Oh jaquote:Op maandag 18 september 2006 14:57 schreef NoSigar het volgende:
Dat is St. Maarten
quote:Op maandag 18 september 2006 15:06 schreef AgentSteel het volgende:
Hij kleedde een naakte man met zijn mantel
Goethe toch?quote:Op maandag 18 september 2006 15:05 schreef AgentSteel het volgende:
nieuwe vraag?
Dat is ook niet echt een wonder.quote:Op maandag 18 september 2006 15:06 schreef AgentSteel het volgende:
Hij kleedde een naakte man met zijn mantel
Hij kon huppelen zoals geen ander dat konquote:Op maandag 18 september 2006 15:05 schreef Etcetera het volgende:
Wat is een wonder van Sint Maarten?
quote:Op maandag 18 september 2006 15:07 schreef Yurithemaster het volgende:
Zal wel iemand genezen hebben van een ziekte
quote:Martinus zou enkele wonderen hebben verricht. Op een dag kwam hij langs een landerij waar diepe treurnis heerste omdat het knechtje zich had verhangen. Martinus strekte zich over het lijk en bad enige tijd, waarop het kind weer tot leven kwam.
Toen hij een andere keer een door de heidenen vereerde pijnboom wilde omhakken werd hij door hen uitgedaagd. Ze zouden de boom zelf wel omhakken, maar zo, dat hij op Martinus zou vallen. Als Christus werkelijk zou bestaan zou hij zijn volgeling wel redden. Martinus nam de uitdaging aan en werd geboeid neergelegd, maar door een wonder viel de boom de verkeerde kant op en verpletterde bijna de heidenen.
Bij een stadspoort van Parijs trad hij eens een melaatse tegemoet een kuste hem op het gezicht, tot ontsteltenis van alle aanwezigen. Terstond was de zieke man genezen.
Heb ik het nog goed ookquote:Op maandag 18 september 2006 15:09 schreef Etcetera het volgende:
[..]ik zal maar niet vragen wie wat enzo lijkt me een beetje te moeilijk
Yurithemaster +1
[..]
Mooi is dat. Kan die knecht zich nog een keer ophangen...quote:Martinus zou enkele wonderen hebben verricht. Op een dag kwam hij langs een landerij waar diepe treurnis heerste omdat het knechtje zich had verhangen. Martinus strekte zich over het lijk en bad enige tijd, waarop het kind weer tot leven kwam.
Ik zou toch wat anders gaan doen dan lekker gaan badderen met een hangend lijkquote:Op een dag kwam hij langs een landerij waar diepe treurnis heerste omdat het knechtje zich had verhangen. Martinus strekte zich over het lijk en badderde enige tijd, waarop het kind weer tot leven kwam.
Rare mensen, die heiligen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:15 schreef Supersheep het volgende:
Ik zou toch wat anders gaan doen dan lekker gaan badderen met een hangend lijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |