quote:even een vraagje...
hoe het nummerbord bij deze aan de voorkant zit.... mag dat? volgens mij de beste oplossing die je kan verzinnen...
quote:Op woensdag 13 september 2006 22:37 schreef nerdette het volgende:
[..]
Neen, mag niet. Oom agent schrijft graag een papiertje als je hiermee rondrijdt. Het voldoet niet aan de wettelijke normen...[quote]Op woensdag 13 september 2006 22:40 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hoezo niet dan?
er staat NL op de plaat, gewoon geel bordje, blablabla...
Wat voor normen voldoet ie niet aan dan?
quote:Op woensdag 13 september 2006 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
geen GAIK plaat.
Maar open daar anders even een nieuw topic over, of search naar een oud topic daar over, kan een lange discussie worden.
hier verder.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En toch zullen denk ik niet veel agenten het doen. Mochten ze het wel doen, dan kun je beter dat ding helemaal weglaten
Uhh als je zo een plaat op je wagen wilt MOET je een aantekening in je kentekenbewijs hebben anders boete.nl.quote:Op woensdag 13 september 2006 23:41 schreef eer-ik het volgende:
nette tvp
ik weet het niet, import auto's hebben ook altijd een kentekenplaat zonder NL erop..
bij wijze van voorbeeld:
[afbeelding]
Laatst was er een politieagent die moelijk liep te doen over een frans nummerbord (originele) wat achter in m'n eend lagquote:Op woensdag 13 september 2006 23:51 schreef yup het volgende:
[..]
Uhh als je zo een plaat op je wagen wilt MOET je een aantekening in je kentekenbewijs hebben anders boete.nl.
Maat had een Golf 3 van de VS en daar mochten ook kleine platen op. Alleen stond er in de kentekenbewijs een aantekening...
En volgens mij is dat de enige uitzondering: alle andere platen mogen domweg niet (als het goed is).
Tuurlijk niet duhhhhhhhhquote:Op donderdag 14 september 2006 00:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik zat laatst bij iemand in de auto. reed een BMW sportwagen voor ons.
Het nummerbord had met de hand geschreven Zwarte cijfers en letters opstaan op een stuk karton!
Blijkbaar mag dat dus wel?
Sjonnie bakquote:
Redelijk OT, maar waarom een Golf uit de VS importeren?quote:Op woensdag 13 september 2006 23:51 schreef yup het volgende:
[..]
Uhh als je zo een plaat op je wagen wilt MOET je een aantekening in je kentekenbewijs hebben anders boete.nl.
Maat had een Golf 3 van de VS en daar mochten ook kleine platen op. Alleen stond er in de kentekenbewijs een aantekening...
En volgens mij is dat de enige uitzondering: alle andere platen mogen domweg niet (als het goed is).
Ik zou niet weten waarom die gast heeft het zelf niet geimporteerd. Misschien dat ze daar cheaper/luxer zijn (gast had A/C op zijn Golf 3 van 1996). Het is een mexicaans/US model Golfje, heb ik al 3-4 keer van gezien in Amsterdam, overigens is alles bijna hetzelfde, alleen staan er meer waarschuwingen in de autoquote:Op donderdag 14 september 2006 09:02 schreef osmo het volgende:
[..]
Redelijk OT, maar waarom een Golf uit de VS importeren?
als ie geimporteerd is en op weg naar het RDW dan mag dat wel, een zgn eendagskenteken.quote:
maar dan heb je een afwijkende cijfer/letter combinatie zodat duidelijk is dat het niet om een normaal kenteken gaatquote:Op donderdag 14 september 2006 11:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
als ie geimporteerd is en op weg naar het RDW dan mag dat wel, een zgn eendagskenteken.
En zo niet, boeien.quote:Op donderdag 14 september 2006 21:41 schreef Jimmeh het volgende:
Tsja toen me pa nog een Alfa 156 had zat er voorop een kenteken op Amerikaanse grootte en meneer Agent houdt je gewoon aan hoor
Liet dat kenteken gewoon zitten, want zo'n grote plaat voorop is gewoon lelijk en tijdje later reed ie weer langs die agent en kwam die weer met een aanhouding. 'Aah we hebben al is eerder ontmoet'...
Met dure auto's alla Ferrari/Lambo/Aston etc zal het wel gedoogd worden om zo'n sticker kenteken voorop te hebben.
Dat zou wel ultiem cool zijn jaquote:Op vrijdag 15 september 2006 14:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is ook verboden om FRL stickers over het NL gedeelte van het kenteken te plakkenTerwijl de Baksen dat wel mogen over hun spaanse stickertje
* Alexxxxx heeft zijn FRL-stickers iig al klaar liggen
vroegâhquote:Op vrijdag 15 september 2006 14:59 schreef Schlumberger het volgende:
Semi-ontopic: Het was vroeger toch ook verplicht om zo'n grote witte NL-sticker achterop te hebben?
een plaat die niet centraal zit staat sowieso nietquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:57 schreef ConQuestador het volgende:
Kleine kenteken plaat mag inderdaad niet op een 156........ Maar het staat wel mooier
quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:46 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een plaat die niet centraal zit staat sowieso niet
Vind 't juist lelijk.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:57 schreef ConQuestador het volgende:
Kleine kenteken plaat mag inderdaad niet op een 156........ Maar het staat wel mooier
nouja, op één of andere manier vind ik het op de achterzijde wel staanquote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:59 schreef Schlumberger het volgende:
Semi-ontopic: Het was vroeger toch ook verplicht om zo'n grote witte NL-sticker achterop te hebben?
Ik vind het echt een vooruitgang op een 156 hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:46 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een plaat die niet centraal zit staat sowieso niet
Kentekenplaten zijn er om je auto herkenbaar te maken. Wanneer er weer eens een voetganger zichzelf op je motorkap gooit moeten de toeschouwers natuurlijk wel je 'rugnummer' kunnen noterenquote:Op vrijdag 15 september 2006 22:40 schreef Onverlaatje het volgende:
Waarom oh waarom voeren ze niet de verplichte RFID tag voor personenauto's in?
Goed tegen diefstal.
Leuk voor het oog, niet meer van die irritante smakeloze knalgele kaaskentekenplaten.
ik houd van symetriequote:Op vrijdag 15 september 2006 23:32 schreef yup het volgende:
[..]
Ik vind het echt een vooruitgang op een 156 hoor.
Ik begin het me af te vragenquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:14 schreef Mex_ het volgende:
Zijn er richtlijnen over het plaatsten van de plaat, ik rijd nu nog zonder intercooler rond maar zodra ik wel een intercooler heb zal het kleine plaatje naar de zijkant verdwijnen.
[Project] Mazda Miata MX-5 Turbo
Als de RDW man er geen probleem van heeft gemaakt verwacht ik ook dat je zo een ding mag hebben op je bak.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:42 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik begin het me af te vragen
Heb altijd begrepen dat ie op de door de fabrikant daarvoor bestemde plaats moest zitten, maar ik heb er vooralsnog geen problemen mee gehad (*ff afklopt) en ook de RDW man keurde 'm goed (APK)
Waarschijnlijk doen ze niet moeilijk zolang de plaat maar een officiele plaat is en goed zichtbaar is.
Nee hoor. Die was alleen nodig als je in het buitenland was. DUS niet verplicht HIER.quote:
Het 'HIER' gedeelte voeg je nu zelf toe, dus kennelijk weet je wel hoe de vork in de steel zitquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:13 schreef __________ het volgende:
[..]
Nee hoor. Die was alleen nodig als je in het buitenland was. DUS niet verplicht HIER.
voor een kleine plaat bedoel je?quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef yup het volgende:
[..]
Als de RDW man er geen probleem van heeft gemaakt verwacht ik ook dat je zo een ding mag hebben op je bak.
Je hebt toch ook een aantekening in je kentekenbewijs?
Ik heb ook gewoon een aantekening maar wil het ding dus in de toekomst niet meer in het midden hebben, hij kan nog wel op de bumper, maar dat is helemaal geen gezicht. Ik wil 'm zeg maar naast 'de mond' hebbenquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:23 schreef D.Rose het volgende:
[..]
voor een kleine plaat bedoel je?
Ja, uiteraard
Maar ik doelde dus op dat ie niet op de juiste plaatst bevestigd is
ik heb 'm er onder, net boven (en soms opquote:Op zaterdag 16 september 2006 12:33 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon een aantekening maar wil het ding dus in de toekomst niet meer in het midden hebben, hij kan nog wel op de bumper, maar dat is helemaal geen gezicht. Ik wil 'm zeg maar naast 'de mond' hebben
Ik ook.... maar heb je ooit een 156 gezien met de nummerplaat in het midden ?? DAT staat pas op jan l*lquote:
Wat rijd jij?quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:42 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ik heb 'm er onder, net boven (en soms op) de grond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |