abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58938238
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef TeChNo2 het volgende:
De vergunning was in 5 minuten geregeld hoor

Die foto was van tijdens de bouw/aanleg, deze is iets recenter... (afgelopen zomer cq wat daar voor door moest gaan)
...
Kun jij me vertellen wat je voor de vergunning dan hebt moeten inleveren?
En waarom in 5 minuten geregeld? (smeergeld ;-) )

Hier kan het 12 weken duren!!
pi_58943124
ons zwembad is nu toch al een maandje open en zwembaar, nu het hier weer regent zwemmen we natuurlijk niet, maar hebben de laatste maand toch wel erg regelmatig kunnen zwemmen
pi_58944807
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:12 schreef paulvogels het volgende:

[..]

Kun jij me vertellen wat je voor de vergunning dan hebt moeten inleveren?
En waarom in 5 minuten geregeld? (smeergeld ;-) )

Hier kan het 12 weken duren!!
toen we de tekeningen van de bouw van ons huis inleverden (welstand-toestemming hadden we al), hebben we de architect op het laatste moment gevraagd er eventjes (5 minuten) een zwembad bij te tekenen, zodoende werd alles in 1 keer goed gekeurd... en toen stond er op d ebouwvergunning van het huis (inclusief zwembad ) een officiele stempel met goedkeuring... (geen smeergeld dus, sterker nog, gratuit) Soms is het fijn als ambtenaren niet echt op zitten te letten
Gelukkig zonder haar
pi_58944875
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:43 schreef Archont het volgende:
ons zwembad is nu toch al een maandje open en zwembaar, nu het hier weer regent zwemmen we natuurlijk niet, maar hebben de laatste maand toch wel erg regelmatig kunnen zwemmen
Ook zo veel "aanloop-kinderen"? (ach 't is ook wel gezellig, zeker als mams en paps ook nog even komen kijken...)
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:19:18 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58945130
Hier zit de buurvrouw overdag nog wel eens met de kinderen in het zwembad, dat is prima, hoe meer er in gezwommen wordt , hoe beter voor het water. En kan ze meteen even het gras maaien.

's Avonds en in het weekend is het voor ons.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58953850
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:06 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Ook zo veel "aanloop-kinderen"? (ach 't is ook wel gezellig, zeker als mams en paps ook nog even komen kijken...)
de mams en paps zitten er nog het meeste in

en geen problemen met aanloopkinderen, als je daarmee buurtkinderen bedoelt die willen komen zwemmen.
  donderdag 5 juni 2008 @ 05:28:20 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59135516
's Avonds wil er nog wel eens een kikkertje inspringen, tijd van het jaar, maar die vind dat heldere water met dat chloor toch echt minder.

Al een paar keer gezwommen om te kijken hoe het voelt en van 't weekend wordt het 25 - 30 graden dus dat wordt 't hele weekend in het zwembad hangen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59150063
om 1 of andere mysterieuze redenen is het water hier ook veel sneller warm door de zelfbouw collector
pi_59428324
Niet in bad plassen dan ;-)
pi_59447946
quote:
Op woensdag 23 april 2008 17:35 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik heb geen solarpanelen maar een solardeck..dit dus:
(isoleert en verwarmt zodra de zon er op schijnt, zonnepanelen zijn lelijk)

[ afbeelding ]
Ik zocht een ander topic en toen zag ik deze staan.. maar dat is interessant! Nog niet van gehoord, zo'n solardeck.. wij hebben nog 'ouderwetse zonnepanelen' . Werkt dat goed? En heb je een prijsindicatie? Kunnen die ook op maat gemaakt worden trouwens of zijn ze alleen rechthoekig te krijgen, enig idee misschien? Wij hebben namelijk een 8-hoekig zwembad (vraag me niet waarom ).
pi_59448261
werkt perfect, bij mooi weer (dwz zonnig) warmt het 1 a 2 graden per dag op, het is in practische alle vormen te krijgen, alleen het is wel echt heel erg prijzig (maar daar staat dan echt een flink portie minder stookkosten tegenover), en verder werkt het ook nog isolerend. (oh en met prijzig moet je denken aan ¤ > 10.000 , ons deck is 9 x 5 (zwembad 8 x 4) maar het deck "verdwijnt" in een nis achter het bad en is daardoor langer, het rolt zichzelf op in de ruimte achter het bad zodat je er dus niets van ziet, er zijn ook eenvoudiger/goedkopere oplossingen trouwens)
vrijwel alle zwembadbouwers kunnen het leveren (voor zover ik weet) maar iig meer info via:
http://zwembadafdekkingen.nl/zwembad_afdekkingen_lamellen.htm

Oh ja waarom een 8hoekig bad ?
Gelukkig zonder haar
  maandag 16 juni 2008 @ 23:41:27 #212
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_59448543
Ik had in RSA een normale pool. Daar loont al het werk + chemicals zich. Voor het werk erin, en na het werk ook weer drin! In de EU vind ik het twijfelachtig. Heb nu sinds 2007 een kleine Intex (plastic) pool. Afgelopen jaar slechts 1 week max. drin geweest. Dit jaar nog maar 1 maal (bij 17°C). Het opruimen/opzetten kost een paar uur slechts. Buurvrouw heeft klassieke pool. Staat wéér eens droog. Scheuren, etc. Vreet geld, en no swimming. Ik zou hoogstens willen denken aan 8 hoekig ding, ingebouwd in hout , met een doorsnee van max. 3 meter. Zoiets als een grote jacucci. Met een "steiger" ernaar toe. Er zijn leuke ontwerpen.
  maandag 16 juni 2008 @ 23:43:43 #213
201361 pepu
pi_59448604
quote:
Op maandag 16 juni 2008 23:41 schreef pepu het volgende:
Ik had in RSA een normale pool. Daar loont al het werk + chemicals zich. Voor het werk erin, en na het werk ook weer drin! In de EU vind ik het twijfelachtig. Heb nu sinds 2007 een kleine Intex (plastic) pool. Afgelopen jaar slechts 1 week max. drin geweest. Dit jaar nog maar 1 maal (bij 17°C). Het opruimen/opzetten kost een paar uur slechts. Buurvrouw heeft klassieke pool. Staat wéér eens droog. Scheuren, etc. Vreet geld, en no swimming. Ik zou hoogstens willen denken aan 8 hoekig ding, ingebouwd in hout , met een doorsnee van max. 3 meter. Zoiets als een grote jacuzzi. Met een "steiger" ernaar toe. Er zijn leuke ontwerpen.
pi_59448819
quote:
Op maandag 16 juni 2008 23:33 schreef TeChNo2 het volgende:
werkt perfect, bij mooi weer (dwz zonnig) warmt het 1 a 2 graden per dag op, het is in practische alle vormen te krijgen, alleen het is wel echt heel erg prijzig (maar daar staat dan echt een flink portie minder stookkosten tegenover), en verder werkt het ook nog isolerend. (oh en met prijzig moet je denken aan ¤ > 10.000 , ons deck is 9 x 5 (zwembad 8 x 4) maar het deck "verdwijnt" in een nis achter het bad en is daardoor langer, het rolt zichzelf op in de ruimte achter het bad zodat je er dus niets van ziet, er zijn ook eenvoudiger/goedkopere oplossingen trouwens)
vrijwel alle zwembadbouwers kunnen het leveren (voor zover ik weet) maar iig meer info via:
http://zwembadafdekkingen.nl/zwembad_afdekkingen_lamellen.htm

Oh ja waarom een 8hoekig bad ?
Ah oke, thnx! Tjeeee echt heeel prijzig, maar niet zo verwonderlijk.. 1 a 2 graden per dag (dan neem ik aan dat je het water onderin ook echt bedoelt) is echt netjes . Ben bang dat ik m'n pa daar niet aan ga krijgen haha wel een mooi systeem zeg .
  maandag 16 juni 2008 @ 23:59:13 #215
201361 pepu
pi_59449076
Zoiets zou ik doen, edoch pietje kleiner.

http://users.telenet.be/aquajolly/N_frame.html?http://users.telenet.be/aquajolly/N_art_50.html

Zet de hele link drop?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 02:35:45 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59450839
Het water is hier overdag al 28 graden, perfect dus. Ben blij dat 't 's avonds wat afkoelt.

Wel aardig wat stormen gehad de laatste week dus het was even opletten dat het FC gehalte goed bleef.
pi_59731773
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 02:35 schreef popolon het volgende:
Het water is hier overdag al 28 graden, perfect dus. Ben blij dat 't 's avonds wat afkoelt.

Wel aardig wat stormen gehad de laatste week dus het was even opletten dat het FC gehalte goed bleef.
Wat heb jij voor warmte voorziening?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:39:48 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59732030
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:27 schreef paulvogels het volgende:

[..]

Wat heb jij voor warmte voorziening?
De warme Michigan zomer.
pi_59733403
25 graden ist water hier nu

en mn pomp is aan het overleiden
pi_59733659
wat is je pomp aan het doen ????

(oh en hier 28 graden)
Gelukkig zonder haar
pi_59735722
zal wel eerder overlijden dan denk ik
pi_59742907
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
wat is je pomp aan het doen ????

(oh en hier 28 graden)
ik vermoed dat die een keering heeft

ding kon 8 bar druk bouwen.. nu nog maar amper 1 :p
pi_59744157
is idd maar heel weinig

eens openvijzen en kijken of er niets in zit hé
pi_59746974
heb er al een hoop rommel uit gespoelt door ff de tuinslang op zn uitgang te zetten...
  zaterdag 28 juni 2008 @ 02:55:59 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59747014
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 02:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb er al een hoop rommel uit gespoelt door ff de tuinslang op zn uitgang te zetten...
Bij een beetje installatie werkt dat niet echt omdat er niet genoeg druk is.

Als je meerdere uitgangen hebt in je zwembad kun je proberen de andere dicht te draaien, niet te lang als het niet werkt want dat is niet fijn voor de pomp.

Ik heb vanavond een zelfgemaakt fontijn geinstalleerd. Da's ook wel grappig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')