Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.quote:
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.quote:Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..quote:Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?quote:Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...quote:Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.
quote:En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Wanneer plannen we die meetquote:Op zondag 17 september 2006 00:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Die greenpeace lui zouden ze als witte zeehondjes moeten neerknuppelen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
[..]
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
[..]
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
[..]
Daarom moet je bij goede doelen ook altijd controleren of ze wel voorzien zijn van onder andere een CBF Keurmerk. Dan weet je zeker dat het geld ook echt gaat naar waar het nodig is en niet in de zakken van directie of overheid verdwijnt.quote:Op zondag 17 september 2006 00:32 schreef gargamel het volgende:
[..]
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
Ga even snel geld collecteren ipv nutteloos hier op het forum te zitten :quote:Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
neeee!quote:Op zondag 17 september 2006 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik kijk ze altijd aan,
op het moment dat ze me aanspreken ga ik heel naar staren.quote:Op zondag 17 september 2006 00:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
neeee!
Dan komen ze naar je toe!!
argh!
quote:Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?
Ze zijn het leukst als ze heel vrolijk op je af komen huppelen "Mag! ik! jouhou! wat! vrahahagen!?" en je dan nog vrolijker terughuppelt terwijl je zingt: "Neeeeeheeeeee!hee!" en ze dan heel beteuterd gaan kijken.quote:Op zondag 17 september 2006 00:57 schreef Renesite het volgende:
Ze staan werkelijk om de 100 meter tegenwoordig
Het was een maandag middag.quote:Op zondag 17 september 2006 01:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ze zijn het leukst als ze heel vrolijk op je af komen huppelen "Mag! ik! jouhou! wat! vrahahagen!?" en je dan nog vrolijker terughuppelt terwijl je zingt: "Neeeeeheeeeee!hee!" en ze dan heel beteuterd gaan kijken.
2 fucking euro's in de maand?quote:Op zondag 17 september 2006 01:04 schreef Taurus het volgende:
Zijn toch voornamelijk goede doelen? Ik heb eigenlijk nooit last van 'verkopers'. En goede doelen mogen van mij vragen zoveel ze willen![]()
meneer de rochebrun! bent u het?quote:Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het was een maandag middag.
"hallo, mag ik u wat vragen"
"Nee, ik heb wat beters te doen"
Ik liep naar de phonehouse
Ik liep terug naar de belcompany
"Mag ik je nu dan wat vragen?"
"ik heb nu even geen tijd, doei"
Ik ging na wat rondzwerven naar de fiets
"Heeft u nu wel tijd?"
"NEEHEE"
[..]
2 fucking euro's in de maand?
Hou op..
Het is het idee, val me niet lastig
Na googlen ben ik er nog niet helemaal uit, vraag het me later - of niet weer.quote:Op zondag 17 september 2006 01:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meneer de rochebrun! bent u het?
karakter van koot en bie. zal wel verkeerd gespeld zijn oid.quote:Op zondag 17 september 2006 01:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Na googlen ben ik er nog niet helemaal uit, vraag het me later - of niet weer.
Als ik je onkunde om met die incompetento's af te rekenen mag geloven is het hoog tijd om je mijn assertiviteitscursussen aan te gaan bieden.quote:Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef Renesite het volgende:
Het was een maandag middag.
"hallo, mag ik u wat vragen"
"Nee, ik heb wat beters te doen"
Ik liep naar de phonehouse
Ik liep terug naar de belcompany
"Mag ik je nu dan wat vragen?"
"ik heb nu even geen tijd, doei"
Ik ging na wat rondzwerven naar de fiets
"Heeft u nu wel tijd?"
"NEEHEE"
Het lullige was dat ik die kerel wel een beetje kenquote:Op zondag 17 september 2006 01:12 schreef nietzman het volgende:
[..]
Als ik je onkunde om met die incompetento's af te rekenen mag geloven is het hoog tijd om je mijn assertiviteitscursussen aan te gaan bieden.
whehe toevallig in Zwolle? vorig jaar in mijn pauze van een half uur kom ik die lui tegen.., ik zeg altijd heb geen tijd of een grote bocht er omheen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:06 schreef gebrokenglas het volgende:
U kent ze wel, in plukjes van 2 of 3 staan ze met eenzelfde gekleurde jas met een hand vol folders of schrijfmapmetpen aan het begin van de winkelstraat.
"Meneer mag ik u wat vragen...." "Meneer heeft u even..." "Pardon meneer heeft u belangstelling voor ..." NEEEHEEE![]()
De hoeveelheid viel nu gelukkig mee. Greenpeace kon ik ontwijken, Dagblad van het Noorden ook, maar een knap klein meisje met een kleurige map met foto's was me echter te vlug af. Als een hongerige vlieg bleef ze aan me vastgeplakt, blij natuurlijk dat ze eindelijk iemand had die ze iets kon aansmeren.
Gelukkig na de goedkope smoes van ik moet de bus halen liet ze me toch gaan.
Ik word er schijtziek van, van dat soort verkooptechnieken. Ik zeg nu nog wel "nee bedankt", maar ik denk erover om uberhaupt niet meer te reageren. Opdringerig gedoe.
Dat mensen eventueel wel willen aanhoren wat de verkopers te bieden hebben kan ik nog wel indenken, maar dat mensen daadwerkelijk dan abonnementen gaan nemen?!? Dat moet haast wel anders zou deze ellende toch een keer ophouden omdat het kosten-batenplaatje verkeerd uitpakt.
klopt in zwolle staan ze bij elke ingang van de winkelstraatquote:Op zondag 17 september 2006 00:57 schreef Renesite het volgende:
Ze staan werkelijk om de 100 meter tegenwoordig
Ja inderdaad, die staat er al heel wat jaren. En zo te horen heeft hij geld zat, hij kan die bus amper vasthouden van al het geld dat er al inzit. Ik heb 'm een keer zien uithalen met die bus om iemand een lel te geven.quote:Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef Wadloper het volgende:
Je hebt ook die leger des heils opa, met zijn collectebus
Molenstraat ook, of bedoel je die? altijd weer dezelfde. en dan staan er nog van die sneakerts voor de Free Record Shop met die trieste aanbiedingen van zo'n boekenclubachtige mafiaketen.quote:Op zondag 17 september 2006 10:54 schreef Retarded het volgende:
Broerstraat in Nijmegen staat er ook altijd vol mee.. ik vind het een enorm slechte manier van verkopen. Je valt mensen in hun vrije tijd lastig. Ik vergelijk het altijd maar met callcenters... en jehova's
Waarschijnlijk moeten ze het hebben van mensen die geen nee durven te zeggen en zo in hun zielige verhaaltjes lopen. Die troggel je toch al gauw 60 euro per jaar af ( "Maar meneer, wat is nu 5 euro per maand?" ). Als je trouwens als 18 bent en je ziet er nog jonger uit heb je ook mazzel. kun je gewoon "nee" zeggen op de vraag of je 18 bentquote:Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef Loohcs het volgende:
Ik snap ook niet dat het wat oplevert voor die bedrijven. Ze kweken heel veel 'badwill' en bovendien moeten die vastklampers ook nog betaald worden. Die zijn vaak met een groepje om zo veel mogelijk mensen te vangen, maar dat betekent ook dat je drie of vier mensen loon moet geven. Blijkbaar zijn er toch nog genoeg mensen zo gek om daar op straat meteen een donatieformulier in te vullen, want als dat niet het geval was zou het fenomeen toch wel vanzelf uitsterven.
De boekenclub is ook een grote straatverkoper hoor.quote:Op zondag 17 september 2006 01:04 schreef Taurus het volgende:
Zijn toch voornamelijk goede doelen? Ik heb eigenlijk nooit last van 'verkopers'. En goede doelen mogen van mij vragen zoveel ze willen![]()
En terecht, men geeft ook niet (dwz; eigenlijk nooit) genoeg. Ik vind 't soms ook wel vervelend, maar eerder omdat ik 't moeilijk vind om nee te zeggen, en dat zegt toch dat ik ergens 'n schuldgevoel heb omdat ik natuurlijk heus wel meer zou kúnnen weg geven.quote:Op zondag 17 september 2006 11:30 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
De boekenclub is ook een grote straatverkoper hoor.
En een goed doel mag bij best iets vragen, maar niet 5 verschillende goede doelen die zich op elke 30 meter in de winkelstraat ophouden. Daarbij willen ze gelijk ook allemaal een maandelijkse bijdrage, als ik 1x die winkelstraat door ben zit ik zo aan 100Euro per maand als ik er aan toe zou geven. en ik overdrijf dus niet heh!
Het gaat echt voorbij het netjes vragen van een donatie, men staat tactisch in groepjes over de lengte van een hele winkelstraat opgesteld op de x meter.
Dat is natuurlijk heel subjectief, daarbij zet het mij totaal niet aan om geld te geven. Én zoals ik al aangaf kan ik niet eens aan al die doelen geld gaan geven.quote:Op zondag 17 september 2006 11:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
En terecht, men geeft ook niet (dwz; eigenlijk nooit) genoeg.
Ja, maarja, ik ga ook niet heel raar lopen doen als ik een beetje loop te winkelen, of gewoon ff wat rondloop. Je moet ze inderdaad gewoon niet aankijken, maar soms doe je het toch per ongeluk en dan denk je "argh!" en ja hoor dan rent er weer een op je af!quote:Op zondag 17 september 2006 11:41 schreef Damzkieee het volgende:
Gewoon niet opkijken naar die lui, dan krijgen ze geen contact.
Straatorgels zijn echter vervelender voor de marketeer dan voor jou. Je wordt er als marketeer namelijk helemaal schor van omdat je er overheen moet schreeuwen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:48 schreef Yi-Long het volgende:
...Net als straatorgels btw...
Goede doelen mag je al steunen vanaf 16. Dus pas op, want als je zegt dat je zeventien bent worden ze vaak juist helemaal enthousiast. Ik wel i.i.g.quote:Op zondag 17 september 2006 11:26 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je trouwens al 18 bent en je ziet er nog jonger uit heb je ook mazzel. kun je gewoon "nee" zeggen op de vraag of je 18 bent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |