen van het kabinet weten hoe het de zorgtoeslag denkt te verhogen nu de premie hoger uitvalt dan gedacht. Ze hebben hierover woensdag schriftelijke vragen gesteld aan de ministers Gerrit Zalm (Financiën) en Hoogervorst.

De PvdA'ers willen vóór donderdagochtend half tien antwoord, omdat daarna de financiële beschouwingen verdergaan, het debat over de financiële plannen van het kabinet voor volgend jaar.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_42372242
nouja, ze doen maar.. ik zou een periodiek omhoog gaan, dus blijft het hetzelfde.
pi_42372354
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:15 schreef KonnieKipke het volgende:
nouja, ze doen maar.. ik zou een periodiek omhoog gaan, dus blijft het hetzelfde.
Ja, dat schiet lekker op. Zo verbeter je jezelf financieel nooit natuurlijk, als de onkosten net zo hard stijgen.
Om nog maar te zwijgen over de mensen die er geen periodiek op vooruit gaan. Die gaan dus achteruit.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:18:02 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_42372402
Ik kan het straks allemaal niet meer betalen , ik kan nu al nauwelijks rondkomen
pi_42372967
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:18 schreef Bep het volgende:
Ik kan het straks allemaal niet meer betalen , ik kan nu al nauwelijks rondkomen
Dan stop je toch met betalen, dat schijnt een hele grote groep al te doen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')