abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 09:28:01 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41761725
Ik weet het zeker.... ik word gek

Want het moet toch niet gekker worden in dit land...... ben 2 weken werkeloos geweest en had voor die periode WW aangevraagd. Ik wist toen al dat ik 14 augustus weer zou beginnen met werken en dit had ik die klojo’s ook gelijk verteld om te voorkomen dat men mij langer dan die 2 weken een WW-uitkering zou betalen.
Mijn uitkering kreeg ik keurig en ik dacht, mooi… en alles is afgerond, neen dus…
Nu moet ik voor de maand vanaf 14 augustus nog een urenbriefje bij het UWV inleveren, een kopie van mijn contract en nog 4 sollicities inleveren…
ik: Maar ik was al aan het werk..
Tja meneer ik weet dat het niet erg logisch is, maar zo staat het in de wet.
ik: Maar hoe kan ik nu solliciteren als ik aan het werk ben mevrouw?
Ja, dat weet ik ook niet. Maar als u niet 4 sollicitaties inlevert, dan krijgt u een korting op uw verkregen uitkering, een boete of in het minst slechte geval een waarschuwing.

Nu vraag ik jullie:
Principieel weigeren en een briefje meesturen naar het UWV of maar wat gaan verzinnen?
Zijn zij gek of ben ik het?
pi_41761756
Ben bang dat jij de gek was.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:29:51 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41761765
't wordt nog leuker: straks krijg je een boete omdat je gewerkt hebt en dat niet aan ze hebt doorgegeven.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:30:41 #4
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41761785
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:29 schreef gronk het volgende:
't wordt nog leuker: straks krijg je een boete omdat je gewerkt hebt en dat niet aan ze hebt doorgegeven.
Maar dat heb ik dus wel.. op de dag dat ik de uitkering aanvroeg heb ik al verteld dat ik 14 augustus weer ging werken...
  woensdag 13 september 2006 @ 09:31:06 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41761796
Overigens, iemand die voor twee weken uitkering naar het UWV gaat verdient alle ellende die-ie daarmee op z'n hals haalt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41761807
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:31 schreef gronk het volgende:
Overigens, iemand die voor twee weken uitkering naar het UWV gaat verdient alle ellende die-ie daarmee op z'n hals haalt.
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_41761844
quote:
Inderdaad, dan maar twee weken geen geld, dat liever dan met het UWV in aanraking komen.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 09:34:26 #8
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_41761877
Er is geen sprake van of.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 13 september 2006 @ 09:34:32 #9
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41761881
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:32 schreef Q. het volgende:

[..]

Inderdaad, dan maar twee weken geen geld, dat liever dan met het UWV in aanraking komen.
helaas is nederland geen welvaartsland meer, en kunnen mensen niet 2 weken zonder geld.
From feudal serf to spender.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:35:04 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41761897
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:32 schreef Q. het volgende:

Wat natuurlijk precies de opzet is van het UWV. Maar goed, met een beetje pech ben je twee weken kwijt om alles geregeld te hebben voor 2 weken 'geld'.
pi_41761900
quote:
dit krijgt een staart waar je u tegen zegt, reken maar niet dat dit met een briefje of telefoontje gefixed is
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_41761920
Het recht op WW is aan strenge voorwaarden gebonden. Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan geen recht op uitkering. Ik zie niet in hoe de omstandigheid dat je voor slechts 2 weken aanspraak maakt op WW, jou van vervulling van die voorwaarden zou bevrijden. Voor hetzelfde geld had je ergens twee weken aan de slag gekund.

Als het werkelijk zo zou zijn dat je in jouw situatie twee weken geen werk had en ondertussen een uitkering ontving, zonder dat daar een sollicitatieplicht tegenover staat, dan heb je dus letterlijk twee weken vakantie en de overheid betaalt. Nee, bedankt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:36:33 #13
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41761942
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

helaas is nederland geen welvaartsland meer, en kunnen mensen niet 2 weken zonder geld.
Als je zo krap leeft dat je een halve maand salaris al niet kunt missen dan zou ik toch echt in m'n uitgaven gaan snijden, of op zoek gaan naar een beter betalende baan.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:37:17 #14
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41761961
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je zo krap leeft dat je een halve maand salaris al niet kunt missen dan zou ik toch echt in m'n uitgaven gaan snijden, of op zoek gaan naar een beter betalende baan.
je stelt het je denk ik iets te makkelijk voor.
From feudal serf to spender.
pi_41761964
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Als je niet een beetje spaart en het niet 2 weken kan uithouden zonder werk doe je iets niet goed.. Dat kan ik zelfs nog als student

Maar eh.. stuur gewoon 4 sollicitatiebrieven waarin je zet ik wil geen gesprek, en wil niet gebeld worden. Alleen omdat ik moet solliciteren stuur ik deze brief Iemand die brieven behandelde bij een bedrijf kreeg weleens van zulke brieven, dan heb jij je sollicitaties gedaan ben je van het gezeur af
pi_41761984
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:28 schreef peaceman het volgende:
een kopie van mijn contract en nog 4 sollicities inleveren…
Klinkt nogal strijdig.
Lever je kopie contract (en je urenbriefje) in, met begeleidend schrijven (aangetekend!) en laat ze die sollicitaties in hun kont steken.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_41762000
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Wat natuurlijk precies de opzet is van het UWV. Maar goed, met een beetje pech ben je twee weken kwijt om alles geregeld te hebben voor 2 weken 'geld'.
Beetje zoals op mn werk, dat je liever een dag vrij neemt als je ziek bent dan dat je door de bureaucratische molen wil gaan. Ontmoedigingsbeleid. Werkt prima.
For great justice!
pi_41762011
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:37 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Als je niet een beetje spaart en het niet 2 weken kan uithouden zonder werk doe je iets niet goed.. Dat kan ik zelfs nog als student
Mwa, ik had als student meer geld te besteden dan nu als werkende hoor.
For great justice!
  woensdag 13 september 2006 @ 09:39:50 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41762018
Succes peaceman!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 13 september 2006 @ 09:40:16 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762026
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:35 schreef Argento het volgende:
Het recht op WW is aan strenge voorwaarden gebonden. Voldoe je niet aan die voorwaarden, dan geen recht op uitkering. Ik zie niet in hoe de omstandigheid dat je voor slechts 2 weken aanspraak maakt op WW, jou van vervulling van die voorwaarden zou bevrijden. Voor hetzelfde geld had je ergens twee weken aan de slag gekund.

Als het werkelijk zo zou zijn dat je in jouw situatie twee weken geen werk had en ondertussen een uitkering ontving, zonder dat daar een sollicitatieplicht tegenover staat, dan heb je dus letterlijk twee weken vakantie en de overheid betaalt. Nee, bedankt.
Hmn, nja. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die continu tussen uitkering en werk hangen, met een weekje hier, een paar maanden daar etc. En dan kan ik me voorstellen dat de gaten tussen banen in al te groot gaan worden, financieël gezien.

Maar meestal hebben die mensen wel goede contacten bij het UWV
  woensdag 13 september 2006 @ 09:40:40 #21
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_41762036
Ik ben bang dat jij gek bent.

We hebben namelijk regeltjes in dit land - en een ervan is dat als jij WW wenst te ontvangen dat je dient te soliciteren. En wel minimaal 2 maal per week.

Dus!

Schrijf een (open) solicitatiebrief, copy-paste 4 keer, vervang de bedrijfsnaam (ik zou solliciteren bij albert-heijn, shell, philips en KLM oid), oude datum erop un klaar ist kees.

Kijk - zij moet ook alleen maar de procedures volgen - of dit nou overeenkomt met de werkelijkheid of niet...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_41762056
quote:
Precies.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:41:26 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41762062
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:39 schreef Q. het volgende:

Mwa, ik had als student meer geld te besteden dan nu als werkende hoor.
Hoe doe je dat?
pi_41762097
Ach ja dan schrijf je gewoon 4 hele lullig en zeer korte sollicitaties waarin je schrijft zoiets van:

Ik moet deze sollicitatie verplicht schrijven vandaar deze solliciatie brief.
Ik ben dan ook niet geinteresseerd in deze baan maar verplicht door de Nederlandse wet om deze sollicitatiebrief te schrijven. Daarbij ik heb al werk!

Ik wacht met spanning u reactie af en hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mvg, ...........
pi_41762099
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:40 schreef wijsneus het volgende:
Ik ben bang dat jij gek bent.

of dit nou overeenkomt met de werkelijkheid of niet...
Huh?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')