abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 12:09:19 #26
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41766072
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:57 schreef Moonah het volgende:

[..]
Maar mijn kind drukt inmiddels wel erg 'zwaar' op mijn vagina. Alsof die wordt 'ingedrukt'. Snappen jullie me?
Oeh!

Vanochtend weer effe naar de dok geweest. Blaasontsteking is passe... welkom schimmelinfectie! Daarna heb ik gefysioot, helaas nog geen positieve resultaten van haar rugmassage... En straks mag ik weer gekeurd worden. Ik ben benieuwd, want ik denk dat beeb ietsje gedraaid is, hij ligt anders dan de laatste paar weken. Laten we hopen van niet iig!

Mibos... veel sterkte de aankomende tijd. Ik hoop echt dat je de andere dingen die je leven zich biedt ook nog positief kunt inzien.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 13 september 2006 @ 12:11:02 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_41766118
Fijn appelsap!! Nog wel rustig aan he, voordat het weer terugkomt!

Een vruchtwaterpunctie mag je (als je nog geen 36 bent) alleen met medische indicatie doen. (bijvoorbeeld familiaire afwijkingen of een hoge kans uit de nekplooimeting).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_41766206
Neuk wat vervelend dat je nu weer een schimmelinfectie hebt zeg! Het houdt ook niet op.

Ik doe nog lekker rustig aan, even thuis uitzieken.
pi_41766246
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef chacama het volgende:
Dat checken hebben we allebei weinig aan.....ben geen VK zou dus niet weten wat ik wel en niet voel
Oh...
( dus he...)
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:09 schreef Neuk het volgende:
En straks mag ik weer gekeurd worden.
Nee, dít is pas "oeh"...
Sterkte met je schimmeltje.

En Appelsapje... Jeeeuuuheeeuu!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:16:55 #30
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41766259
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:14 schreef appelsap het volgende:
Neuk wat vervelend dat je nu weer een schimmelinfectie hebt zeg! Het houdt ook niet op.

Schijnt normaal te zijn icm of na een blaasontsteking. Heeft te maken met dat de antibiotica alle goeie bacterieën ook doodt, dus... mocht je er zelf nog last van krijgen kun je er vast rekening mee houden

Doe jij nog maar effe relaxed aan, het is toch vreselijk weer voor de zwangere vrouw!
Iedere golf van de zee,
  woensdag 13 september 2006 @ 12:17:19 #31
94046 PM-girl
pi_41766265
Neuk, zo ga je van het 1 over in het andere.
Ik zei pas nog tegen iemand, huisartsen verdienen best aardig aan zwangere vrouwen volgens mij. Alle bo-testen bij mij, dan nog een aantal telefonische consulten....
*
pi_41766290
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:14 schreef appelsap het volgende:

En even een frisse neus halen, mag ook met dit mooie weer....

Hier even een wat minder dagje. Heb vanacht waarschijnlijk een verkeerde draai gemaakt en nu voel ik mijn bekken niet alleen met lopen, maar ook met zitten. Straks maar een lekker warm douchen en insmeren. Moet trouwens wel toegeven dat ik ondanks een zeer onrustige nacht (ben veel wakker geweest en zekker 2 rare/enge dromen gehad) ik redelijk fit ben. En dat maakt me blij
pi_41766297
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:09 schreef Neuk het volgende:

[..]

Oeh!

Vanochtend weer effe naar de dok geweest. Blaasontsteking is passe... welkom schimmelinfectie! Daarna heb ik gefysioot, helaas nog geen positieve resultaten van haar rugmassage... En straks mag ik weer gekeurd worden. Ik ben benieuwd, want ik denk dat beeb ietsje gedraaid is, hij ligt anders dan de laatste paar weken. Laten we hopen van niet iig!

Mibos... veel sterkte de aankomende tijd. Ik hoop echt dat je de andere dingen die je leven zich biedt ook nog positief kunt inzien.
Aah Neuk, die rot"beestjes" moeten jou wel hebben zeg...
En idd mibos, sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41766338
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:16 schreef Neuk het volgende:

[..]

Schijnt normaal te zijn icm of na een blaasontsteking. Heeft te maken met dat de antibiotica alle goeie bacterieën ook doodt, dus... mocht je er zelf nog last van krijgen kun je er vast rekening mee houden

Doe jij nog maar effe relaxed aan, het is toch vreselijk weer voor de zwangere vrouw!
Oja dat is zo van antibiotica kan je een schimmelinfectie krijgen.
Ik ben echt blij dat ik er (nog) geen last van heb.

Nou, ik heb echt medelijde met de hoogzwangere vrouwen met die periode van 30+ graden van laatst.
Ik vind het nu al vreselijk.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:21:48 #35
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_41766387
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
Aah Neuk, die rot"beestjes" moeten jou wel hebben zeg...
Is nog maar de tweede keer

Het is nu ook 30C+ Appelpapje! Ik voel me daarom ook echt beroerd denk ik, en ik ben totaal niet vooruit te branden. In die vorige hittegolf was ik 25-26 wk en ook strontberoerd, terwijl een vriendin die op het einde liep destijds echt nergens last van had... Ik denk dat het dus ook wel een beetje van persoon tot persoon verschillend is.
Iedere golf van de zee,
pi_41766417
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:21 schreef Neuk het volgende:

[..]

Is nog maar de tweede keer

Het is nu ook 30C+ Appelpapje! Ik voel me daarom ook echt beroerd denk ik, en ik ben totaal niet vooruit te branden. Ik die vorige hittegolf was ik 25-26 wk en ook strontberoerd, terwijl een vriendin die op het einde liep destijds echt nergens last van had... Ik denk dat het dus ook wel een beetje van persoon tot persoon verschillend is.
Is het zo warm?!
Ik ben vandaag nog niet buiten geweest.
Even voelen.
Nou ik kan me voorstellen dat als je met zo'n dikke buik loopt wat al wat zwaarder is dan normaal dat je het dan helemaal zo gehad hebt. Maar er zijn altijd mensen die er wel goed tegenkunnen.
pi_41766479
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:19 schreef appelsap het volgende:

[..]

Nou, ik heb echt medelijde met de hoogzwangere vrouwen met die periode van 30+ graden van laatst.
Ik vind het nu al vreselijk.
Nou ik vond het fijner dat ik toen zwanger was dan dat ik nu een kleine heb. Het is gewoon zo zielig dat je nix voor ze kunt doen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41766510
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:26 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nou ik vond het fijner dat ik toen zwanger was dan dat ik nu een kleine heb. Het is gewoon zo zielig dat je nix voor ze kunt doen
Ja, dat is ook wel weer zo.
Ik ben toch maar blij dat ik in de winter moet bevallen.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:27:25 #39
94046 PM-girl
pi_41766515
Idd Nicole, zo dacht ik er tijdens de julimaand ook over (en nu ook, al kost het wel moeite ;P )

Gelukkig is het morgen voorbij?
*
pi_41766516
And back!

Nou, het was wel een goede controle. Eerst de bloeddruk, en die was opeens 125/90, nogal hoog dus. Vreemd, want bij de vk was ie altijd 100/60 ofzo, nogal laag. Maar ja, als ik een rot-end moet fietsen naar het ziekenhuis, en voor ik op adem ben ze al gaan meten, dan kun je zoiets verwachten toch? Maar toch nog een potje vol moeten plassen, maar dat was verder in orde.

Daarna checkup door een artsassistent. Echo: kindje ligt weer met kontje omlaag, voor de bekkeningang, dus nog niet helemaal ingedaald. De gyneacoloog die erbij gehaald werd, vond dat ik als de vliezen breken niet plat hoef te liggen, want: als ik moet wachten op de ambulance om me te halen, kan ik net zo goed zelf even in de auto stappen en naar het ziekenhuis komen. Met weeën mag ik gewoon wachten tot ze regelmatig zijn enzo.

Al mijn vragen werden wel naar tevredenheid beantwoord vond ik. Ze hebben best vaak stuitbevallingen. Laatste week 2, laatste maand 5. Er wordt altijd een gyn bijgehaald voor het laatste stuk van de bevalling (+een co-assistent + een arts-assistent + 1 of 2 verpleegsters - volle bak , ik moet dus ook in de grootste verloskamer...) en ik mag wel pijnstilling zo nodig. En ik krijg standaard een infuus en een CTG lijn op het kontje van beebje, dus ik kan het ziekenhuis niet door, maar wel nog staan of rond mijn bed lopen als ik dat wil.
Ik heb ook nog de kraamafdeling bekeken, en kindje ligt standaard in een wiegje naast het bed. En ze hebben hier een kraamsuite, met extra voorzieningen: koelkast, slaapbank, etc. Als die vrij is, mag ik daar in, en dan kan gelijk blijven slapen als ik nog een nachtje over zou moeten blijven. Prettig allemaal, om dat zo te zien, en ook fijn dat ze nog best vaak stuitbevallingen doen.

De arts-assistent haalde overigens nog een vervolgonderzoek op het Canadese stuitbevallingenonderzoek aan. Het Canadese onderzoek bewees dat stuitbevallingkindjes gemiddeld een lagere Apgarscore haalden dan een keizersnee-kindje. Reden om stuitbevallingen bijna te verbannen. Er is nu een Scandinavisch vervolgonderzoek geweest, waarin kindjes na 5 jaar nog eens werden onderzocht, en er bleek geen verschil in ontwikkeling meer te zijn tussen stuit en ks kindjes... maar misschien is dit meer voor het Stuitligging -topic

Neuk, balen van die infectie, het zit ook niet mee zeg! En Gabberhead, welkom!

[ Bericht 2% gewijzigd door linda856763 op 13-09-2006 12:37:37 ]
Eva
pi_41766545
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:27 schreef PM-girl het volgende:
Idd Nicole, zo dacht ik er tijdens de julimaand ook over (en nu ook, al kost het wel moeite ;P )

Gelukkig is het morgen voorbij?
Ja het blijft niet lang dit weer. Geluukig voor alle beebies en alle LLM.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41766548
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:26 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Dat is ook iets idd...als je nog loopt heb jij tenminste alleen de last, kindje heeft geen meloenvoeten of hitteuitslag.
Toen jongste 2 mnd was was er ook een hittegolf. Lag-ie in zijn blote niksie in een huis met alles potdicht lief te wezen, weet ik nog
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41766611
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:27 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel weer zo.
Ik ben toch maar blij dat ik in de winter moet bevallen.
Dit wordt mjn eerste winterkindje, de oudste twee zijn allebei lentespul. Dat vond ik echt ideaal: je kon naar buiten met ze, niet te warm etc. De eerste keer sneeuw waren ze ook redelijk bewust enzo.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:31:16 #44
94046 PM-girl
pi_41766615
Linda, fijn dat je je vragen beantwoord hebt gekregen! En kies je nu definitief voor een stuitbevalling?
*
pi_41766616
PM dat zal wel een rustgevend gevoel hebben gegeven al die juiste antwoorden. En een bevalsuite....luxe-probleem dus... Nu maar hopen dat ie vrij is als jij aan de beurt bent..

En Neuk ik had appelsap dan wel al gekwoot, maar ook vanaf hier sterkte...
  woensdag 13 september 2006 @ 12:31:42 #46
94046 PM-girl
pi_41766626
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:31 schreef chacama het volgende:
PM dat zal wel een rustgevend gevoel hebben gegeven al die juiste antwoorden. En een bevalsuite....luxe-probleem dus... Nu maar hopen dat ie vrij is als jij aan de beurt bent..

En Neuk ik had appelsap dan wel al gekwoot, maar ook vanaf hier sterkte...
Ik ben blij voor Linda, maar ik denk dat je je vergist in de naam!
*
pi_41766680
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:31 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ben blij voor Linda, maar ik denk dat je je vergist in de naam!
ja en ik had zelfs nog naar boven gescrold...het wordt nu echt tijd voor een dutje...nou, ja slaap/waak stand. Kunnen immers nog steeds klanten binnen komen...
pi_41766709
Linda, het klinkt of alles er wel goed geregeld wordt en ook al je vragen zijn beantwoord, wat fijn!
pi_41766724
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:31 schreef PM-girl het volgende:
Linda, fijn dat je je vragen beantwoord hebt gekregen! En kies je nu definitief voor een stuitbevalling?
Ja, de keus was eigenlijk al gemaakt. Maar nu zeker.
Alleen heeft het er moeilijk mee. Niet zozeer met de stuitbevalling, maar met de onzekerheid. Die onzekerheid is niet anders dan bij een gewone bevalling (wanneer gaat het beginnen...) maar nu komt dat voor hem extra dichtbij geloof ik. Hij kan dr heeeeeeeel slecht tegen. En hij wordt ook voortdurend een beetje boos op de artsen, omdat ze volgens hem toch alleen maar wenselijke antwoorden geven. Geloof ik niets van, maar ja...
Hij trekt wel bij (hoop ik)
Eva
pi_41767594
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:35 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ja, de keus was eigenlijk al gemaakt. Maar nu zeker.
Alleen heeft het er moeilijk mee. Niet zozeer met de stuitbevalling, maar met de onzekerheid. Die onzekerheid is niet anders dan bij een gewone bevalling (wanneer gaat het beginnen...) maar nu komt dat voor hem extra dichtbij geloof ik. Hij kan dr heeeeeeeel slecht tegen. En hij wordt ook voortdurend een beetje boos op de artsen, omdat ze volgens hem toch alleen maar wenselijke antwoorden geven. Geloof ik niets van, maar ja...
Hij trekt wel bij (hoop ik)
Ik kan het me wel voorstellen van , die ziet het allemaal een beetje langs de zijlijn gebeuren noodgedwongen straks en hij is gewoon erg betrokken denk ik. Lekker laten nurken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')