Kun jij me vertellen wat je voor de vergunning dan hebt moeten inleveren?quote:Op woensdag 23 april 2008 17:44 schreef TeChNo2 het volgende:
De vergunning was in 5 minuten geregeld hoor![]()
Die foto was van tijdens de bouw/aanleg, deze is iets recenter... (afgelopen zomer cq wat daar voor door moest gaan)
...
toen we de tekeningen van de bouw van ons huis inleverden (welstand-toestemming hadden we al), hebben we de architect op het laatste moment gevraagd er eventjes (5 minuten) een zwembad bij te tekenen, zodoende werd alles in 1 keer goed gekeurd... en toen stond er op d ebouwvergunning van het huis (inclusief zwembad ) een officiele stempel met goedkeuring... (geen smeergeld dus, sterker nog, gratuit) Soms is het fijn als ambtenaren niet echt op zitten te lettenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:12 schreef paulvogels het volgende:
[..]
Kun jij me vertellen wat je voor de vergunning dan hebt moeten inleveren?
En waarom in 5 minuten geregeld? (smeergeld ;-) )
Hier kan het 12 weken duren!!
Ook zo veel "aanloop-kinderen"? (ach 't is ook wel gezellig, zeker als mams en paps ook nog even komen kijken...)quote:Op dinsdag 27 mei 2008 15:43 schreef Archont het volgende:
ons zwembad is nu toch al een maandje open en zwembaar, nu het hier weer regent zwemmen we natuurlijk niet, maar hebben de laatste maand toch wel erg regelmatig kunnen zwemmen
de mams en paps zitten er nog het meeste inquote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:06 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Ook zo veel "aanloop-kinderen"? (ach 't is ook wel gezellig, zeker als mams en paps ook nog even komen kijken...)
Ik zocht een ander topic en toen zag ik deze staan..quote:Op woensdag 23 april 2008 17:35 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik heb geen solarpanelen maar een solardeck..dit dus:
(isoleert en verwarmt zodra de zon er op schijnt, zonnepanelen zijn lelijk)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 juni 2008 23:41 schreef pepu het volgende:
Ik had in RSA een normale pool. Daar loont al het werk + chemicals zich. Voor het werk erin, en na het werk ook weer drin! In de EU vind ik het twijfelachtig. Heb nu sinds 2007 een kleine Intex (plastic) pool. Afgelopen jaar slechts 1 week max. drin geweest. Dit jaar nog maar 1 maal (bij 17°C). Het opruimen/opzetten kost een paar uur slechts. Buurvrouw heeft klassieke pool. Staat wéér eens droog. Scheuren, etc. Vreet geld, en no swimming. Ik zou hoogstens willen denken aan 8 hoekig ding, ingebouwd in hout , met een doorsnee van max. 3 meter. Zoiets als een grote jacuzzi. Met een "steiger" ernaar toe. Er zijn leuke ontwerpen.
Ah oke, thnx! Tjeeee echt heeel prijzig, maar niet zo verwonderlijk.. 1 a 2 graden per dag (dan neem ik aan dat je het water onderin ook echt bedoelt) is echt netjesquote:Op maandag 16 juni 2008 23:33 schreef TeChNo2 het volgende:
werkt perfect, bij mooi weer (dwz zonnig) warmt het 1 a 2 graden per dag op, het is in practische alle vormen te krijgen, alleen het is wel echt heel erg prijzig (maar daar staat dan echt een flink portie minder stookkosten tegenover), en verder werkt het ook nog isolerend. (oh en met prijzig moet je denken aan ¤ > 10.000 , ons deck is 9 x 5 (zwembad 8 x 4) maar het deck "verdwijnt" in een nis achter het bad en is daardoor langer, het rolt zichzelf op in de ruimte achter het bad zodat je er dus niets van ziet, er zijn ook eenvoudiger/goedkopere oplossingen trouwens)
vrijwel alle zwembadbouwers kunnen het leveren (voor zover ik weet) maar iig meer info via:
http://zwembadafdekkingen.nl/zwembad_afdekkingen_lamellen.htm
Oh ja waarom een 8hoekig bad?
Wat heb jij voor warmte voorziening?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 02:35 schreef popolon het volgende:
Het water is hier overdag al 28 graden, perfect dus. Ben blij dat 't 's avonds wat afkoelt.![]()
Wel aardig wat stormen gehad de laatste week dus het was even opletten dat het FC gehalte goed bleef.
De warme Michigan zomer.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 14:27 schreef paulvogels het volgende:
[..]
Wat heb jij voor warmte voorziening?
ik vermoed dat die een keering heeftquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
wat is je pomp aan het doen ????
(oh en hier 28 graden)
Bij een beetje installatie werkt dat niet echt omdat er niet genoeg druk is.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb er al een hoop rommel uit gespoelt door ff de tuinslang op zn uitgang te zetten...
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Bij een beetje installatie werkt dat niet echt omdat er niet genoeg druk is.
Als je meerdere uitgangen hebt in je zwembad kun je proberen de andere dicht te draaien, niet te lang als het niet werkt want dat is niet fijn voor de pomp.
Ik heb vanavond een zelfgemaakt fontijn geinstalleerd. Da's ook wel grappig.
* Ou-Tannu had um iets anders gemaaktquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:19 schreef popolon het volgende:
Wat een kunstwerk he? Zelf gemaakte fontijn.
Da's inderdaad best leuk, beetje klein goaltje maar wel grappig om te klooien met een bal in 't water.quote:
ph verhogen? door t water te sproeien?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's inderdaad best leuk, beetje klein goaltje maar wel grappig om te klooien met een bal in 't water.
Tannu, die fontijn *kuch* is meer om praktische redenen eigenlijk: PH wat verhogen als 't moet. En het kostte me maar drie dollar aan PVC pijpen.
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ph verhogen? door t water te sproeien??
quote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:45 schreef popolon het volgende:
Tussen 7.2 en 7.6 is ideaal, hangt een beetje af van 't zwembad (vinyl, beton etc.) Boven de 7.8 heeft het chloor weinig effect. Als het te laag is tast het je liner aan.
Dus niet onbelangrijk.
ionisator kopen, heb je minder chloor nodigquote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true true we tieften er ook elke keer zooi in..maar als je met een "fontein" t zelfde effect berijkt
lijkt me toch beter dan al die chemische troep?
klein vijverpompje er in kegelenquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:57 schreef edraket31 het volgende:
Zometeen ook maar eens het bad opbouwen. Paar dagen mooi weer op komst!!!
Bedoeling is om 'm tot aan onze zomervakantie te laten staan (=4 weken). Dan weghalen, want 3 weken stistand is nie goed.
We hebben er wel zo'n filterpomp bij maar bedoel je 1 of ander goedkoop pompje dat het water gewoon laat circuleren zonder te filteren?quote:
kan allebijquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:19 schreef edraket31 het volgende:
[..]
We hebben er wel zo'n filterpomp bij maar bedoel je 1 of ander goedkoop pompje dat het water gewoon laat circuleren zonder te filteren?
vet drijft als het goed isquote:Op donderdag 24 juni 2010 22:19 schreef popolon het volgende:
Heb je een pomp? Filteren is de beste optie.
Ja maar het is een zonnebrandmelk, en sjah die troep wil zich ook rustig door het water mengen ;-) .quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vet drijft als het goed is
ohja en vanmiddag was ons zwembadje 26!! graden!
stand op je kleppen verkeerd?quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:23 schreef honne het volgende:
Ben bang dat de pomp niet goed meer filtert :-S , we hebben een zandfilterpomp , hij circuleert wel maar volgens mij niet meer door het zand heen.
Zoeken ons dood naar de oorzaak maar kunnen het niet vinden .
Ik hoop op een oplossing, want 10.000 liter water maar zo even weer weggooien is ook dood en doodzonde :-(.
dreft ?quote:Op donderdag 24 juni 2010 22:32 schreef honne het volgende:
Hmmmm laat ik de vraag anders stellen dan :-P , hoe krijg je wit water doorzichtig , het is net zo vloeibaar als water dus gaat net zo door zand heen als water.
bestaat er een wonderbaarlijke oplosmiddel?
hm.. jammer dat dat hier amper te krijgen is :/quote:
Je kunt dus ook panties gebruiken.quote:Op donderdag 24 juni 2010 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm.. jammer dat dat hier amper te krijgen is :/
en als t tekoop is..ist meteen KATSJING $$$
:/
dat doen we dus ook..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:46 schreef popolon het volgende:
Nooit afwasmiddel er in doen. Nooit. Hoe meer verschillende chemicalien je gebruikt, hoe groter de puinhoop wordt. Gebruik gewoon bleekwater.
[..]
Je kunt dus ook panties gebruiken.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:08 schreef TeChNo2 het volgende:
Laten we ook eens gewoon wat plaatjes plaatsen...ik begin wel...
[ afbeelding ]
da's inmiddels al opgelost het is nu kraakhelder en 28/29 gradenquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:40 schreef popolon het volgende:
't Water is wel wat groen.
Ik moet over een week of wat het water eruit pompen, er komt een nieuwe liner in. Dan weer vullen.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:44 schreef TeChNo2 het volgende:
't is er goed uit te houden in deze temperaturen
serieus: erg tevreden over!
quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:49 schreef popolon het volgende:
Zo hoort 't ook. Heb verder vrij weinig foto's te posten, er staan er al wat in dit topic.
Mooi hoor!quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:08 schreef TeChNo2 het volgende:
Laten we ook eens gewoon wat plaatjes plaatsen...ik begin wel...
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Zo hebben wij het ook, alleen dan niet zo mooi afgetimmerd haha.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:16 schreef honne het volgende:
[..]
Mooi hoor!
Net een vakantiestekje :-D .
Een poging van mij om een foto te plaatsen....
(Heb het zwembad half ingegraven/half boven de grond staan en deels nu afgetimmert met hout, het is nog niet af. )
[ afbeelding ]
edit: op 1 of andere manier werken de hulpdingetjes voor opmaak en smilies trouwens net zo, niet bij mij.
Lukt me dus niet de fotoafbeelding te plaatsen.
Vandaar een linkje.
Och dat ken ik ook wel, zwembad vullen en dan na twaalf uur lang de kraan open eindelijk goed gevuld.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Zo hebben wij het ook, alleen dan niet zo mooi afgetimmerd haha.
Mijn vriend had de stofzuigerslang half in het water laten liggen, en half eruit.. slimme vogel. Toen ik naar achter liep zag ik ineens dat er 30cm water uit was... Was ie net op temperatuur, kon ik er weer koud water bij doen, beetje jammer. Gelukkig was het redelijk snel bijgevuld (van 4 uur 's middags tot 12 uur 's avonds laten lopen). Het water is nog wel redelijk op temperatuur nu, dus achteraf valt het mee. Schrok me wel kapot toen ik het zag haha, ik dacht eerst dat er ergens een lek zat of dat de pomp kapot was oid
.
iddquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:30 schreef honne het volgende:
[..]
Och dat ken ik ook wel, zwembad vullen en dan na twaalf uur lang de kraan open eindelijk goed gevuld.
En dan afkoppelen van de kraan en de slang op de grond neerleggen en even vergeten dat de andere kant van de slang nog in het bad ligt .
Gelukkig was er niet super veel uit gegaan maar zou echt iets voor mij zijn dat ik er naar uren pas achter kom haha.
ppm .... nu voel ik mijn BlonT ...... wat bedoel je precies? :-$quote:Op maandag 12 juli 2010 19:18 schreef popolon het volgende:
4 liter CL (6%) komt neer op 6ppm op zo'n 40.000 liter water. In jouw geval zou je FC (free chlorine) dus omhoog moeten gaan met zo'n 5 a 6 ppm op 1 liter bleek.
Die pomp lijkt me wat overkill trouwens.
ben benieuwd na de werking en de performancequote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:19 schreef 525TDS het volgende:
Ik heb zo'n frame badje staan van 3 meter en ik ga eens kijken of ik met een heleboel PVC pijp dat ding op temperatuur kan houden. Ik ga een collector maken die ik op mijn garagedak neerleg van 1,66 x 6 meter.
Het water laat ik er met de pomp doorheen stromen en de buisje maak ik zwart. PVC is niet de beste geleider maar ik denk dat dat met een oppervlakte van 10 vierkante meter niet meer zoveel uitmaakt. Ik leg twee pijpen aan van 6 meter lang met een diameter van 32mm. De onderlinge afstand is dus 1,66 meter. Daartussen leg ik 200 stuk 1,6mm HD pvc aan. HD is wat dikker dus wat steviger. Ik moet eht geheel namelijk ook veilig kunnen optillen. Het is eigenlijk gewoon een test, misschien werkt het wel helemaal niet. Ik zal hier vertellen hoe het afloopt. Als het wel werkt, heb ik voor weinig geld een goede zonneboiler. De spullen heb ik al besteld, het wordt morgen geleverd.
Eerst moet ik dus 400 gaatjes van 16mm boren dus dat wordt wel even een klusje.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:56 schreef 525TDS het volgende:
De spullen worden zo bezorgd. Donderdag en vrijdag ben ik vrij dus dan heb ik, samen met het weekend, vier dagen om het te maken. Foto's en bouwverslag volgen, evenals metingen ed. For the record, het bad heeft rond deze tijd meestal een temp van 26 á 27 graden. Nu is hij weer 27 graden. Binnenkort, na een behoorlijke portie huisvlijt, meer.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:40 schreef popolon het volgende:
Ik moet over een week of wat het water eruit pompen, er komt een nieuwe liner in. Dan weer vullen.
Het ondiepe is net onder de heup, 80cm ofzo, dan aflopend tot ruim 3 meter diep. Ruim 60.000+ liter water.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoe diep is dat teiltje van je nou eigenlijks? en hoeveel water moet je er in stoppen?
ben je wel ff zoet met je "garden hose" of heb je groter geschut?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Het ondiepe is net onder de heup, 80cm ofzo, dan aflopend tot ruim 3 meter diep. Ruim 60.000+ liter water.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |