abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41773110
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:16 schreef Nashje het volgende:
Dat heb ik vorige week al gedaan .
Ziekgemeld voor Nederland ofzo
pi_41773248
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:19 schreef Jasza het volgende:
Die curcus zou ik sowieso skippen
Dat werkt helaas niet zo .

Sommige dingen zijn nou eenmaal verplicht als je werkt .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41773325
Werken
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_41773641
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:57 schreef Urquhart het volgende:
Het zal wel een zoutloze 0-1 worden morgen.
Ajax moet wel winnen .... en als het meezit iets meer goals uit de mogelijkheden halen.
pi_41773647
!
pi_41773722
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat werkt helaas niet zo .

Sommige dingen zijn nou eenmaal verplicht als je werkt .
Bij mij gaat Ajax voor, fuck me werk of school
  woensdag 13 september 2006 @ 16:43:16 #47
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_41773812
quote:
Stam is dol op rushes maken 13 september 2006

Het is even wennen, Jaap Stam in de UEFA Cup. Met het Italiaanse AC Milan speelde hij in 2005 nog de Champions Leaguefinale. In de week dat het miljoenenbal weer is begonnen, gaat de 34-jarige centrale verdediger met Ajax op bezoek in Noorwegen. Bij IK Start.

Hoewel de grond niet trilt als hij zich plotseling met gezwinde spoed naar voren begeeft, houden toeschouwers zich op de tribune vast aan hun stoel. Het is weer tijd voor de demarrage van Jaap Stam! En die hoeft qua amusementswaarde niet onder te doen voor een doelpunt van Klaas-Jan Huntelaar of een fraaie steekpass van de Spanjaard Roger.

Die demarrage is nu al, zonder enige twijfel, een van de grootste attracties van het nieuwe voetbalseizoen. Ineens snelt onaangekondigd die imposante verdediger uit Kampen naar voren om te kijken of het daar nog een beetje gezellig is, in het vijandelijke strafschopgebied. Voor de nieuwe aanvoerder van Ajax er erg in heeft, is hij het hele veld overgestoken. Tegenstanders lijken haast eerbiedig voor hem te wijken - of zijn ze angstig? "Dat durf ik niet te zeggen", reageert Stam in de Volkskrant. "Maar rushes maken is iets dat ik altijd graag heb gedaan. Er moet wel ruimte voor zijn en je moet ook wel het juiste moment kiezen. Het is niet zo dat ik elke keer dat ik de bal krijg, denk: even aanzetten en doordraven."

Jaap Stam: 'Rushes maken is iets dat ik altijd graag heb gedaan'Stam erkent wel dat het ondenkbaar is, dat hij deze acties zou kunnen maken in de Serie A. Vanaf 2002 speelde hij in Italië - eerst bij Lazio Roma, daarna bij AC Milan. Dan is het even wennen als je terugkeert in de Eredivisie. "Als ik bij AC Milan centraal in de verdediging stond, kwam het niet vaak voor dat ik kon aanzetten voor een actie. Ook omdat de mogelijkheden er niet waren. En ik denk dat ik misschien wat eerder zou zijn afgestopt", zegt hij met een grijns.

"In Italië speelden de tegenstanders zo diep op hun eigen helft, en waren de ruimtes zo klein, dat een rush onmogelijk was. Als je dan tien meter had gesprint, kwam je alweer twee tegenstanders tegen. En daarvoor, bij Manchester United, hoorde een verdediger gewoon achterin te spelen. Meevoetballen was niet de bedoeling."

De namen van zijn oude clubs laat hij achteloos vallen, op een middag dat Ajax zich voorbereidt op het UEFA Cupduel van donderdag tegen het Noorse IK Start. Net als Huntelaar mocht Stam het een ochtendje rustig aan doen. Wat rondjes lopen, beetje afronden op het doel en daarna wat dollen met clubarts Edwin Goedhart. De gemoedelijkheid op het trainingsveld voor de Arena is opmerkelijk, omdat Ajax deze week toch een lager podium betreedt dan vooraf was beoogd. En voor Jaap Stam moet de naam UEFA CUP ongeveer dezelfde klank hebben als die van een Betamax-videoband: iets uit een ver verleden dus.

"Als we in de Champions League tegen fantastische ploegen hadden geloot, had dat bij de spelers waarschijnlijk iets extra losgemaakt. Maar goed, dat is achteraf gepraat." En daar houdt Stam niet zo van. Liever kijkt hij vooruit naar de wedstrijd tegen IK Start, een team dat volgens coach Henk ten Cate voetballend beter is dan FC Kopenhagen. "Ik denk dat Nederlanders de onhebbelijkheid hebben zichzelf te overschatten en anderen te onderschatten", zei Ten Cate dinsdag.

Jaap Stam: 'Ik ben de aanvoerder en breng wat ik kan'

Stam kan zich wel vinden in die opvatting, maar stelt eveneens vast dat "de Nederlandse competitie door veel mensen wordt onderschat. Want je ziet vaak dat de clubs het vrij goed doen, als ze Europees moeten spelen. Toen we met Milan tegen PSV speelden, hebben we het drie van de vier wedstrijden verschrikkelijk moeilijk gehad. Wij zijn toen met geluk naar de finale gegaan."

Die finale van 2005 tegen Liverpool (Milan verspeelde een voorsprong van 3-0 en verloor na strafschoppen) kwam ter sprake na het echec tegen Kopenhagen. Ook dat voelde voor Stam als een verloren finale, terwijl Ajax slechts een kijkje mocht nemen over de drempel van de Champions League. "Iedereen was zo verschrikkelijk down na die wedstrijd tegen Kopenhagen, dat de daaropvolgende overwinning tegen NAC (1-2) voelde als de enig juiste remedie. Tot die wedstrijd in Breda hingen de gezichten een beetje en had iedereen zwaar de pest in. Maar daarna bloeiden de jongens op en kwam de glimlach terug."

Over zijn eigen rol in dat proces is Stam bescheiden. "Ik zie mezelf niet echt als de leider van deze ploeg. Ik ben de aanvoerder en breng wat ik kan. Af en toe praat ik met spelers en deel ik mijn ervaringen. Maar ook ik moet worden gecoacht. Ik zie heus niet alles." De suggestie van een enkeling dat hij ondanks zijn ervaring en kwaliteit geen verbaal sterke leider zou zijn, verbaast Stam. "Dat zijn dingen die hebben moeten groeien in de loop der tijd", stelt hij.

"Toen ik een beginnende prof was, was ik geen speler die veel zei. Maar dat heb ik geleerd en dat komt er vanzelf uit. Dat mensen van buitenaf daar anders over denken, vind ik helemaal niet interessant. Er zijn ook spelers die verbaal heel sterk zijn, maar met hun voeten niets laten zien. Ik zou het niets vinden als ik het een met het ander moest compenseren."
hehe
pi_41773818
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:21 schreef Jasza het volgende:

[..]

Ziekgemeld voor Nederland ofzo
Nee nee. Nederlands elftal . Toen was ik echt ziek .
  woensdag 13 september 2006 @ 16:43:50 #49
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_41773826
17.30 uur klaar met werken...snel naar huis rijden en dan voor de buis met een pizza ofzo
pi_41775198
0-1 wordt het morgen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_41775250
Morgen maar een uurtje eerder vrij nemen
pi_41775270
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:40 schreef Jasza het volgende:

[..]

Bij mij gaat Ajax voor, fuck me werk of school
Ja, makkelijk als je bij je ouders woont .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41775385
Gil Vicente heeft puntenmindering gehad omdat ze niet zijn op komen dagen voor de eerste wedstrijd in de competitie. .
Die rechtzaak komt er sowieso, per morgen alle Portugese clubs weg dus. Nu maar hopen dat Ajax alsnog mag. Dat zou echt okay zijn .
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:36:52 #54
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_41775533
Ik vind jou user gedoe echt te grappig
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 13 september 2006 @ 17:45:57 #55
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_41775795
hmmm nu maar hopen dat m'n trein morgen geen vertraging heeft. Het is de trein uit Rotterdam dus het zal wel
Jawel, je keek.
pi_41775934
Weet er iemand of je bij de training op vrijdag in het stadion gewoon kan kijken?
pi_41776924
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:32 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Gil Vicente heeft puntenmindering gehad omdat ze niet zijn op komen dagen voor de eerste wedstrijd in de competitie. .
Die rechtzaak komt er sowieso, per morgen alle Portugese clubs weg dus. Nu maar hopen dat Ajax alsnog mag. Dat zou echt okay zijn .
Ik reken eerder op een aantal poules met maar 3 clubs.
pi_41777051
ik moet morgen ook werken (bijbaantje in een snackbar ).
Maar ik zet gewoon de tv op rtl7, dat de mensen maar even wat langer wachten

ik verwacht een 0-1 of 1-2 en thuis maken we het simpel af, al dacht ik dat ook voor kopenhagen
No bitch to me
pi_41778158
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:43 schreef Sethje het volgende:

[..]

Was geen flame of bash hoor, meende het seriues, wij kijken hier thuis toch met een groeppie dus. Het is wel in brabant .
ja ik las haaren oid..., mjah, ik kan niet
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_41778793
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:24 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Ik reken eerder op een aantal poules met maar 3 clubs.
Het zou oneerlijk zijn omdat een club per duel punten kan winnen voor haar land
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  woensdag 13 september 2006 @ 19:21:49 #61
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41778830
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:20 schreef denthemen het volgende:

[..]

Het zou oneerlijk zijn omdat een club per duel punten kan winnen voor haar land
En geld Dan gaat het om miljoenen.
pi_41778891
Morgen maar een paar uurtjes skippen en richting rembrandt .
slettebak [@] gmail.com
pi_41779068
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:32 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Haha die club wordt door iedereen gehaat daar
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:42:39 #64
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41779571
heerlijk om half 2 al vrij
pi_41779896
Alle mensen die de wedstrijd van Ajax niet kunnen zien, gecondoleerd.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_41780609
quote:
Op woensdag 13 september 2006 19:42 schreef PLAE@ het volgende:

heerlijk om half 2 al vrij
Hele dag vrij

Maar ik ga morgen de stad niet in. Over 2 weekjes weer.
pi_41780855
Hee, Danny Blind wel in de CL.
Houd van een lijntje.
pi_41780944
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:11 schreef devv05 het volgende:

[..]

Hele dag vrij

Maar ik ga morgen de stad niet in. Over 2 weekjes weer.
Same here, elke donderdag vrij hoe relaxed zeg
  woensdag 13 september 2006 @ 20:31:16 #69
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_41781315
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Hee, Danny Blind wel in de CL.
?
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_41781349
Als analist.
Houd van een lijntje.
  woensdag 13 september 2006 @ 20:32:46 #71
125053 stefmans
pi_41781364
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Als analist.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  woensdag 13 september 2006 @ 20:39:47 #72
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41781597
JAAAAAAA HET BEGINT ALLLLLLLL
quote:
13/9/2006 - Meespelen Sneijder twijfelachtig door ziekte
(Gepost door HT)

Koorts brengt het meespelen van Wesley Sneijder morgen tegen IK Start in de eerste ronde van de UEFA-cup ernstig in gevaar. De huidige topscorer van Ajax sloeg woensdag om die reden de middagtraining over.

Trainer Henk ten Cate weet nog niet of Sneijder tijdig hersteld is: "Wij kijken voor de wedstrijd hoe het met hem gaat, pas dan nemen we een beslissing."

Mocht Sneijder niet spelen lijkt Hedwiges Maduro zijn logische vervanger. Ook Thomas Vermaelen zal naar alle waarschijnlijkheid meespelen tegen de Noren. Hij is weer hersteld van zijn blessure. Voor hem zal waarschijnlijk John Heitinga naar de bank verhuizen.
pi_41781800
oh mijn god..
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_41781814
IK Start daar wint het tweede elftal van onze A1 nog van, ik maak me geen zorgen
  woensdag 13 september 2006 @ 20:50:18 #75
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41781980
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef devv05 het volgende:
het tweede elftal van onze A1
De A2 dus?
pi_41782044
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:50 schreef twi het volgende:

[..]

De A2 dus?
Ik bedoelde het B-elftal wijsneus
pi_41782747
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:45 schreef devv05 het volgende:
IK Start daar wint het tweede elftal van onze A1 nog van, ik maak me geen zorgen
Noemen ze dit nou waken voor onderschatting of was het toch Amsterdamse bluf ?
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 13 september 2006 @ 21:11:25 #78
125053 stefmans
pi_41782768
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:10 schreef JaWi het volgende:

[..]

Noemen ze dit nou waken voor onderschatting of was het toch Amsterdamse bluf ?
En terecht wij zijn Ajax
pi_41783032
Het is Amsterdamse arrogantie en Haagse bluf.

Waar las ik daar laatst ookalweer een stukje over? ohja ik weet alweer, in de Dappre Strijders van zondag
pi_41783069
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:17 schreef devv05 het volgende:
Het is Amsterdamse arrogantie en Haagse bluf.

Waar las ik daar laatst ookalweer een stukje over? ohja ik weet alweer, in de Dappre Strijders van zondag
De bluf is in Amsterdam uitgevonden . Heb dat stukje nog wel ergens staan geloof ik.
slettebak [@] gmail.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')