Dat deed ik.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:26 schreef DrDentz het volgende:
Geef dan een reden?
Politie agenten zouden in zulke gevallen hun dienstwapen moeten mogen gebruiken.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:29 schreef DrDentz het volgende:
Dat moet je ook weigeren, gewoon vastklampen aan je wrak
Ik heb je toch al verteld waarom het zo is. Wil je het niet begrijpen ofzo?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:31 schreef DrDentz het volgende:
Ik durf te wedden dat de snor die je een bon uitschrijft hier ook geen antwoord op heeft, zeggen ze alleen "dat staat in de regels"
Daar zijn verzekeringen voor toch?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:25 schreef Thieske het volgende:
Je kost de maatschappij geld als je half dood in een ziekenhuisbed ligt.
Zodra iedereen zonder gordel mag rijden vliegen de verzekeringspremie's omhoog.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar zijn verzekeringen voor toch?
je uitvaart verzekering ja...quote:Op donderdag 14 september 2006 02:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar zijn verzekeringen voor toch?
Nee hoor, jij wilt gewoon dingen voor andere mensen bepalenquote:Op donderdag 14 september 2006 02:37 schreef Thieske het volgende:
En door josti's zoals de TS die graag zonder gordel rijden zijn de premie's al hoger dan strikt noodzakelijk.
Lastig he, tegenargumenten verzinnen.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:38 schreef quote: het volgende:
[..]
Nee hoor, jij wilt gewoon dingen voor andere mensen bepalen
slaat nergens op
Ik heb juist goede argumentenquote:Op donderdag 14 september 2006 02:39 schreef Thieske het volgende:
[..]
Lastig he, tegenargumenten verzinnen.
Heb je ook hersens?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:40 schreef DrDentz het volgende:
en standpunten
Daar ben ik dan ook voorstander van.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat argument van jou, gaat alleen over kostenbesparing.. op die manier kun je alle probleemjongeren ook wel ergens in de zee dumpen
Dus als jij een ander doodrijd is dat okey omdat?.....quote:Op donderdag 14 september 2006 02:43 schreef DrDentz het volgende:
Dat argument van jou, gaat alleen over kostenbesparing.. op die manier kun je alle probleemjongeren ook wel ergens in de zee dumpen
Tevens hebben mensen plezier van roken en drinken. Dat plezier zie ik niet helemaal bij het rijden zonder gordel.....quote:Op donderdag 14 september 2006 02:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Roken en drinken ook maar illegaal maken dan?
Hoezo een ander?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:45 schreef cerror het volgende:
[..]
Dus als jij een ander doodrijd is dat okey omdat?.....
De roker betaalt trouwens al hogere premie, weet je hoeveel belasting er op zo'n pakje zit?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:46 schreef wonderer het volgende:
Boete als je een peuk opsteekt... regelmatig longen laten testen op teer enzo. Kan best.
Een waardeoordeel aan een keuze hangen? Het gaat beide om een persoonlijke keuze die de staat geld kan kosten door ziekenhuistijd. Daarbij is het risico dat je longkanker krijgt van roken groter dan dat je erger gewond raakt tijdens een ongeluk als je geen gordel draagt.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:46 schreef Thieske het volgende:
[..]
Tevens hebben mensen plezier van roken en drinken. Dat plezier zie ik niet helemaal bij het rijden zonder gordel.....
Die stelling zou ik wel eens onderbouwd willen zien met cijfers.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Een waardeoordeel aan een keuze hangen? Het gaat beide om een persoonlijke keuze die de staat geld kan kosten door ziekenhuistijd. Daarbij is het risico dat je longkanker krijgt van roken groter dan dat je erger gewond raakt tijdens een ongeluk als je geen gordel draagt.
Je moet niet naar 1 of 2 dingen kijken.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:46 schreef DrDentz het volgende:
Dat is niet okee natuurlijk, hardrijden moet je ook gewoon beboeten
maar een ander sterft niet omdat jij je gordel niet om hebt
Het gaat niet om te premie, het gaat om het feit dat het bij de wet verboden is. Zonder helm/gordel dragen brengt je gezondheid in gevaar. Roken en drinken ook. Waarom is eerstgenoemde bij de wet verboden en krijg je een boete als je je niet aan de regels houdt en het tweede niet?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:48 schreef Thieske het volgende:
[..]
De roker betaalt trouwens al hogere premie, weet je hoeveel belasting er op zo'n pakje zit?
je krijgt in principe bij beide een boete, alleen noemen ze het bij sigaretten belastingquote:Op donderdag 14 september 2006 02:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het gaat niet om te premie, het gaat om het feit dat het bij de wet verboden is. Zonder helm/gordel dragen brengt je gezondheid in gevaar. Roken en drinken ook. Waarom is eerstgenoemde bij de wet verboden en krijg je een boete als je je niet aan de regels houdt en het tweede niet?
Wat bedoel je met die verantwoordelijkheid dragen?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:52 schreef DrDentz het volgende:
Nou, ik schat 'het volk' wel hoger in.. een volwassen mens kan de afweging maken wel of geen gordel te dragen en die verantwoordelijkheid dragen
voor kinderen moet je het wel verplichten
Er word dan hoe dan ook gesmeten met verwijten.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:52 schreef DrDentz het volgende:
Nou, ik schat 'het volk' wel hoger in.. een volwassen mens kan de afweging maken wel of geen gordel te dragen en die verantwoordelijkheid dragen
voor kinderen moet je het wel verplichten
Klopt, blijven we het probleem houden dat je sneller gewond raakt.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:54 schreef DrDentz het volgende:
Als je dood gaat door geen gordel te dragen, is het je eigen verantwoordelijkheid en hoeft je familie geen 'zondebok' te zoeken..
Auto's niet?quote:Op donderdag 14 september 2006 02:55 schreef DrDentz het volgende:
Wapens is natuurlijk heel anders, daar verwond je anderen mee
Ze doen het gewoon sowieso.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:58 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb zelf overigens altijd wel m'n gordel om hoor, ik vond het alleen irritant toen ik 'm eens vergeten was en een politieauto zag rijden snel omdeed..
ik dacht wtf, voor wie doe ik dit nou? die gast kent me niet, geeft geen cent om me en toch loeren of je je gordel wel om hebt..
Ik kan niet vinden hoeveel ongelukken er per jaar gebeuren, maar er komen elk jaar 9000 nieuwe longkankergevallen bij waarvan 85% door rokers, en er sterven jaarlijks ongeveer 900 mensen in het verkeer, waarbij ik niet kan specificeren hoeweel daarvan autobestuurders waren.quote:Op donderdag 14 september 2006 02:49 schreef Thieske het volgende:
[..]
Die stelling zou ik wel eens onderbouwd willen zien met cijfers.
Je had het over het risico, niet over absolute aantallen.quote:Op donderdag 14 september 2006 03:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kan niet vinden hoeveel ongelukken er per jaar gebeuren, maar er komen elk jaar 9000 nieuwe longkankergevallen bij waarvan 85% door rokers, en er sterven jaarlijks ongeveer 900 mensen in het verkeer, waarbij ik niet kan specificeren hoeweel daarvan autobestuurders waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |