De vraag is niet of ie 'm verstuurd heeft, maar wat hij op het briefje moet invullen:quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:40 schreef klipper het volgende:
Dus heb je dat briefjenu welof niet verstuurd.
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:55 schreef Berkery het volgende:
De vraag is niet of ie 'm verstuurd heeft, maar wat hij op het briefje moet invullen:
Hmm nou: er is een dossier dat in de kast staat (met daarin het aanvraagformulier waarop staat per wanneer hij weer aan het werk is) en er is een werkbriefje dat betaald wordt zonder dossier (anders is het 200x een dossier pakken zeg maar en dat is geen doen). Dus staan er geen sollicitaties op en staat er niet op dat hij in de periode waarover het werkbriefje gaat, hervat is, dan gaat het werkbriefje terug zonder dattie betaald wordt (of hij wordt betaald met een maatregel van 16 weken x 20%quote:De verwarring is waarschijnlijk ontstaan doordat het over meerdere loketten gaat: Het loket waar bepaald wordt of je recht hebt op een uitkering, en een loket waar je je briefjes naartoe stuurt en geld mag vangen. Deze twee communiceren wel eens langs elkaar heen, heb ik ook mogen ervaren, in dit geval wel erg extreem.
Een helpdesk van een bedrijf helpt wel? Hmm.. Nou ja, anyway, de intakemeneer is van het CWI en die heeft er ook niet altijd kaas van gegeten. Zodra je dossier bij UWV is kun je daar inderdaad langskomen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.
Speciaal voor TS: HET UWV IS GEEN BEDRIJF! DE HELPDESK HELPT NIET!
Da's waar, maar dat geldt voor meer bedrijven/instanties. Die callcentres/helpdesks zijn bedoeld om te voorkomen dat iemand met verstand van zaken in contact komt met een klant. Daar zijn ze meestal te duur voor.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:00 schreef gronk het volgende:
[..]
Mijn ervaring met het UWV is dat je niets via de telefoon moet doen, maar je hele zooi mee moet nemen, naar je intakemeneer moet gaan, en aan hem je vraag moet stellen.
Speciaal voor TS: HET UWV IS GEEN BEDRIJF! DE HELPDESK HELPT NIET!
Of even bij twee uitzendbureau's langsrennen en zich in laten schrijven, óf de gouden gids pakken en twee supermarkten bellen, djiez..quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij loopt TS zich nou al een halve week op te vreten over het UWV. En zometeen gaat-ie nog bezwaarbrieven schrijven ook. Kost 'm ook wel een paar avonden. Had-ie beter twee weken een of ander lullig baantje kunnen nemen.
Ja, maar dan moet je 't spelletje spelen volgens de regels van het UWV, en dat kan/wil de TS dus niet...quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:04 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Of even bij twee uitzendbureau's langsrennen en zich in laten schrijven, óf de gouden gids pakken en twee supermarkten bellen, djiez..
Neu, ook niet echt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:01 schreef Gizlijntje het volgende:
Een helpdesk van een bedrijf helpt wel?
Soms, heel soms, heb je mazzel. Dan zit er zo'n oude knakker die dit soort gevallen al vaker heeft gezien en die zet dingen dan met een telefoontje recht. Dat zijn de momenten waarop je bijna in iets supernatuurlijks gaat geloven.quote:Hmm.. Nou ja, anyway, de intakemeneer is van het CWI en die heeft er ook niet altijd kaas van gegeten. Zodra je dossier bij UWV is kun je daar inderdaad langskomen.
TS heeft eigenlijk z'n roeping gemist en had ambtenaar willen worden. Maar ja, de plekken voor Rijkstrainee's zijn allemaal al vergeven...quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef klipper het volgende:
Maar zijn urenbriefje over de eerste twee weken klopte dus wat zeurt ie nou of wilt hij toch langer dan 2 weken uitkering hebben.
en ook voor die eerste 2 weken had ie toch zijn sollicitatiebrieven moeten schrijven.
Maarja vroeg opstaan he.
Heb je de OP wel gelezen?quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef klipper het volgende:
Maar zijn urenbriefje over de eerste twee weken klopte dus wat zeurt ie nou of wilt hij toch langer dan 2 weken uitkering hebben.
en ook voor die eerste 2 weken had ie toch zijn sollicitatiebrieven moeten schrijven.
Maarja vroeg opstaan he.
Hoeft ook niet natuurlijk. Maar ja.. dat kan dan wel tot wat teleurstellingen leiden, dat snap ik best.quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je 't spelletje spelen volgens de regels van het UWV, en dat kan/wil de TS dus niet...
Haha ja, het is treurig maar inderdaad, je moet het geluk hebben iemand tegen te komen die ondanks de organisatie waarvoor hij werkt, toch iets voor je kan doenquote:Op zaterdag 16 september 2006 01:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Neu, ook niet echt.Maar je hebt wel leukere muziekjes als je in de wacht staat voor zoveel euro per minuut.
[..]
Soms, heel soms, heb je mazzel. Dan zit er zo'n oude knakker die dit soort gevallen al vaker heeft gezien en die zet dingen dan met een telefoontje recht. Dat zijn de momenten waarop je bijna in iets supernatuurlijks gaat geloven.
Ja en?quote:
quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:36 schreef gronk het volgende:
Ik zal even de tekst voor TS invullen: 'jamaar ik heb zoveel jaar WW-premie betaald en daarom heb ik nu het RECHT om er iets voor terug te zien en een maand op m'n ballen te liggen blablabla, en ik ben zo zielig want ik moest 4 cd's kopen van m'n laatste geld etcetera.'
Overigens, toen ik viereneenhalf jaar geleden begon in m'n huidige baan had ik ook anderhalve maand 'wachttijd' voor ik aan de slag kon. Op zich wel handig, want ik moest nog 'even' een kamer en een verhuizing regelen van nijmegen naar den haag. Heb die tijd maar gevuld door te vragen of IKEA nog gepromoveerde callcentermedewerkers nodig had
Als je gaat trollen, wel een beetje consequent blijven hèquote:Op zaterdag 16 september 2006 00:55 schreef gronk het volgende:
Had-ie beter twee weken een of ander lullig baantje kunnen nemen.
Ja zeg, ik ben geen ambtenaarquote:Op zaterdag 16 september 2006 01:33 schreef r_one het volgende:
Als je gaat trollen, wel een beetje consequent blijven hè
![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2006 01:08 schreef klipper het volgende:
Maarja vroeg opstaan he.
quote:
Omdat het ook niet zo is. Vanaf de dag dat je -volledig- begint met je nieuwe baan hoef je niet meer te solliciteren. Dan heb je namelijk ook geen uitkering meer (tenzij je nieuwe baan voor minder uren is en je een gedeelte van je uitkering houdt). Lijkt op een misverstand/miscommunicatie oid dus.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:37 schreef peaceman het volgende:
TS gaat niet meer reageren op mensen die door blijven zeuren over die 2 weken, anders blijf ik het hele topic uitleggen dat het juist over die 4 weken gaat. Iemand die de OP niet wil lezen of andere dingen wil lezen dan die er staan, moet dat vooral zelf weten. Tenslotte zitten er een paar lui bij die enkel dit topic komen verzieken door een beetje te trollen. Jammer dat sommige mensen zo zijn.
Nog even dit: Ik heb mij aan de regels gehouden, maar werd in verwarring gebracht door de absurditeit dat ik had moeten blijven solliciteren tijdens mijn nieuwe baan. Daar gaat het om. Voor alsnog heb ik nog niemand gehoord die dat kan bevestigen.
Het 2e werkbriefje liep van 14 aug tot 10 september dacht ik.. Vanaf 14 augustus heb ik gelukkig weer werk (36 uur) en op het 1e werkbriefje had ik dat al vermeld.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:45 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Omdat het ook niet zo is. Vanaf de dag dat je -volledig- begint met je nieuwe baan hoef je niet meer te solliciteren. Dan heb je namelijk ook geen uitkering meer (tenzij je nieuwe baan voor minder uren is en je een gedeelte van je uitkering houdt). Lijkt op een misverstand/miscommunicatie oid dus.
Nou, details dan: van wanneer tot wanneer liep het werkbriefje en vanaf wanneer heb je nieuw werk?
Je gelooft toch zeker zelf niet dat ze je gaan korten op je uitkering omdat je geen sollicitaties ingestuurd heb?quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:37 schreef peaceman het volgende:
TS gaat niet meer reageren op mensen die door blijven zeuren over die 2 weken, anders blijf ik het hele topic uitleggen dat het juist over die 4 weken gaat. Iemand die de OP niet wil lezen of andere dingen wil lezen dan die er staan, moet dat vooral zelf weten. Tenslotte zitten er een paar lui bij die enkel dit topic komen verzieken door een beetje te trollen. Jammer dat sommige mensen zo zijn.
Nog even dit: Ik heb mij aan de regels gehouden, maar werd in verwarring gebracht door de absurditeit dat ik had moeten blijven solliciteren tijdens mijn nieuwe baan. Daar gaat het om. Voor alsnog heb ik nog niemand gehoord die dat kan bevestigen.
Als men logisch nadenkt niet nee.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Je gelooft toch zeker zelf niet dat ze je gaan korten op je uitkering omdat je geen sollicitaties ingestuurd heb?
En helemaal niet met terugwerkende kracht.
maar dat zegt men dus wel. Als er dan gezegd wordt dat ik 2 personen aan de lijn heb gehad die er niks van weten, lijkt me dat niet echt goed voor het UWV en al helemaal niet voor de klant.quote:Dat er zo'n dombo bij het uwv werkt wil nog niet zeggen dat hij of zij gelijk heeft.
Tuurlijk is het absurd dat je moet blijven solliciteren terwijl je een baan heb, dus dit word dan ook redelijkerwijs niet verwacht.
Tuurlijk heb ik dat ook bedacht, maar je weet het nooit.. het is wel overheid....quote:En als zo'n dombo dat wel wilt, nou laat ze je dan korten.
Vervolgens dien je een klacht in en laat het desnoods voorkomen, het zou echt niet de eerste en zeer zeker niet de laatste keer zijn dat ze op hun vingers getikt worden.
Maar dit had je zelf ook kunnen bedenken.
De rechter beslist in dit geval gelukkig onafhankelijk van de overheid.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:59 schreef peaceman het volgende:
Tuurlijk heb ik dat ook bedacht, maar je weet het nooit.. het is wel overheid....
Ja dat eerste werkbriefje zit in het dossier, daar wordt niet meer naar gekeken. Maar je hoeft echt niet te solliciteren vanaf 14 augustus hoor. Ik denk dat het met uitzendkrachten bemenste callcenter hier het probleem isquote:Op zaterdag 16 september 2006 09:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het 2e werkbriefje liep van 14 aug tot 10 september dacht ik.. Vanaf 14 augustus heb ik gelukkig weer werk (36 uur) en op het 1e werkbriefje had ik dat al vermeld.
Als het idd miscummunicatie is, blijft het vreemd dat ik tot 2 keer toe het ( van 2 verschillende personen) antwoord kreeg dat ik wel in die periode had moeten solliciteren. Enfin we wachten rustig af wat de reactie is van het UWV.
Ach, dus waar TS tegenaan loopt is het equivalent van 'mocht u ondertussen al betaald hebben, dan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen'.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:28 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ja dat eerste werkbriefje zit in het dossier, daar wordt niet meer naar gekeken. Maar je hoeft echt niet te solliciteren vanaf 14 augustus hoor. Ik denk dat het met uitzendkrachten bemenste callcenter hier het probleem is. Ben je al teruggebeld door je dossierbehandelaar?
Dat kan ik niet geheel uitsluiten.. Zoals ik al zei: het is ondoenlijk om een stapel van 300 werkbriefjes op je bureau te hebben en dan dan één voor één het dossier te pakken en eens even lezen of iemand in het dossier op of een vorig briefje toevallig een kruisje heeft gezet in een bepaald vakje. Bovendien: als iemand aangeeft: ik begin weer op 1 oktober en op die dag blijkt dat tóch niet zo te zijn, dan is het ook weer niet goed he?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach, dus waar TS tegenaan loopt is het equivalent van 'mocht u ondertussen al betaald hebben, dan kunt u deze herinnering als niet verzonden beschouwen'.
Maar je mag toch aannemen dat men registreert wat je invult op je werkbriefje? Dus ook dat ik per 14 aug weer ging werken....Of is dat te naief?quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:28 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ja dat eerste werkbriefje zit in het dossier, daar wordt niet meer naar gekeken. Maar je hoeft echt niet te solliciteren vanaf 14 augustus hoor. Ik denk dat het met uitzendkrachten bemenste callcenter hier het probleem is. Ben je al teruggebeld door je dossierbehandelaar?
Ja dat zou geregistreerd moeten worden, maar jah, je weet het niet he.quote:Op zaterdag 16 september 2006 10:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar je mag toch aannemen dat men registreert wat je invult op je werkbriefje? Dus ook dat ik per 14 aug weer ging werken....Of is dat te naief?
Teruggebeld? Nee.
Niet meer dan regulierquote:
Kunnen ze zelf hun eigen beleid ervaren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 17:55 schreef peaceman het volgende:
Ze moeten die mutsen bij de helpdesk dus gewoon gelijk ontslaan of beter inlichten hoe het nu werkelijk zit. als praktijkopdracht.
Die mensen mogen toch ook geen stropdas dragen? Omdat anders klanten iets hebben om vast te pakken?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:50 schreef Gizlijntje het volgende:
Ach, het zijn ook maar slechtopgeleide, onderbetaalde én ondergewaardeerde uitzendkrachten. De beslisser WW (degene die recht, hoogte en duur vaststelt, die er eigenlijk over gaat) mag vooral geen direct contact met klanten hebben (in het kader van klantvriendelijkheid)
Het mag wel, maar ik draag inderdaad geen stropdasquote:Op woensdag 20 september 2006 20:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Die mensen mogen toch ook geen stropdas dragen? Omdat anders klanten iets hebben om vast te pakken?
Dat weet iedereen behalve het alwetende management op het politbureauquote:Op woensdag 20 september 2006 20:59 schreef Pleun het volgende:
Maar waarom geen contact ivm de klantvriendelijkheid? Het lijkt mij juist veel klantvriendelijker om met een capabel persoon te spreken als met die telefoontrutjes....
Ach ja, dat is waar ook. Zo werkt dat...quote:Op woensdag 20 september 2006 21:00 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Dat weet iedereen behalve het alwetende management op het politbureau![]()
Omdat het nergens voor nodig is, immers hoe minder 'klanten' hoe beter. Mensen worden gedwongen om te betalen, ongeacht of ze gebruik maken van de dienst.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:59 schreef Pleun het volgende:
Maar waarom geen contact ivm de klantvriendelijkheid? Het lijkt mij juist veel klantvriendelijker om met een capabel persoon te spreken als met die telefoontrutjes....
precies het zelfde hierzoquote:Op woensdag 13 september 2006 09:28 schreef peaceman het volgende:
Ik weet het zeker.... ik word gek![]()
Want het moet toch niet gekker worden in dit land......ben 2 weken werkeloos geweest en had voor die periode WW aangevraagd. Ik wist toen al dat ik 14 augustus weer zou beginnen met werken en dit had ik die klojo’s ook gelijk verteld om te voorkomen dat men mij langer dan die 2 weken een WW-uitkering zou betalen.
Mijn uitkering kreeg ik keurig en ik dacht, mooi… en alles is afgerond, neen dus…![]()
Nu moet ik voor de maand vanaf 14 augustus nog een urenbriefje bij het UWV inleveren, een kopie van mijn contract en nog 4 sollicities inleveren…![]()
ik: Maar ik was al aan het werk..![]()
Tja meneer ik weet dat het niet erg logisch is, maar zo staat het in de wet.
ik: Maar hoe kan ik nu solliciteren als ik aan het werk ben mevrouw?![]()
Ja, dat weet ik ook niet. Maar als u niet 4 sollicitaties inlevert, dan krijgt u een korting op uw verkregen uitkering, een boete of in het minst slechte geval een waarschuwing.
Nu vraag ik jullie:
Principieel weigeren en een briefje meesturen naar het UWV of maar wat gaan verzinnen?
Zijn zij gek of ben ik het?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verhaal van iemand die he-le-maal in paniek raakt als het UWV eens een formulier teveel stuurt. Het zijn rakkers hoor!quote:
Ach, dat is voornamelijk omdat mensen wél verwachten dat ze binnen een week geld op de rekening hebben, maar er vooral niets voor willen doen. Het zou makkelijker zijn om aan iedereen die dat wil, 1000 euro per maand te geven en verder niets, maar zo hebben ze dat in Den Haag niet bedacht. En ik vermaak me inderdaad uitstekendquote:Op donderdag 21 september 2006 19:02 schreef gronk het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verhaal van iemand die he-le-maal in paniek raakt als het UWV eens een formulier teveel stuurt. Het zijn rakkers hoor!
Mijn god, wat zou ik me vermaken als UWV'er.![]()
'Jaaah, wie gaan we nu weer eens een dik pak papier opsturen, waarbij we ze dreigend toespreken met teksten als 'als u niet tijdig deze gegevens instuurt gaan we uw uitkering korten, boetes opleggen', met in kleine lettertjes 'behalve als deze situatie op u niet van toepassing is'.![]()
*ding* ....and the winner is.... mevrouw jansen! Het hele pakket!![]()
haha bite mequote:Op donderdag 21 september 2006 19:36 schreef gronk het volgende:
Ik ruik voer voor een serie 'the Bastard UWV'er From Hell'![]()
Uit mijn situatie blijkt dat het blijkbaar niet zo eenvoudig is. Want ook als je alles volgens het boekje doet, (b)lijkt het fout te kunnen gaan.quote:Op donderdag 21 september 2006 19:26 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Je moet inderdaad een boel formulieren inleveren en een boel kopieën maken, maar als mensen gewoon doen wat er staat dan is er niets aan de hand. En ja, als je dat niet doet, dan is er wel wat aan de hand, is ook mogelijk ja
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar als ik er zou werken, dan zou ik wel weten hoe ik wat kleur in de dagen zou kunnen krijgen...quote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef peaceman het volgende:
Voorts verbaast het mij niets dat Gronk wel zou willen werken bij het UWV.
Bij UWV wordt stiekem ook intern onderscheid gemaakt tussen de mensen bij het callcenter en de rest. Oplossing is vrij makkelijk: laat je altijd terugbellen door het 'backoffice' dan heb je een boel minder gezeik.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Uit mijn situatie blijkt dat het blijkbaar niet zo eenvoudig is. Want ook als je alles volgens het boekje doet, (b)lijkt het fout te kunnen gaan.
Sommige mensen die voor het UWV werken, hebben gewoon geen idee wat ze doen, omdat ze de kunde niet hebben. Daar kunnen zij misschien niet eens wat aan doen, maar het is natuurlijk bespottelijk dat klanten antwoorden krijgen die de logica voorbij gaan en daardoor onrust veroorzaken bij mensen/families.
Voorts verbaast het mij niets dat Gronk wel zou willen werken bij het UWV. Sadist pur-sang...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |