abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2006 @ 00:06:15 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_41875615
U kent ze wel, in plukjes van 2 of 3 staan ze met eenzelfde gekleurde jas met een hand vol folders of schrijfmapmetpen aan het begin van de winkelstraat.
"Meneer mag ik u wat vragen...." "Meneer heeft u even..." "Pardon meneer heeft u belangstelling voor ..." NEEEHEEE
De hoeveelheid viel nu gelukkig mee. Greenpeace kon ik ontwijken, Dagblad van het Noorden ook, maar een knap klein meisje met een kleurige map met foto's was me echter te vlug af. Als een hongerige vlieg bleef ze aan me vastgeplakt, blij natuurlijk dat ze eindelijk iemand had die ze iets kon aansmeren.
Gelukkig na de goedkope smoes van ik moet de bus halen liet ze me toch gaan.
Ik word er schijtziek van, van dat soort verkooptechnieken. Ik zeg nu nog wel "nee bedankt", maar ik denk erover om uberhaupt niet meer te reageren. Opdringerig gedoe.

Dat mensen eventueel wel willen aanhoren wat de verkopers te bieden hebben kan ik nog wel indenken, maar dat mensen daadwerkelijk dan abonnementen gaan nemen?!? Dat moet haast wel anders zou deze ellende toch een keer ophouden omdat het kosten-batenplaatje verkeerd uitpakt.
How can I make this topic about me?
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 00:06:56 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41875638
Herestraat is er vol mee
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_41875663
Dit op je hoofd plakken:

zondag 17 september 2006 @ 00:07:49 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41875666
roepen dat je open t.b.c. of legionella hebt doet wonderen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41875755
Als zo'n figuur op mij afkomt schudt ik al bij voorbaat nee en wuif ik diegene een beetje weg zeg maar met mijn hand (niet onbeschoft ofzo)..

Vandaag ook weer...Zegt hij: misschien wilde ik je wel mee uitvragen?
Tsja, tuurlijk gozer...
pi_41875799
Ja die kutkoppen en tyfushoeren, bah wat een knake volk. Waarom zou je ingodsnaam dat werk willen doen, een beetje mensen lastig vallen met je hoerige kut dingen. Hebben ze dan totaal geen eigenwaarde meer? Dood aan die kuttekopfen
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  zondag 17 september 2006 @ 00:14:00 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_41875859
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:06 schreef Renesite het volgende:
Herestraat is er vol mee
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
pi_41875879
Mensen. .
For great justice!
pi_41875892
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
pi_41875905
Je hebt ook die leger des heils opa, met zijn collectebus
pi_41876009
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Dat veel goede doelen via dergelijke fondsenwerving aan geld komen om anderen te kunnen helpen vergeten we maar even. Nee zeggen kan altijd, maar mensen die gewoon hun werk doen - en daarmee indirect andere, minderbedeelde mensen helpen - uitschelden gaat me wat ver.
Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
pi_41876121
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Rot een eind op met dat geleuter, als iemand een fonds wil helpen doen ze dat ook wel zónder die paupers die je lastigvallen met het zielige gejank over de kleine negertjes uit Afrika of de pandaberen uit Azië. Laten ze zich écht eens nuttig gaan maken en ga mensen helpen ipv geld af te bietsen.
Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.

En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
  zondag 17 september 2006 @ 00:24:44 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876184
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:14 schreef Noca het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort niet meer mocht in Groningen..maar blijkbaar nog wel. Vandaag idd ook weer.
Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Ik ga naar huis.
pi_41876207
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 17 september 2006 @ 00:25:25 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876210
Ti's overigens wel leuk om bij de Bakker Bart boven te gaan zitten en het gedrag van de klevers en de ontwijkers te bestuderen.
Ik ga naar huis.
  zondag 17 september 2006 @ 00:26:25 #16
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41876243
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:
Soms denk je er echter ook niet aan geld te geven voordat men je bewust maakt van een bepaalde situatie of je bent er gewoon te lui voor om het uit te zoeken en is dit gewoon een handige manier..
Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?
Ik ga naar huis.
pi_41876268
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:22 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Helaas werkt het niet zo. De wereld bestaat niet alleen maar uit mensen die uit zichzelf een deel van hun inkomen afstaan om anderen te helpen, verre van dat juist. Daarom is het goed als mensen er af en toe aan herinnerd worden dat er ook mensen zijn die het slechter getroffen hebben als zij zelf, en dat die hun hulp simpelweg goed kunnen gebruiken.
Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
quote:
En dat jij als simpel vakkenvullertje niet genoeg geld hebt om anderen te helpen snap ik best, maar dan kun je ook normaal 'nee' zeggen of gewoon door te lopen.
pi_41876409
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef filmfreek het volgende:
Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
pi_41876476
Gewoon eerst nee antwoorden en als ze toch door blijven gaan iets zeggen als 'Welk deel van nee begrijp je niet?'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 00:37:45 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41876565
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:24 schreef nietzman het volgende:

[..]

Misschien moeten we het recht dan maar eens in eigen hand gaan nemen.
Wanneer plannen we die meet
  zondag 17 september 2006 @ 00:38:07 #21
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41876578
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:25 schreef Janetje het volgende:

[..]

Die greenpeace lui zouden ze als witte zeehondjes moeten neerknuppelen.
[KNE]-Mod
pi_41876675
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:27 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Goh dus daarom hebben ze dus dat andere tuig uitgevonden die langs de deuren komen...
[..]
Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:32 schreef gargamel het volgende:

[..]

Maar om dan om de paar honderd meter te gaan staan vind ik wel een beetje overdreven. Bovendien, er is aardig wat gecollecteerd voordat het salaris van de directie en andere strijkstokken is betaald.
Daarom moet je bij goede doelen ook altijd controleren of ze wel voorzien zijn van onder andere een CBF Keurmerk. Dan weet je zeker dat het geld ook echt gaat naar waar het nodig is en niet in de zakken van directie of overheid verdwijnt.
  zondag 17 september 2006 @ 00:45:04 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41876765
Overigens is "af en toe bewust maken" iets heel anders dan een hele winkelstraat koloniseren met om de 30 meter een nieuw groepje van gasten die je gaat aanspreken. Dan staan ze weer op de lijnbaan, WNF, Greenpeace, Amnesty, Boekenclub, WNF, Greenpeace, Amnesty de hele fucking straat lang! Het is zo erg en irritant dat er zelfs gesproken wordt over een verbod!
[KNE]-Mod
pi_41876774
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Precies. En dat jij te egoïstisch bent om te willen helpen moet je anderen niet aanrekenen.
Ga even snel geld collecteren ipv nutteloos hier op het forum te zitten :
  zondag 17 september 2006 @ 00:46:31 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41876800
ik kijk ze altijd aan, zeg niks en loop door. op de cuyp.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 september 2006 @ 00:48:05 #26
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41876842
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik kijk ze altijd aan,
neeee!
Dan komen ze naar je toe!!
argh!

[KNE]-Mod
  zondag 17 september 2006 @ 00:48:35 #27
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_41876852
Al die gasten die op straat staan te bietsen, vangen daavoor comissie. Dus als je al iets over zou hebben voor een bepaald goed doel, dan nog kun je het beter niet via die straat-bietsers doen, want dant komt het geld dus gedeeltelijk totaal verkeerd terecht.

Maar zowiezo zijn me de laatste tijd iets teveel berichten geweest over strijkstokken die nogal dik verdiend hebben aan de goedheid van anderen, dat ik niet zo snel meer iets aan het goede doel wil geven. Het vertrouwen dat het goed terecht komt is weg.
Als ze dat vertrouwen terugwillen, dan zal de overheid die strijkstokken keihard aan moeten pakken.

Maar ik ben het trouwens eens met de topicstarter dat al die straatbietsers gewoon op moeten zouten. Zwaar irritant volkje.

...Net als straatorgels btw...
  zondag 17 september 2006 @ 00:48:40 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41876855
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:48 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

neeee!
Dan komen ze naar je toe!!
argh!

op het moment dat ze me aanspreken ga ik heel naar staren.
pi_41876912
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:26 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wauw, jij zou iets met psychologie moeten doen. Je hebt ze helemaal door hè, die marketeers?
Ik heb wel eens bij een instructiecursus gezeten, als toeschouwer, dat wel.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 00:57:15 #30
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41877053
Ze staan werkelijk om de 100 meter tegenwoordig
  zondag 17 september 2006 @ 01:00:46 #31
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_41877133
Heel Hilvertshof (Hilversum) zat vandaag vol met van die Interpolis-meisjes. Echt overal bij elk 'kruispunt' stonden ze weer. Zwaar irritant! (voor sommige maakte ik wel een uitzondering).
  zondag 17 september 2006 @ 01:02:31 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41877174
nogmaals ga ze heel erg naar aanstaren, worden ze erg onzeker van.
  zondag 17 september 2006 @ 01:03:54 #33
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41877200
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:57 schreef Renesite het volgende:
Ze zijn het leukst als ze heel vrolijk op je af komen huppelen "Mag! ik! jouhou! wat! vrahahagen!?" en je dan nog vrolijker terughuppelt terwijl je zingt: "Neeeeeheeeeee!hee!" en ze dan heel beteuterd gaan kijken.
Ik ga naar huis.
pi_41877223
Zijn toch voornamelijk goede doelen? Ik heb eigenlijk nooit last van 'verkopers'. En goede doelen mogen van mij vragen zoveel ze willen
pi_41877242
Vandaag was dat ook zo in nijmegen er stonden 2 meisjes van ongeveer 20 een krant uit te delen met banen en iedereen zei nee ik hoef dat niet blabla.. daarnaast stond een meisje van 15/16 met een naveltruitje aan kaartjes uit te delen voor de bakker en dan kreeg je 10 bolletjes voor 1 euro of zoiets.. natuurlijk moest ze vaak the oneliner "Voor hoeveel krijg ik jouw bolletjes?" aanhoren.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 01:05:56 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41877244
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:03 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ze zijn het leukst als ze heel vrolijk op je af komen huppelen "Mag! ik! jouhou! wat! vrahahagen!?" en je dan nog vrolijker terughuppelt terwijl je zingt: "Neeeeeheeeeee!hee!" en ze dan heel beteuterd gaan kijken.
Het was een maandag middag.
"hallo, mag ik u wat vragen"
"Nee, ik heb wat beters te doen"
Ik liep naar de phonehouse
Ik liep terug naar de belcompany
"Mag ik je nu dan wat vragen?"
"ik heb nu even geen tijd, doei"
Ik ging na wat rondzwerven naar de fiets
"Heeft u nu wel tijd?"
"NEEHEE"

quote:
Op zondag 17 september 2006 01:04 schreef Taurus het volgende:
Zijn toch voornamelijk goede doelen? Ik heb eigenlijk nooit last van 'verkopers'. En goede doelen mogen van mij vragen zoveel ze willen
2 fucking euro's in de maand?
Hou op..
Het is het idee, val me niet lastig
  zondag 17 september 2006 @ 01:07:35 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41877285
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

"Heeft u nu wel tijd?"
"NEEHEE"

[..]

2 fucking euro's in de maand?
Hou op..
Het is het idee, val me niet lastig
meneer de rochebrun! bent u het?
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 01:09:51 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41877339
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

meneer de rochebrun! bent u het?
Na googlen ben ik er nog niet helemaal uit, vraag het me later - of niet weer.
  zondag 17 september 2006 @ 01:11:33 #39
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_41877360
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:07 schreef Ricky_ het volgende:
Dit op je hoofd plakken:

[afbeelding]
Ik zou het bijna zo doen.
  zondag 17 september 2006 @ 01:12:30 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41877379
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Na googlen ben ik er nog niet helemaal uit, vraag het me later - of niet weer.
karakter van koot en bie. zal wel verkeerd gespeld zijn oid.
  zondag 17 september 2006 @ 01:12:33 #41
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41877380
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:05 schreef Renesite het volgende:
"Heeft u nu wel tijd?"
"NEEHEE"

Als ik je onkunde om met die incompetento's af te rekenen mag geloven is het hoog tijd om je mijn assertiviteitscursussen aan te gaan bieden.
Ik ga naar huis.
  zondag 17 september 2006 @ 01:13:46 #42
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_41877398
En oh, als ze te lastig zijn kun je je ook gewoon als een pauper kleden, dan ben je er zo vanaf. (Op de greenpeace knurften na natuurlijk, maar die trek ik nou eenmaal aan met m'n kapsel.)

Als ik m'n pak aanheb word ik tien keer zo vaak aangesproken. .
Ik ga naar huis.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 01:16:10 #43
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_41877458
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:12 schreef nietzman het volgende:

[..]

Als ik je onkunde om met die incompetento's af te rekenen mag geloven is het hoog tijd om je mijn assertiviteitscursussen aan te gaan bieden.
Het lullige was dat ik die kerel wel een beetje ken
Dan moet hij juist weten dat ik geen zin heb in een vragenlijst
pi_41877732
Treinstations zijn ook favoriete locaties. Mijn trein zou binnen enkele minuten binnen komen wat dat figuur ook te horen kreeg. Blijkbaar was dat niet genoeg om mij met rust te laten, want ze zou wel even mee huppelen.

Zij: "Blablabla...één of andere ziekte...blabla...bijen-therapie ....blabla.....geld...."
Ik: "Oh, nou ja, ik check de website wel hoe ik geld moet storten"
Zij: "Nee nee, dat kan niet, dat kan alleen bij mij, blabla."
Ik: "Zeker vanwege de commissie die je krijgt "
Zij:
  zondag 17 september 2006 @ 01:32:37 #45
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41877818
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:06 schreef gebrokenglas het volgende:
U kent ze wel, in plukjes van 2 of 3 staan ze met eenzelfde gekleurde jas met een hand vol folders of schrijfmapmetpen aan het begin van de winkelstraat.
"Meneer mag ik u wat vragen...." "Meneer heeft u even..." "Pardon meneer heeft u belangstelling voor ..." NEEEHEEE
De hoeveelheid viel nu gelukkig mee. Greenpeace kon ik ontwijken, Dagblad van het Noorden ook, maar een knap klein meisje met een kleurige map met foto's was me echter te vlug af. Als een hongerige vlieg bleef ze aan me vastgeplakt, blij natuurlijk dat ze eindelijk iemand had die ze iets kon aansmeren.
Gelukkig na de goedkope smoes van ik moet de bus halen liet ze me toch gaan.
Ik word er schijtziek van, van dat soort verkooptechnieken. Ik zeg nu nog wel "nee bedankt", maar ik denk erover om uberhaupt niet meer te reageren. Opdringerig gedoe.

Dat mensen eventueel wel willen aanhoren wat de verkopers te bieden hebben kan ik nog wel indenken, maar dat mensen daadwerkelijk dan abonnementen gaan nemen?!? Dat moet haast wel anders zou deze ellende toch een keer ophouden omdat het kosten-batenplaatje verkeerd uitpakt.
whehe toevallig in Zwolle? vorig jaar in mijn pauze van een half uur kom ik die lui tegen.., ik zeg altijd heb geen tijd of een grote bocht er omheen.

soms doe ik net of ik ze niet hoor.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 17 september 2006 @ 01:34:37 #46
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_41877860
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:57 schreef Renesite het volgende:
klopt in zwolle staan ze bij elke ingang van de winkelstraat
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 01:35:54 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_41877886
Super irritant inderdaad, mij spreken ze gelukkig niet zo vaak aan (ik kijk meestal heel sjacherijnig de andere kant op, dus waarschijnlijk krijgen ze de boodschap al door dan).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 17 september 2006 @ 07:49:14 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_41880880
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:15 schreef Wadloper het volgende:
Je hebt ook die leger des heils opa, met zijn collectebus
Ja inderdaad, die staat er al heel wat jaren. En zo te horen heeft hij geld zat, hij kan die bus amper vasthouden van al het geld dat er al inzit. Ik heb 'm een keer zien uithalen met die bus om iemand een lel te geven. Hij kreeg commentaar op zijn lawaaierige geldgetingel.
  zondag 17 september 2006 @ 07:55:12 #49
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_41880891
Nou ik ben helemaal voor goede doelen. Maar er blijft altijd veel te weinig over van je geld. Zoveel verdien ik echt niet, en om nu geld te geven aan een goed doel in een arm land waarna het vervolgens naar diens regering gaat en rechtstreeks in het militaire budget, nee daar heb ik geen trek in.

Trouwens, DvhN is geen goed doel.
Greenpeace zijn we jaren lid van geweest, totdat die ook akkevietjes deden waar we niet achter stonden.
  zondag 17 september 2006 @ 10:45:14 #50
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_41881947
Hier een paar huisen verder is een vestiging van het Kruidvat en daar staan ze ook altijd, en 2 huizen daarlangs is er een supermarkt. Dus IEDERE KEER als ik voor wat dan ook naar de supermarkt ga probeert een of andere bosmongool mij wel aan te houden om mij het een en ander aan te smeren, tegenwoordig kijk ik ze nog niet meer aan en wandel straal langs ze door, dat dat stelletje idioten echt werk gaat zoeken ofzo.

"En wat voor job doe jij?"
"Ik irriteer mensen die rustig op een winkelstraat lopen"
pi_41882078
Broerstraat in Nijmegen staat er ook altijd vol mee.. ik vind het een enorm slechte manier van verkopen. Je valt mensen in hun vrije tijd lastig. Ik vergelijk het altijd maar met callcenters... en jehova's
  zondag 17 september 2006 @ 11:21:22 #52
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41882583
Het smerige is dat die mensen dus helemaal geen ruk geven om Unicef, Het Wereldnatuurfonds, Red de geelgestreeptemoeraspad of iets anders waar ze voor bedelen. Ze krijgen er gewoon voor betaald... nepperts.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_41882629
Ik snap ook niet dat het wat oplevert voor die bedrijven. Ze kweken heel veel 'badwill' en bovendien moeten die vastklampers ook nog betaald worden. Die zijn vaak met een groepje om zo veel mogelijk mensen te vangen, maar dat betekent ook dat je drie of vier mensen loon moet geven. Blijkbaar zijn er toch nog genoeg mensen zo gek om daar op straat meteen een donatieformulier in te vullen, want als dat niet het geval was zou het fenomeen toch wel vanzelf uitsterven.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 17 september 2006 @ 11:23:22 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41882641
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:54 schreef Retarded het volgende:
Broerstraat in Nijmegen staat er ook altijd vol mee.. ik vind het een enorm slechte manier van verkopen. Je valt mensen in hun vrije tijd lastig. Ik vergelijk het altijd maar met callcenters... en jehova's
Molenstraat ook, of bedoel je die? altijd weer dezelfde. en dan staan er nog van die sneakerts voor de Free Record Shop met die trieste aanbiedingen van zo'n boekenclubachtige mafiaketen.
---
  zondag 17 september 2006 @ 11:26:45 #55
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41882706
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:22 schreef Loohcs het volgende:
Ik snap ook niet dat het wat oplevert voor die bedrijven. Ze kweken heel veel 'badwill' en bovendien moeten die vastklampers ook nog betaald worden. Die zijn vaak met een groepje om zo veel mogelijk mensen te vangen, maar dat betekent ook dat je drie of vier mensen loon moet geven. Blijkbaar zijn er toch nog genoeg mensen zo gek om daar op straat meteen een donatieformulier in te vullen, want als dat niet het geval was zou het fenomeen toch wel vanzelf uitsterven.
Waarschijnlijk moeten ze het hebben van mensen die geen nee durven te zeggen en zo in hun zielige verhaaltjes lopen. Die troggel je toch al gauw 60 euro per jaar af ( "Maar meneer, wat is nu 5 euro per maand?" ). Als je trouwens als 18 bent en je ziet er nog jonger uit heb je ook mazzel. kun je gewoon "nee" zeggen op de vraag of je 18 bent
---
  zondag 17 september 2006 @ 11:30:31 #56
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41882781
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:04 schreef Taurus het volgende:
De boekenclub is ook een grote straatverkoper hoor.
En een goed doel mag bij best iets vragen, maar niet 5 verschillende goede doelen die zich op elke 30 meter in de winkelstraat ophouden. Daarbij willen ze gelijk ook allemaal een maandelijkse bijdrage, als ik 1x die winkelstraat door ben zit ik zo aan 100Euro per maand als ik er aan toe zou geven. en ik overdrijf dus niet heh!

Het gaat echt voorbij het netjes vragen van een donatie, men staat tactisch in groepjes over de lengte van een hele winkelstraat opgesteld op de x meter.
[KNE]-Mod
pi_41882975
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:30 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De boekenclub is ook een grote straatverkoper hoor.
En een goed doel mag bij best iets vragen, maar niet 5 verschillende goede doelen die zich op elke 30 meter in de winkelstraat ophouden. Daarbij willen ze gelijk ook allemaal een maandelijkse bijdrage, als ik 1x die winkelstraat door ben zit ik zo aan 100Euro per maand als ik er aan toe zou geven. en ik overdrijf dus niet heh!

Het gaat echt voorbij het netjes vragen van een donatie, men staat tactisch in groepjes over de lengte van een hele winkelstraat opgesteld op de x meter.
En terecht, men geeft ook niet (dwz; eigenlijk nooit) genoeg. Ik vind 't soms ook wel vervelend, maar eerder omdat ik 't moeilijk vind om nee te zeggen, en dat zegt toch dat ik ergens 'n schuldgevoel heb omdat ik natuurlijk heus wel meer zou kúnnen weg geven.

Bovendien heb ik nog nooit een brutale of aandringende goede doelen collectant mee gemaakt, een 'nee sorry' is vaak al voldoende. (Of ik steun al )
  zondag 17 september 2006 @ 11:41:02 #58
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_41883016
Gewoon niet opkijken naar die lui, dan krijgen ze geen contact.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 17 september 2006 @ 11:42:17 #59
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41883043
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

En terecht, men geeft ook niet (dwz; eigenlijk nooit) genoeg.
Dat is natuurlijk heel subjectief, daarbij zet het mij totaal niet aan om geld te geven. Én zoals ik al aangaf kan ik niet eens aan al die doelen geld gaan geven.
[KNE]-Mod
  zondag 17 september 2006 @ 11:43:40 #60
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41883078
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:41 schreef Damzkieee het volgende:
Gewoon niet opkijken naar die lui, dan krijgen ze geen contact.
Ja, maarja, ik ga ook niet heel raar lopen doen als ik een beetje loop te winkelen, of gewoon ff wat rondloop. Je moet ze inderdaad gewoon niet aankijken, maar soms doe je het toch per ongeluk en dan denk je "argh!" en ja hoor dan rent er weer een op je af!

Ik hoop dat dat verbod er toch nog komt hier.
[KNE]-Mod
  zondag 17 september 2006 @ 11:45:19 #61
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_41883115
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:48 schreef Yi-Long het volgende:
...Net als straatorgels btw...
Straatorgels zijn echter vervelender voor de marketeer dan voor jou. Je wordt er als marketeer namelijk helemaal schor van omdat je er overheen moet schreeuwen.
Hope for the best, prepare for the worst.
  zondag 17 september 2006 @ 11:46:55 #62
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41883154
Ik heb ooit 1 keer een leuke gehoord. Zo'n heerlijke Hare Krishna (of hoe je het ook schrijft) wilde me een geweldig boekje verkopen off course. Dus ik loop snel voorbij en roep ondertussen nog dat ik geen tijd heb.
Zijn reactie : Een boekje tegen stress dan!!!

Kijk, dit soort dingen kan ik dan wel weer waarderen...maar nee, heb geen boekje tegen stress gekocht hoor
To infinity…and beyond!
  zondag 17 september 2006 @ 11:51:49 #63
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_41883255
quote:
Op zondag 17 september 2006 11:26 schreef Zero2Nine het volgende:
Als je trouwens al 18 bent en je ziet er nog jonger uit heb je ook mazzel. kun je gewoon "nee" zeggen op de vraag of je 18 bent
Goede doelen mag je al steunen vanaf 16. Dus pas op, want als je zegt dat je zeventien bent worden ze vaak juist helemaal enthousiast. Ik wel i.i.g. .
Hope for the best, prepare for the worst.
  zondag 17 september 2006 @ 13:30:11 #64
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_41886397
Vind 't het simpelweg straatterreur. Walgelijke straatterreur welteverstaan. Eerst zei ik nog netjes nee, toen een bottere variant hierop. Tegenwoordig kijk ik ze niet eens meer aan.

Meest debiele vraag: "Als je een toverstokje zou hebben, wat zou je er dan mee doen?"
Ik:
M'n vriendin: "zorgen dat er geen mensen me meer lastig vallen op straat"
pi_41886782
Hier in Nederland valt het nog wel mee. Afgelopen zomer in Parijs waren van die randdebielen die je serieus bij je arm vastgrijpen om je een afgrijselijk armbandje te verkopen. Ze verplaatsen zich in groepen van minstens 30 man, dus ontwijken was er ook niet bij.
Hier kan ik gewoon chagerijnig kijken, nee zeggen en doorlopen en dan is er niets aan de hand.
pi_41887343
Bij Amersfoort Cs staan er ook redelijk veel 'wervers.'

Een keer voor de lol zo'n gast van homeplan aangehoord (hebben een foto mapje bij zich), dat ging eerst vriendelijk en veranderde daarna in een redelijk agressieve verkoopmethode.
Toen was ik er helemaal klaar mee.

Ook een keer gehad toen ik op de bus zat te wachten dat er een gast mij aanschoot van: heb je intresse bla bla bla...
Ik zei nee bedankt (wel op een normale toon) en toen zei die jongen: nou dat is dan stom van jou
Nieuwe markteting methode ofzo...

Voor de rest probeer ik die mensen zo veel mogelijk te ontwijken en anders zeg ik nee bedankt..

Laatst ook nog een keer de vraag: eet je weleens vlees?

ik heb toen maar nee gezegt
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_41887738
Ik zeg altijd "ik ben al lid" ... ben je van dat gezeur af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')