abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41829310
Ik ben op zoek naar test verslagen van de A4 avant 3.0 TDI Sportline Tiptronic en kan deze nergens vinden. Iemand hier ervaring met deze auto? Ik heb er een in bestelling staan (ja, zonder deze gegevens) redelijk full options, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar wat anderen nou vinden van de motor, de auto zelf etc. etc.

Ook qua foto's vind je helaas niet gek veel...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:24:24 #2
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41829567
heb je geen proefrit gemaakt dan?
Signature.
pi_41829593
Verkapt zie-mij-hier-te-veel-geld-hebben-en-het-achteloos-over-de-blak-smijten Topic.
Rescuer of the distressed damsel
pi_41830319
* ik heb er een in bestellling staan *

Trots van het Noorden!
pi_41830844
verkapte-zie-mij-de-stoere-bink-zijn-topic

Anders gebruik je google of je gaat gewoon naar autotrader.nl
pi_41830895
A4 en A6 3.0 TDi gereden, mwoah, wat moet je erover zeggen. Van alle gemakken voorzien, bloedsnel voor een diesel. Automaat is erg fijn/sportief. Maar voor de rest weinig boeiende auto, door dat quattro systeem. Als je toch geen probleem hebt om Patje Pats te spelen, koop dan een 525d/330d Station...
pi_41832391
he bah geen bmw.. dat is nu dus echt voer voor ouwe lullen bah
pi_41832417
Nou Nou, patser de pats... Gewoon een vraag, en dat mag niet meer? Ik koop hem niet zelf, tis er eentje van de zaak. Maar goed, als jalouzie te moeilijk is om in bedwang te houden.. La Ma Patsen doe ik wel als ie binnen is

Een 5 serie is net ff te veel van het goede, niet? Een 330 vinnik lelijk, wel naar gekeken. Wat is er dan niet spannend aan de quatro? Het is toch juist de bedoeling om meer grip te houden, en niet driftend of over-de-voorwiel-wegglijdend een bocht door te komen?

Google, autotrader etc etc kan ik dus niets vinden over de 3.0 liter quatro, vandaar mijn vraag hier.
pi_41832545
trouwens, daar staat niks
pi_41832580
mn pa heeft de a4 sedan 2.5 quattro benzine en a3 1.9TDI als lease.. prima wagens, al zeg ik t zelf als honda-rijder
pi_41832658
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 12:58 schreef Dungeonmaster het volgende:
trouwens, daar staat niks
djeez laat de TS nou, waarschijnlijk heeft hij gewoon goed gestudeerd en een hele goede baan. En mag hij daarom gewoon een mooie leasewagen nemen in dat budget
pi_41832816
tnx MdMa98 en SimtekF. Ik heb wel in de A4 avant gereden, maar een 3 liter is helaas niet ff 123 beschikbaar.. ook de quatro niet helaas. Maar goed.. Ik ga zelf wel een review schrijven, want buiten een overzichtje specs, is er gewoon niets als een rij impressie te vinden helaas..

@Dungeonmaster
wat bedoel je "daar staat niks"?
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:10:38 #15
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_41832909
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:03 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

djeez laat de TS nou, waarschijnlijk heeft hij gewoon goed gestudeerd en een hele goede baan. En mag hij daarom gewoon een mooie leasewagen nemen in dat budget
Idd, heel puberig Fok over de zeik omdat iemand een A4 besteld

Ik geef toe dat het idd slimmer geweest zou zijn om eerst ff proef te rijden
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_41832974
even wachten tot Tha Freak dit topic ontdekt heeft.
Ondanks dat het tegenwoordig een BMW fapper is kan hij je er wel wat over vertellen

mooie auto trouwens, wanneer komt "ie" binnen?
pi_41832991
Makster, Klopt, maar als gezegd was deze auto niet beschikbaar om te rijden. Wel de 2 liter diesel, en dat heb ik ook gedaan, maar dat is geen quatro en geen S-line... Jammer dat je van sommige op FOK! geen goede baan mag hebben idd
pi_41833016
Tommy, ik hoop hem eind dit jaar te gaan besturen, het zou januari kunnen worden ivm afschrijving ofzoiets.... Mijn huidige auto moet nog even (helaas)
pi_41833048
Ik zou zelf nooit zonder een proefrit te maken een auto kopen, zeker niet bij zo'n dure.
pi_41833101
Gave bak man!! Al eens op autoconsumersguide.com gekeken?
pi_41833133
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:14 schreef joeltje het volgende:
Tommy, ik hoop hem eind dit jaar te gaan besturen, het zou januari kunnen worden ivm afschrijving. Mijn huidige auto moet nog even (helaas)
Dat duurt nog wel even inderdaad.
Wat voor voiture heb je nu tot je beschikking?

Heb je trouwens al gekeken bij de grotere internationale vakbladen/sites, die hebben meestal wat eerder tests e.d. online staan.
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:15 schreef BadEend19 het volgende:
Ik zou zelf nooit zonder een proefrit te maken een auto kopen, zeker niet bij zo'n dure.
Ik kan je zo al vertellen, dat als je een 2 liter A4 een fijne auto vind. Dat de 3 liter quatro dan zeker niet zal tegenvallen.
Dus in dit geval kan ik dat wel enigsinds begrijpen.
pi_41833138
Sinds wanneer is een A4 3.0 TDI een patsbak?
Big dick.
pi_41833209
Developersrus: yep, ook niet echt iets te vinden...
pi_41833217
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:17 schreef HassieBassie het volgende:
Dat is het niet.
Maar je kan/mag blijkbaar niet vertellen dat je een auto besteld heeft die meer dan 5000 euro gekost heeft.
pi_41833276
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:10 schreef Makster het volgende:

[..]

Idd, heel puberig Fok over de zeik omdat iemand een A4 besteld

Ik geef toe dat het idd slimmer geweest zou zijn om eerst ff proef te rijden
Het gaat om een A4, maar waar het mij idd om gaat is, dat je heel weinig van een auto weet en er dan toch maar een "in bestelling" zet. Dat komt een beetje heel fout over.
Bovendien was mijn bericht met een knipoog bedoeld, maar blijkbaar mag dat ook al niet meer, want dan ben je een jaloerse zeikerd. Kan best dat je dan een goede baan hebt, maar dan heb ik liever humor (en een goede baan.)
Overigens heb ik wel eens in de A4 avant 3.0 TDI quattro gereden. Veel PK's, veel koppel, redelijk wat ruimte binnenin, maar ik heb gewoon niets met Audi en zeker niet met de Avant. Vind ze altijd een beetje suf om te zien. Beetje gewoontjes.
Als ik zoveel geld uit zou mogen geven, dan zou ik maar moeilijk een auto kunnen vinden die ik echt mooi vind denk ik.
Waarschijnlijk zou ik dan toch weer bij Saab uitkomen.
Overigens, met daar staat niks bedoelde ik de link die er voor mijn edit nog stond.
pi_41833308
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:17 schreef HassieBassie het volgende:
Dat is het volgens sommige mensen die hem zelf niet kunnen betalen!
pi_41833596
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:22 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Het gaat om een A4, maar waar het mij idd om gaat is, dat je heel weinig van een auto weet en er dan toch maar een "in bestelling" zet. Dat komt een beetje heel fout over.
Bovendien was mijn bericht met een knipoog bedoeld, maar blijkbaar mag dat ook al niet meer, want dan ben je een jaloerse zeikerd. Kan best dat je dan een goede baan hebt, maar dan heb ik liever humor (en een goede baan.)
Overigens heb ik wel eens in de A4 avant 3.0 TDI quattro gereden. Veel PK's, veel koppel, redelijk wat ruimte binnenin, maar ik heb gewoon niets met Audi en zeker niet met de Avant. Vind ze altijd een beetje suf om te zien. Beetje gewoontjes.
Als ik zoveel geld uit zou mogen geven, dan zou ik maar moeilijk een auto kunnen vinden die ik echt mooi vind denk ik.
Overigens, met daar staat niks bedoelde ik de link die er voor mijn edit nog stond.
Als je het met een knipoog bedoelt, zet je er de toch bij? Dan snap ik dat ook, en kan ik er best om lachen (ik pas best in het straatje goede baan met humor hoor ). Ik snap ook wel dat het raar overkomt, maar zoals al een aantal keer geschreven, ik heb proefgereden in de a4 avant, alleen niet met deze exacte specs. Ik weet ook alle specs wel, alleen ontbreekt het me aan gebruikers ervaring... Persoonlijke mening van je wordt heus wel gewaardeerd, ik ben blij dat niet iedereen dezelfde dingen mooi vindt. Zou erg saai worden op de weg dan... Ik vind bijv. de nieuwe estate van saab weer niet mooi

{edit]

wat vond je buiten het vermogen, dat vast wel goed zit, van het weggedrag? En het comfort? Een sport onderstel zal wat stugger worden, ik houd daar van, ben benieuwd naar jou idee?
pi_41833672
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_41833774
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:25 schreef Dungeonmaster het volgende:
Verkapt zie-mij-hier-te-veel-geld-hebben-en-het-achteloos-over-de-blak-smijten Topic.

[Edit] Laat maar [/EDIT]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_41833867
Ik heb vorige week gereden in een deze auto.
Super!
pi_41833929
Turquaz52, EDIT: lees nou eerst eens, ik koop de auto niet, dat doet de zaak. Ik weet alle specs, en heb gereden in dit model, maar niet met deze motor en deze uitvoering. Is dat nou zo raar? Denk je dat iedereen die een F50 heeft gekocht, eerst is gaan proefrijden?

@ Rekkie, vertel vertel vertel!
pi_41833986
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:38 schreef joeltje het volgende:

[..]

Als je het met een knipoog bedoelt, zet je er de toch bij? Dan snap ik dat ook, en kan ik er best om lachen (ik pas best in het straatje goede baan met humor hoor ). Ik snap ook wel dat het raar overkomt, maar zoals al een aantal keer geschreven, ik heb proefgereden in de a4 avant, alleen niet met deze exacte specs. Ik weet ook alle specs wel, alleen ontbreekt het me aan gebruikers ervaring... Persoonlijke mening van je wordt heus wel gewaardeerd, ik ben blij dat niet iedereen dezelfde dingen mooi vindt. Zou erg saai worden op de weg dan... Ik vind bijv. de nieuwe estate van saab weer niet mooi

{edit]

wat vond je buiten het vermogen, dat vast wel goed zit, van het weggedrag? En het comfort? Een sport onderstel zal wat stugger worden, ik houd daar van, ben benieuwd naar jou idee?
Heb van dat sport onderstel niet zo veel gemerkt, behalve dan dat je er redelijk hard mee de bocht om kan. Als ik dat vergelijk met mijn vorige auto, dat was een Seat Leon 1.9 TDI Topsport (toch ook uit de zelfde stal,) dan lijkt de Audi een soort sofa. Weggedrag is wat je mag verwachten van een grote auto, namelijk stabiel. Nu heb ik er niet zo heel erg ver in gereden, want de auto is van een klant. Ik was gewoon eens benieuwd en toen zijn we een stukje gaan rijden. Ik heel voorzichtig op de heenweg (niet mijn auto) en hij als een randdebiel terug (Leasebak) om te laten zien wat hij allemaal wel niet kon. Ik was niet zo onder de indruk. Miste een beetje dat "snelle" gevoel wat ik had bij de Leon (met heel wat minder vermogen) en bij de Saab wel redelijk heb.
Ik houd ook wel van dat stugge Duitse, maar daar voldeed de A4 voor mij niet helemaal aan.
pi_41834162
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:56 schreef joeltje het volgende:
Turquaz52, EDIT: lees nou eerst eens, ik koop de auto niet, dat doet de zaak. Ik weet alle specs, en heb gereden in dit model, maar niet met deze motor en deze uitvoering. Is dat nou zo raar? Denk je dat iedereen die een F50 heeft gekocht, eerst is gaan proefrijden?

@ Rekkie, vertel vertel vertel!
Ja wat moet ik vertellen....

het was 1 dag en in 1 woord super.
De kracht, de ruimte, het comfort, de kracht, de looks, de kracht
  vrijdag 15 september 2006 @ 14:15:19 #34
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_41834246
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:13 schreef joeltje het volgende:
Makster, Klopt, maar als gezegd was deze auto niet beschikbaar om te rijden. Wel de 2 liter diesel, en dat heb ik ook gedaan, maar dat is geen quatro en geen S-line... Jammer dat je van sommige op FOK! geen goede baan mag hebben idd
Naja als de 2 liter al bevallen is dan kan de 3.0 liter Sline alleen maar beter zijn

Ik had het zelfde gedaan, en hij is toch van de "baas"
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_41841968
Threepio, dat is inderdaad de enige die ik ook vond Over de rijeigenschappen positiref, echter de qualiteit laat te wensen over zo te lezen Ik heb ooit een maandag ochtend golf IV gereden, dus hoop dat dit ook een maandag ochtend model betreft

* joeltje had dat wel ff kunnen melden inderdaad...

@rekkie; okay, dat klinkt goed!

@makster; je kunt voor dat geld zo veel meer halen, maar me like the A4. Ik vind het prachtig een redelijke anonieme auto te rijden, met zo'n "maar stiekem ben ik toch best snel" alure...
pi_41864220
Mooie wagens, het enige minpunt (en gelijk reden waarom ik er nooit één zou kopen) is dat het navigatiesysteem niet in het Nederlands kan

Rij je in zo'n dikke/dure bak, heb je engelse aanwijzingen ofzo
pi_41864690
Pietje Wouw! Die had ik nog niet gevonden!

Repeat, mijn engels is genoeg om de weg aan te horen Als dat het enige minpunt is dat hier gemeld kan worden, swa.
pi_41867388
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 16:49 schreef joeltje het volgende:
Pietje Wouw! Die had ik nog niet gevonden!

Repeat, mijn engels is genoeg om de weg aan te horen Als dat het enige minpunt is dat hier gemeld kan worden, swa.
Het gaat erom dat het gewoon van minachting getuigt dat ze niet de moeite nemen om de Nederlandse taal erin te zetten. Dat pik ik gewoon niet. Ik elke (veel goedkopere) auto kan ik een Nederlandse taal krijgen, maar in zo'n dure bak niet. Ronduit belachelijk!
pi_41870320
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat het gewoon van minachting getuigt dat ze niet de moeite nemen om de Nederlandse taal erin te zetten. Dat pik ik gewoon niet. Ik elke (veel goedkopere) auto kan ik een Nederlandse taal krijgen, maar in zo'n dure bak niet. Ronduit belachelijk!
NL is waarschijnlijk niet interessant voor de japanners.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_41870382
quote:

[..]

Ik zou er prima mee kunnen leven
pi_41883261
quote:

[..]

Ik zet hem wel op Frans, heb ik heerlijk het vakantie gevoel, iedere dag weer

"baguette apres cent metres "
  zondag 17 september 2006 @ 12:07:50 #44
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_41883624
Ik heb er ondertussen al vrij veel in gereden, alle bovenstaande dingen wel een beetje waar: érg snel, gaat als een trein, ook door de bocht, heerlijke stoelen in de s-line, stil van binnen, best wel wat lag voordat de auto echt versnelt. Hiervoor een S3 gehad, deze auto gaat net zo hard de bochten door volgens mij maar de snelheidsbeleving is (mede ook door de automaat) aanzienlijk minder.
Ook een probleem gehad met spontaan volledig versleten banden (tot op t canvas..) na een stevige scheur-rit door de bergen maar daar lijkt geen oorzaak voor te vinden te zijn. Alles is nu prima.
Ondanks een klein schoonheidsfoutje blijft het een waanzinnige wagen!
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
pi_41886316
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 20:56 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

NL is waarschijnlijk niet interessant voor de japanners.....
Japanners

In Toyota's, Honda's, Mazda's zit allemaal Nederlandstalige navigatie, en dan zo"n "topmerk" niet
pi_41891195
quote:
Op zondag 17 september 2006 13:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

Japanners

In Toyota's, Honda's, Mazda's zit allemaal Nederlandstalige navigatie, en dan zo"n "topmerk" niet
systeem is gemaakt door japanners
pi_41891587
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:01 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

systeem is gemaakt door japanners
geen blaupunkt meer?
pi_41891725
bose volgens mij

mistraldk, da's dus positief...
  zondag 17 september 2006 @ 17:37:53 #49
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41894213
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:19 schreef joeltje het volgende:
bose volgens mij

niet dus... rotzooi...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41896781
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

geen blaupunkt meer?
nieuwe systeem niet meer idd, oude systeem nog wel door blaupunkt....
vw is ook nog compleet door blaupunkt
pi_41896876
quote:
Op zondag 17 september 2006 16:19 schreef joeltje het volgende:
bose volgens mij

bose is het geluidssysteem (optioneel)
pi_41897915
quote:
Op zondag 17 september 2006 17:37 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

niet dus... rotzooi...
pi_41897993
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:35 schreef joeltje het volgende:

[..]

hij zegt (als ik het goed begrijp) dat het bose geluidssysteem rotzooi is, wat ik helemaal niet met em eens ben.
pi_41898083
Ik ook niet, dat heb ik dan wel weer gehoord in de wagen...

Ik heb altijd met redelijke high rond gereden, dit is voor een fabriekssysteem echt niet slecht hoor. Tuurlijk, tkan beter, maar voor de gemiddelde gebruiker is dit toch wel erg okay :x
pi_41900703
ik vind de nieuwe a4 ook een mooie auto, al zou ik zelf liever de bmw zien. maargoed smaken verschillen.
ik heb geen ervaring met de audi, maar ik geloof dat de tiptronic die in mijn golf zit hetzelfde is. en ik ben daar goed over te spreken. het voelt stevig aan, en is vrij foolproof. het is simpel schakelen door even terug te nemen met het gas of even een kick down te geven. tiptronic gedeelte waarmee je met de hand kan schakelen vind ik persoonlijk te traag en ik gebruik het bijna nooit. alleen is het wel handig als je een snelheid zit die ongeveer op een schakelpunt zit zodatie de hele tijd op en terug schakelt.

veel plezier in ieder geval met dat ding. en vergeet niet even ergens de foto's ervan op het forum te zetten.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_41913280
don't worry, foto's komen er echt wel als hij er is
  maandag 18 september 2006 @ 09:57:33 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41913313
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

hij zegt (als ik het goed begrijp) dat het bose geluidssysteem rotzooi is, wat ik helemaal niet met em eens ben.
Tsjah, het blijft bose...
©DiscoveryChannel
pi_41913455
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:22 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Ik ben 4 jaar autoverkoper geweest en je wil niet weten hoeveel mensen een auto met niet of nauwelijks een fatsoenlijke proefrit. En hoe duurder de auto hoe minder het ze vaak uitmaakt (het is een minder grote aanslag op hun budget meestal en vaak kopen ze toch elke 2jr een nieuwe).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_41913467
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Tsjah, het blijft bose...
De op maat gemaakte Bose systemen in oa Audi, Peugeot en meerder merken is over het algemeen zeer goed van kwaliteit.
pi_41920821
De Audi A4 3.0 TDI Quattro (ja met 2 Ten, bijna iedereen hier schrijft het fout) rijdt goed, veel pk's, veel koppel en een mooi geluid. Ik vind wel dat de auto zwaar in de neus aanvoelt, maar ja, dat is dan ook logisch met een overbemeten, 6-cylinder bi-turbodiesel...

Overigens zijn de navi-systemen van Audi nog steeds van Blaupunkt wat overigens geen schande is. Over het niet in het Nederlands verkrijgbaar zijn, dat schijnt opgelost te zijn per modeljaar 2007.
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_41923803
Is dat een bi-turbo?
pi_41942931
volgens mij niet hoor:

"V-6-Zylinder, Turbodieselmotor, TDI-Direkteinspritzung, Abgasturboaufladung mit variabler Turbinengeometrie VTG und Ladeluftkühlung, Vierventil-Technik, jeweils zwei oben liegende Nockenwellen (DOHC), Rollenschlepphebel mit hydraulischem Ausgleich"
pi_41942961
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:59 schreef jogie het volgende:
De Audi A4 3.0 TDI Quattro (ja met 2 Ten, bijna iedereen hier schrijft het fout) rijdt goed, veel pk's, veel koppel en een mooi geluid. Ik vind wel dat de auto zwaar in de neus aanvoelt, maar ja, dat is dan ook logisch met een overbemeten, 6-cylinder bi-turbodiesel...

Overigens zijn de navi-systemen van Audi nog steeds van Blaupunkt wat overigens geen schande is. Over het niet in het Nederlands verkrijgbaar zijn, dat schijnt opgelost te zijn per modeljaar 2007.
Navigatie in de A6 en A8 is zeker weten al een flink aantal jaren in het Nederlands hoor ik heb een poosje over een 2003 A8 beschikt met Nederlandse navigatie (hoewel je me nu flink aan het twijfelen brengt of ik niet in de war ben met een andere auto).

De navigatie van Audi is in elk gevaal super fijn
pi_41942994
Fijn maar in de A8 iig niet in het Nederlands (2005-er). Tenminste, niet bij m'n pa's 8
pi_41943135
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:45 schreef joeltje het volgende:
Fijn maar in de A8 iig niet in het Nederlands (2005-er). Tenminste, niet bij m'n pa's 8
Dan zal ik wel in de war zijn met de S-klasse van daarvoor. In de nieuwe A8 (komt volgende week als het goed is) zit zeker weten wel NL, dat was namelijk een eis van mn baas.
pi_41943307
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:55 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dan zal ik wel in de war zijn met de S-klasse van daarvoor. In de nieuwe A8 (komt volgende week als het goed is) zit zeker weten wel NL, dat was namelijk een eis van mn baas.
Misschien was het de Enzo, of de SLR?
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:19:11 #67
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41945764
In een a8 van 2004 of begin 2005 waar ik in gereden heb was de navigatie wel nederlands
©DiscoveryChannel
pi_41948528
Raar. Zal de dealer eens bellen dan. misschien een oude dvd of zo
pi_41949367
welk systeem heb je uberhaubt besteld??
Het gewone systeem of het navi plus dvd systeem???
pi_41949562
Navi plus dvd, bose sound systeem met geheugen kaarten... zoals hier inzit:

Maar gezien het feit dat m.i. ook de stemmen op dvd staand, zal dat toch wel naar NL aan te passen zijn tzt?
pi_41949831
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:06 schreef PeuRac het volgende:

Ik ben 4 jaar autoverkoper geweest en je wil niet weten hoeveel mensen een auto met niet of nauwelijks een fatsoenlijke proefrit. En hoe duurder de auto hoe minder het ze vaak uitmaakt (het is een minder grote aanslag op hun budget meestal en vaak kopen ze toch elke 2jr een nieuwe).
Precies. Mensen weten wat ze willen, gaan dan rijden en ontdekken niets wat ze niet bevalt (want van een rondje om de kerk merk je weinig van "leven met de auto" en meer is het vaak niet) en ze tekenen het contract.

In de hogere segmenten wordt er vaak helemaal niet proefgereden. Sterker nog, sommige auto's moet je bestellen voordat ze op de markt zijn, anders krijg je er geen (denk aan de Enzo, of aan de Jaguar XJ220, die zelfs bij het bestellen 2x zoveel cilinders had als bij aflevering...).

En een A4 is een middenklasser, dus per definitie geen patserbak.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_41949868
Mooie bak man, zelfs nog voor een station.

hij lijkt trouwens een beetje op de q7.

kan me voorstellen dat je een audi hebt genomen. een bmw oogt zo goedkoop. audi ziet erg gewoon luxe uit en niet elke pauper rijdt erin.
pi_41949985
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:32 schreef joeltje het volgende:
Navi plus dvd, bose sound systeem met geheugen kaarten... zoals hier inzit:

[afbeelding]

Maar gezien het feit dat m.i. ook de stemmen op dvd staand, zal dat toch wel naar NL aan te passen zijn tzt?
nope, je hebt het rns-e dvd systeem aan boord, en die is helaas niet op nederlandse taal te zetten

tenzij de laatste maand een update ervoor is geweest, die al maanden lang wordt beloofd
pi_41951160
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:47 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

nope, je hebt het rns-e dvd systeem aan boord, en die is helaas niet op nederlandse taal te zetten

tenzij de laatste maand een update ervoor is geweest, die al maanden lang wordt beloofd
Iemand die ik ken rijdt in een A6, 130.000 euro, en dan moet je naar aanwijzingen in het Engels luisteren. Ik lach dan altijd Maar die gast zit idd ook al een jaar op die update te wachten, maar niks...

Hij had ook een keer een storing in zn airco, kon 1 kant alleen maar loeiheet, echt geweldig zo'n duitse bak
pi_41956871
Mercedes heeft wel gewoon nederlandse navigatie !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 19 september 2006 @ 18:00:11 #76
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41956937
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:42 schreef verliefdekloon het volgende:
Mooie bak man, zelfs nog voor een station.

hij lijkt trouwens een beetje op de q7.

kan me voorstellen dat je een audi hebt genomen. een bmw oogt zo goedkoop. audi ziet erg gewoon luxe uit en niet elke pauper rijdt erin.
Och beide auto's zie je steeds meer net als de citroentjes
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_41974073
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 13:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies. Mensen weten wat ze willen, gaan dan rijden en ontdekken niets wat ze niet bevalt (want van een rondje om de kerk merk je weinig van "leven met de auto" en meer is het vaak niet) en ze tekenen het contract.

In de hogere segmenten wordt er vaak helemaal niet proefgereden. Sterker nog, sommige auto's moet je bestellen voordat ze op de markt zijn, anders krijg je er geen (denk aan de Enzo, of aan de Jaguar XJ220, die zelfs bij het bestellen 2x zoveel cilinders had als bij aflevering...).

En een A4 is een middenklasser, dus per definitie geen patserbak.
Je weet dat er in Engeland nog een zooitje XJ220's in de kelder staan he als je em nu totall-loss rijdt kan je gewoon een nieuwe kopen
pi_41974466
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:19 schreef PeuRac het volgende:

Je weet dat er in Engeland nog een zooitje XJ220's in de kelder staan he als je em nu totall-loss rijdt kan je gewoon een nieuwe kopen
Of de verzekeringspenningen incasseren en een andere auto kopen. Het is een imposante auto, maar echt mooi vind ik hem niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_41976830
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:57 schreef ForumGek het volgende:
Mercedes heeft wel gewoon nederlandse navigatie !
Dat komt omdat maar weinig taxi-chauffeurs een ander taal verstaan

@Tha Freak, ik vind het echt niet erg dat het geen NL is. Maar het zou wel handig zijn gezien het ge-emmer erover bij verkoop... Hopen maar dat de update is geweest

@verliefdekloon; iets met spijker en kop
pi_41977393
En nu moet je mooie gixxer het veld ruimen wat een tragedie,...
pi_41979805
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef SterkStaaltje het volgende:
elk persoon die voor zijn auto zijn gixxer weg doet moeten ze met de ballen aan een boom knopen
  woensdag 20 september 2006 @ 13:25:28 #82
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_41981170
Lijkt me een heerlijke auto, staat vrij ver bovenaan de lijst om mijn a4 avant 1.9 tdi ooit te vervangen. Enige probleem is die grote motor die helemaal voor de vooras ligt (zoals bij bijna alle audi's). Dit vind ik bij m'n 1.9 al een probleem (onderstuur in de gloria), zal met zo'n 3 liter nog een stuk erger zijn. Hard door de bocht? tja dat is relatief, een bmw gaat nu eenmaal een stuk harder door de bocht. De vraag is hoe belangrijk dat is voor je. Persoonlijk denk ik dat er voor een daily driver belangrijkere eigenschappen zijn
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 20 september 2006 @ 13:32:00 #83
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41981359
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:25 schreef Don_Tom het volgende:
Lijkt me een heerlijke auto, staat vrij ver bovenaan de lijst om mijn a4 avant 1.9 tdi ooit te vervangen. Enige probleem is die grote motor die helemaal voor de vooras ligt (zoals bij bijna alle audi's). Dit vind ik bij m'n 1.9 al een probleem (onderstuur in de gloria), zal met zo'n 3 liter nog een stuk erger zijn. Hard door de bocht? tja dat is relatief, een bmw gaat nu eenmaal een stuk harder door de bocht. De vraag is hoe belangrijk dat is voor je. Persoonlijk denk ik dat er voor een daily driver belangrijkere eigenschappen zijn
Heeft die van jou ook quattro dan?
Daarmee zal het toch wel een stuk minder zijn dan met die 1.9 tdi van jou...
Schat ik zo.

Heb laatst met vorig model A6 avant quattro gereden, 2. nogwat benzine was het, en die ging toch goed rap in de bochten, zonder te glijden eigenlijk.
Wellicht ging ik niet optimaal hard de bocht door, maar het ging lekker hard
Signature.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:37:39 #84
35464 Don_Tom
pi_41981513
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:32 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Heeft die van jou ook quattro dan?
Daarmee zal het toch wel een stuk minder zijn dan met die 1.9 tdi van jou...
Schat ik zo.
Die van mij heeft geen quattro, dus dat zal inderdaad wel schelen, maar het grootste probleem is de gewichtsverdeling, daar helpt geen quattro aan. Ik merk gewoon dat ik met mijn bmw (waar een zwaardere motor in ligt) veel makkelijker en harder door bochten kan, ook toen er nog een standaard onderstel onder zat (mijn audi heeft overigens wel audi-sportonderstel). Als je de motorkappen van beide auto's opentrekt dan snap je ook meteen waarom. Neemt niet weg dat ik op dit moment een nieuwe a4 zou verkiezen boven een nieuwe 3-serie, want die zijn echt baggerlelijk. 5-serie daarintegen.... (maar dat vind ik van de a6 ook.... blij dat ik niet hoef te kiezen!)

Overigens ga ik deze week mijn voorbanden vervangen, de baggerpirelli p6000's moeten plaats maken voor bridgestone potenza re720's... als het goed is haalt dit de onderstuur er wel weer een beetje uit.
Trouwauto nodig?
  woensdag 20 september 2006 @ 13:46:37 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41981733
quote:
Op woensdag 20 september 2006 13:37 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Die van mij heeft geen quattro, dus dat zal inderdaad wel schelen, maar het grootste probleem is de gewichtsverdeling, daar helpt geen quattro aan. Ik merk gewoon dat ik met mijn bmw (waar een zwaardere motor in ligt) veel makkelijker en harder door bochten kan, ook toen er nog een standaard onderstel onder zat (mijn audi heeft overigens wel audi-sportonderstel). Als je de motorkappen van beide auto's opentrekt dan snap je ook meteen waarom. Neemt niet weg dat ik op dit moment een nieuwe a4 zou verkiezen boven een nieuwe 3-serie, want die zijn echt baggerlelijk. 5-serie daarintegen.... (maar dat vind ik van de a6 ook.... blij dat ik niet hoef te kiezen!)

Overigens ga ik deze week mijn voorbanden vervangen, de baggerpirelli p6000's moeten plaats maken voor bridgestone potenza re720's... als het goed is haalt dit de onderstuur er wel weer een beetje uit.
ik geloof graag dat die bmw harder de bocht door kan
Maar goed, voor dagelijks gebruik heb je er toch niet veel aan
't zijn zeker mooie bakken allemaal

Beetje banden verwisselen kan idd ook nog wel eens helpen
Signature.
pi_41982106
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:11 schreef SterkStaaltje het volgende:
Omdat ik daar nooit op rijd, je weet dan vast ook dat ik daar zo'n 800 km / jaar mee rij, zonde van dat beestje dus.

* joeltje vraagt zich af wat dat te maken heeft met een A4
pi_41982221
Don-ton, baggerlelijk vind ik de 3-serie niet, maar ik hoef hem niet.. Ik verkies quatro voor de veilgigheid, met die enorme zomers hier, lijkt me dat geen slechte keus. En de drie-er heeft a-wiel aandrijving, enig om te rijden, maar voor dagelijks gebruik iets te driftgevoelig voor me...
pi_41982244
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:00 schreef joeltje het volgende:

[..]

Omdat ik daar nooit op rijd, je weet dan vast ook dat ik daar zo'n 800 km / jaar mee rij, zonde van dat beestje dus.
Joh grapje, had je Gixxer zien staan op MF en kwam toen hier dit topic tegen, dacht dat moet een en dezelfde kerel zijn.
pi_41982304
Dat begreep ik...

M-F
  woensdag 20 september 2006 @ 15:29:22 #90
35464 Don_Tom
pi_41984783
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:04 schreef joeltje het volgende:
Don-ton, baggerlelijk vind ik de 3-serie niet, maar ik hoef hem niet.. Ik verkies quatro voor de veilgigheid, met die enorme zomers hier, lijkt me dat geen slechte keus. En de drie-er heeft a-wiel aandrijving, enig om te rijden, maar voor dagelijks gebruik iets te driftgevoelig voor me...
Driftgevoelig? mwoah, die auto's gaan niet spontaan driften hoor, daar moet je echt wel je best voor doen. Zou lekker veilige boel worden anders, al die bmw's die dwars de bocht om komen
En wat betreft veiligheid, tja, in de meeste onveilige/noodsituaties komt het meer op remmen neer dan op gasgeven, en gelukkig remmen alle auto's op 4 wielen.... Neemt niet weg dat quattro in bepaalde situaties erg handig kan zijn.
Trouwauto nodig?
pi_41985082
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:49 schreef joeltje het volgende:
@Tha Freak, ik vind het echt niet erg dat het geen NL is. Maar het zou wel handig zijn gezien het ge-emmer erover bij verkoop... Hopen maar dat de update is geweest
reken er niet op
maar dat vergeet je als je er in hebt gereden dan boeit die hele navigatie niet meer en ga je het niet eens erg vinden om om te rijden
pi_41987821
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

reken er niet op
maar dat vergeet je als je er in hebt gereden dan boeit die hele navigatie niet meer en ga je het niet eens erg vinden om om te rijden
nounou je kan het ook overdrijven, het is ook geen bentley hoor
pi_42006468
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:39 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

reken er niet op
hehehee .. dat zou wel wat wezen ja!
pi_42006768
quote:
Op woensdag 20 september 2006 17:14 schreef Repeat het volgende:

[..]

nounou je kan het ook overdrijven, het is ook geen bentley hoor
die motor is gewoon dieselporno
bentley
pi_42030360
ik heb een 330d!
pi_42038968
ook ervaring met de A4?
pi_42173090
wel nog een reden om geen 3-serie te kopen

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/012718.html

pi_42173250
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:04 schreef joeltje het volgende:
Er is ook een 330xi Ik vind die nieuwe 3 echt Zeker met een beetje mooie 17" velgen. Die 16" zijn echt
pi_42173300
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:08 schreef Sloper het volgende:

[..]

Er is ook een 330xi Ik vind die nieuwe 3 echt Zeker met een beetje mooie 17" velgen. Die 16" zijn echt
voorkant van de 3 is wel ok, maar die achterkant hebben ze zo van een lada gehaald ofzo...

en verder is een bmw voor mensen met een te kleine penis die hun vrouw slaan. owja en quattro > x-drive.
pi_42174802
Ik rij voor m'n werk zeer regelmatig in BMW's en Audi's (3-,5-,7-serie en A4,A6 en A8) en ik moet eerlijk zeggen dat ik zo'n BMW toch echt lekkerder vind sturen. BMW's vind ik toch directer sturen, een communicatiever onderstel (autoweek termpje:P) en toch nog zeer comfortabel. Heb nu ook dat i-drive een beetje onder de knie, tis wel wennen, maar dat systeem van Audi is ook niet alles. Zeker niet in de A4 waar de knop op het dashboard zit als ik me goed herinner.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')