Vul jij volgende week maar mooi het VB-blokje op je stemblad in , en leg ons ondertussen maar eens uit wat nu het verband tussen de Joden en Anderlecht zijn. (dat zul je zelfs niet kunnenquote:Op woensdag 27 september 2006 15:29 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
joden = die van Brussel
Idd, je supportert voor een jodenclub![]()
quote:Op woensdag 27 september 2006 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
leg ons ondertussen maar eens uit wat nu het verband tussen de Joden en Anderlecht zijn. (dat zul je zelfs niet kunnen)
Wegens hun jarenlange vriendschapsband met 020 is de geuzennaam joden ook voor die van Brussel overgenomenquote:Op woensdag 27 september 2006 16:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vul jij volgende week maar mooi het VB-blokje op je stemblad in , en leg ons ondertussen maar eens uit wat nu het verband tussen de Joden en Anderlecht zijn. (dat zul je zelfs niet kunnen)
haha, als je dat nou van tevoren wist he jvdh?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:29 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
joden = die van Brussel
Je hebt 100 procent gelijk.quote:Op donderdag 28 september 2006 13:14 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Wegens hun jarenlange vriendschapsband met 020 is de geuzennaam joden ook voor die van Brussel overgenomen
Heeft dat effectief iets te emaken met joodse supporters in Brussel? Neen, net zoals dat in 020 niet het geval is, net zoals Feijenoord niks te maken heeft met kakkerlakken en PSV niks met Boeren
en NV-A trouwens
Nu, goed -ik ben het niet eens met de term joden- maar anderzijds noemen de Anderlecht-supporters ons ook al jaren 'boeren', naar Nederlands voorbeeld.quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Je hebt 100 procent gelijk.
Maar verzin dan godverdomme eens een originele scheldnaam.
Ik lees vanavond op voetbalkrant.com dat zelfs de fans van Zulte-Waregem zich tegenwoordig "boeren" noemen. Dat is een term die uit Nederland komt. Is de Brugse spionkop (en de verwante West-Vlaamse spionkoppen zoals die van Waregem) dan werkelijk zo oncreatief dat ze geen originele scheldwoorden kan verzinnen?
Ik bedoel maar: dit is gewoon belachelijk. Anderlecht voor "joden" uitmaken, terwijl alleen Antwerpen en Amsterdam steden zijn waar de "joden" enige invloed hebben. Sorry hoor. Verzin eens iets nieuws. Iets wat op de realiteit gebaseerd is, bijvoorbeeld.
Dat van Zulte-Waregem is toch al iets dat al van in de jaren '80 meegaat met SV Waregem hoor.quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik lees vanavond op voetbalkrant.com dat zelfs de fans van Zulte-Waregem zich tegenwoordig "boeren" noemen. Dat is een term die uit Nederland komt. Is de Brugse spionkop (en de verwante West-Vlaamse spionkoppen zoals die van Waregem) dan werkelijk zo oncreatief dat ze geen originele scheldwoorden kan verzinnen?
Ik bedoel maar: dit is gewoon belachelijk. Anderlecht voor "joden" uitmaken, terwijl alleen Antwerpen en Amsterdam steden zijn waar de "joden" enige invloed hebben. Sorry hoor. Verzin eens iets nieuws. Iets wat op de realiteit gebaseerd is, bijvoorbeeld.
je mag trots zijn op jullie marginale liedjequote:Op woensdag 27 september 2006 15:29 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
joden = die van Brussel
quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:19 schreef BramKVO het volgende:
[..]
je mag trots zijn op jullie marginale liedjeAnderlecht heeft zelfs niks te zien met joden
![]()
dat je op een Vlaams-nationalistische partij stemt, was er ook al een grote kans toe vermits je Club brugge-fan bent ...quote:
In de Meer konden er maar 19.000 en in de arena zitten ze nu op 40-45000,ze tellen alle seizoenkaarthouders bij de aantallen al zitten die er nietquote:Op woensdag 20 september 2006 02:04 schreef DutchGooner het volgende:
[..][quote]
ajax van 25.000 gemiddelt naar 50000 gemmm.
??? De capaciteit is momenteel 46.000 dus bijna 90%.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Feyenoord zit gemiddeld rond de 40.000, dus het zit verre van vol.
Dat geldt natuurlijk ook voor Feyenoord, Ajax en PSV.quote:Op vrijdag 29 september 2006 15:58 schreef BramKVO het volgende:
Moesten Anderlecht en Club grotere stadions hebben zouden ze natuurlijk ook wel stijgen in die ranking, dat spreekt voor zich.
ik denk niet dat ze procentueel nog zoveel zouden stijgen ivm Anderlecht en Club Brugge hoor. Vergeet niet dat stadion van Anderlecht maar kleine 25 000 is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:07 schreef Ippon het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk ook voor Feyenoord, Ajax en PSV.![]()
Ooit geweldig gelachen toen ik daar ooit eens ging kijken (toen het nog beerschot was zelfs) en de tegenploeg (Cercle of Harelbeke was dat geloof ik) " 't stinkt hier naar ratten, jaja 't stinkt hier naar raaatteeen" aanheftequote:Op vrijdag 29 september 2006 13:30 schreef Clourhide het volgende:
Ik vind het in ieder geval belachelijk dat men in België dezelfde 'geuzennamen' gaat gebruiken als in Nederland. Waar is de verbeelding gebleven?
Kijk naar GBA, de "Kielse ratten". Dat is nou eens een tot de verbeelding sprekende benaming.
De clubs hebben nooit banden gehad, maar de supporters welquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat van Zulte-Waregem is toch al iets dat al van in de jaren '80 meegaat met SV Waregem hoor.
Maar hij heeft trouwens géén gelijk over Anderlecht. Die zogenaamde "geuzennaam" is er nooit gekomen door 'banden' tussen Anderlecht en Ajax, eerder integendeel , in de topjaren '70 kon 'Meneer Constant' het bloed van Ajax wel drinken ... (Anderlecht was toen zeker ook een club van de hoofdzakelijk Franstalige bourgeousie)
Die "Joden-roep" richting Anderlecht is er enkel en alleen gekomen vanuit Club Brugge en meer bepaald vanuit de extremistische BCF-harde kern , die door hun "sterke hooliganbanden" met Den Haag die gezangen (oorspronkelijk richting Ajax daar) overnam ...
Zelfs nu is het nog alleen een "roep" die je vrijwel alleen bij de wat extremere Club-fans zult terugvinden ...
och, over het algemeen wordt de term "nekken" wel meer gebruikt dan "joden" voor die van brussel hoorquote:Op vrijdag 29 september 2006 02:38 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Laten we dat dan maar zo houden.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:09 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
och, over het algemeen wordt de term "nekken" wel meer gebruikt dan "joden" voor die van brussel hoor
hehe voor die van brusselquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:09 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
och, over het algemeen wordt de term "nekken" wel meer gebruikt dan "joden" voor die van brussel hoor
Wel ironisch dat hij dit seizoen juist amper een doelpunt scoorde, en nu meteen 2 in een kwartier.quote:
Veel heeft allicht ook te maken dat de meeste ploegen waar Genk tegen speelt door zijn 'reputatie' meteen al één of twee vaste mandekkers op Vandenbergh gaan plaatsen. Iets wat Anderlecht dat van eigen sterkte wil uitgaan allicht niet doetquote:Op zaterdag 30 september 2006 18:27 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Wel ironisch dat hij dit seizoen juist amper een doelpunt scoorde, en nu meteen 2 in een kwartier.
Maar ik vind het idee van Racing Genk aan de leiding niet slecht. Geeft weer eens wat extra spanning aan de competitie.![]()
quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:46 schreef Heero87 het volgende:
En Racing Genk mogen we nu echt toch als titelkandidaat gaan beschouwen.
Ik ben tevreden met 4 op 6 tegen Westerlo en Brussels ... meer zit er momenteel echt niet inquote:Op zaterdag 30 september 2006 20:08 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Op Westerlo is er ook nog niet zomaar gewonnen, zo wel slechts 1 punt er tussen
hehe okequote:Op zaterdag 30 september 2006 20:17 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Ik ben tevreden met 4 op 6 tegen Westerlo en Brussels ... meer zit er momenteel echt niet in
Maar dit plezier nemen ze me toch nooit meer af, 1-4 in eigen huis ... wankers![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |