abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41767662
Ja, ik kan het me ook wel voorstellen. Sterker, ik maak me meer zorgen om hem dan om mezelf tijdens de bevalling. Ik heb zelfs al gesuggereerd dat hij anders zijn moeder maar vraagt om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, voor als hij steun nodig heeft (ook al wil ik eigenlijk het samen doen - zonder andere aanwezigen en/of nieuwsgierigen). Maar dat vindt hij niet nodig.
Eva
pi_41767829
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef linda856763 het volgende:
Ja, ik kan het me ook wel voorstellen. Sterker, ik maak me meer zorgen om hem dan om mezelf tijdens de bevalling. Ik heb zelfs al gesuggereerd dat hij anders zijn moeder maar vraagt om in het ziekenhuis aanwezig te zijn, voor als hij steun nodig heeft (ook al wil ik eigenlijk het samen doen - zonder andere aanwezigen en/of nieuwsgierigen). Maar dat vindt hij niet nodig.
Oh, er zijn mannen die het niet kunnen aanzien, maar zelfs die komen er uiteindelijk wel doorheen. Die van mij wilde er in eerste instantie helemaal niet bij zijn (is in zijn cultuur echt not done) maar die deed het uiteindelijk fantastisch en heeft er mooie herinneringen aan.
Mijn oom heeft zodra mijn neefje geboren was met een piepstemmetje gevraagd: "Mag ik nu dan weg?" en is met knikkende knieën naar de gang gegaan, alwaar hij half nokkie ging. Maar tot dat punt was hij er wel en helemaal.
Ik verdenk juist de mannen die het allemaal wel even gaan doen ervan een risicofactor te zijn
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41767896
Neuk ik zie gelukkig de leuke kanten van het leven ook nog in hoor! En we lachen ook gewoon de dag nog door hoor! En ik zie het maar zo dat het voor hem veel beter is dat hij inslaapt dan dat hij nog tig jaar aan de volle beademing ligt te lijden...

Heb er emotioneel gezien weinig moeite mee dat hij gaat want ik weet dat het beter voor hem is. Ook huilbuien of iets dergelijks heb ik niet of nauwelijks eigenlijk maar dat komt ook waarschijnlijk omdat ik heel nuchter ben.

Linda het is wel prettig dat ze je helemaal op je gemak hebben kunnen stellen en kom nu maar op met je verse beebje...

Ik heb nu ook geen last van de warmte moet ik eerlijk zeggen maar een beetje wind is wel welkom hier dan waait het een beetje door!!!

Als ik iets vergeten ben excuses daarvoor.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 13 september 2006 @ 13:18:21 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_41767905
mwana, nieuwsgierig vraagje, welke cultuur is dat waar jouw man uit komt?
stormy waters...
sailin'
pi_41768052
Mwanatabu die van mij riep ook altijd ik ga in de kelder van het ziekenhuis zitten dan zie en hoor ik niets en pas vorige week kwam hij vertellen toen ik al bijna sliep dat hij er wel bij zou zijn als hij maar wel bij mijn hoofd mocht staan en dat hij verder niets ervan wil zien. Nou nee hoor lief (gaap gaap) dat hoeft niet. Maar ik beval gewoon niet als jij er niet bij bent punt uit dan maar een tien jaren zwangerschap.

Hij heeft dus 31 weken nodig gehad om er aan te wennen
pi_41768280
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:18 schreef Belana het volgende:
mwana, nieuwsgierig vraagje, welke cultuur is dat waar jouw man uit komt?
Armenië. Tel daarbij de Sovjet-visie op gezondheidszorg bij op, waar een bevallende vrouw in een kraamkliniek/baarfabriek verdwijnt en een week (minstens) niet tevoorschijn komt en je hebt een idee hoe ver een begrip als "ontsluiting" van zijn bed stond.

(Ik hoor m nog met z'n beste vriend tekeer gaan:
-"Ik ben dr echt niet bij hoor"
-"Echt niet"
-"Hier knippen de vaders die navelstreng zelf door, iih!"
-"Dat doe ik dus echt niet"
-"Ik ook niet"
-"Biertje?"

De realiteit: beiden staan stralend al knippend op de foto )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41768325
Mwana je maakt me dag weer goed zo hoorb

Maar troost wat van de Antillen komt denkt ook zo...
pi_41768410
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:23 schreef Mibos het volgende:
Mwanatabu die van mij riep ook altijd ik ga in de kelder van het ziekenhuis zitten dan zie en hoor ik niets en pas vorige week kwam hij vertellen toen ik al bijna sliep dat hij er wel bij zou zijn als hij maar wel bij mijn hoofd mocht staan en dat hij verder niets ervan wil zien. Nou nee hoor lief (gaap gaap) dat hoeft niet. Maar ik beval gewoon niet als jij er niet bij bent punt uit dan maar een tien jaren zwangerschap.

Hij heeft dus 31 weken nodig gehad om er aan te wennen
Haha, jij gaat het uitmikken?
pi_41768411
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:08 schreef linda856763 het volgende:
Oeh...
Tja, de rol van de man zal meestentijds toch een vrij passieve zijn. Het is voor hen maar afwachten hoe hun vrouw is/doet/zich voelt tzt en wat hij dan voor haar kan betekenen.
Mijn eigen lief heeft al het eea meegemaakt tijdens mijn voorweeën. Dan gaf ik aan rugpijn te hebben, hij begon meteen enthousiast tegendruk te geven (bij mensendieck geleerd!), maar kreeg vervolgens een grauw en een snauw van me dat hij vooral zijn poten thuis moest houden...
Ik vond het wel schattig hoor, en heb hem achteraf ook 'bedankt' voor zijn hele goede wil. Maar ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat hij als het zo ver is zich maar gewoon heeft te schikken. Sorry, maar dan moet hij echt alleen maar doen wat ik zeg/wil.
En hoewel hij normaliter een enorm eigenwijs stuk vreten is, heeft hij me toegezegd zich volledig aan mijn evt nukken aan te passen.

Trouwens, wel fijn voor je dat er een keuze is gemaakt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:38:02 #60
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41768471
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:32 schreef Mibos het volgende:
Mwana je maakt me dag weer goed zo hoorb

Maar troost wat van de Antillen komt denkt ook zo...
Ja daar ken ik ook nog wel een aantal leuke verhalen over

Mwanatabu, echt bizar is dat he. Ik heb een keer een documentaire gezien over zo'n ziekenhuis of hoe je dat ook noemt waar die babietjes geboren werden. Echt vreemd vond ik het
pi_41768821
Luchtbel ik heb zwagers die standaard bij iedere bevalling onder de tafel belanden
  woensdag 13 september 2006 @ 14:05:38 #62
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41769245
Een tip van een van deelneemsters van de zwangerschapsgym was wel goed. Dit om voor de mannen duidelijk te maken wanneer wel en wanneer niet iets te doen.
Ze had gezegd, als ik jou aanraak of jouw hand leidt naar mijn rug bijvoorbeeld mag je iets doen, anders niet. Ik raak jou aan, jij mij niet. Zo was het voor hun beiden prettig geweest.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41769364
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:38 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja daar ken ik ook nog wel een aantal leuke verhalen over
Vertel! Ah toe!
quote:
Mwanatabu, echt bizar is dat he. Ik heb een keer een documentaire gezien over zo'n ziekenhuis of hoe je dat ook noemt waar die babietjes geboren werden. Echt vreemd vond ik het
Ik heb (misschien) die ook gezien. Ik vond het ook naar hoe er met die vrouwen omgegaan werd. Zo van: "Ja, pers even door ja! Dat kind springt er niet vanzelf uit! Nee, voeten op de tafel houden zeg ik!"
  woensdag 13 september 2006 @ 14:10:28 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_41769419
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Armenië. Tel daarbij de Sovjet-visie op gezondheidszorg bij op, waar een bevallende vrouw in een kraamkliniek/baarfabriek verdwijnt en een week (minstens) niet tevoorschijn komt en je hebt een idee hoe ver een begrip als "ontsluiting" van zijn bed stond.

(Ik hoor m nog met z'n beste vriend tekeer gaan:
-"Ik ben dr echt niet bij hoor"
-"Echt niet"
-"Hier knippen de vaders die navelstreng zelf door, iih!"
-"Dat doe ik dus echt niet"
-"Ik ook niet"
-"Biertje?"

De realiteit: beiden staan stralend al knippend op de foto )
leuk!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 september 2006 @ 14:19:05 #65
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41769713
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vertel! Ah toe!
[..]
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:49 schreef Mibos het volgende:
Luchtbel ik heb zwagers die standaard bij iedere bevalling onder de tafel belanden
Mm mm en die van te voren kei tof deden 'ga er echt niet bij willen zijn' tot ze een schreeuwende dwingende half bevallende vrouw aan de telefoon krijgen. Dan erbij gaan zitten lummelen, flauwvallen als het heftig wordt om vervolgens met waterige ogen op de foto te gaan. De baby teruggeven aan de moeder en haar moeder van de gang plukken om zelf buiten met een aantal neven was een neef van mijn ex, helaas heb ik er een keer bij gezeten ;0 dat staat te wachten te gaan zitten blowen. En als iemand vraagt wat het geworden is te antwoorden: weet ik het, het leek wel van de Chinees zo geel, jeetje wat een lekker wijf daar, ik zweer het je zo geel, denk je dat het van mij is?

Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus....uiteraard heeft ie later wel een mooi paar Nikes gekocht hoor
  woensdag 13 september 2006 @ 14:21:37 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41769804
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vertel! Ah toe!
[..]

Ik heb (misschien) die ook gezien. Ik vond het ook naar hoe er met die vrouwen omgegaan werd. Zo van: "Ja, pers even door ja! Dat kind springt er niet vanzelf uit! Nee, voeten op de tafel houden zeg ik!"
Ja zoiets! en er waren geen mannen bij. Hoogstens soms een moeder van de vrouw die lag te bevallen. Die zat te breien op de gang maar je kon duidelijk zien dat ze meer bezig was met soep van kool dan haar bevallende dochter. En dan een week ofzo daar blijven, tussen van die dwingende verpleegsters. Echt een hel. Wij schieten al in de stress als een kraamverzorgster een opmerking heeft over de manier waarop je de douche dweilt, na een week met zulke vrouwen zou ik direct een ander ziekenhuis in kunnen
  woensdag 13 september 2006 @ 14:21:59 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769811
LB!
Hoewel, eigenlijk om te maar goed, dat weet je volgens mij ook als je 'zo'n vent' kiest...
Om het maar even heel lullig te zeggen.
Antillianen zijn hardstikke leuk om lol mee te hebben, maar bij sommige dingen heb je er echt niks aan. Oa. de bevalling dus.
pi_41769848
pffffff das wel erg ja.

Die van mij is ook niet zo op bevallingen met bloed en weet ik veel. Dus ik heb gezegd: ga jij maar lekker aan het hoofdeind staan. Komt goed. En ik vond hem best heel stoer eigenlijk. Hij heeft zelfs de navelstreng doorgeknipt. Nooit gedacht van te voren.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 13 september 2006 @ 14:24:41 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41769907
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
LB!
Hoewel, eigenlijk om te maar goed, dat weet je volgens mij ook als je 'zo'n vent' kiest...
Om het maar even heel lullig te zeggen.
Antillianen zijn hardstikke leuk om lol mee te hebben, maar bij sommige dingen heb je er echt niks aan. Oa. de bevalling dus.
Mag ik er wel even aan toevoegen, dat er altijd uitzonderingen zijn enzo he en lang niet iedereen zo is natuurlijk dit was gewoon echte en dramatisch geval. Dat sowieso uberhaupt enzo
pi_41770040
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja zoiets! en er waren geen mannen bij. Hoogstens soms een moeder van de vrouw die lag te bevallen. Die zat te breien op de gang maar je kon duidelijk zien dat ze meer bezig was met soep van kool dan haar bevallende dochter. En dan een week ofzo daar blijven, tussen van die dwingende verpleegsters. Echt een hel. Wij schieten al in de stress als een kraamverzorgster een opmerking heeft over de manier waarop je de douche dweilt, na een week met zulke vrouwen zou ik direct een ander ziekenhuis in kunnen
Ha! Volgens mij hebben we dezelfde gezien ja.
Trouwens ook op Discovery "World Delivery Day" ofzo, een stuk of 10 bevallingen over de hele wereld. Nou, dan ben je ook blij met je Nederlanderschap. Ethiopische tienermeisjes met baby's die er zijdelings uitwillen en zusters die haar uitlachen ("Gaat niet echt lekker snel he?" -"Hahaaahaha, en haar naam betekent nog "tijd" ook!" ), huilende Chinezen met een vroeggeboren tweeling die te horen kregen dat ze meer geld moesten halen anders stopte de behandeling...
  woensdag 13 september 2006 @ 14:31:20 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41770085
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:24 schreef Luchtbel het volgende:
Mag ik er wel even aan toevoegen, dat er altijd uitzonderingen zijn enzo he en lang niet iedereen zo is natuurlijk dit was gewoon echte en dramatisch geval. Dat sowieso uberhaupt enzo
Nee, ja, tuurlijk. Maar het algemene beeld... en de Antillianen die ik ken enzo...
Hoewel dat ook wel weer groepsgebonden kan zijn.
pi_41770138
Luchtbel ik ben blij dat ik een uitzondering heb zonder joint en gewoon werkt hier en misschien wel een voordeel heeft dat hij een blanke antiliaan is met een beetje een italiaans uiterlijk voor de buitenwacht maar gewoon geen held is met alles wat met bloed en ziekenhuizen en dokters te maken heeft. Bij een sneetje in zijn vinger gaat hij al bijna om...
pi_41770164
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

[..]

Mm mm en die van te voren kei tof deden 'ga er echt niet bij willen zijn' tot ze een schreeuwende dwingende half bevallende vrouw aan de telefoon krijgen. Dan erbij gaan zitten lummelen, flauwvallen als het heftig wordt om vervolgens met waterige ogen op de foto te gaan. De baby teruggeven aan de moeder en haar moeder van de gang plukken om zelf buiten met een aantal neven was een neef van mijn ex, helaas heb ik er een keer bij gezeten ;0 dat staat te wachten te gaan zitten blowen. En als iemand vraagt wat het geworden is te antwoorden: weet ik het, het leek wel van de Chinees zo geel, jeetje wat een lekker wijf daar, ik zweer het je zo geel, denk je dat het van mij is?
Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus....uiteraard heeft ie later wel een mooi paar Nikes gekocht hoor

Er komen hier een hoop voormalige Sovjetburgers over de vloer, een heel ratjetoe soms. Veel Russen. En als er een volk lomp kan doen over vaginale aangelegenheden, dan zijn die het wel.
Mijn jongste leek dus idd op een Chinees (heb zelf een spatje aziatisch bloed via oma, misschien was dat het), maar dan staat er dus een lallende Russin aan het wiegje ("Een kind! daar nemen we er nog eentje op!") van: "Die heeft het gewoon met een Chinees gedaan! HAHAHAHA!" tegen mijn man.
pi_41770177
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, ja, tuurlijk. Maar het algemene beeld... en de Antillianen die ik ken enzo...
Hoewel dat ook wel weer groepsgebonden kan zijn.
Inderdaad want als er iets gebeurd hoor ik regelmatig van ik schaam me om te vertellen dat ik van Curacao kom.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:35:51 #75
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_41770221
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef Mibos het volgende:
Luchtbel ik ben blij dat ik een uitzondering heb zonder joint en gewoon werkt hier en misschien wel een voordeel heeft dat hij een blanke antiliaan is met een beetje een italiaans uiterlijk voor de buitenwacht maar gewoon geen held is met alles wat met bloed en ziekenhuizen en dokters te maken heeft. Bij een sneetje in zijn vinger gaat hij al bijna om...
mijn ex was ook geen hele echte hoor maar wij waren al uit elkaar voor er uberhaupt aan bevallen gedacht hoefde te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')