Omdat het slecht voor je is.quote:Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
Hier betaal je bij de C1000 en Edah al 1,27 voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Bij de Lidl in Duitsland 79ct voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Waarom kan het daar wel zo goedkoop en hier niet?
Het lage BTW-tarief is in Nederland 6% en in Duitsland 7%.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:45 schreef DraYtje het volgende:
[..]
Lijkt me niet, volgens mij valt Coca Cola gewoon onder het 6% belastingstarief.![]()
Tenzij die ook gaat stijgen natuurlijk.
Correct me if i'm wrong.
Laat mij ff zelf bepalen of ik me doodzuip aan coca-cola ja... Je bent zeker een CDA stemmer? Die menen ook te moeten bepalen wat goed en slecht voor ons is...quote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat het slecht voor je is.
Drink water, koffie, wijn en bier, verder heb je niks nodig.
Als je echter regelmatig een halve fles in het afvoerputje moet schudden omdat er geen prik meer in zit, kun je beter een literfles pakkenquote:Op donderdag 20 september 2007 11:57 schreef Willewa het volgende:.. en tis ook zo krom, je betaald voor 1 liter 1,29 en voor 1,5 liter 1,39 .. verklaar ik je als gek als je zo'n literfles haalt natuurlijk
Ik vind het altijd lekker als er wat minder prik op zitquote:Op donderdag 20 september 2007 19:10 schreef Samcali het volgende:
[..]
Als je echter regelmatig een halve fles in het afvoerputje moet schudden omdat er geen prik meer in zit, kun je beter een literfles pakken![]()
Bullshit.... Ik woon hier en zelfs 0,5 liter kost 24 kroon.... (90 cent)quote:Op donderdag 20 september 2007 18:49 schreef NoBody122 het volgende:
In Tsjechië betaal je rond de ¤0,50 voor een 2L-fles Coca-Cola
Ik vind Freeway trouwens ook goede cola
+ thee, en dan heb je het rijtje waar ik al 6 jaar op leefquote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Drink water, koffie, wijn en bier, verder heb je niks nodig.
Saaie 6 jaren heb jij dan geleefd!quote:Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
+ thee, en dan heb je het rijtje waar ik al 6 jaar op leef
Omdat ik geen cola drink?quote:Op woensdag 26 september 2007 10:00 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Saaie 6 jaren heb jij dan geleefd!
Ah, het is omdat ik geen <insert random sterke drank> drink!quote:
Ik heb het de afgelopen zomervakantie zien staan voor iets van 13-15 kroonquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Bullshit.... Ik woon hier en zelfs 0,5 liter kost 24 kroon.... (90 cent)
Zal morgen voor je kijken wat 2 liter kost. Denk ook iets van 2 euro ofzo.
Ook dat maak jij er van!quote:Op woensdag 26 september 2007 10:03 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ah, het is omdat ik geen <insert random sterke drank> drink!
Hier. http://www.z-market.cz/z-market/quote:Op woensdag 26 september 2007 16:41 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb het de afgelopen zomervakantie zien staan voor iets van 13-15 kroon
Moet ik ook weer doen.quote:Op woensdag 26 september 2007 19:30 schreef Metalfreak het volgende:
In Duitsland bij de Lidl is het trouwen ¤0,89 voor 1,25 liter cola (kleinere flessen dus...) Ik heb maandag een voorraad ingeslagen...
Alle dranken (incl. Coca Cola) vallen in Duitsland onder het hoge BTW tarief (19% dus), dus is inderdaad wel wat vreemd.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Het lage BTW-tarief is in Nederland 6% en in Duitsland 7%.
Het hoge tarief is in beide landen 19%. De vraag waarom veel dingen in Duitsland dan toch goedkoper zijn blijft dus onbeantwoord.
Je kunt een NL Lidl echter niet vergelijken met een Dld Lidl. Duitse Lidls hebben een veel groter assortiment (veel A-merken) en zitten vaak op betere plaatsen dan NL Lidl's. Hier in de stad zitten er zelfs 3 (Lidl, Plus & Kaufland) vlakbij elkaar (scheelt 100 meter ofzo). En ik denk dat de plattelands-Kaufland hier meer aanbod heeft dan een gemiddelde plattelands-AH (en de Pepsi kost toch gewoon 79 cent, Coca Cola dacht ik 89 cent per 1,25 liter)quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:58 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het gaat om een prijsvergelijking tussen twee landen. Als je het in twee verschillende winkels gaat halen neem je ook het prijsverschil tussen twee winkels mee en dat is bij een vergelijking tussen AH en de Lidl niet helemaal eerlijk. AH heeft een aanbod van tussen de 12000 en 15000 artikelen in de winkel en dat op voorraad houden kost gewoon extra geld. Ook de locaties waar AH zit zijn vaak wat beter. Vandaar dat de goedkoopste supermarkt ketens een kleiner aanbod aan producten hebben en zo hun prijs kunnen verlagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |