abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 september 2006 @ 13:06:28 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_41917561


zoiets bijvoorbeeld: ik mag toch hopen dat ze zo'n keuken meenemen en anders zou ik een lagere koopprijs eisen voor afvoer van het afval...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 september 2006 @ 13:11:50 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41917695
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:04 schreef hugo2406 het volgende:
http://www.immobilienscout24.de/ Is een grote

http://www.verhuis.de/start/index.html is een handige link over wat er allemaal bij komt kijken te verhuizen naar Duitsland
top
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_41917741
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:04 schreef hugo2406 het volgende:
http://www.immobilienscout24.de/ Is een grote
Grappig, ik zocht toevallig naar de Autovariant daarvan. Dus ook mijn dank .
pi_41924467
zijn er toevallig ook mensen die weten hoe het zit met wonen in Belgie, of het even goedkoop is als Duitsland??
pi_41924686
Trouwens Klonk, je weet het vast wel, maar volgend jaar gaat de BTW dus wel omhoog eh?
  maandag 18 september 2006 @ 18:10:48 #31
3185 Adelante
To let it go now
pi_41925793
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
Trouwens Klonk, je weet het vast wel, maar volgend jaar gaat de BTW dus wel omhoog eh?
je betaalt geen btw over onroerend goed
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 september 2006 @ 18:39:31 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41926534
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:22 schreef ijsmeis het volgende:
Trouwens Klonk, je weet het vast wel, maar volgend jaar gaat de BTW dus wel omhoog eh?
ja 3 procent

op alles
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 18 september 2006 @ 19:51:39 #33
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41928802
ga je dan ook Duits spreken en fokken op Fok!.de ?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 18 september 2006 @ 19:53:44 #34
3185 Adelante
To let it go now
pi_41928873
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:51 schreef lipje het volgende:
ga je dan ook Duits spreken en fokken op Fok!.de ?
supertoll
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 18 september 2006 @ 19:55:16 #35
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41928913
Kunnen we dat hek wat om Limburg staat niet doortrekken langs de rest van de nederlandse grens? gewoon die provincie verkopen aan de Oosterburen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 18 september 2006 @ 19:59:39 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41928996
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:55 schreef lipje het volgende:
Kunnen we dat hek wat om Limburg staat niet doortrekken langs de rest van de nederlandse grens? gewoon die provincie verkopen aan de Oosterburen
goh, wat een leuke grap, knap hoor, helemaal zelf verzonnen zeker
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 18 september 2006 @ 20:15:32 #37
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_41929493
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:46 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Nee joh

We zitten hartstikke dichtbij! We zitten straks in een dorp, wel gewoon in een (nieuwe) woonwijk en vlakbij een grote nederlandse stad.
bij welke grote (nedelandse) stad zit je dan in de buurt en hoelang is dat rijden?

Kun je er ook met openbaar vervoer naartoe? en hoelang duurt dat?
reach out and touch faith
pi_41930061
Op www.dimo.nl kun je ook zoeken op duitsland. gewoon bij plaatsnaam duitsland intypen.
bij uitgebreid zoeken heb je hiervoor weer meer opties..
pi_41931868
quote:
Op maandag 18 september 2006 18:10 schreef Adelante het volgende:

[..]

je betaalt geen btw over onroerend goed
Ik doelde ook meer op het zelf bouwen van een huis. Dat wordt dan wel duurder.
  maandag 18 september 2006 @ 21:23:21 #40
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_41932232
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:15 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

bij welke grote (nedelandse) stad zit je dan in de buurt en hoelang is dat rijden?

Kun je er ook met openbaar vervoer naartoe? en hoelang duurt dat?
grote steden langs de grens, Nijmegen, Enschede, Venlo, Roermond, allemaal bereikbaar per bus dan wel per trein.

en aan de andere kant van de grens, zit je al rap in het Ruhrgebied met z'n uitstekende OV, regional en S-bahn
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_41932366
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

grote steden langs de grens, Nijmegen, Enschede, Venlo, Roermond, allemaal bereikbaar per bus dan wel per trein.

en aan de andere kant van de grens, zit je al rap in het Ruhrgebied met z'n uitstekende OV, regional en S-bahn
Arnhem .
  maandag 18 september 2006 @ 21:25:59 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_41932381
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:59 schreef CarOnline het volgende:
Wij gaan verhuizen naar Duitsland. We hebben er een kavel gekocht, waar we door een architect een huis op hebben laten tekenen.
Als je wil weten hoe dat allemaal in zn werk gaat, ik heb een verslag bijgehouden vanaf de allereerste stap, zie website.
Wij wilden graag zelf bouwen,.. geen bestaande woning dus. Nu gaan we wonen in Epe, 12 km van Enschede waar we nu wonen. We hebben alles nu in kannen en kruiken en is het zaak om ons huis te verkopen.
Daarna staat het huis er binnen 4 maand.

Kijk ook eens naar nieuwbouw mocht je dat willen, dat is echt niet veel duurder.
heej hallo,

ik wil ook verhuizen naar duitsland, en bij mijn vriendin gaaan wonen, maar pfff moet je een hoop regelen zeg.... en als je langer dan een X aantal jaar wegblijft, ben je ook je AOW in NL kwijt enzo....
pi_41932721
Is het eigenlijk wel leuk, om zo net over de grens te wonen? Altijd als ik met de trein terug naar Nederland ga, dan lijkt dat grensgebied zo ongelofelijk plat, kaal, leeg en saai!

Verder: de keuken hoort in Duitsland in principe niet bij het huis, maar geldt als meubelstuk. Daarom staat in de meeste huurhuizen ook alleen maar een gootsteenkastje of is de "keuken" zelfs helemaal leeg. De badkamer daarentegen hoort wel bij het huis, en het is ook niet normaal als de vorige bewoner de WC-pot meeneemt.

En IJsmeis, wat vind jij zo vreselijk aan "de" huurhuizen van Duitsland? Wat bedoel je dan eigenlijk daarmee? Flatjes zoals in de Bijlmer, of het standaard Mehrfamilienhaus, of misschien rijtjeshuizen of nog iets anders?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2006 21:34:10 ]
pi_41933157
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:31 schreef Igen het volgende:
Is het eigenlijk wel leuk, om zo net over de grens te wonen? Altijd als ik met de trein terug naar Nederland ga, dan lijkt dat grensgebied zo ongelofelijk plat, kaal, leeg en saai!

Verder: de keuken hoort in Duitsland in principe niet bij het huis, maar geldt als meubelstuk. Daarom staat in de meeste huurhuizen ook alleen maar een gootsteenkastje of is de "keuken" zelfs helemaal leeg. De badkamer daarentegen hoort wel bij het huis, en het is ook niet normaal als de vorige bewoner de WC-pot meeneemt.

En IJsmeis, wat vind jij zo vreselijk aan "de" huurhuizen van Duitsland? Wat bedoel je dan eigenlijk daarmee? Flatjes zoals in de Bijlmer, of het standaard Mehrfamilienhaus, of misschien rijtjeshuizen of nog iets anders?
Plat? Als je de grens over gaat is het juist een en al heuvel.

En van wat ik heb gezien aan huurhuizen in Duitsland.. Nouja.. Laat ik het zo zeggen: De laatste tijd zijn ze gelukkig veel aan het renoveren. (volgens mij wordt bijna elk huurhuis aangepakt)

En qua huurhuizen zijn het in Duitsland vooral appartementen die je kunt huren en daarvan is maar weinig nieuwbouw.
De meeste echte huizen-huizen zijn gewoon te koop en niet te huur.

En zoals al is gezegd, Duitsers hebben bijna geen smaak. Zo ook met die appartementen dus.
De badkamers zien er niet uit. De keukens zien er niet uit. Noem maar op.
pi_41933213
tvp.
  maandag 18 september 2006 @ 21:44:19 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41933345
tvp



Nooit verwacht dat Duitsland ooit nog zo populair zou worden.

Die Nederlandse enclaves in Duitsland lijken me dan wel weer een verschrikking, moet er niet aan denken. Een soort permanent Loret. Gadver.

[ Bericht 23% gewijzigd door popolon op 18-09-2006 21:50:44 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41933547
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:31 schreef Igen het volgende:
Is het eigenlijk wel leuk, om zo net over de grens te wonen? Altijd als ik met de trein terug naar Nederland ga, dan lijkt dat grensgebied zo ongelofelijk plat, kaal, leeg en saai!
Dat heet het platteland,dat hebben we in Nederland ook,Groningen en Friesland bijvoorbeeld.
Als ik bij Nieuweschans de grens overga zit ik binnen 10 minuten in Leer en binnen een uur in Emden en Oldenburg.Dat zijn toch redelijk grote plaatsen.Ga ik bij Klazienaveen de grens over dan zit ik binnen een kwartier in Meppen.
En ga je bij Venlo (ik begreep dat TS daar in de buurt wil wonen) de grens over dan zit je in een half uur wel in het Ruhrgebied en dat is redelijk bewoond,dacht ik zo.


Ik weet dat een oud-collega van mij zijn rijtjeshuis in Emmen heeft verkocht en voor hetzelfde geld in Emlicheim een vrijstaande woning met dubbele garage en een grote lap grond heeft gekocht.
pi_41933926
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:44 schreef popolon het volgende:
tvp



Nooit verwacht dat Duitsland ooit nog zo populair zou worden.

Die Nederlandse enclaves in Duitsland lijken me dan wel weer een verschrikking, moet er niet aan denken. Een soort permanent Loret. Gadver.
Inderdaad, dan zoek ik wel verder.
pi_41933927
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:44 schreef popolon het volgende:
tvp



Nooit verwacht dat Duitsland ooit nog zo populair zou worden.

Die Nederlandse enclaves in Duitsland lijken me dan wel weer een verschrikking, moet er niet aan denken. Een soort permanent Loret. Gadver.
Inderdaad, dan zoek ik wel verder.
  maandag 18 september 2006 @ 22:16:15 #50
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_41934491
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:23 schreef Klonk het volgende:

[..]

grote steden langs de grens, Nijmegen, Enschede, Venlo, Roermond, allemaal bereikbaar per bus dan wel per trein.

en aan de andere kant van de grens, zit je al rap in het Ruhrgebied met z'n uitstekende OV, regional en S-bahn
Toch ben ik wel benieuwd hoe het in de praktijk zal gaan.
Begrijp me niet verkeerd het lijkt mij ook geweldig in een mooi groot huis te wonen zelfs in Duitsland.

Maar zoals ik nu woon aan de rand van Rotterdam zit ik binnen 10-15 minuten met de metro in het hard van een bruisende stad waar altijd wat te beleven is en als ik R'dam zat ben in 30 minuten in hartje Utrecht met de intercity of in 1 uur in Amsterdam met de trein.
De meeste verbindingen zijn dan tot 01:00 uur snachts beschikbaar en sommige de hele nacht.

Zou het niet zo zijn dat als je in zo'n afgelegen dorpje woont je toch heel erg afhankelijk bent van je auto (omdat de bus bv maar tot 18:00 gaat) en als je van uitgaan, kunst & cultuur houd en daarbij een lekker biertje wilt drinken dat dat toch allemaal wat moeilijker word??
reach out and touch faith
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')