Het is in Duitsland niet (meer) zo dat flessen alleen bij de supermarkt waar ze gekocht werden ingeleverd kunnen worden. Als je goed kijkt op de flessen in Duitsland zie je naast de streepjescode een logo. Dit logo is bij iedere supermarkt gelijk tegenwoordig en wordt door de automaten herkend. Geen gedoe meer dus in Duitsland tegenwoordig. Oh ja, en dat was 10 maanden geleden toen ik nog in Duitsland woonde, dus kan veranderd zijn, maar dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 27 september 2007 09:10 schreef qltel het volgende:
Wat overigens een behoorlijk verschil is tussen Nederland en Duitsland. In Duitsland stop je je lege fles in een automaat, die controleert de fles aan de hand van de streepjescode en die verfrommelt 'm tot een klein hoopje plastic. De fles is daar ook practisch altijd van de keten zelf. Een Lidl-Pepsi/Coca-cola-fles kun je dus niet bij een plus ofzo inleveren. Er staat ook altijd een logo van de winkelketen in de flessenhals.
In Nederland gaan de lege flessen in grote zakken van +/- 75 flessen, dan gaan ze naar een telcentrum in Tilburg, daar worden de buitenlandse flessen en flessen waar geen statiegeld op zit eruit gehaald en de "goede" flessen worden weer betaald aan de klant. Dit laatste systeem lijkt me stukken duurder. Die vrachtwagens met inefficient gestapelde flessen (kratten kun je veel meer in een vrachtwagen kwijt dan zakken met losgestorte flessen) moeten tenslotte ook rijden, een inelkaar gefrommelde fles neemt heel wat minder plaats in.
Misschien is dat per deelstaat verschillend.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:25 schreef dacro het volgende:
[..]
Het is in Duitsland niet (meer) zo dat flessen alleen bij de supermarkt waar ze gekocht werden ingeleverd kunnen worden. Als je goed kijkt op de flessen in Duitsland zie je naast de streepjescode een logo. Dit logo is bij iedere supermarkt gelijk tegenwoordig en wordt door de automaten herkend. Geen gedoe meer dus in Duitsland tegenwoordig. Oh ja, en dat was 10 maanden geleden toen ik nog in Duitsland woonde, dus kan veranderd zijn, maar dat lijkt me sterk.
En die freeway cola is even leker als coca-cola. ZOu me neits verbazen als het uit de fabriek komt van...quote:Op maandag 18 september 2006 09:47 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
Lidl in Nederland verkoopt alleen Freeway Cola. Maar dan zal ik c1000 eens met de Multi vergelijken. Bij de Multi 1,5L 85ct.
De laaatste keer dat ik een Lidl-pepsi-fles in een Aldi-automaat stopte werkte het in ieder geval niet...quote:Op donderdag 27 september 2007 17:25 schreef dacro het volgende:
[..]
Het is in Duitsland niet (meer) zo dat flessen alleen bij de supermarkt waar ze gekocht werden ingeleverd kunnen worden. Als je goed kijkt op de flessen in Duitsland zie je naast de streepjescode een logo. Dit logo is bij iedere supermarkt gelijk tegenwoordig en wordt door de automaten herkend. Geen gedoe meer dus in Duitsland tegenwoordig. Oh ja, en dat was 10 maanden geleden toen ik nog in Duitsland woonde, dus kan veranderd zijn, maar dat lijkt me sterk.
Ja, te achterlijk voor woorden. Ik koop al lang geen CC meer.quote:Op maandag 18 september 2006 11:03 schreef Levitation het volgende:
Coca Cola is zo duur omdat iedereen die prijsverhoging (40%!!) heeft geaccepteerd toen CC overging op de nieuwe flessen. En dan te bedenken dat Coca Cola die nieuwe flessen heeft ingevoerd omdat 't goedkoper was.Logisch dat je dan de prijs van je product met 40% verhoogd.
![]()
Gek eigenlijk dat "men" dat gewoon accepteert, ik heb sinds de prijsverhoging geen Coca Cola flessen meer gekocht... ze bekijken het maar. Als echt veel mensen dat gedaan hadden waren de prijzen trouwens allang omlaag gegaan. Ze lachen zich nu dood daar bij Coca Cola, denk dat ze zelf nooit hadden verwacht hiermee weg te komen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |