quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:27 schreef Alter88 het volgende:
as finishing touch, god created the dutch
quote:
Ik poep zelfs engelsen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:13 schreef Megumi het volgende:
Ik denk zelfs in het engels.
Geen zin in.quote:
TS heeft 't over corrigeren.quote:
Er zit nog een foutje in.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:19 schreef Sehnsucht het volgende:
Dutch is met een hoofdletter D!
wat heb ik gewonnen?
Dat hangt van je geloof af.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:21 schreef LoveBoatCaptain het volgende:
[..]
God moet met hoofdletter. like duh
Of A.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:21 schreef Zyggie het volgende:
Misschien is het 'as THE fucking finishing touch'?
Mooi blundertopic.![]()
Verder kom ik ook niet idd.... en "Dutch" met een hoofdletter, maar dat is muggenziften...quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:21 schreef Zyggie het volgende:
Misschien is het 'as THE fucking finishing touch'?
Mooi blundertopic.![]()
Lijkt me niet. Er staat toch gewoon: 'als puntje op de i'. Waarom zou je dat veranderen in 'een puntje op de i'?quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:29 schreef MrJonez het volgende:
Het lijkt me eerder "a" finishing touch, -knip-
Mensen die denken dat ze Nederlands kennen.quote:Mensen die denken dat ze engels kunnen...
Ken jij goed Nederlands spreken? Goed hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:42 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze Nederlands kennen.
Dat "spreken" is een beetje boel afwezig in de topictitel...maakt nogal verschil.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ken jij goed Nederlands spreken? Goed hoor.
Ja ga het even letterlijk vertalen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:34 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er staat toch gewoon: 'als puntje op de i'. Waarom zou je dat veranderen in 'een puntje op de i'?
Hahaha, ga jij maar weer terug naar school!quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoef je er niet bij te zetten aangezien het spreken of schrijven kan zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:45 schreef MrJonez het volgende:
[..]
Dat "spreken" is een beetje boel afwezig in de topictitel...maakt nogal verschil.
Gefeliciflapstaart, je hebt er een gevonden. En ja, er dient echt een lidwoord voor te staan. Sorry.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Verder ben ik iemand aan het opzoeken die engels gestudeert heeft om er achter te komen of dat lidwoord echt verplicht is.
Het gaat hier om de kennis van de taal, niet om de handeling van het spreken.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoef je er niet bij te zetten aangezien het spreken of schrijven kan zijn.
Wat neuk je dan mieren in het Nederlands. Handel comform de TTquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:01 schreef MrJonez het volgende:
Overigens, als we toch bezig zijn, heb ik Engels gestudeerD, je weet wel, kofschepen enzo...
Je vergeet een punt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:07 schreef ne0n het volgende:
BOEIEND TOPIC, stelletje zeurkutten
'as professional artist' wordt hier goedgekeurd en staat grammatikaal gelijk aan 'as finishing touch'quote:CC0 663 Daughter TIFFANY BLACK examines how her mother's life has led her to her present occupation as professional artist and art school owner.
Ah op die tour. Haal dan meteen de komma tussen "verbeteren" en "en" weg. "en" Is het enige woord in zijn soort waar geen komma voor hoeftquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:07 schreef Sight_key het volgende:
Juistheid en volledigheid.
Correctie is goed
Correctie en kritiek plus advies is geweldig
Mensen moeten gecorrigeerd worden op fout taalgebruik
Anders wordt het nooit foutloos.
Mensen bestaan om zichzelf te verbeteren, en elkaars fouten te laten inzien.
Me too.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:13 schreef Megumi het volgende:
Ik denk zelfs in het engels.
Wobble wobble.quote:
1) punt achter "goed".quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:07 schreef Sight_key het volgende:
Correctie is goed
Lees voor de gein dit eens, van de door jou aangehaalde site:quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:08 schreef SpecialK het volgende:
http://www.natcorp.ox.ac.uk/
[..]
'as professional artist' wordt hier goedgekeurd en staat grammatikaal gelijk aan 'as finishing touch'
Q.E.D.
Bij "the show where everything is made up and the points don't matter".quote:
5) Niet na elke zin een enter, een computer zet automatisch de zinnen op een volgende regel wanneer het niet meer past.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:15 schreef maartena het volgende:
[..]
1) punt achter "goed".
2) punt achter "geweldig".
3) punt achter "taalgebruik".
Zinnen beëindigen we met een punt, niet met een smilie.
4) komma weg voor het woordje "en" in de laatste zin.
Het zijn correct bevonden zinnen in de Engelse taal. Het Engels heeft heel veel verschillende invloeden van andere talen uit Europa waardoor strakke regels soms niet goed de definieren zijn. Dit is dus het beste bewijs wat ik kan vinden dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt of je wel of niet een lidwoord er tussen zet. Het is in dit geval iets esthetisch.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:16 schreef MrJonez het volgende:
[..]
Lees voor de gein dit eens, van de door jou aangehaalde site:
"About the BNC
The British National Corpus (BNC) is a 100 million word collection of samples of written and spoken language from a wide range of sources, designed to represent a wide cross-section of current British English, both spoken and written"
Heeft dus niets met grammaticaal correct te maken, maar is een verzameling van dat wat gezegd en geschreven wordt. Geeft niks, maar laten we het wel even zuiver houden...ook in dat voorbeeld moet er een indefinite article voor de beroepen staan.
Een paar ;-)))) smilies er achter en we hebben weer nostalgie!quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:20 schreef Sapstengel het volgende:
5) Niet na elke zin een enter, een computer zet automatisch de zinnen op een volgende regel wanneer het niet meer past.
Kennen = wetenschap hebben van.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:42 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze Nederlands kennen.
Dat is jouw recht natuurlijk. Maar grammaticaal is God met een hoofdletter.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:35 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En ik weiger pertinent 'god' met een hoofdletter te schrijven
quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik kan Engels spreken, zou het dan eigenlijk moeten zijn:quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Kennen = wetenschap hebben van.
Ik ken Japans wel, dat is met van die rare tekentjes.
Kunnen = beheersen.
Ik kan Engels, dat heb ik geleerd op de middelbare school.
Geen dubbele enter achter elke zin...quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:07 schreef Sight_key het volgende:
Correctie is goed
Taaladvies rekent "ik kan Engels" wel gewoon goed:quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:30 schreef Flurry het volgende:
[..]
ik kan Engels spreken, zou het dan eigenlijk moeten zijn:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/480/
Niet iemand erover zal vallen volgens mij - ik doe het ook vaak genoeg fout, maar als we dan toch OT gaan, is het misschien wel leuk om even te lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |