Oh, er zijn mannen die het niet kunnen aanzien, maar zelfs die komen er uiteindelijk wel doorheen. Die van mij wilde er in eerste instantie helemaal niet bij zijn (is in zijn cultuur echt not done) maar die deed het uiteindelijk fantastisch en heeft er mooie herinneringen aan.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef linda856763 het volgende:
Ja, ik kan het me ook wel voorstellen. Sterker, ik maak me meer zorgen om hem dan om mezelf tijdens de bevalling. Ik heb zelfs al gesuggereerd dat hij anders zijn moeder maar vraagt om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, voor als hij steun nodig heeft (ook al wil ik eigenlijk het samen doen - zonder andere aanwezigen en/of nieuwsgierigen). Maar dat vindt hij niet nodig.
Armenië. Tel daarbij de Sovjet-visie op gezondheidszorg bij op, waar een bevallende vrouw in een kraamkliniek/baarfabriek verdwijnt en een week (minstens) niet tevoorschijn komt en je hebt een idee hoe ver een begrip als "ontsluiting" van zijn bed stond.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:18 schreef Belana het volgende:
mwana, nieuwsgierig vraagje, welke cultuur is dat waar jouw man uit komt?
Haha, jij gaat het uitmikken?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:23 schreef Mibos het volgende:
Mwanatabu die van mij riep ook altijd ik ga in de kelder van het ziekenhuis zitten dan zie en hoor ik niets en pas vorige week kwam hij vertellen toen ik al bijna sliep dat hij er wel bij zou zijn als hij maar wel bij mijn hoofd mocht staanen dat hij verder niets ervan wil zien. Nou nee hoor lief (gaap gaap) dat hoeft niet. Maar ik beval gewoon niet als jij er niet bij bent punt uit dan maar een tien jaren zwangerschap.
Hij heeft dus 31 weken nodig gehad om er aan te wennen![]()
Oeh...quote:Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef linda856763 het volgende:
Ja, ik kan het me ook wel voorstellen. Sterker, ik maak me meer zorgen om hem dan om mezelf tijdens de bevalling. Ik heb zelfs al gesuggereerd dat hij anders zijn moeder maar vraagt om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, voor als hij steun nodig heeft (ook al wil ik eigenlijk het samen doen - zonder andere aanwezigen en/of nieuwsgierigen). Maar dat vindt hij niet nodig.
Ja daar ken ik ook nog wel een aantal leuke verhalen overquote:Op woensdag 13 september 2006 13:32 schreef Mibos het volgende:
Mwana je maakt me dag weer goed zo hoorb![]()
Maar troost wat van de Antillen komt denkt ook zo...
Vertel! Ah toe!quote:Op woensdag 13 september 2006 13:38 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja daar ken ik ook nog wel een aantal leuke verhalen over![]()
Ik heb (misschien) die ook gezien. Ik vond het ook naar hoe er met die vrouwen omgegaan werd. Zo van: "Ja, pers even door ja! Dat kind springt er niet vanzelf uit! Nee, voeten op de tafel houden zeg ik!"quote:Mwanatabu, echt bizar is dat he. Ik heb een keer een documentaire gezien over zo'n ziekenhuis of hoe je dat ook noemt waar die babietjes geboren werden. Echt vreemd vond ik het
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Armenië. Tel daarbij de Sovjet-visie op gezondheidszorg bij op, waar een bevallende vrouw in een kraamkliniek/baarfabriek verdwijnt en een week (minstens) niet tevoorschijn komt en je hebt een idee hoe ver een begrip als "ontsluiting" van zijn bed stond.![]()
(Ik hoor m nog met z'n beste vriend tekeer gaan:
-"Ik ben dr echt niet bij hoor"
-"Echt niet"
-"Hier knippen de vaders die navelstreng zelf door, iih!"
-"Dat doe ik dus echt niet"
-"Ik ook niet"
-"Biertje?"
De realiteit: beiden staan stralend al knippend op de foto)
quote:
Mm mm en die van te voren kei tof deden 'ga er echt niet bij willen zijn' tot ze een schreeuwende dwingende half bevallende vrouw aan de telefoon krijgen. Dan erbij gaan zitten lummelen, flauwvallen als het heftig wordt om vervolgens met waterige ogen op de foto te gaan. De baby teruggeven aan de moeder en haar moeder van de gang plukken om zelf buiten met een aantal neven was een neef van mijn ex, helaas heb ik er een keer bij gezeten ;0 dat staat te wachten te gaan zitten blowen. En als iemand vraagt wat het geworden is te antwoorden: weet ik het, het leek wel van de Chinees zo geel, jeetje wat een lekker wijf daar, ik zweer het je zo geel, denk je dat het van mij is?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:49 schreef Mibos het volgende:
Luchtbel ik heb zwagers die standaard bij iedere bevalling onder de tafel belanden![]()
Ja zoiets! en er waren geen mannen bij. Hoogstens soms een moeder van de vrouw die lag te bevallen. Die zat te breien op de gang maar je kon duidelijk zien dat ze meer bezig was met soep van kool dan haar bevallende dochter. En dan een week ofzo daar blijven, tussen van die dwingende verpleegsters. Echt een hel. Wij schieten al in de stress als een kraamverzorgster een opmerking heeft over de manier waarop je de douche dweilt, na een week met zulke vrouwen zou ik direct een ander ziekenhuis in kunnenquote:Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Vertel! Ah toe!
[..]
Ik heb (misschien) die ook gezien. Ik vond het ook naar hoe er met die vrouwen omgegaan werd. Zo van: "Ja, pers even door ja! Dat kind springt er niet vanzelf uit! Nee, voeten op de tafel houden zeg ik!"
Mag ik er wel even aan toevoegen, dat er altijd uitzonderingen zijn enzo he en lang niet iedereen zo is natuurlijkquote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:LB!
Hoewel, eigenlijk om temaar goed, dat weet je volgens mij ook als je 'zo'n vent' kiest...
Om het maar even heel lullig te zeggen.
Antillianen zijn hardstikke leuk om lol mee te hebben, maar bij sommige dingen heb je er echt niks aan. Oa. de bevalling dus.
Ha! Volgens mij hebben we dezelfde gezien ja.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja zoiets! en er waren geen mannen bij. Hoogstens soms een moeder van de vrouw die lag te bevallen. Die zat te breien op de gang maar je kon duidelijk zien dat ze meer bezig was met soep van kool dan haar bevallende dochter. En dan een week ofzo daar blijven, tussen van die dwingende verpleegsters. Echt een hel. Wij schieten al in de stress als een kraamverzorgster een opmerking heeft over de manier waarop je de douche dweilt, na een week met zulke vrouwen zou ik direct een ander ziekenhuis in kunnen
Nee, ja, tuurlijk. Maar het algemene beeld... en de Antillianen die ik ken enzo...quote:Op woensdag 13 september 2006 14:24 schreef Luchtbel het volgende:
Mag ik er wel even aan toevoegen, dat er altijd uitzonderingen zijn enzo he en lang niet iedereen zo is natuurlijkdit was gewoon echte en dramatisch geval. Dat sowieso uberhaupt enzo
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
[..]
Mm mm en die van te voren kei tof deden 'ga er echt niet bij willen zijn' tot ze een schreeuwende dwingende half bevallende vrouw aan de telefoon krijgen. Dan erbij gaan zitten lummelen, flauwvallen als het heftig wordt om vervolgens met waterige ogen op de foto te gaan. De baby teruggeven aan de moeder en haar moeder van de gang plukken om zelf buiten met een aantal neven was een neef van mijn ex, helaas heb ik er een keer bij gezeten ;0 dat staat te wachten te gaan zitten blowen. En als iemand vraagt wat het geworden is te antwoorden: weet ik het, het leek wel van de Chinees zo geel, jeetje wat een lekker wijf daar, ik zweer het je zo geel, denk je dat het van mij is?
Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus....uiteraard heeft ie later wel een mooi paar Nikes gekocht hoor
Inderdaad want als er iets gebeurd hoor ik regelmatig van ik schaam me om te vertellen dat ik van Curacao kom.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, ja, tuurlijk. Maar het algemene beeld... en de Antillianen die ik ken enzo...
Hoewel dat ook wel weer groepsgebonden kan zijn.
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef Mibos het volgende:
Luchtbel ik ben blij dat ik een uitzondering heb zonder joint en gewoon werkt hier en misschien wel een voordeel heeft dat hij een blanke antiliaan is met een beetje een italiaans uiterlijk voor de buitenwacht maar gewoon geen held is met alles wat met bloed en ziekenhuizen en dokters te maken heeft. Bij een sneetje in zijn vinger gaat hij al bijna om...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |