Bron: rkcwaalwijk.nlquote:Blessures
Vanwege blessures kan trainer/coach Adrie Koster in de wedstrijd tegen FC Groningen geen beroep doen op een vijftal spelers. Virgilio Teixeira is nog uitgeschakeld vanwege zijn neusbreuk, Ricky van den Bergh is herstellende van een heupblessure, Robert Fuchs kampt met een blessure aan de lies, Hans van de Haar heeft last van het bovenbeen en aanvoerder Patrick van Diemen ontbreekt wegens een hamstringblessure.
Naast Milano Koenders behoort ook beloftenspeler Hans Mulder tot de selectie van aanstaande zondag. De rechtermiddenvelder speelde afgelopen woensdag met Jong RKC WAALWIJK tegen Ajax 1 voor de KNVB beker.
FC Groningen - RKC WAALWIJK wordt aanstaande zondag gespeeld in de Euroborg, de aftrap van deze wedstrijd is om 14.30 uur.
Trouwens tvnoord draaide net dat nummer ''op de trekker naar Madrid'' weer, dit keer met een dikke zwarte balk voor buijs zijn kop..quote:Nevland twijfelgeval tegen Partizan
25 september 2006
FC Groningen-trainer Ron Jans moet donderdag tegen Partizan Belgrado mogelijk flink improviseren in de voorhoede. Na Glen Salmon is ook de inzetbaarheid van Erik Nevland twijfelachtig. De Noorse topschutter kreeg zondag tegen RKC Waalwijk (1-1) opnieuw last van een pijnlijke buikspier. "Ik was net weer fit, dus dit is echt pech", aldus Nevland tegen FCUpdate.nl.
Door de spierblessure kon Nevland de voorbije week tegen Sparta en TOP Oss (beker) niet in actie komen. Zijn rentree tegen RKC moest hij noodgedwongen beperken tot 54 minuten. "Ik maakte eerst een vervelende beweging waardoor het in m'n zij schoot", legt Nevland uit. "Daarna werd ik uitgerekend op die plaats ook nog door een elleboog geraakt. Toen was het voorbij; ik kon niet echt meer draaien en schieten."
De komende dagen moet blijken of Nevland kan spelen in het UEFA Cup-duel met Partizan, waarin FC Groningen moet proberen om een 4-2 achterstand weg te werken. "Ik heb nu geen idee of ik op tijd hersteld ben voor donderdag. Op dit moment kan ik alleen hopen dat het lukt. Het doet nu pijn, maar met die pijn kan ik wel leven. Het is belangrijker dat ik me goed kan bewegen. Nu is dat moeilijk, maar over een paar dagen is het hopelijk in orde."
FC Groningen kan tegen Partizan vrijwel zeker geen beroep doen op Glen Salmon. De Zuid-Afrikaanse spits heeft nog altijd last van een hamstringblessure. Salmon liep de kwestuur op tijdens het eerste duel tegen de Servische formatie. Hij liet zich in Belgrado al na een half uur spelen vervangen door Yuri Cornelisse.
Bron: FCUpdate.nl
Als we donderdag doorkomen en we zondag gelijkspelen ben ik tevredenquote:Op dinsdag 26 september 2006 22:43 schreef vitessezuid113 het volgende:
Donderdag zal het wel lukken voor FC Groningen om de poulefase te halen van de Uefa Cup.
Dan mogen ze Zondag tegen ons de punten wel weer verspelen![]()
Heb altijd een zwak voor die jongen, heerlijk mannetje. Mark-Jan doe je ding morgen!quote:Meteen de duels pakken en erop kletsen
Mark-Jan Fledderus gelooft in overwinning FC Groningen op Partizan
’Het wordt thuis heel anders dan in Belgrado’
Even de zaak op scherp zetten. Aan het eind van het interview, waarin de kansen van FC Groningen tegen Partizan Belgrado diepgaand afgewogen zijn: ’wordt het nou 2-0 of 3-0?’ Mark-Jan Fledderus, aanvallende middenvelder van de FC, vertrekt geen spier van zijn gezicht. ”Drie-nul wordt het. Schrijf maar op: drienul, dat is mijn prognose.”
Hij heeft duidelijk zelfvertrouwen. Na zijn komst naar Groningen, volgend op een verblijf in Heerenveen en een mislukt huuravontuur bij Telstar, heeft hij een contract verdiend en voorlopig ook een basisplaats.
In zijn eerste Europa Cup-wedstrijd, in Belgrado, maakte Mark-Jan Fledderus (23) meteen een belangrijk doelpunt. ”Ik heb altijd van mezelf het gevoel gehad dat het er in zat”, zegt hij. ”Bij Heerenveen viel ik een paar keer in, maar daar was de concurrentie erg groot.
Ik werd aan Telstar verhuurd en naar wat mij verteld werd paste ik in de plannen van trainer Poortvliet. Maar twee wedstrijden ging het niet zo goed en ik belandde op de bank. Die periode heeft me sterk gemaakt. Toen heb ik het knokken geleerd. Ik ben voor mezelf gaan trainen, dan kon ik mezelf in ieder geval niet verwijten er niet alles aan gedaan te hebben.”
Fledderus’ contract bij Heerenveen liep af en ineens meldde zich FC Groningen. ”Ron Jans wilde me er graag bij hebben. Ik zou minuten krijgen en als ik mijn kans dan pakte zou ik een volwaardig selectielid worden. Ik kreeg veel vertrouwen.”
Intussen is Mark-Jan Fledderus uitgegroeid tot een volwaardig basisspeler. ”Voorlopig sta ik er in, maar dat kan zo weer anders zijn. Wat ik wel heel apart vind is dat ik ben meegegroeid met FC Groningen. Toen ik kwam was het eigenlijk net een stabiele eredivisieclub, een jaar daarvoor was het nog degradatievoetbal geweest. Nu is de club subtop en ontwikkel ik mezelf ook in die richting.”
Enige zelfkritiek is Fledderus overigens niet vreemd. ”Het gaat nog niet zo als ik hoop. Qua veldspel gaat het steeds beter, maar ik ben dit seizoen nog niet echt beslissend geweest met goals of assists. Het rendement van mezelf vind ik dus nogal tegenvallen. Aan de andere kant heb ik wel het idee dat ik me nog ontwikkel.”
In Belgrado scoorde de geboren Coevordenaar wel. Belangrijk, want voor hetzelfde geld was het daar heel slecht met FC Groningen afgelopen. ”De uitwedstrijd was een heel mooie ervaring”, kijkt Fledderus terug, ”maar we speelden wel verschrikkelijk slecht. Misschien waren we onder de indruk, we hebben geen Europa Cup-ervaring. Ik ben er van overtuigd dat het thuis anders wordt dan in Belgrado, maar dan hebben we wel de steun van het publiek nodig. Als wij scherp beginnen, meteen de duels pakken en erop kletsen, dat we er een mooie wedstrijd van willen maken, dan krijgen we die steun wel. En dat kan net dat zetje geven.”
Hij kan het niet genoeg benadrukken, de rol van de supporters. ”We moeten ze echt meteen achter ons krijgen, goed voetballen, achterin de boel dicht houden. Je hoeft niet direct te scoren, als je dat in de zestigste minuut doet dan heb je nog een half uur voor de tweede. We moeten niet te gehaast spelen, ons niet over de kop lopen. Als we eventueel een 2-0 voorsprong nemen, dan moeten we doorvoetballen richting de 3-0. We hebben negentig minuten om twee goals te maken.”
En de tegenstander? Fledderus: ”Ik weet niet van ik van hen moet verwachten. Ik vond dat zij thuis erg veel aanvallend ingestelde spelers hadden. Ze zullen nu gaan verdedigen en ik weet niet of ze daar de geschikte spelers voor hebben.
Belangrijker is dat wij voor honderd procent gemotiveerd zijn en ons niet laten aftroeven, wat vorige keer het geval was. En als je het redt, dan is het al een fantastisch seizoen. Dan heb je nog vier Europese wedstrijden. Als je dáár alleen al aan denkt, dan wil je je wel het snot voor de ogen lopen. Als ik het gras op moet eten om het te halen, dan doe ik het ook hoor!”
(Bron: DvhN, Henk Mulder)
Riemerquote:De scheidend voorzitter van SC Heerenveen, Riemer van der Velde, deed een opvallende uitspraak tegenover journalist Willem Neeskens.
Van der Velde werd op de sponsoravond van de voetbalclub Excelsior `31 door de journalist geïnterviewd. De voorzitter van SC Heerenveen legt op 1 oktober, na 23 jaar dienstverband, de voorzittershamer neer.
Hier volgt een passage uit het interview van Willem Neeskens:
`SC Heerenveen is een fatsoenlijke club, met fatsoenlijke spelers, dito sponsoren, -bestuurders én -supporters. Wie dat niét is, schop ik persoonlijk de deur uit! Deden ze dat ook maar bij een club als ADO Den Haag! Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat er bestaat. Als je nagaat dat een deel van die zogenaamde supporters het leuk vindt om bij thuiswedstrijden een afvalcontainer vol te pissen, deze ton vervolgens doorgeven aan elkaar om ém uiteindelijk om te kieperen in een aangrenzend vak – met fatsoenlijke voetbalsupporters die voor de lol naar een voetbalwedstrijd gaan – dat kan er bij mij niet in. Sterker nog, ze laten dat gajes ook nog eens de verkiezing van de `Man of the match` bepalen. Het moet toch niet gekker worden! Kijk, als voorzitter moet ik `gewoon` tussen mijn supporters in kunnen staan, zo simpel is het. Als je nagaat dat mijn zwager jarenlang voorzitter was van FC Groningen en het dáár ook al niet durfde, zegt dat genoeg. We moeten dat geteisem gewoon uit het stadion weren. Anders is er niet van..`
Vinnik ookquote:Op woensdag 27 september 2006 10:23 schreef Prosac het volgende:
@Clauwhee
Mark-Jan is natuurlijk gewoon een held, helemaal zelf dat contract afgedwongen. fantastische speler om te zien
quote:Op woensdag 27 september 2006 09:54 schreef dolledingo het volgende:
Over Fledderus gesproken, wisten jullie trouwens dat hij basisschool verkering heeft met Kim Hoekstra, het zusje, van jawel Peter Hoekstra. Kim is een lekker wijf (wel aardig om te zien), maar ze heeft in Assen en omgeving nou niet echt de reputatie dat ze relaties aangaat uit pure liefde..
Ik heb er zin in!quote:Supportersvereniging: Het wordt een hel!
27 september, 11:20 uur
Twee weken geleden speelden we voor het eerst sinds 14 jaar weer Europees. Helaas moeten we nu een achterstand goedmaken in onze eigen Groene Hel. Donderdag kunnen we met z’n allen de tweede poulefase bereiken maar dit zal geen gemakkelijke opgave zijn.
Daarom wil ik iedereen oproepen mee te werken aan de fantastische mega sfeer acties van de Groningen Fanatics en vervolgens moet de Groene Hel van begin tot eind kolken. Negentig minuten zingen, schreeuwen, stampen, fluiten, klappen. Het maakt allemaal niet uit. Het moet een orkaan van lawaai worden die de spelers naar ongekende hoogte brengt. En ook op de moeilijke momenten moeten we als een Groen-Witte Leger achter de FC staan om ze er doorheen te slepen zodat de Euroborg aan het eind ontploft van geluk en een waar volksfeest ontstaat.
Donderdagavond krijgt het begrip sfeer een andere betekenis en “Groningen de Koningen” verandert in “Groningen de Europese Koningen”.
We are from the Green White Army
we are gonna win today
And we all shake it up
while we’re going to the top
‘cause we are the Pride of the North
Roger Stinissen
Voorzitter Supportersvereniging FC Groningen
Bron: FC Groningen
quote:FC Groningen verlengt contract Jans
27 september, 13:01 uur
FC Groningen en Ron Jans zijn een nieuwe verbintenis overeengekomen. De trainer, die vrijdag 48 jaar wordt, verlengt zijn contract in Euroborg met één jaar. Jans is bezig aan zijn vijfde seizoen bij de Trots van het Noorden.
Ron Jans is na Foeke Booy van FC Utrecht de langst zittende trainer bij één en dezelfde club in het betaalde voetbal. Jans werd eind oktober 2002 aangesteld als de opvolger van Dwight Lodeweges. Hij was speler van de Groningse club tussen 1982 en 1984.
Jans staat donderdagavond tegen Partizan Belgrado voor de 153ste keer langs de lijn in een officieel duel voor FC Groningen. Van de voorgaande duels won de FC er 58, 37 wedstrijden eindigden gelijk en 57 keer werd er verloren. Op de eeuwige ranglijst van duels als hoofdtrainer van FC Groningen bereikt Jans tegen Partizan de gedeelde derde plaats. Theo Verlangen (271) en Hans Westerhof (236) staan respectievelijk eerste en tweede. Ron Groenewoud en Jan van Dijk coachten de FC ook 153 maal.
In Jans’ eerste seizoen bij de club eindigde de FC als vijftiende. Een jaar later stond de ploeg na 34 speelronden op de dertiende plaats. In het seizoen 2004/2005 deed de FC het weer iets beter: twaalfde. Afgelopen seizoen eindigde FC Groningen in de reguliere competitie als vijfde en werd in de finale van de play-offs om een plek in de Champions League verloren van Ajax. FC Groningen plaatste zich voor de UEFA Cup. In het bekertoernooi behaalde FC Groningen in 2003 en 2006 de kwartfinales.
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen is verheugd met de contractverlenging. “Er liggen nog enorme uitdagingen en we denken die met elkaar te kunnen invullen. Door nu al met elkaar tot een nieuw akkoord te komen is er in een vroegtijdig stadium reeds duidelijkheid naar het volgende seizoen toe. Wij denken dat dit goed is voor de rust en continuïteit binnen de club.”
Vorig jaar verlengde Jans zijn contract bij FC Groningen ook met één seizoen. Nu dus weer. “Dat zijn bewuste keuzes. Ik heb het prima naar mijn zin bij de club en we kijken gewoon per jaar of we met elkaar verder willen. Ik heb niet het gevoel dat mijn werk bij FC Groningen er al op zit. Een langdurig contract bindt beide partijen echter ook op momenten dat het misschien niet meer gewenst is. Nu is de periode dat we aan elkaar contractueel verbonden zijn te overzien en dat vind ik prima. Ik blijf vol ambitie meewerken aan het verder uitbouwen van de club”, aldus Jans.
Bron: FC Groningen
NEK/NAK 1 pot natquote:Op woensdag 27 september 2006 13:44 schreef MaxPower het volgende:
Dat doek van NEC is betaald door de club, zij hebben een budget van 10.000 euries, waarvan ze de helft dus hebben gespendeerd aan zo'n gedrukt megadoek. Dat megadoek van Bavaria is van NAC (vivimos la vida amarilla negra). Straalt absoluut niks uit als je er zelf geen uren in hebt gestoken.
Dat valt me mee! Scheelt weer.quote:FC Groningen vrijwel fit tegen Partizan
GRONINGEN - Ron Jans kan donderdagavond in de Euroborg in de tweede UEFA Cup-wedstrijd tegen Partizan Belgrado beschikken over een vrijwel fitte selectie.
Alleen aanvoeder Paul Matthijs heeft nog liesklachten. Erik Nevland, Koen van de Laak en Glen Salmon waren woensdag van de partij op de laatste training.
De vermoedelijke opstelling: Roorda; Silva, Sankoh, Kruiswijk en Van der Linden; Van de Laak, Fledderus, Lindgen en Levchenko; Suarez en Nevland.
Bron: RTV Noord
Ik ben optimistischquote:Op woensdag 27 september 2006 16:48 schreef Eilanden het volgende:
Wat is nu jullie gevoel voor de wedstrijd tegen die Joego's? Nog stedds even optimistisch als twee weken geleden?
quote:Jans: “We hebben geloof in onszelf”
27 september, 14:32 uur
Vlak voordat de contractverlenging van Ron Jans bekend gemaakt werd, gaf Ron Jans zijn visie op het UEFA Cup-duel van donderdagavond tegen Partizan Belgrado. “Het is belangrijk dat we geloof in onszelf blijven houden. En dat we niet de schroom van de eerste wedstrijd hebben.”
“Vanochtend sloeg ik het Dagblad open en las daarin het interview met Mark-Jan Fledderus. Ik kon me prima in zijn woorden vinden. De duels winnen en erop kletsen, daar komt het op neer. Maar we moeten ook niet vergeten na te denken en daardoor de tegenstander in het zadel helpen. We proberen uiteraard te voorkomen dat zij een goal scoren. Maar zelfs al doen ze dat wel, denk ik nog dat we kans maken. Ik acht ons in staat drie keer te scoren en helemaal in de ambiance van morgenavond. Want ik verwacht een sfeer in Euroborg die we nog niet eerder meemaakten. De groen-witte heksenketel heb ik het al eens genoemd. Morgen zal iedereen van de eerste tot de laatste minuut de UEFA-cupkoorts heersen.”
Blessure
“Van de eerste selectie is alleen Paul Matthijs morgenavond niet inzetbaar. Danny Holla zal derhalve vanaf de tribune toekijken. Voor Paul is het overigens best sneu. Hij is één van de spelers die bij FC Groningen ook de mindere tijden heeft meegemaakt en nu uitgerekend bij de uit- en thuiswedstrijd is hij niet inzetbaar. Dus ook voor hem is het te hopen dat we de groepsfase zullen bereiken.”
Geleerd
“We zullen in de voorbereiding minder bezig zijn met de tegenstander, dan voorafgaand aan de eerste wedstrijd. Of ze nu met één, twee of drie spitsen spelen. Het maakt weinig uit, we moeten van onszelf uitgaan. Collectief druk zetten, geen onnodig balverlies lijden. Want in de eerste wedstrijd konden ze soms zomaar doorlopen en schieten. Partizan zal inzakken en proberen de wedstrijd te vertragen. Wij moeten fel spelen, maar geen rode domme rode kaarten pakken of ons laten gek maken door eventueel vertragend spel.”
Missie
“Mission Impossible vind ik hele leuke films. Het leuke van die films is namelijk dat men er altijd in slaagt de opdracht te volbrengen. En onze misse is: met alle krachten aanvallen en onszelf niets te verwijten hebben. Partizan is misschien favoriet op basis van de eerste wedstrijd, maar we gaan er helemaal voor. En met het thuisvoordeel denk ik dat we ook best een kans hebben. Als we in het eerste uur van de wedstrijd op een 1-0 of 2-1 voorsprong komen, zal toch de twijfel bij hen wel toeslaan bij hen.”
Bron:fcgroningen.nl
Nee, bij een kutresultaat je eigen 'supporters' uitfluiten, dat is sfeerverhogend. Ieder zijn meug, maar ik doe er niet aan mee. Verder ben ik met je eens dat we een kritisch publiek hebben dat wanneer het goed gaat de ene wave na de andere door het stadion gaat en zo gauw het wat minder is het andere uiterste het geval is. Toch hoop ik ook dat we respectvol met de spelers om gaan morgen (a la ajax thuis in de playoffs na de goal van sneijder) mocht het wat minder gaan als verwacht/gehoopt.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:43 schreef Ungeheuer het volgende:
Afgelopen zondag was het zeer terecht dat 'laat je club maar in de steek' werd gezongen. Gingen ontzettend veel mensen weg en heus niet alleen een paar oude knakkers. Dat soort figuren mogen wegblijven.
Ik kom al meer dan twintig jaar bij de FC, dieptepunten en hoogtepunten meegemaakt. Vorig jaar was de sfeer natuurlijk fantastisch, gezien de resultaten en het afscheid van Oosterpark. Maar ik zie dat ook wel weer veranderen als we teveel anonieme potjes spelen zoals afgelopen zondag. Wat dat betreft hebben we maar een raar publiek. We kunnen ontzettend fanatiek zijn, trots zijn en zingen als we een doelpunt tegen krijgen -zoals tegen Ajax in de playoffs-, maar andere kant ook een beetje verwend en snel teleurgesteld als het tegen zit. Ik weet dan ook niet wat we donderdag kunnen verwachten wat betreft sfeer. Hoop dat bij een kutresultaat bij ons niet de koppies gaan hangen en 'de oudjes snel bij hun auto willen zijn'.
Volgende keer zal ik het nog harder schreeuwenquote:Op woensdag 27 september 2006 15:43 schreef savelkoul het volgende:
Waar ik me nog aan stoorde trouwens zondag was het 'en laat je club maar in de steek' gejammer richting een paar oude mannetjes en gezinnetjes met jonge kinderen die een paar minuten voor het laatste fluitsignaal voor de drukte aan alvast hun auto ophalen. Ik vraag me dan een beetje af wie nou wie in de steek laat.
quote:Op woensdag 27 september 2006 18:23 schreef Noca het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik het nog harder schreeuwen
Het fluiten bij rust e.d. vind ik zeer irritant, vooral als je voorstaat. Verwend volk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |