abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:49:27 #51
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41830322
Die tegels zijn inderdaad veel vraag naar, ik wil ze wel hebben voor op de plee, maar om daar nu voor naar België te rijden, neu...
Ik zie trouwens niet in waarom dat randje onprofessioneel zou zijn. Zo kijk je er zelf misschien tegenaan, maar ons hele huis hangt aan elkaar van plintjes en randjes om oneffenheden te verbergen en geen hond die dat opvalt (behalve wijzelf).
pi_41830652
Een nieuw Mmach-klusproject
Veel succes er mee!
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:09:55 #53
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41835287
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:49 schreef Tan het volgende:
Die tegels zijn inderdaad veel vraag naar, ik wil ze wel hebben voor op de plee, maar om daar nu voor naar België te rijden, neu...
Ik zie trouwens niet in waarom dat randje onprofessioneel zou zijn. Zo kijk je er zelf misschien tegenaan, maar ons hele huis hangt aan elkaar van plintjes en randjes om oneffenheden te verbergen en geen hond die dat opvalt (behalve wijzelf).
Ik bedoelde gewoon dat ik mij er misschien aan zou storen Maar het is maar een klein offer in vergelijking met de kostenbesparing en de betere stabiliteit. het wordt dus tegels over tegels.
Nu ga ik eerst de betonmolen uitkuisen want die blijkt dus nog vol met aangekoekte cement te zitten.
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:59:48 #54
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41838337
Looks fine by me:

Het muurtje zal niet al te gauw omvallen, damn wat is cement hard.
pi_41838374
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:59 schreef MMach het volgende:
Looks fine by me:
[afbeelding]
Het muurtje zal niet al te gauw omvallen, damn wat is cement hard.
damn wat een hoop moeite moet dat hebben gekost.... misschien volgende keer toch maar meteen schoonmaken na gebruik??
pi_41843822
MMach, je bent echt super! Weer een project om te volgen. (En hoe snel je het altijd af hebt, niet normaal gewoon!)

*wenst stiekem om een eigen, handige MMach*
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 september 2006 @ 20:24:37 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41844588
MMach, wat een project weer! Succes

Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41845982
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:

Wat betreft de keuken, waarom niet aan de slag met een IKEA binnenwerk (de kastjes zonder deurtjes) en dan zelf houten deurjes maken? Ik heb bij vrienden gezien dat je zo voor relatief weinig een hele mooie keuken kunt maken...
Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 september 2006 @ 21:15:09 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41846069
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:11 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Na het zien van de andere klustopics van MMach denk ik niet dat ie een binnenwerk hoeft te kopen. Met de juiste materialen maakt ie zelf een 10x beter binnenwerk.
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41850521
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:24 schreef Sjeen het volgende:

MMach zal niet blij zijn met zo'n suggestie denk ik.... da's een schop tegen zn trots aan ( nee, niet die trots )
  zaterdag 16 september 2006 @ 00:31:08 #61
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41851747
Wat een project

Ben benieuwd naar het eind resultaat
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41851770
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 00:31 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat een project

Ben benieuwd naar het eind resultaat
Wanneer zou het af zijn hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 16 september 2006 @ 02:54:02 #63
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41854262
Dit gaat niet zo snel gaan he
En een ikea binnenwerk zou ik overwegen mocht dat goedkoper zijn dan het zelf maken. Aangezien de keuken nog niet getekend is weet ik ook niet of dat zo zal zijn.
De prioriteit is nu die ruimte deftig afgewerkt krijgen en dan kijken we even naar hoe die keuken er zal uit komen te zien. Dit weekend wil ik mijn bed verder ontwerpen dat dat volgende week helemaal af is. Misschien dat ik dat balkgeval ook dit weekend doe. We zien wel, ik zit met mijn gedachten elders
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:36:29 #64
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41859158
Oki, vandaag wil ik dit aanpakken:

Nu blijken we nog ergens zo'n betonnen steunbalk te hebben. De vraag is nu, laat ik de oude houten balk zitten (lijkt me veiliger achteraf gezien) en bouw ik het zo:

Of doe ik de bovenste balk ook weg (dan zit ik wel met problemen om het dak in tussentijd te steunen).
pi_41859272

als je genoeg ruimte overhoudt voor een deurkozijn eronder, zou ik constructief gaan voor de laatste foto montage.
Kijkend naar de vloerconstructie erboven, zou ik die met rust laten.
Het materiaal heb je liggen.
pi_41859466
Als je de balk laat zitten zit je dadelijk natuurlijk wel weer met die balk in de weg bij het stucken. De overgang van steen naar hout geeft kans op scheuren.
Kun je het plafond (moet warschijnlijk toch weg!!! aan de binnenzijde er niet ook uithalen. Dan aan deze kant en aan de andere kant ,aan beide zijden, een balk van links naar rechts en daar stempels onderzetten.
Dat is misschien even werk maar je kunt het wel mooier doortrekken en stucken. Dadelijk moet je ook weer leidingen gaan leggen voor electra. Zit die balk ook weer in de weg.
Op de nu grijze "balk" kun je nog een latei leggen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:58:00 #67
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41859664
Er komt een vals plafond tot onder de houten balk, en het plafond moet niet vervangen worden omdat dat nog in goede staat is (het is de balkenlaag van een plat dak erboven). De electra zal voornamelijk in het valse plafond lopen en komt van de andere kant (vanuit de living in het plattegrond, de draden die er nu lopen zijn tijdelijk). Dus zijn er weinig redenen over om ze alsnog weg te halen, toch. Ik heb ook maar 2 stempels , dus dat kan als ik de balk laat zikken. Dwars balkje onder de balk met 2 stempels eronder.
  zaterdag 16 september 2006 @ 13:46:44 #68
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41861055

Ik hoor niks kraken enzo dus ik denk dat het voldoende ondersteund is.
Dit is wel een zwak stukje nu:

Niet gedacht dat dat stuk muur boven het gat zou blijven hangen.
pi_41861279
Kan alleen maar zeggen. Perfect!

Grapje> Hou je wel rekening met het nl nieuwe bouwbesluit. Deurhoogte 2.30m !!!!!! WaAR HALEN ZE HET VANDAAN
  zaterdag 16 september 2006 @ 14:37:45 #70
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41862337
Tjah, nederlanders zijn groot van gestalte , maar 2m30 is wel heel veel. Hij zit nu op 2m10, net zoals alle andere deuren. Er komt geen deur in trouwens, enkel een afgewerkte rand.
  zaterdag 16 september 2006 @ 15:43:55 #71
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41863596
Zo, ik moet nog wel even zien hoe ik dat laatste laagje ga doen. Enkel mortel? is dat dan goed belastbaar? Nog een mini laagje steen? Maar dat kan volgens mij niet want de spleet is nog zoiets van een 3 cm en de voegen moeten tussen de 10 en 12mm zijn, dus heb je minder dan 1 cm steen. Zou mij verwonderen dat 1cm sterker is dan 1cm mortel of zo.

Hier is duidelijk het dikteverschil tussen de muren te zien. Wel op te lossen met een dun voorzetwandje.
En ik weet het, ik heb ook al beter metselwerk gezien, maar het is recht en waterpas in alle richtingen.
Dan moet ik nog even zoeken wanneer dat helemaal belastbaar is dat die steun wegkan.
pi_41863909
Alweer een geweldig project. Heb al je topics al gelezen Veel succes!
Lange benen koud hoofd.
pi_41863998
echt een gaaf project. ik heb veel respect voor je. ik heb ook andere topics van je gelezen en snap echt niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. klasse gewoon! veel succes en sterkte!
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_41864655
Ik zou even wachten met stucken tot alles klaar is en dan een laag mortel er tegenaan stucken gelijk met het oude metselwerk en daarna alles met een knauf laag afwerken. Maar misschien praat ik mijn mond voorbij. Maar ik denk maar ik kan beter te veel dan niks zeggen. Zou wel het geeelte waar nu nog de balk doorheen zit pas over een dag of twee doen. Heb je nog wat tijd over voor een andere klus Moet wel tempo maken, toch!

Wat je wel nog kunt doen is de voegen uit het gedeelte wat je nu gedaan hebt, 2-3 cm uitkrabben. Dan heb je in ieder geval een ruwe ondergrond waar het pleisterwerk goed in hecht.

[ Bericht 16% gewijzigd door Solingjan op 16-09-2006 16:53:19 ]
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:53:40 #75
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_41864761
Gast!

Weer zo'n heerlijk inspirerent project! Damn wat zag het er vroeger uit zeg, maar ja je bent wat je gewend bent zeg maar. Ik leef ook niet echt in 100% luxe, maar wil het wel wat luxer zeg maar. Maar ja ik zit nu in Chili en euhm als ik jouw ticket nu 's betaal kom je hier dan ook klussen

Want sjah, ik zie wel dat zelfs jou oude huis nog relatief luxe is...
Al moet ik zeggen dat het huis hier wel ok is, maar electro had het niet en dat is zelf aangelegd (duidelijk) kabels wegwerken kunnen ze niet, aarde? Wat is dat? Doen ze niet aan Stopcontacten langs de douche, 't kan allemaal!

Ik ga dit weer zeker volgen! Dit zijn leuke en inspirerende topique's hoor MMach!

Denk trouwens 's aan een hele Ikea keuken, die zijn tegenwoordig helemaal niet meer duur! Toevallig heeft een vriend van me een complete keuken gekocht voor 1500 euro bij Ikea, en dat was niet echt een mini keuken. Alleen de koeling en de kookplaat heeft ie zelf tweede hands gekocht, misschien een idee? Bedoel een inbouwkoelkast op een site als marktplaats scheelt nogal veel centen!

Good luck mate!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')