Nee hoor. Als je het in het Arabisch uitspreekt lijkt het niet eens op elkaar.quote:Op zondag 17 september 2006 01:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
al-laat klink best wel als allah?
quote:Op zondag 17 september 2006 01:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de 3-eenheid? Niet? Ok, wacht even:
[..]
Bron
1+1+1=1![]()
![]()
²
bestaat er wel zoiets als een pré islam dan? islam heeft zich toch gevestigd ooit.quote:Op zondag 17 september 2006 01:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je het in het Arabisch uitspreekt lijkt het niet eens op elkaar.
En wat zegt de klank nou eigenlijk? Niks inderdaad...²
Ach, de reden is van ondergeschikt belang mijn waarde, het feit dat het gebeurt is voldoende en prijzenswaardig.quote:Op zondag 17 september 2006 01:45 schreef Pracissor het volgende:
De islam is misschien het sterkst groeiende geloof, de reden is het hoge geboortecijfer onder moslims. Het christendom heeft het hoogste bekeringscijfer en groeit alleen minder sterk door haar grote vertegenwoordiging in ontwikkelde landen waar het geboortecijfer flink lager ligt.
Het valt me op dat je je lichtelijk denigrerend uitlaat over het christendom en dat de reacties daarop vrij mild zijn in tegenstelling tot weinig tot de verbeelding over laten meningen over de islam die op hun beurt met veel meer venijn worden gepareerd.quote:Op zondag 17 september 2006 01:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de 3-eenheid? Niet? Ok, wacht even:
[..]
Bron
1+1+1=1![]()
![]()
²
quote:Op zondag 17 september 2006 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ach, de reden is van ondergeschikt belang mijn waarde, het feit dat het gebeurt is voldoende en prijzenswaardig.²
Nou, als ik heel eerlijk ben valt dit me niet op, neen. Ik vind o.a. Pracissor juist een goed voorbeeld van het tegenovergestelde van politieke correctheid, deze groep is doorgeslagen en is niet van plan een handreiking te doen, neen, ze duwen je liever in het ravijn.quote:
Ach ja, in dat deel van de wereld hebben de mensen nou eenmaal nog geen relativeringsvermogen ontwikkeld.quote:UTRECHT (RKnieuws.net) - Een islamitisch parlementslid in het arabisch petroleum emiraat Koeweit heeft de regering gevraagd geen toelatingen meer af te leveren voor de bouw van kerken als reactie op de islam-uitspraken van de paus na zijn reis in Beieren.
of zoeken ze, in sommige delen, de allahgandsedag naar een kromzwaard om mee te slaan.quote:Op zondag 17 september 2006 03:02 schreef Tybris het volgende:
[..]
Ach ja, in dat deel van de wereld hebben de mensen nou eenmaal nog geen relativeringsvermogen ontwikkeld.
hahha yeah just keep saying that too yourself.. hahhaquote:Op zondag 17 september 2006 01:45 schreef Pracissor het volgende:
Daarnaast kan men grote vraagtekens zetten bij de 'groei' van de islam. Vele Marokkanen en Turken hier in Nederland zijn de voorlopers in de ondergang richting decadentie, blowen, geweld, seks, niks is hun vreemd. De grote meerderheid van de Turkse en Marokkaanse jongeren komt amper in de moskee, kent/leest de koran niet en noemt zich moslim meer vanuit een culturele identiteit.
De islam is misschien het sterkst groeiende geloof, de reden is het hoge geboortecijfer onder moslims. Het christendom heeft het hoogste bekeringscijfer en groeit alleen minder sterk door haar grote vertegenwoordiging in ontwikkelde landen waar het geboortecijfer flink lager ligt.
Weltrusten.![]()
Ach, nog een paar uitspraken van de Paus en wat Moslim reakties en wie weetquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De wereld is beter af zonder de méns. Maarja, dat is ook weer zo lastig.
Alleen jammer dat ze er zelf niet om kunnen lachenquote:Op zondag 17 september 2006 09:42 schreef Ippon het volgende:
Het blijft lachen met die moslims: "De Islam is vredelievend en iedereen die daar anders over denkt, slaan we op zijn bek"
Met andere woorden; we moeten ons maar weer aanpassen omdat er een paar debiele imams hun meutes weer fijn gaan ophitsen. Als ze ook maar iets kunnen vinden dan begint het hele circus weer. Mijns inziens is het punt wat de paus maakte wel weer bewezen.quote:Op zondag 17 september 2006 10:30 schreef Suko het volgende:
Ik begrijp er werkelijk helemaal niets van hóe deze uitspraak van de paus heeft kunnen gebeuren. Hij had kunnen (moeten) weten, en zijn vele raadgevers, hoe de moslim-wereld hierop zou reageren. Ook niet-mosllims trouwens. Het maakt dan geen donder uit in welke context hij deze eeuwenoude uitspraak heeft geuit.
Idd als 'Christenen ' ook zo reageerden (dus bij elke anti-Christen uitspraak ) dan waren er nu geen Moskeeen meer (als we ook met brandbommen gingen smijten )quote:Op zondag 17 september 2006 11:11 schreef drexciya het volgende:
[..]
Met andere woorden; we moeten ons maar weer aanpassen omdat er een paar debiele imams hun meutes weer fijn gaan ophitsen. Als ze ook maar iets kunnen vinden dan begint het hele circus weer. Mijns inziens is het punt wat de paus maakte wel weer bewezen.
Tuurlijk maar als je maar goed genoeg zoekt vind je in de meeste toespraken wel iets om over te zeuren ...Ik hoorde een Moslim op tv zeggen 'waarom zegt de Paus dat ,het is al zo lang geleden ' ?...waarom zanik je er dan over ?quote:In al deze commotie is de essentie van het verhaal volledig ondergesneeuwd, niet dat je iets anders verwacht natuurlijk. Het was maar een klein stukje in een lange toespraak.
Of iig wordt misbruikt als excuus voor geweldquote:De paus heeft een zeer valide punt; geweld gebruiken om anderen te overtuigen is tegen de regels van ieder fatsoenlijk geloof. Dat men in de islamitische wereld geen reinigend mechanisme heeft om haat-predikers aan te pakken of dat te weinig mensen kritisch genoeg zijn om daar doorheen te prikken is iets waar ze zelf aan moeten werken. Juist het feit dat we niets mogen zeggen wat bepaalde mensen zint is de belichaming van de uitspraak van de paus; ik krijg nu toch wel een beeld van de islam als religie die door middel van geweld en dreiging wordt verspreid.
ALLES wat voortaan gaat worden gezegt moet blijkbaar eerst door een geestelijke van de Islam worden doorgelezen ..anders raken ze misschien beledigd ?..o,ja en alle foto's en tekeningen ook natuurlijkquote:Sowieso vraag ik me af waarom een geestelijk leider als de paus niets mag zeggen over wat hij als de kernpunten van het Christendom beschouwt op een bijeenkomst van gelovigen. Moet hij voortaan zijn toespraken laten censureren door een commitee van andere religies?
De Islam zal er altijd blijven bestaanquote:Op zondag 17 september 2006 11:30 schreef RZero het volgende:
De islam zal de komende 100 jaar niet overleven. Het is moeilijk geloven als je heiligste stad, Mekka, veranderd is in een radioactieve krater.
Maar jij nietquote:Op zondag 17 september 2006 11:39 schreef Meki het volgende:
[..]
De Islam zal er altijd blijven bestaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |