abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41913116
Hier betaal je bij de C1000 en Edah al 1,27 voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Bij de Lidl in Duitsland 79ct voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Waarom kan het daar wel zo goedkoop en hier niet?
pi_41913147
Een vergelijking met de prijs in de Lidl in Nederland zou iets beter zijn denk ik.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_41913157
Hebben ze daar ook al die geweldige nieuwe flessen die zo gaaf/mooi/geweldig zijn dat ze hier maar de prijs met 50 cent verhogode?
pi_41913173
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:45 schreef Lucille het volgende:
Een vergelijking met de prijs in de Lidl in Nederland zou iets beter zijn denk ik.
Lidl in Nederland verkoopt alleen Freeway Cola. Maar dan zal ik c1000 eens met de Multi vergelijken. Bij de Multi 1,5L 85ct.
pi_41913194
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hebben ze daar ook al die geweldige nieuwe flessen die zo gaaf/mooi/geweldig zijn dat ze hier maar de prijs met 50 cent verhogode?
Bij de Lidl hebben ze wel hetzelfde type flessen als hier. Maar de andere supermarkten in Duitsland hebben hele hoge dunne flessen die nog slapper zijn.
  maandag 18 september 2006 @ 09:52:16 #6
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41913221
ach in duitsland is alles goedkoper, duitsland is tof
Zeker de alcohol
pi_41913227
Verder is bijna alles in Duitsland goedkoper volgens mij. Als ik bij de C1000 dezelfde booschappen zou halen als wat ik bij de Multi haal dan ben ik bijna 2x zoveel geld kwijt.

Ben dus blij dat ik niet ver van de grens af woon. Ik doe mooi m`n wekelijkse boodschappen in Duitsland.
pi_41913238
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:52 schreef wobbel het volgende:
Zeker de alcohol
Jazeker schappen vol en dat gewoon in de supermarkt
pi_41913248
Volgens mij verkoopt de lidl niet de echte coca cola.
Dus je bent appels met peren aan het vergelijken...
Als je klijkt naar cola bij de lidl in NL en cola bij de lidl in DE dan zijn de prijzen ongeveer gelijk
  maandag 18 september 2006 @ 09:54:29 #10
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_41913258
quote:
Je beledigt me als je dat slootwater van de Lidl Coca Cola durft te noemen
  maandag 18 september 2006 @ 09:54:53 #11
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41913270
trouwens, de LIDL in duitslands heb ik alleen pepsi gezien (1,5 of 2 liter voor 89 cent )
  maandag 18 september 2006 @ 09:55:24 #12
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_41913278
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:54 schreef bellerophon81 het volgende:
Als je klijkt naar cola bij de lidl in NL en cola bij de lidl in DE dan zijn de prijzen ongeveer gelijk
Met het verschil dus dat je in DE Coca Cola krijgt, en in NL Freeway
Humans dont deserve to live...
pi_41913281
quote:
De Lidl in Duitsland verkoopt de "echte" coca cola naast de freeway cola die ze in Nederland ook verkopen. Ook verkopen ze er Pepsi.
pi_41913314
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:54 schreef wobbel het volgende:
trouwens, de LIDL in duitslands heb ik alleen pepsi gezien (1,5 of 2 liter voor 89 cent )
Coca Cola hebben ze ook, de Lidl in Bunde tenminste wel. Zit in net zo`n fles als in NL alleen er staat wel een heel klein Lidl Logo op het etiket. Maar kon de fles gewoon bij de AH hier in Hoogezand inleveren.
pi_41913347
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:54 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Ik heb het over de echte coca cola, niet die gore freeway troep in die 2Liter flessen, dat is inderdaad niet te zuipen. Al vond ik het een jaar of 4 geleden nog wel lekker.
pi_41913366
Ik haal altijd pepsi, ik vind die harde flessen echt veel fijnerderderder...
pi_41913387
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:00 schreef maertz het volgende:
Ik haal altijd pepsi, ik vind die harde flessen echt veel fijnerderderder...
Heb geen problemen met die nieuwe flessen van Coca Cola. Die flessen van de Aldi en Lidl zijn slapper.
pi_41913436
Haal sinds de nieuwe flessen ook altijd Pepsi. Coca Cola is bijna 1,5x zo duur als Pepsi / liter...
pi_41913438
Tering, en dat in Dld is echte Coca Cola? Maar ff met auto wat gaan tanken daar.
  maandag 18 september 2006 @ 10:23:30 #20
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41913735
Het zal wel zijn omdat Nederlander Coca-cola kopen ongeacht wat het kost. Dan kan Coca-cola-NL veel geld vragen en die domme Nederlanders betalen toch wel. Ik vermoed dat de Duitsers makkelijker een ander merk kopen en dus meot Coco-cola-Duitsland de prijzen laag houden.

Overigens dacht ik eens gehoord te hebben dat er ook een soort van accijns op frisdrank zit in NL?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 18 september 2006 @ 10:29:22 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_41913856
quote:
Waarom? Coca-Cola is Coca-Cola of dat bij de AH in NL is of de Lidl in DL?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_41913895
Coca Cola stond vorige week groot in de krant omdat de winst zo gestegen was. Gek he als je flessen opeens 1,5x zo duur zijn?! Jammer dat Pepsi etc niet te zuipen is...
You are something, untill you're not...
pi_41914053
Gewoon geen cola drinken zn maand lang.
Wedden dat Coca Cola wel gaat denken en zakken met de prijs. Ik drink iig alleen nog maar spa fruit ect sinds die verhogingen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_41914100
quote:
Zeker de alcohol
Niet alles
pi_41914107
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Niet alles
koffie niet
pi_41914114
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:44 schreef tonks het volgende:

[..]

koffie niet
Diesel ook niet.....
pi_41914308
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:54 schreef wobbel het volgende:
Food Factory (soort aftreksel van Plus, alleen dan minder irritant) in Enschede, 1,5L Pepsi voor 85 cent

Goedkope winkel met geweldige service, ze hebben er o.a. geen problemen mee om een extra kassa open te gooien als het te druk is. In tegenstelling tot de Super de Boer waar er soms 15 mensen voor 1 kassa staan of 4 kassa's open zijn als er geen hond is..
pi_41914367
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Diesel ook niet.....
sigaretten ook niet....
pi_41914498
Coca Cola is zo duur omdat iedereen die prijsverhoging (40%!!) heeft geaccepteerd toen CC overging op de nieuwe flessen. En dan te bedenken dat Coca Cola die nieuwe flessen heeft ingevoerd omdat 't goedkoper was. Logisch dat je dan de prijs van je product met 40% verhoogd.
Gek eigenlijk dat "men" dat gewoon accepteert, ik heb sinds de prijsverhoging geen Coca Cola flessen meer gekocht... ze bekijken het maar. Als echt veel mensen dat gedaan hadden waren de prijzen trouwens allang omlaag gegaan. Ze lachen zich nu dood daar bij Coca Cola, denk dat ze zelf nooit hadden verwacht hiermee weg te komen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_41914522
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:56 schreef tonks het volgende:

[..]

sigaretten ook niet....
Dicht aan de grens wonen heeft dan toch nog zijn voordelen
pi_41914555
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dicht aan de grens wonen heeft dan toch nog zijn voordelen
Woon nu ook dicht aan de grens van duitsland heeft wel voordelen, maar over 2 jaar verhuis ik lekker naar duitsland .
pi_41914881
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:05 schreef tonks het volgende:

[..]

Woon nu ook dicht aan de grens van duitsland heeft wel voordelen, maar over 2 jaar verhuis ik lekker naar duitsland .
Daar ben ik dus nu ook serieus over aan het nadenken. Wij hebben sowieso het plan een nieuw woning te bouwen...
We twijfelen nog of het nu Duitsland moet worden of over een paar jaar.
  maandag 18 september 2006 @ 11:31:23 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_41915217
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:03 schreef Levitation het volgende:
Coca Cola is zo duur omdat iedereen die prijsverhoging (40%!!) heeft geaccepteerd toen CC overging op de nieuwe flessen. En dan te bedenken dat Coca Cola die nieuwe flessen heeft ingevoerd omdat 't goedkoper was. Logisch dat je dan de prijs van je product met 40% verhoogd.
Gek eigenlijk dat "men" dat gewoon accepteert, ik heb sinds de prijsverhoging geen Coca Cola flessen meer gekocht... ze bekijken het maar. Als echt veel mensen dat gedaan hadden waren de prijzen trouwens allang omlaag gegaan. Ze lachen zich nu dood daar bij Coca Cola, denk dat ze zelf nooit hadden verwacht hiermee weg te komen.
Inderdaad. Ik koop zelf alleen maar Pepsi (Max). Nederlanders zijn wat dat betreft gewoon een stel makke schapen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_41915279
Pepsi Max is 97 cent geloof ik.
pi_41915355
Alleen jammer dat ik Pepsi gewoon smerig vind. De cola (light) van de Lidl smaakt een stuk beter dan Pepsi Max. Dus haal ik die tegenwoordig... is trouwens ook belachelijk goedkoop spul.
***Levi was here***
  maandag 18 september 2006 @ 16:07:15 #36
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_41922905
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Daar ben ik dus nu ook serieus over aan het nadenken. Wij hebben sowieso het plan een nieuw woning te bouwen...
We twijfelen nog of het nu Duitsland moet worden of over een paar jaar.
als je geen kinderen hebt, of kinderen neemt....

want op een nl school zitten en in duitsland wonen is kut
  maandag 18 september 2006 @ 19:21:54 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_41927847
De C1000 bij mn ouders importeert de 'oude' flessen uit Duitsland, en verkoopt ze voor de oude prijs, en gewoon in een handige krat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_41932742
quote:
Op maandag 18 september 2006 19:21 schreef MREn het volgende:
De C1000 bij mn ouders importeert de 'oude' flessen uit Duitsland, en verkoopt ze voor de oude prijs, en gewoon in een handige krat.
Waar is dat?
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_41932945
Tja, ik koop nog steeds Coca Cola Light, ondanks die achterlijke prijsverhoging sinds de nieuwe flessen. Ik heb toen wel een boze mail gestuurd, maar daar deden ze verder ook niks mee (uiteraard).
Ik vind alle andere versies van cola light gewoon smerig (hoewel de Pepsi light in Amerika écht lekker is..!) en moet ik het dus wel blijven kopen...
En zo zullen er meer mensen zijn!
pi_41934501
First Choice
なんだっけ
pi_41934747
quote:
Lidl verkoopt echt wel Coca Cola!
Zie mijn top topique.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 18 september 2006 @ 22:38:03 #42
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41935469
quote:
Zeker de alcohol
Op al die Duitsers na is het daar idd best vol te houden...
pi_41935580
Alle cola behalve coca cola is RANZIG
  maandag 18 september 2006 @ 22:44:45 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_41935753
quote:
Op maandag 18 september 2006 21:31 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Waar is dat?
ergens in het zuiden des lands
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_41935768
quote:

[..]

Die freeway cola is prima te zuipen anders. Oke het is geen Coca Cola maar wel beter dan pepsi en die goedkope troep die ze bij andere supermarkten verkopen. En dat voor 55 cent per 2 liter.
pi_41943074
quote:

[..]

In Duitsland verkopen Aldi en Lidl ook A-merken. De Aldi's (in DL heb je 2 verschillende Aldi's) en Lidl hebben in Duitsland ook een marktaandeel van 60%, andere supermarkten hebben in DL echt een probleem. Dat komt onder andere omdat de A-merken zoals Coca Cola ook gewoon bij de Lidl liggen.

Nog even over B-merken:
Cola van de Aldi (River ofzo) is ronduit smerig, zo ook de eigenmerken van AH, C-1000, Super enzo... alleen die Freeway is lekker. Weet trouwens niet of de "regular" van Freeway lekker is, ik drink alleen light. M'n vriend vind zelfs CC-light niet lekker en de Freeway-light wel.
***Levi was here***
pi_41943153
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

In Duitsland verkopen Aldi en Lidl ook A-merken. De Aldi's (in DL heb je 2 verschillende Aldi's) en Lidl hebben in Duitsland ook een marktaandeel van 60%, andere supermarkten hebben in DL echt een probleem. Dat komt onder andere omdat de A-merken zoals Coca Cola ook gewoon bij de Lidl liggen.

Nog even over B-merken:
Cola van de Aldi (River ofzo) is ronduit smerig, zo ook de eigenmerken van AH, C-1000, Super enzo... alleen die Freeway is lekker. Weet trouwens niet of de "regular" van Freeway lekker is, ik drink alleen light. M'n vriend vind zelfs CC-light niet lekker en de Freeway-light wel.
Freeway heeft mn oma soms
Dat drink ik echt niet. Verdomme al 2x nachtelijke rit naar huis gemist, omdat er OF cola OF bier was, dus dan maar bier Die cola is niet te drinken.
Overigens vond ik vroeger alleen 3s cola ofzo wel lekker van de 'neppe merken'. De rest is ronduit bagger. Zeker Super,AH, en al die rotmerken en bocht wat ze verkopen.
JOHNNY HEITINGA
pi_41943202
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:56 schreef Camplo het volgende:

[..]

Freeway heeft mn oma soms
Dat drink ik echt niet. Verdomme al 2x nachtelijke rit naar huis gemist, omdat er OF cola OF bier was, dus dan maar bier Die cola is niet te drinken.
Overigens vond ik vroeger alleen 3s cola ofzo wel lekker van de 'neppe merken'. De rest is ronduit bagger. Zeker Super,AH, en al die rotmerken en bocht wat ze verkopen.
Ach, smaken verschillen. er zijn ook mensen die Pepsi Max lekker vinden.
***Levi was here***
pi_41943513
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:03 schreef Levitation het volgende:
Ik ben ook meteen gestopt met CC drinken, bizar dat ze durven zo'n prijsverhoging door te voeren.
Daarna is het even zoeken naar iets anders wat je lekker vind, maar ik mis de CC nu echt niet meer.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_41948526
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:29 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom? Coca-Cola is Coca-Cola of dat bij de AH in NL is of de Lidl in DL?
Het gaat om een prijsvergelijking tussen twee landen. Als je het in twee verschillende winkels gaat halen neem je ook het prijsverschil tussen twee winkels mee en dat is bij een vergelijking tussen AH en de Lidl niet helemaal eerlijk. AH heeft een aanbod van tussen de 12000 en 15000 artikelen in de winkel en dat op voorraad houden kost gewoon extra geld. Ook de locaties waar AH zit zijn vaak wat beter. Vandaar dat de goedkoopste supermarkt ketens een kleiner aanbod aan producten hebben en zo hun prijs kunnen verlagen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:09:17 #51
16715 Mylene
*schatje*
pi_51099272
Een fles Coca-Cola is opnieuw duurder geworden.
quote:
Supermarkten buik vol van Coca-Cola

03-07-2007 12:48

DOETINCHEM – Prijsverhogingen en leveringsproblemen zetten de verhoudingen tussen de supermarkten en Coca-Cola op scherp. In een nieuwe ronde drukt de frisdrankgigant eenzijdig prijsverhogingen van 3 procent tot 8 procent door.

Dat blijkt uit een brief van Coca-Cola aan zijn afnemers, die in handen is van Distrifood.nl. De nieuwe prijsronde komt bovenop de eerdere prijsverhoging die Coca-Cola vorig jaar doorvoerde. De prijsverhoging van rond de 40 procent die Coca-Cola in 2006 oplegde, was terug te voeren op de introductie van de nieuwe éénmalige fles. Supermarkten berekenden die prijsverhoging grotendeels door naar de consumenten. De hogere supermarktprijzen resulteerden in veel negatieve berichten in de media.

Verbolgen
Gerard van Dulmen, algemeen directeur van inkoopverbond Maxxam (onder meer Metro), is zeer verbolgen over de prijsverhogingen. ‘Ik zie het als oneigenlijke nivellering van de prijs. Omdat de grondstoffen namelijk niet duurder zijn geworden.’

Extreme verhoging
De voorgestelde prijsverhogingen zijn in de ogen van Van Dulmen extreem. ‘Met uitzondering van direct grondstof gerelateerde prijsverhogingen, begeven de prijsverhogingen van A-merken zich meestal maximaal op inflatie-niveau, ofwel zo’n 1 procent tot 3 procent. In goed één jaar tijd gaat de prijs van Coca Cola 1,5 liter van circa ¤ 0,96 naar zo’n ¤ 1,39, dat is 44 procent. Ter vergelijking: in Duitsland gebeurt er helemaal niks met de prijs van Coca-Cola.’

Nieuwe tarieven
In de nieuwe tarieven worden de blikjes en kleine petflesjes van de Coca-Cola-merken (onder meer Fanta en Sprite) 3 procent duurder. De een-liter PET-flessen stijgen 4 procent in prijs, de 1,5 liter PET-fles 8 procent. De glazen een-literflessen Chaudfontaine krijgen zelfs een prijsverhoging van 50 procent voor de kiezen.

Voorkomen

Opmerkelijk is wel dat de prijsverhogingen nu pas voor commotie zorgen. De prijsverhogingen werden aangekondigd in een brief die Coca-Cola Nederland op 30 maart al naar de retailers stuurde. De aangekondigde verhogingen gingen afgelopen maandag in.
bron
pi_51099313
lol drink pepsi ofzo
Ik doe niet aan googlen!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:26:13 #53
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51099795
Ach ja hier kost 2 liter frisdrank 10 cent ofzo begrijp nog steeds niet hoe dat kan. Die fles is volgens mij al duurder.
pi_53318745
Coca cola van 92 cent (2005) naar 1.22 en als het aan Coca Cola ligt naar 1.35 per 1.5l?
Waar ligt de grens? Mwahh, net als benzine: je klaagt wel als het duurder wordt maar je koopt het toch. Maar het blijft flink balen en komende maand probeer ik eens wat andere merken.
pi_53318885
Mwaoh de AH heeft coca cola al uit t assortiment gemieterd. Net goed
pi_53319797
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:26 schreef SmeerCaas het volgende:
Coca cola van 92 cent (2005) naar 1.22 en als het aan Coca Cola ligt naar 1.35 per 1.5l?
Waar ligt de grens? Mwahh, net als benzine: je klaagt wel als het duurder wordt maar je koopt het toch. Maar het blijft flink balen en komende maand probeer ik eens wat andere merken.
Die andere merken zijn ook duurder geworden, maar omdat de focus met name op Coca Cola ligt, wordt dat niet zo opgemerkt
pi_53319823
precies, pepsi(niet max maar normale) smaakt ook lekker, ze hebben de receptuur verandert en t smaakt nu bijna als coca cola!
pi_53319856
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:18 schreef mic_forever het volgende:
precies, pepsi(niet max maar normale) smaakt ook lekker, ze hebben de receptuur verandert en t smaakt nu bijna als coca cola!
Dat is jouw smaak.... ik vind het nog steeds aanzienlijk inferieur aan Coca Cola!
pi_53319916
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:54 schreef Talleke het volgende:
Onzin!
pi_53319967
Die freeway cola is echt wel goed te zuipen hoor...

Mensen die bij voorbaat alle cola muv CC vies vinden zijn zielig
Maar zo is het wel, toch?
pi_53319977
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:54 schreef Talleke het volgende:
Artikel:
quote:
AH boycot anderhalve literfles Coca-Cola

ZAANDAM – Albert Heijn staakt de verkoop van anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta Orange. De marktleider en Coca-Cola hebben een conflict over de prijs.

Dit heeft Albert Heijn donderdag bekendgemaakt tegenover Distrifood.nl. Albert Heijn en Coca-Cola Nederland onderhandelen al geruime tijd over de prijs van de anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta, de snellopers van de fabrikant. De levering en verkoop van blikjes, liter- en tweeliterflessen gaat wel gewoon door.

Extreem
Met de boycot voert Albert Heijn de druk op Coca-Cola op. De prijs die Coca-Cola wil hebben voor de cola en limonade zijn volgens Albert Heijn 'extreem'. 'In onze supermarkten kosten de anderhalve literflessen nu ¤ 1,22. Als we de inkoopprijs gaan betalen die Coca-Cola van ons wil hebben, dan moet die prijs naar ¤ 1,35. Dat is de prijs waarvoor Coca-Cola en Fanta bij concurrenten als Jumbo, Dirk van den Broek en C1000 in de supermarkt liggen', aldus woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn van Albert Heijn. 'Wij zijn dat zeker niet van plan.'

Boycot
Albert Heijn wil het stopzetten van de bestellingen van Coca-Cola niet betitelen als een boycot. ‘We blijven de andere verpakkingen gewoon verkopen’, aldus de zegsman van Albert Heijn. De partijen anderhalve liter flessen die nog in de AH-supermarkten staan, worden daar uitverkocht. Ze zullen echter niet meer worden ingekocht totdat de marktleider er met Coca-Cola uit is. In de supermarkten wordt tekst en uitleg gegeven over het ontbreken van de drank.

Tegenslag
Het is de tweede tegenslag voor Coca-Cola dit jaar in Nederland. Supermarkten aangesloten bij Superunie, besloten in april het ‘mannendrankje’ Coca-Cola Zero niet in het assortiment op te nemen.
bron

Weerwoord Coca Cola:
quote:
Coca-Cola: AH ziet meerwaarde niet

ROTTERDAM – Coca-Cola stelt dat Albert Heijn de enige supermarktketen is die weigert de hogere inkoopprijs voor Coca-Cola, Sprite en Fanta door te voeren. ‘Wij vinden dat deze prijs past bij het A-merk Coca-Cola. Uit het feit dat nagenoeg alle supermarkten akkoord gaan, concluderen we dat zij inzien dat dit de gerechtvaardigde prijs is voor Coca-Cola-producten.’

Dat zegt woordvoerder Guido van Alphen van Coca-Cola Nederland tegenover Distrifood.nl. De zegsman van de frisdrankgigant benadrukt dat Albert Heijn een eenzame positie inneemt in zijn verzet tegen de hogere inkoopprijzen van Coca-Cola-producten. ‘Nagenoeg alle supermarktketens hebben de hogere lijstprijs vertaald in de consumentenprijzen. Het staat de retailers uiteraard vrij om hiervan af te wijken.’

Verzet tegen prijsverhoging
Van Alphen wil niets prijsgeven over de achterliggende redenen van de prijsverhoging van 3 tot 8 procent voor de verschillende frisdrankvarianten, die eind maart door Coca-Cola werd opgelegd. ‘Dat is concurrentiegevoelige informatie.’ Destijds ontstond veel verzet over de eenzijdig opgelegde prijsverhogingen. Maxxam-directeur Gerard van Dulmen (Makro, Lekkerland) beschuldigde de fabrikant onder andere van machtsmisbruik. Hij riep de NMa op de zaak te onderzoeken.

Onderhandelingen met AH
De woordvoerder stelt dat Coca-Cola het betreurt dat anderhalve literflessen Coca-Cola en Fanta niet verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn. ‘Wij vinden dat de consument altijd de keuze moet hebben om Coca-Cola-producten aan te schaffen. Ook bij Albert Heijn. Dat Albert Heijn ervoor kiest onze producten niet te voeren, vinden wij bijzonder spijtig voor de consument’, aldus Van Alphen. Hij benadrukt dat Coca-Cola in gesprek blijft met de marktleider. ‘We voeren continu onderhandelingen, ook met Albert Heijn.’

Zero wel verkrijgbaar
Een ander conflict tussen Coca-Cola en supermarktketens is inmiddels opgelost. Superunie weigerde begin dit jaar Coca-Cola Zero op te nemen in het assortiment. Volgens Superunie-voorman Frans Fredrix was er destijds ‘onvoldoende commercieel draagvlak’ om het product op te nemen. De vijftien aangesloten supermarktbedrijven hebben de ‘mannencola’ inmiddels wel in de schappen liggen. ‘Superunie is overtuigd van de meerwaarde die Coca-Cola Zero biedt voor de frisdrankcategorie. De introductie is een groot succes. De afzet verloopt boven verwachting.’
bron
pi_53320011
Zolang de baas mijn diesel betaalt, doe ik met alle liefde boodschappen over de grens.
scheelt toch behoorlijk
pi_53320069
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:26 schreef DraYtje het volgende:
Die freeway cola is echt wel goed te zuipen hoor...

Mensen die bij voorbaat alle cola muv CC vies vinden zijn zielig
Ik vind alle cola minder lekker dan CC, maar ik heb het wel geprobeerd te drinken
pi_53320516
Lekker zeg.... kut Coca Cola.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 20 september 2007 @ 10:40:34 #65
188728 Lyzio
why do we fall
pi_53321494
Ik vind..Coca Cola veruit de lekkerste cola die d'r is. Als ik een blikje...Coca Cola...gedronken heb voel ik me daarna altijd net even lekkerder. En daar gaat 't toch om. Enjoy..zeg ik altijd.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  donderdag 20 september 2007 @ 10:45:15 #66
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53321618
Antwoord is heel simpel, schaalgrootte.
In Nederland wordt er voor 16 miljoen mensen een Nederlandse fles gemaakt gemaakt.
In Duitsland wordt er voor 82 miljoen mensen een Duitse fles gemaakt.

Komt nog eens bij dat we in Nederland een sterk merkbewuster zijn dan Duitsers. Wij Nederlanders mogen dan wel de naam hebben om gierig te zijn, maar die Duitsers zijn er veel beter in.
Nederlanders klagen, maar blijven ondertussen wel kopen, Duitsers klagen en gaan naar een ander.
So we just called him Fred
  Spellchecker donderdag 20 september 2007 @ 10:48:32 #67
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53321704
Ik las laatst ergens in een topic, dat de BTW in Duitsland al op 20% of 21% zit (in ieder geval hoger dan bij ons).. Hoe is het dan mogelijk dat het daar toch nog goedkoper is

Kun je nagaan wat de prijsverschillen worden als de BTW hier straks op 20% zit
Tevens -purist.
pi_53323267
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:48 schreef NoBody122 het volgende:
Ik las laatst ergens in een topic, dat de BTW in Duitsland al op 20% of 21% zit (in ieder geval hoger dan bij ons).. Hoe is het dan mogelijk dat het daar toch nog goedkoper is

Kun je nagaan wat de prijsverschillen worden als de BTW hier straks op 20% zit
Lijkt me niet, volgens mij valt Coca Cola gewoon onder het 6% belastingstarief.

Tenzij die ook gaat stijgen natuurlijk.

Correct me if i'm wrong.
Maar zo is het wel, toch?
pi_53323322
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:45 schreef DraYtje het volgende:

[..]

Correct me if i'm wrong.
pi_53323637
Waarom de coca cola ineens zo duur is geworden is mij ook een vraag.. eerst kostte die 95 cent ofzo.. dus incl statiegeld was je 1,20 kwijt... nu betaal je voor een fles alleen al 1,40 ofzo.. 1,65 dus.. en tis ook zo krom, je betaald voor 1 liter 1,29 en voor 1,5 liter 1,39 .. verklaar ik je als gek als je zo'n literfles haalt natuurlijk
Leh-kùr
  Spellchecker donderdag 20 september 2007 @ 11:59:31 #71
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53323672
Ok
Tevens -purist.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:01:45 #72
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53323729
Je kan ook gewoon water gaan drinken. Maar terugkomend op de Cola. Koop blikjes want dan heb je 6 blikjes voor 2,35= goedkoper dan zo een fles uiteindelijk. wel matigen met drinken he. Ik heb al 2 treetjes laten liggen en die flessen laten staan. Gaat prima!
  donderdag 20 september 2007 @ 12:03:24 #73
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53323768
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_53324325
"Van oudsher is er bij discounters als Aldi en Lidl geen ruimte voor A-merken. Toch zal het niet lang meer duren voordat Lidl het assortiment gaat verbreden met Coca Cola. Zo stelt Phillip den Ouden, voorzitter van de Nederlandse Federatie Levensmiddelenindustrie (FNLI), dat A-merkfabrikanten wel met Aldi en Lidl in zee moèten, als ze willen groeien. Discounters groeien relatief hard in marktaandeel en daar moeten de A-merken in meebuigen."

Maar goed, het blijkt iedere keer maar weer (in tests bij Kassa etc) dat zodra het merk niet te zien is mensen ineens een heel andere cola als lekkerste bestempelen.....Freeway Cola van de Lidl heeft al een aantal keer gewonnen omdat deze gewoon erg lijkt op coca cola. Coca Cola behoudt haar succes alleen door haar reputatie...
pi_53324375
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:01 schreef jurgen. het volgende:
Je kan ook gewoon water gaan drinken. Maar terugkomend op de Cola. Koop blikjes want dan heb je 6 blikjes voor 2,35= goedkoper dan zo een fles uiteindelijk. wel matigen met drinken he. Ik heb al 2 treetjes laten liggen en die flessen laten staan. Gaat prima!
Volgens mij is 1,5 fles relatief goedkoper dan een sixpack hoor
  donderdag 20 september 2007 @ 12:27:53 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53324398
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
Hier betaal je bij de C1000 en Edah al 1,27 voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Bij de Lidl in Duitsland 79ct voor 1,5L (excl statiegeld 25ct). Waarom kan het daar wel zo goedkoop en hier niet?
Omdat het slecht voor je is.
Drink water, koffie, wijn en bier, verder heb je niks nodig.
pi_53324746
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:45 schreef DraYtje het volgende:

[..]

Correct me if i'm wrong.
Het lage BTW-tarief is in Nederland 6% en in Duitsland 7%.
Het hoge tarief is in beide landen 19%. De vraag waarom veel dingen in Duitsland dan toch goedkoper zijn blijft dus onbeantwoord.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2007 12:42:59 ]
pi_53332602
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Omdat het slecht voor je is.
Laat mij ff zelf bepalen of ik me doodzuip aan coca-cola ja... Je bent zeker een CDA stemmer? Die menen ook te moeten bepalen wat goed en slecht voor ons is...

* Metalfreak is Coca-Cola junkie (en woont op 5km afstand van de grens )
Don't let my username fool you...
  donderdag 20 september 2007 @ 17:52:42 #79
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53333047
2 Liter cola kost 1,14 euro in de US.
  Spellchecker donderdag 20 september 2007 @ 18:49:29 #80
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53334616
In Tsjechië betaal je rond de ¤0,50 voor een 2L-fles Coca-Cola

Ik vind Freeway trouwens ook goede cola
Tevens -purist.
pi_53335213
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:57 schreef Willewa het volgende:.. en tis ook zo krom, je betaald voor 1 liter 1,29 en voor 1,5 liter 1,39 .. verklaar ik je als gek als je zo'n literfles haalt natuurlijk
Als je echter regelmatig een halve fles in het afvoerputje moet schudden omdat er geen prik meer in zit, kun je beter een literfles pakken
pi_53337184
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:10 schreef Samcali het volgende:

[..]

Als je echter regelmatig een halve fles in het afvoerputje moet schudden omdat er geen prik meer in zit, kun je beter een literfles pakken
Ik vind het altijd lekker als er wat minder prik op zit En dan nog, een 2 liter fles staat bij mij hooguit 2 dagen hoor
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:02:09 #83
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53468222
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:49 schreef NoBody122 het volgende:
In Tsjechië betaal je rond de ¤0,50 voor een 2L-fles Coca-Cola

Ik vind Freeway trouwens ook goede cola
Bullshit.... Ik woon hier en zelfs 0,5 liter kost 24 kroon.... (90 cent)

Zal morgen voor je kijken wat 2 liter kost. Denk ook iets van 2 euro ofzo.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:45:17 #84
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_53480089
Whehe, als ik hier in Denemarken cola zou kopen betaal ik voor een 1.5 liter fles ruim 2 euro. Gelukkig is duitsland slechts zo'n 40 km verderop, haal ik eens in de zoveel tijd 10 traytjes cola voor omgerekend 0,90 euro per 1,5 liter. En met die blikjes raak je je prik halverwege de fles niet kwijt.

Ik zie net dat een of andere supermarkt nu de aanbieding heeft, 4 flessen voor 49 dkk. Dat is zo'n 1,60 euro per fles. Max 12 flessen per klant, Daarboven kosten ze 18,50 dkk per fles, dat is dus zo'n 2,40 euro. Overigens niet de goedkoopste supermarkt.

Samenvatting: Hier is het veel duurder, kappen met janken.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:57:16 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480335
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

+ thee, en dan heb je het rijtje waar ik al 6 jaar op leef
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53480403
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

+ thee, en dan heb je het rijtje waar ik al 6 jaar op leef
Saaie 6 jaren heb jij dan geleefd!
  woensdag 26 september 2007 @ 10:01:51 #87
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480440
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Saaie 6 jaren heb jij dan geleefd!
Omdat ik geen cola drink?
Thucydides
pi_53480450
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:01 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Omdat ik geen cola drink?
Dat maak jij er van
  woensdag 26 september 2007 @ 10:03:55 #89
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53480480
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat maak jij er van
Ah, het is omdat ik geen <insert random sterke drank> drink!
Thucydides
  Spellchecker woensdag 26 september 2007 @ 16:41:42 #90
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53490522
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:02 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Bullshit.... Ik woon hier en zelfs 0,5 liter kost 24 kroon.... (90 cent)

Zal morgen voor je kijken wat 2 liter kost. Denk ook iets van 2 euro ofzo.
Ik heb het de afgelopen zomervakantie zien staan voor iets van 13-15 kroon
Tevens -purist.
pi_53490847
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:03 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ah, het is omdat ik geen <insert random sterke drank> drink!
Ook dat maak jij er van!
  woensdag 26 september 2007 @ 17:00:49 #92
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53490998
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:41 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb het de afgelopen zomervakantie zien staan voor iets van 13-15 kroon
Hier. http://www.z-market.cz/z-market/

Aanbieding.

In de tesco kost tussen de 48 CZK en 55 czk dus i.d.d iets van 1,70

Normaal kost die halve liter wel meer helaas.

[ Bericht 17% gewijzigd door Buschetta op 26-09-2007 17:10:35 ]
pi_53494573
In Duitsland bij de Lidl is het trouwen ¤0,89 voor 1,25 liter cola (kleinere flessen dus...) Ik heb maandag een voorraad ingeslagen...
pi_53495779
Hier in Ierland is bij de Lidl een fles van 2 liter (1,5 hebben ze nier) ¤1,81... Niet veel verschil met de C1000 dus. Maar ja, alles is hier duur, vooral de alcohol
  woensdag 26 september 2007 @ 20:20:48 #95
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53496007
Ik zit tegenwoordig aan de Taksi ipv Cola. Lekker.

En onze AH ziet er bij de limonade uit als een Sovjetwinkel
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 26 september 2007 @ 20:33:18 #96
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_53496354
Cola kopen in Duitsland Tijdens het oktoberfest
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_53497750
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:30 schreef Metalfreak het volgende:
In Duitsland bij de Lidl is het trouwen ¤0,89 voor 1,25 liter cola (kleinere flessen dus...) Ik heb maandag een voorraad ingeslagen...
Moet ik ook weer doen.
JOHNNY HEITINGA
pi_53506803
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Het lage BTW-tarief is in Nederland 6% en in Duitsland 7%.
Het hoge tarief is in beide landen 19%. De vraag waarom veel dingen in Duitsland dan toch goedkoper zijn blijft dus onbeantwoord.
Alle dranken (incl. Coca Cola) vallen in Duitsland onder het hoge BTW tarief (19% dus), dus is inderdaad wel wat vreemd.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 september 2007 @ 09:01:45 #99
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53507033
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 12:58 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het gaat om een prijsvergelijking tussen twee landen. Als je het in twee verschillende winkels gaat halen neem je ook het prijsverschil tussen twee winkels mee en dat is bij een vergelijking tussen AH en de Lidl niet helemaal eerlijk. AH heeft een aanbod van tussen de 12000 en 15000 artikelen in de winkel en dat op voorraad houden kost gewoon extra geld. Ook de locaties waar AH zit zijn vaak wat beter. Vandaar dat de goedkoopste supermarkt ketens een kleiner aanbod aan producten hebben en zo hun prijs kunnen verlagen.
Je kunt een NL Lidl echter niet vergelijken met een Dld Lidl. Duitse Lidls hebben een veel groter assortiment (veel A-merken) en zitten vaak op betere plaatsen dan NL Lidl's. Hier in de stad zitten er zelfs 3 (Lidl, Plus & Kaufland) vlakbij elkaar (scheelt 100 meter ofzo). En ik denk dat de plattelands-Kaufland hier meer aanbod heeft dan een gemiddelde plattelands-AH (en de Pepsi kost toch gewoon 79 cent, Coca Cola dacht ik 89 cent per 1,25 liter)

Overigens zijn de cola-prijzen hier overal zo'n beetje gelijk. Coca Cola weet ik niet precies (maar ik dacht 89 ct. per 1,25 liter), een fles Pepsi kost hier overal 79 cent, van de buurtsuper (wat overigens wel een Edeka is, dus van een keten) tot de grootste supermarkten aan toe.

Overigens is het wel zo dat sinds een paar weken de cola hier erg moeilijk verkrijgbaar is. Kennelijk wordt er heel wat uitgevoerd richting Nederland... Bij de Pennymarkt vlakbij de grens zie ik al weken geen fatsoenlijke cola meer, en zelfs hier in de stad (wat verder van de grens) kon ik van de week met moeite 3 pakken vinden. Gelijk maar alle 3 meegenomen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 september 2007 @ 09:10:39 #100
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53507161
Wat overigens een behoorlijk verschil is tussen Nederland en Duitsland. In Duitsland stop je je lege fles in een automaat, die controleert de fles aan de hand van de streepjescode en die verfrommelt 'm tot een klein hoopje plastic. De fles is daar ook practisch altijd van de keten zelf. Een Lidl-Pepsi/Coca-cola-fles kun je dus niet bij een plus ofzo inleveren. Er staat ook altijd een logo van de winkelketen in de flessenhals.

In Nederland gaan de lege flessen in grote zakken van +/- 75 flessen, dan gaan ze naar een telcentrum in Tilburg, daar worden de buitenlandse flessen en flessen waar geen statiegeld op zit eruit gehaald en de "goede" flessen worden weer betaald aan de klant. Dit laatste systeem lijkt me stukken duurder. Die vrachtwagens met inefficient gestapelde flessen (kratten kun je veel meer in een vrachtwagen kwijt dan zakken met losgestorte flessen) moeten tenslotte ook rijden, een inelkaar gefrommelde fles neemt heel wat minder plaats in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')