Troost je, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal omdat de regering beslist en weet je...........quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om het principe. Ten eerste moet je al allerlei capriolen uithalen om geld terug te krijgen wat je jarenlang ingelegd hebt voor zo'n geval, en vervolgens komen er rare regeltjes op je af die nagenoeg onmogelijk zijn om uit te voeren.
Het is gewoon een belediging dat ze je laten solliciteren terwijl je al een baan hebt, omdat dat in de regeltjes staat. Echt de ultieme bureaucratie.
Wat een onzin, als je stemt geef je iemand anders min of meer het recht om over jou te beslissen en moet je dus eigenlijk je mond houden, je hebt er immers zelf voor gekozen. Ik wil een opt-in regeling, niet stemmen en geen bemoeienis van die lui in Den Haag tenzij je daar zelf om vraagt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:54 schreef klipper het volgende:
[..]
Troost je, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal omdat de regering beslist en weet je...........
Die regering kiezen wij met zijn allen.
Stem je niet dan heb je ook niets te zeuren, en stem je wel...... stem de volgende keer dan eens op de juiste partij en dat is waarschijnlijk een andere dan die je nu gekozen heb.
Even die vier regeltjes invullen en dan kan dit formulier afgevinkt worden als 'Ok'quote:Op woensdag 13 september 2006 09:28 schreef peaceman het volgende:
....
Nu vraag ik jullie:
Principieel weigeren en een briefje meesturen naar het UWV of maar wat gaan verzinnen?
Zijn zij gek of ben ik het?
...
Nee over onzin gesproken, als het aan jouw ligt krijgen we dus 16 miljoen eigen rechtertjes hier.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je stemt geef je iemand anders min of meer het recht om over jou te beslissen en moet je dus eigenlijk je mond houden, je hebt er immers zelf voor gekozen. Ik wil een opt-in regeling, niet stemmen en geen bemoeienis van die lui in Den Haag tenzij je daar zelf om vraagt.![]()
Ja, maar dan kun je d'r natuurlijk niet meer over zeuren op een forum!quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:55 schreef Aventura het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal toch niet..
Volgens het UWV dus wel...quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:55 schreef Aventura het volgende:
Oh en over wat je moet doen als je werk hebt; je hebt toch een intakegesprek (vis a vis, op het kantoornzelf dus) met een conctactpersoon? Met die persoon moet je contact opnemen als je weer werkt hebt en in je inschrijfpakket zit een formulier dat je moet opsturen. Zo moeilijk is het allemaal toch niet..En als je het allemaal niet meer weet kun je wederom met die persoon contact opnemen.
Heb je het formulier dan ook opgestuurd, of wist je wel hoe je je uitkering moest aanvragen maar niet hoe je je nieuwe baan moest melden?quote:
Voor zover ik me kan herinneren staat er op het formulier nota bene iets als 'ik heb werk gevonden per datum x'. Naast 'resultaat sollicitatie (1=afgewezen, 2=aangenomen, 3=in behandeling, etc.)'quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Heb je het formulier dan ook opgestuurd, of wist je wel hoe je je uitkering moest aanvragen maar niet hoe je je nieuwe baan moest melden?
Ik begin me dan ook af te vragen of dit topic niet thuis hoort in onzin of klaagbaak.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren staat er op het formulier nota bene iets als 'ik heb werk gevonden per datum x'. Naast 'resultaat sollicitatie (1=afgewezen, 2=aangenomen, 3=in behandeling, etc.)'
Jij hebt duidelijk dit topic niet goed doorgelezenquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Heb je het formulier dan ook opgestuurd, of wist je wel hoe je je uitkering moest aanvragen maar niet hoe je je nieuwe baan moest melden?
Ach, als je maar lang genoeg blijft doorteuten begint het UWV vanzelf met dreigbrieven sturen. Daar zijn ze dan wel weer vlot mee.quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk dit topic niet goed doorgelezen![]()
Pardon? Dat is hetzelfde als, indien je aangehouden wordt met 1 promille alcohol in je bloed, zeggen dat de ambtenaar in kwestie fantasieloos is en inflexibel zodra je daar een bekeuring voor krijgt. Regeltjes zijn inderdaad lastig en soms belachelijk, maar moet je daar de controleur op aanspreken of de bedenker danwel de overtreder? En overigens heb ik als fantasieloze ambtenaar een stuk meer 'fantasie' om regels te omzeilen bij iemand die het niet helemaal begrijpt maar het wel probeert, dan bij iemand die meteen een grote scheur opentrekt en wijst naar iedereen behalve zichzelf.quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:59 schreef sooty het volgende:
[..]
Even die vier regeltjes invullen en dan kan dit formulier afgevinkt worden als 'Ok'
Jij bent niet gek, zij ook niet. Zij zijn fantasieloze ambtenaren die iedere verantwoordelijkheid uit de weg gaan door zich te verschuilen achter de regeltjes. Het zij zo.
Ze laten je niet solliciteren als je al een baan hebt. Je moet wél solliciteren als je weet dat je een baan gaat krijgen, maar die nog niet hebt. Dus: uitkering per 1 september, nieuwe baan per 1 oktober, dan kun je voor die maand nog werk zoeken. Nu snapt iedereen dat het dan fijner is om die maand op je reet op de bank te gaan liggen op kosten van de maatschappij, maar je moet dus even doen alsof je heus wel werk hebt gezocht. Om de maatschappij gerust te stellen, dan maarquote:Op vrijdag 15 september 2006 18:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat om het principe. Ten eerste moet je al allerlei capriolen uithalen om geld terug te krijgen wat je jarenlang ingelegd hebt voor zo'n geval, en vervolgens komen er rare regeltjes op je af die nagenoeg onmogelijk zijn om uit te voeren.
Het is gewoon een belediging dat ze je laten solliciteren terwijl je al een baan hebt, omdat dat in de regeltjes staat. Echt de ultieme bureaucratie.
Ik zal even de tekst voor TS invullen: 'jamaar ik heb zoveel jaar WW-premie betaald en daarom heb ik nu het RECHT om er iets voor terug te zien en een maand op m'n ballen te liggen blablabla, en ik ben zo zielig want ik moest 4 cd's kopen van m'n laatste geld etcetera.'quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:20 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ze laten je niet solliciteren als je al een baan hebt. Je moet wél solliciteren als je weet dat je een baan gaat krijgen, maar die nog niet hebt. Dus: uitkering per 1 september, nieuwe baan per 1 oktober, dan kun je voor die maand nog werk zoeken. Nu snapt iedereen dat het dan fijner is om die maand op je reet op de bank te gaan liggen op kosten van de maatschappij, maar je moet dus even doen alsof je heus wel werk hebt gezocht. Om de maatschappij gerust te stellen, dan maar![]()
En hoezo heb ik niet goed gelezen, weet je zelf wel wat je schrijft?quote:Op vrijdag 15 september 2006 20:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk dit topic niet goed doorgelezen![]()
En vervolgens schrijf je zelf als antwoord op hetgeen van Berkery het volgende:quote:peaceman
Peace Man! ofzo...
peaceman - woensdag 13 september 2006 @ 10:35
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:23 schreef milagro het volgende:
[..]
uwv werkt niet met 2 weken, maar met 4 weken, krom ms maar zo is het nu eenmaal blijkbaar,
als je voortijdig gesolliciteerd hebt, geef je toch gewoon die sollicitaties op, er wordt verder niet naar data gevraagd op je werkbrief?
Nou dat valt te bezien. Ik kreeg voor de periode 1 t/m 13 augustus een apart urenbriefje. Keurig ingevuld, ook dat ik de 14e weer aan het werk zou gaan. Maar dit urenbriefje is van dus over een periode van 4 weken, terwijl men al wist dat ik weer werd had. Dat maakt het solliciteren zo'n onzin!
Dus heb je dat briefjenu welof niet verstuurd.quote:peaceman
Peace Man! ofzo...
peaceman - woensdag 13 september 2006 @ 10:36
quote:Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef Berkery het volgende:
Ik denk ook dat je een uitzendkracht aan de lijn hebt gehad. Je moet gewoon je briefje opsturen, zonder verzonnen sollicitaties, met de als reden van niet-solliciteren 'werk gevonden', of je zet de naam van je huidige baas erbij + code aangenomen. En dan afwachten.
Ik hoop dat je gelijk hebt.. ga dat ook doen waarschijnlijk. Voor de zekerheid doe ik er nog wel een los briefje bij.
Jij snapt hetquote:Op zaterdag 16 september 2006 00:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik zal even de tekst voor TS invullen: 'jamaar ik heb zoveel jaar WW-premie betaald en daarom heb ik nu het RECHT om er iets voor terug te zien en een maand op m'n ballen te liggen blablabla, en ik ben zo zielig want ik moest 4 cd's kopen van m'n laatste geld etcetera.'
Overigens, toen ik viereneenhalf jaar geleden begon in m'n huidige baan had ik ook anderhalve maand 'wachttijd' voor ik aan de slag kon. Op zich wel handig, want ik moest nog 'even' een kamer en een verhuizing regelen van nijmegen naar den haag. Heb die tijd maar gevuld door te vragen of IKEA nog gepromoveerde callcentermedewerkers nodig had
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij loopt TS zich nou al een halve week op te vreten over het UWV. En zometeen gaat-ie nog bezwaarbrieven schrijven ook. Kost 'm ook wel een paar avonden. Had-ie beter twee weken een of ander lullig baantje kunnen nemen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:43 schreef Gizlijntje het volgende:
Jij snapt het(ongelofelijk hoeveel mensen uuuuuuuuuren besteden aan moeilijk doen ipv gewoon doen wat ze doen moeten of net doen of ze doen wat ze doen moeten
)
De vraag is niet of ie 'm verstuurd heeft, maar wat hij op het briefje moet invullen:quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
Dus heb je dat briefjenu welof niet verstuurd.
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:55 schreef Berkery het volgende:
De vraag is niet of ie 'm verstuurd heeft, maar wat hij op het briefje moet invullen:
Hmm nou: er is een dossier dat in de kast staat (met daarin het aanvraagformulier waarop staat per wanneer hij weer aan het werk is) en er is een werkbriefje dat betaald wordt zonder dossier (anders is het 200x een dossier pakken zeg maar en dat is geen doen). Dus staan er geen sollicitaties op en staat er niet op dat hij in de periode waarover het werkbriefje gaat, hervat is, dan gaat het werkbriefje terug zonder dattie betaald wordt (of hij wordt betaald met een maatregel van 16 weken x 20%quote:De verwarring is waarschijnlijk ontstaan doordat het over meerdere loketten gaat: Het loket waar bepaald wordt of je recht hebt op een uitkering, en een loket waar je je briefjes naartoe stuurt en geld mag vangen. Deze twee communiceren wel eens langs elkaar heen, heb ik ook mogen ervaren, in dit geval wel erg extreem.
Een helpdesk van een bedrijf helpt wel? Hmm.. Nou ja, anyway, de intakemeneer is van het CWI en die heeft er ook niet altijd kaas van gegeten. Zodra je dossier bij UWV is kun je daar inderdaad langskomen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.
Speciaal voor TS: HET UWV IS GEEN BEDRIJF! DE HELPDESK HELPT NIET!
Da's waar, maar dat geldt voor meer bedrijven/instanties. Die callcentres/helpdesks zijn bedoeld om te voorkomen dat iemand met verstand van zaken in contact komt met een klant. Daar zijn ze meestal te duur voor.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.
Speciaal voor TS: HET UWV IS GEEN BEDRIJF! DE HELPDESK HELPT NIET!
Of even bij twee uitzendbureau's langsrennen en zich in laten schrijven, óf de gouden gids pakken en twee supermarkten bellen, djiez..quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij loopt TS zich nou al een halve week op te vreten over het UWV. En zometeen gaat-ie nog bezwaarbrieven schrijven ook. Kost 'm ook wel een paar avonden. Had-ie beter twee weken een of ander lullig baantje kunnen nemen.
Ja, maar dan moet je 't spelletje spelen volgens de regels van het UWV, en dat kan/wil de TS dus niet...quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:04 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Of even bij twee uitzendbureau's langsrennen en zich in laten schrijven, óf de gouden gids pakken en twee supermarkten bellen, djiez..
Neu, ook niet echt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:01 schreef Gizlijntje het volgende:
Een helpdesk van een bedrijf helpt wel?
Soms, heel soms, heb je mazzel. Dan zit er zo'n oude knakker die dit soort gevallen al vaker heeft gezien en die zet dingen dan met een telefoontje recht. Dat zijn de momenten waarop je bijna in iets supernatuurlijks gaat geloven.quote:Hmm.. Nou ja, anyway, de intakemeneer is van het CWI en die heeft er ook niet altijd kaas van gegeten. Zodra je dossier bij UWV is kun je daar inderdaad langskomen.
TS heeft eigenlijk z'n roeping gemist en had ambtenaar willen worden. Maar ja, de plekken voor Rijkstrainee's zijn allemaal al vergeven...quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef klipper het volgende:
Maar zijn urenbriefje over de eerste twee weken klopte dus wat zeurt ie nou of wilt hij toch langer dan 2 weken uitkering hebben.
en ook voor die eerste 2 weken had ie toch zijn sollicitatiebrieven moeten schrijven.
Maarja vroeg opstaan he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |