Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:05 schreef cerror het volgende:
Ach, wetten zijn vast alleen gemaakt om mensen te irriteren.
Ik kan je op dat punt best begrijpen, maar ben nou eerlijk, wat is het probleem van een gordel om doen?quote:Op donderdag 14 september 2006 03:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Ik vind wel dat de regering zich een beetje te veel bemoeit met persoonlijke keuzes en zogenaamd mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen.
Ik meen dat het probleem van TS is dat je een boete krijgt als je het niet doet, niet het gordel omdoen zelf.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:10 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ik kan je op dat punt best begrijpen, maar ben nou eerlijk, wat is het probleem van een gordel om doen?
Ik ken regeringen die je ergere dingen verplichten.
Ze doen het niet genoeg met psychisch gestoorden maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Ik vind wel dat de regering zich een beetje te veel bemoeit met persoonlijke keuzes en zogenaamd mensen tegen zichzelf in bescherming moet nemen.
Als je wetten niet handhaafd heeft het weinig zin om wetten te maken.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik meen dat het probleem van TS is dat je een boete krijgt als je het niet doet, niet het gordel omdoen zelf.
Maar die vormen meestal ook een gevaar voor anderen, of zijn uberhaupt niet toerekeningsvatbaar. De wet hier geldt alleen voor minderjarigen, die ook minder toerekeningsvatbaar zijn. Dat kan ik op zich wel begrijpen.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:11 schreef cerror het volgende:
[..]
Ze doen het niet genoeg met psychisch gestoorden maar dat is een ander verhaal.
Dat je het zo slecht nog niet hebt hier, maar uiteraard is het gras ergens anders altijd groener.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ken ook regeringen die dat niet doen. Your point?
Precies, dus afschaffen die hap. Alleen gaan de inkomsten dan ineens wel drastisch omlaag...quote:Op donderdag 14 september 2006 03:12 schreef Thieske het volgende:
[..]
Als je wetten niet handhaafd heeft het weinig zin om wetten te maken.
Jouw hier is niet mijn hierquote:Op donderdag 14 september 2006 03:13 schreef Thieske het volgende:
[..]
Dat je het zo slecht nog niet hebt hier, maar uiteraard is het gras ergens anders altijd groener.
En mijn verzekeringspremie omhoog.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Precies, dus afschaffen die hap. Alleen gaan de inkomsten dan ineens wel drastisch omlaag...
De verzekeringsmaatschappijen kunnen ook weigeren uit te keren als de client zich moedwillig in gevaar heeft gebracht door het niet dragen van een gordel/helm.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:14 schreef Thieske het volgende:
[..]
En mijn verzekeringspremie omhoog.
Nu nog wel, ze sproeien elke dag. Maar als het winter wordt, no way, dan wordt het een bruine viltmat overalquote:
Heel fijn, maar kun je mensen dan niet beter tegen zichzelf in bescherming nemen? Want een paar weken ziekenhuis betekend dan je hele leven terugbetalen.......quote:Op donderdag 14 september 2006 03:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
De verzekeringsmaatschappijen kunnen ook weigeren uit te keren als de client zich moedwillig in gevaar heeft gebracht door het niet dragen van een gordel/helm.
Ik weet niet wat de overlevingsratio is van door de voorruit vliegen of met je kop op de grond knallen is, maar vast niet zo hoog ...quote:Op donderdag 14 september 2006 03:17 schreef Thieske het volgende:
[..]
Heel fijn, maar kun je mensen dan niet beter tegen zichzelf in bescherming nemen? Want een paar weken ziekenhuis betekend dan je hele leven terugbetalen.......
Dat is geen argument natuurlijk, er belanden genoeg mensen in het ziekenhuis doordat ze zonder gordel reden.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de overlevingsratio is van door de voorruit vliegen of met je kop op de grond knallen is, maar vast niet zo hoog ...
Hoop van harte dat het in NL niet zo ver komt.quote:Daarnaast hadden ze daar dan maar eerder aan moeten denken. Hier in Amerika neemt bijna niemand meer zijn eigen verantwoordelijkheid. Elk product heeft een ellenlange waarschuwing, waar je ook komt, je moet tekenen dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je ook doet... ze zijn hier heel erg goed in de schuld in iemand anders' schoenen schuiven. Censuur op tv, ook zo'n leuk voorbeeld. Stel je voor dat je iemand beledigt...
Volgens mij valt het wel mee met het "beschermen" in NL. Er zijn wetten die het leefbaar en veilig maken.quote:De Nederlandse regering slaat ook te ver door in het "beschermen". Straks verwacht iedereen van de regering dat er NIKS meer met ze gebeurt. Voorlichting is het juiste woord. Maar hee, dingen verbieden levent en geld OP, en is veeeeel makkelijker dan voorlichting geven.
Soms moet je maar gewoon acceptereren dat:quote:Op donderdag 14 september 2006 02:54 schreef DrDentz het volgende:
Als je dood gaat door geen gordel te dragen, is het je eigen verantwoordelijkheid en hoeft je familie geen 'zondebok' te zoeken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |