Klopt dit zo? Meot er nog iets met het ontbreken (weggesleten?) van de belijning?quote:Gemeente
adres
Onderwerp: aansprakelijkheidsstelling wegbeheerder
Bijlage: kopie factuur
plaats, datum
Geachte heer/ mevrouw,
Op vrijdag 15 september om 15:30 reed ik in mijn auto op de Carnissestraat in een kuil in het wegdek. Door het raken van de kuil raakten de band en lichtmetalen velg van mijn rechtervoorwiel onherstelbaar beschadigd. Het voorval vond plaats bij het verlaten van de rotonde op het kruispunt Carnissestraat en de XXXstraat in de richting van de Carnisse straat.
Naar mijn mening is het voorval veroorzaakt door ondeugdelijk onderhoud aan het wegdek. De gemeente XXX is als wegbeheerder verantwoordelijk voor het onderhoud van het wegdek. Derhalve stel ik hierbij de gemeente XXX aansprakelijk voor de geleden schade.
Hoogachtend,
Naam
Adres
En als hij op dat moment een kop hete koffie in zijn kruis liet vallen, kan-ie tegelijkertijd de verkoper daarvan aanklagen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:37 schreef Napalm het volgende:
...
Nu had ik begrepen dat je de wegbeheerder hiervoor aansprakelijk kan stellen? Het gebeurde in een kleine Nederlandse buurgemeente.
...
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Is het asfalt op die plek weggezakt of gewoon er uit? Zijn er klinkers uit de weg gehaald?quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:37 schreef Napalm het volgende:
De kuil is ongeveer 1 meter lang en 15 cm diep.
jeps, het is ook niet echt duidelijk door ontbreken belijning en geenstoeprand aan de weg oid..quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:08 schreef Lucille het volgende:
In feite nam hij dus gewoon de bocht verkeerd. En aan het gras te zien zijn er veel mensen die daar de bocht totaal verkeerd nemen.
NIet aan de rand van de weg? Volgens mij is het gat gewoon een stuk asfalt wat aan de rand van de weg is afgebrokkeld.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
jeps, het is ook niet echt duidelijk door ontbreken belijning en geen rand aan de weg oid..
Het gevolg voor de aansprakelijkheid?
stoeprandquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:13 schreef Lucille het volgende:
[..]
NIet aan de rand van de weg? Volgens mij is het gat gewoon een stuk asfalt wat aan de rand van de weg is afgebrokkeld.
Welke stoep? Ik zie alleen een onverharde berm.quote:
met 'geen rand aan de weg' bedoelt ie 'geen stoeprand aan de weg'quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
Welke stoep? Ik zie alleen een onverharde berm.
wat een onzin als je een rotonde 1 kwart neemt dan kan je hem ook wel met 80 nemen hoorquote:Op vrijdag 15 september 2006 21:54 schreef Napalm het volgende:
en nee, hij reed neit te hard want hij kwam net van de rotonde af.
Volgens mij bedoelt hij juist dat er geen sprake is van een stoeprandquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
zucht. Het ontbreken van een duiddelijke stoeprand oid... Daarmee was de kans om van de weg te geraken kleiner. Als het uberhaupt van de weg af is want er is immers geen belijning en het is mi een kuil in de weg.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef Lucille het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is ehm.. een beetje kort door de bocht.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:28 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Denk niet dat je veel kans maakt eerlijk gezegd, als je ziet hoever die kuil langs de kant van de weg zit is de enige conclusie die je kan trekken dat je broer niet kan autorijden.....
quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die laatste opmerking is ehm.. een beetje kort door de bocht.
Er zijn al genoeg antwoorden gegeven, namelijk dat je kan doen wat je wilt maar de kans dat ze de schade gaan vergoeden heel klein is. Het feit dat er een kuil helemaal aan de rand ligt, waar je er makkelijk omheen kan rijden, zou geen probleem mogen zijn. En sinds wanneer leggen ze stoepen+stoepranden aan bij provinciale wegen....dat is alleen in de stad zo.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
zucht. Het ontbreken van een duiddelijke stoeprand oid... Daarmee was de kans om van de weg te geraken kleiner. Als het uberhaupt van de weg af is want er is immers geen belijning en het is mi een kuil in de weg.
En nu weer ontopic want 15 posts verder nog eaxct 0 antwoorden op de vragen:
1) Schade taxatie
a) factuur garagehouder dit voldoende?
b) Moeten de band en velg bewaard blijven? (er zijn foto`s)
2) Aangifte politie
Klopt het verhaal van de agente?
3) Brief met aansprakelijkheidsstelling naar de gemeente
Klopt dit zo? Moet er nog iets met het ontbreken (weggesleten?) van de belijning?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:33 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
En sinds wanneer leggen ze stoepen+stoepranden aan bij provinciale wegen..
quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:37 schreef Napalm het volgende:
Het gebeurde bij het verlaten van een rotonde in de bebouwde kom (max snelheid = 70, gereden snelheid
en voor dat proberen stel ik nu wat vragen. Maar het antwoord daarop is blijkbaar nogal moeilijk...quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:33 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Al kan proberen natuurlijk geen kwaad, nee heb je, ja kan je krijgen![]()
Ik heb niet direct op jouw vragen geantwoord, alleen blijf ik wel bij mijn post dat je eerst maar eens uit moet (laten) zoeken of een wegbeheerder in alle gevallen verantwoordelijk is, of alleen in die situaties waarin die op de hoogte was, maar geen actie heeft ondernomen (ik denk het laatste namelijk, en in dat geval zou ik uitzoeken of de wegbeheerder op de hoogte was)quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
zucht. Het ontbreken van een duiddelijke stoeprand oid... Daarmee was de kans om van de weg te geraken kleiner. Als het uberhaupt van de weg af is want er is immers geen belijning en het is mi een kuil in de weg.
En nu weer ontopic want 18 posts verder nog eaxct 0 antwoorden op de vragen. De beoordeling of het een kuil is en hoe mijn broer rijden kan is in eerste instantie aan de gemeente. Dat is een volgende fase. Nu is de fase van het schrijven van de brief.
De vragen waren:
1) Schade taxatie
a) factuur garagehouder dit voldoende?
b) Moeten de band en velg bewaard blijven? (er zijn foto`s)
2) Aangifte politie
Klopt het verhaal van de agente?
3) Brief met aansprakelijkheidsstelling naar de gemeente
Klopt dit zo? Moet er nog iets met het ontbreken (weggesleten?) van de belijning?
Nee hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:29 schreef Napalm het volgende:
[..]
...
En nu weer ontopic want 18 posts verder nog eaxct 0 antwoorden op de vragen. De beoordeling of het een kuil is en hoe mijn broer rijden kan is in eerste instantie aan de gemeente.
....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |