abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46383677
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 22:16 schreef sjak het volgende:
Ingrid, ik heb het boek voor je. Het was 8,99. Ik neem het 7 april voor je mee.
Wat goed zeg! Dan neem ik het geld mee (en Kim en Djeez)
pi_46502519
Iemand bekend met de Babycook?
Lijkt me wel handig, ik ben niet het type die een vriezer vol gaat koken. En nu kan de baby toch nog mee-eten zonder dat je met zout en kruiden aan het rommelen moet.....
pi_46516812
Hier is weer een periode van "ik heb nooit honger, dus eet niet" ingegaan. Onze smurf was eindelijk weer eens wat aangekomen (weegt nu 11 kilo, wordt twee in april), maar ineens lust hij niks meer. Wat ik ook kook of probeer, na 3 hapjes wordt het bord weggeschoven. Ik probeer er geen drama van te maken aan tafel, werkt alleen maar averechts, maar ik word er wel een beetje moedeloos van. Ontbijt (grote fles pap) is geen probleem, fruit gaat erin, twee boterhammen tussen de middag, maar avondeten ho maar. Zucht....
pi_46516885
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 20:30 schreef Stiekemurd het volgende:
Iemand bekend met de Babycook? [afbeelding]
Lijkt me wel handig, ik ben niet het type die een vriezer vol gaat koken. En nu kan de baby toch nog mee-eten zonder dat je met zout en kruiden aan het rommelen moet.....
Wat is het precies en wat doet het ongeveer?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46517271
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat is het precies en wat doet het ongeveer?
Met de Babycook van BEABA ontdekken moeders het plezier om supersnel een lekkere,gezonde maaltijd voor hun kinderen op tafel te brengen zodat ze kunnen uitgroeien tot echte fijnproevertjes. Met de Babycook kunt u alle dagelijkse maaltijden voor uw kind bereiden (lunch, avondeten, fruithapje). In 10 minuten maakt u vruchtenmoes of een warme maaltijd. U kunt dezelfde ingrediënten gebruiken als voor de maaltijd van de rest van het gezin. De afmetingen zijn speciaal afgestemd op het maken van individuele porties, die met de baby meegroeien.

bron
pi_46517329
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:56 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Met de Babycook van BEABA ontdekken moeders
Ja hallo, discriminatie ook altijd als het om baby's gaat. Ík ben degene die thuis altijd kookt ja.

Alhoewel ik me afvraag of dit ding nog voordeel biedt bij het Rapley-en, ik vis gewoon wat groente uit de pan voordat er een saus of kruiden over gaat en geef die aan Anna. Dus wat dat betreft eet ze gewoon met de pot mee (althans, dat gáát ze doen).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_46517457
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:56 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Met de Babycook van BEABA ontdekken moeders het plezier om supersnel een lekkere,gezonde maaltijd voor hun kinderen op tafel te brengen zodat ze kunnen uitgroeien tot echte fijnproevertjes. Met de Babycook kunt u alle dagelijkse maaltijden voor uw kind bereiden (lunch, avondeten, fruithapje). In 10 minuten maakt u vruchtenmoes of een warme maaltijd. U kunt dezelfde ingrediënten gebruiken als voor de maaltijd van de rest van het gezin. De afmetingen zijn speciaal afgestemd op het maken van individuele porties, die met de baby meegroeien.

bron
Mijn steelpannetje werkt hetzelfde
Gisteren heb ik voor het eerst echt wat gekookt voor Eva: wortelmoes, perenmoes en broccoliprut. En dat ligt nu in ijsblokjesvormen in de vriezer. Rapley hebben we nog niet geprobeerd, maar tot nu toe tuft mevrouw alles wat niet helemaal fijn is, weer uit. Misschien later. Ik vind het voeren ook wel erg gezellig.
Eva
pi_46518425
Ik ben ook niet van de Rapley
pi_46807551
Hier weer een succes uit Opperdepop (bij Iris, niet bij Amber)
Blz. 93. Je eerste macaroni.
De 2e keer dat ik het maakte had ik de macaroni zelf niet gepureerd, ging prima en zag er meteen lekkerder uit (maar dat maakte Iris dan weer niet uit)
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:47:40 #110
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46807740
echt jammer dat Opperdepop niet meer in de AH's hier ligt (heb eens tuk of 5 filialen gehad)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 maart 2007 @ 14:55:10 #112
3011 E.T.
pi_46807972
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:49 schreef LadyS het volgende:
Als ik hem zie, zal ik hem dan kopen?
Graag

toen ik zwanger was twijfelde ik of ik 'm zou kopen maar 't leek nog zo'n ver van mn bed show.. door jullie enthousiaste verhalen heb ik nu wel spijt.. dus ja
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46808312
E.T. hier worden er wat tweedehands aangeboden
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_46808362
Ik zal voor je kijken

edit:
ah, beef heeft ook een goede optie
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:10:41 #115
3011 E.T.
pi_46808472
Wat kostte dat boek ook al weer bij AH?
Was toch iets van 17 euro ofzo?
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:12:17 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46808534
ik heb hier ook een boekje van de bleuband soort mini kinderkookboekje voor hapjes vanaf 1 jaar
als er iemand interesse heeft die naar de meet in ehv komt neem ik het wel mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:15:29 #119
3011 E.T.
pi_46808629
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:11 schreef LadyS het volgende:
ik heb er 8,99 voor betaald
ik kom zelfs vraagprijzen tegen van 25 euro

Ik hoop dus dat je aanbod nog steeds geldt
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:23:55 #121
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46817433
ET als je wil kan ik 'm nog voor je halen, ligt gewoon ingepakt bij onze AH.
Lekker douchen!
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:32:02 #122
3011 E.T.
pi_46825584
Graag!
(je kan een handeltje beginnen als je die prijzen op marktplaats bekijkt )

Zullen we dan doen dat sjak 'm haalt, die weet dat ie er nog is. LadyS wist nog niet of ier nog was.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:53:07 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46851553
Ik zag het inderdaad, ze gaan op marktplaats voor in ieder geval 15 euro weg. Belachelijk.
Nou je mag 'm gewoon voor inkoopprijs hebben hoor ET, ik heb 'm voor je. PM me even voor je adres.
Er lagen er nu nog 4 bij onze AH, zal ik ze dan toch maar op MP zetten. Is toch zo'n 6 euro winst per boek....snel verdiend.
Lekker douchen!
pi_46851635
Was het maar een beperkte oplage of zo? Ik heb hem zelfs nog nooit gezien!

Posten jullie eens een receptje? Ik heb inspiratie nodig
Variety is the spice of life
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:57:02 #125
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46851689
Hoe oud is ze ook al weer nebelung
Lekker douchen!
pi_46851754
Zestien maanden bijna.

Is het boek ingedeeld in leeftijd, zeg maar? Ze eet met de pot mee inmiddels, behalve hele pittige dingen, dat niet. (maar die staan er misschien niet eens in)

Oh, ik ga toch nog eens kijken bij de hele grote AH in het durp verderop. Het lijkt me een heel leuk boek.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:01:06 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46851815
nebelung als je wilt kan ik wel van de week de recepten overtikken uit het bleuband boekje ? dat is juist voor met de pot mee eten voor kinderen

btw er staan geen recepten in voor kindjes die niet tegen bepaalde dingen kunnen , veel is met ei e.d. vandaar dat ik er dus geen bal aan heb
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:02:55 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46851869
Marokaanse gehaktballetjes?
Groentesoep met macaroni en ham?
vis met knapperig korstje?
Vispakketje met groente?
Ravioli met paprikasaus?
Kokoskip met ananas?
Of
Kippotje met rozemarijn.

Het is inderdaad op leeftijd. 6-7 maanden 7-9 maanden 10-12 maanden 1-2 jaar 2-4 jaar. Oh ik zie dat vanaf een jaar (bijna) alles voor het hele gezin is. Dus jullie kunnet met haar potje mee eten
Welke zal ik voor je overtypen?
Lekker douchen!
pi_46851959
Vispakketje met groente! Lekker!

Evenstar, nee joh, veels te veel werk. Als ik 1 receptje heb waar ik even de sier weer mee kan maken, ben ik al gelukkig
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:08:44 #130
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46852029
was het ook niet van plan nu te doen, maar zo in de loop van de week kan k wel wat uittikken, piece of cake ( als je tussen de typfouten door kan lezen )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:16:36 #131
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46852219
Nebelung, uit bleubandreceptenboekje:

250 gram tauge, twee bananen, 300 gram gehakt, aardappelpuree voor twee personen.

gehakt rullen en tauge even meebakken

in schaal plakjes banaan leggen daarbovenop gehakt/tauge
dan aardappelpuree er op
10 minuten op 180 graden in de oven

omkiepen op een bord voor mooie presentatie

extra smaak door ketjap/ui/zout/peper
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:16:45 #132
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46852225
Vispakketje met groenten (Hoofdgerecht, gezinsportie, bereiden in ca 25 minuten)
Deze pakketjes garen in de oven terwijl je de rest van het eten bereidt. De groenten blijven knapperig en dat vnden kinderen vaak lekkerder dan heel gaar gekookte groenten.

1 rode paprika
200 gr. peultjes, schoongemaakt
1 stengel prei, in dunne ringen
500 gr. witte visfilets (bijv. tilapia)
60 gr. boter
2 tenen knoflook, geperst
4 stukken bakpapier van 38x38
overschaal of braadslee

1. Verwarm de oven voor op 250 graden. Verwijder het steeltje en de zaadjes van de paprika en snijd het vruchtvlees in dunne repen. Kook de peultjes in een pannetje met een bodempje water 2 minuten. Giet ze af en laat ze uitlekken in een vergiet.

2. Verdeel de peultjes, prei en paprika over het mdden van de stukken bakpapier. Snijd de visfilets in 4 stukken (2 grote en 2 kleine stukken) en leg ze op de groenten. Strooi er wat zout en peper over. Verdeel de boter en de knoflook over de vis.

3. Vouw de zijkanten en bovenkant van de pakketjes goed dicht. Leg de pakketjes in een overschaal of in een braadslee en laat ze in de overn in ca. 12 minuten gaar worden. Lekker met rijst.

(Tip: andere groente (lievelingsgroente van je kind) zoals sperziebonen, reepjes wortel, etc)
Lekker douchen!
pi_46856994
Helemaal geweldig, allebei!! Bedankt!!!
pi_47431470
Het vispakketje was een doorslaand succes!

Nog even een praktisch vraagje. Er bestaan toch warmhoudborden met een hoeheetzo'n ding? Dat je het vast kan plakken? een zuignap, dat is het. En zo ja, waar kan ik die kopen? Bij een echte babyzaak zeg maar?
  maandag 19 maart 2007 @ 13:07:00 #135
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47431615
iig niet het zuignapbord van de ikea kopen, die plakt niet goed
Babyzaak denk ik wel ja.
pi_47433837
Bij de Hema dacht ik ook nebelung Maar pin me er niet op vast, ik weet het niet 100% zeker
pi_47436477
Bij de hema niet kunnen vinden

Verder heb ik hier niet zoveel, dus ga ik verder kijken. En niet die van Ikea dus !
  maandag 19 maart 2007 @ 15:18:47 #138
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47436552
ennuh online ergens?pasopshop ofzo?
pi_47436870
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht. Goed idee!
pi_47437128
Oh mooi, ook niet duur. Bedankt!

Sinds een paar weken gaan gewone borden door de kamer en ik ben het zat
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2007 @ 15:33:59 #142
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_47437167
Babywalz.nl heeft ook het een ander. Waaronder losse zuignappen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_47437279
Ooh ook handig zeg! Dank dank!

Ja, zo'n opstaande rand heeft ze inmiddels ook nodig, nu ze een bestekkie gebruikt.

Oh is dit niet heel erg offtopic allemaal
  maandag 19 maart 2007 @ 15:52:19 #144
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47437930
Valt wel mee toch, je moet dat zelfgebrouwen eten ook ergens in serveren.
pi_47440630
Ik was net bij de Hema en er zit inderdaad geen zuignap aan. Sorrry
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:05:41 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47587696
Pasta met Philedelphia smeerkaas. Die smeerkaas is niet zo zout Wordt hier van gesmuld, ik doe er tegenwoordig ook wat groenten bij
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47588751
Hoe bedoel je dat PV, macaroni met wat philadelphia er door? Leuk idee, ook met bijvoorbeeld zachte geitenkaas!
Favoriet is hier nu klef gekookte couscous met wat groente er in verstopt.

Wat zijn jullie ervaringen met brood eigenlijk? Ronja eet elke dag een bruine boterham, met korstjes. Eigenlijk nooit met beleg, soms met wat smeerkaas of gepureerd fruit er op. Volgens de dokter mag ze echt nog geen brood en die boterham is er volgens haar zeker de oorzaak van dat Ronja af en toe wat moeite heeft met poepen (ik ben zelf echter van mening dat ze op die dagen wat te weinig drinkt en we geven nu dus op die dagen wat extra water in de rietjesbeker als ze niet aan de borst wil/kan.
Zelf in het toch wat voorzichtige schema van Stefan Kleintjes 'mag' bruin brood vanaf zeven maanden dus ik ga gewoon door.
Binnenkort maar eens pasta proberen, die vlindertjes kan ze denk ik best goed eten.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:50:53 #148
34156 Mirage
Smile !!!
pi_47589055
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja hallo, discriminatie ook altijd als het om baby's gaat. Ík ben degene die thuis altijd kookt ja.

Alhoewel ik me afvraag of dit ding nog voordeel biedt bij het Rapley-en, ik vis gewoon wat groente uit de pan voordat er een saus of kruiden over gaat en geef die aan Anna. Dus wat dat betreft eet ze gewoon met de pot mee (althans, dat gáát ze doen).
hier ook.

Het is natuurlijk erg lief al die moeite voor aparte hapjes en toestanden,
maar veel mensen lijken ook te doen alsof het "nodig is"..alsof je niet anders kan.
Hier eten alle kinderen met de pot mee, soms vanuit gemak een potje uit de winkel of als wij een keer pizza of patat eten.
Ze lijken het er alledrie prima op te doen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_47589245
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:50 schreef Mirage het volgende:

hier ook.

Het is natuurlijk erg lief al die moeite voor aparte hapjes en toestanden,
maar veel mensen lijken ook te doen alsof het "nodig is"..alsof je niet anders kan.
Hier eten alle kinderen met de pot mee, soms vanuit gemak een potje uit de winkel of als wij een keer pizza of patat eten.
Ze lijken het er alledrie prima op te doen.
Ik ben misschien een heel luie moeder, maar ik vind het heerlijk dat ik al Ronja's eten gewoon voor kan schotelen zonder dingen apart te hoeven koken en pureren.
Als wij iets eten waar echt niets bij is voor haar dan kook ik wat diepvriesgroente voor haar, maar voor de rest krijgt ze gewoon dat wat wij eten maar dan zonder de toevoegingen. Fruit snij is in handzame stukken maar omdat het biologisch is gaat alleen de schil er af als die echt heel hard is.
Al het gefrut met eten is niet aan mij besteeds geloof ik.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:28:50 #150
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47591861
Owlet, ik ben bij Emma begonnen met wat appelstroop heel dun op brood en daarna tartex. Daar is het ook wel bij gebleven tot ze een jaar was ongeveer. Als ik het mij goed herinner, wat vergeet je dat snel . Ik hou niet van smeeerworst (vanwege de lever) en smeerkaas was in het begin geen optie omdat ze flink op melkproducten reageerde.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 23:47:45 #152
141844 Macka66
pi_47600677
Ja, die heeft Lucie, in het paars. Geweldig ding, kan veel hebben en is snel weer droog na het wassen.
Niet dat ze al zo'n enorm smeerpotje is, maar ze mag het met zo'n slab best worden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zaterdag 24 maart 2007 @ 09:42:15 #153
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_47605288
Hoe hebben jullie de eerste hapjes aangepakt?
Voor een fles, erna of juist ertussen, hoelaat? en wat?
pi_47605331
Ik gaf het eerste hapje (groente) gewoon steeds als wij gingen eten. Het is toch om te proeven en leren en niet als voeding, dus ik lette in het hele begin nog niet op hoe laat ze een fles had gehad
Later probeerde ik dat wel een beetje te sturen, zodat ze we wat meer honger had.

Maar ik heb nooit echt schema gehad oid (nog steeds niet ) ik doe maar zoals het Iris en mij het beste uit komt
pi_47605518
Ik deed het geloof ik altijd rond een uur of 10 's ochtends, tussen 2 flessen in. Maar dat was dan meestal alleen fruit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47605699
De eerste hapjes heb ik er maar een beetje tussengefrommelt. Net wanneer het het beste uit kwam voor haar en voor mij.
Als je borstvoeding geeft kan het zeker geen kwaad om in het begin de bijvoeding na de borstvoeding te geven. Zo loopt je productie geen gevaar en bijvoeding is toch in het begin niet bedoeld om de honger te stillen.
Zo langzamerhand zijn we naar drie eetmomenten op een dag gegaan (brood, fruit en avondeten) maar er zijn nog steeds genoeg dagen dat ze maar twee keer eet en de tijden liggen ook niet vast.
  zondag 25 maart 2007 @ 12:18:40 #157
141023 ik80
pi_47635719
Ik geef geen borstvoeding meer, daar hoef ik dus geen rekening mee te houden. Wanneer zijn jullie begonnen? echt met 6 maanden, of al iets eerder?
  zondag 25 maart 2007 @ 12:31:27 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47636016
6 maanden
  zondag 25 maart 2007 @ 15:09:51 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47640430
Ik was dus al van plan om zoiets zelf te maken... Emma heeft een aantal lange mouwen slabben maar er valt nogal eens wat op haar schoot...
edit; of je leest ff verder... dit ging dus over die slab van poem...

Wij zijn met vijf en een halve maand begonnen, maar toen kreeg ze nog niet dagelijks wat.
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2007 @ 15:26:34 #160
141844 Macka66
pi_47640858
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:09 schreef Jelief het volgende:
Ik was dus al van plan om zoiets zelf te maken... Emma heeft een aantal lange mouwen slabben maar er valt nogal eens wat op haar schoot...
edit; of je leest ff verder... dit ging dus over die slab van poem...

Wij zijn met vijf en een halve maand begonnen, maar toen kreeg ze nog niet dagelijks wat.
't Is een soort parachutestof met een laag fleece op de voorkant. PM me maar als je detailfoto's wilt.

Wij begonnen met vast voedsel toen Lucie bijna zes maanden was. Dat tijdstip viel zo uit omdat mijn borstvoeding toen niet meer op gang wilde komen, en omdat Lucie door haar gedrag aan gaf er aan toe te zijn om vast voedsel te proberen.
Dat gedrag was niet alleen 'uit de mond kijken' en zelf van alles in haar mond stoppen, maar ook een ongedurigheid en frustratie die we niet konden plaatsen. Na de eerste kennismaking met een gekookt worteltje was alles weer 'goed'.

Ze eet meestal op dezelfde tijdstippen vast voedsel als wij. 's Avonds een stukje groente of fruit, 's middags een half boterhammetje met zuivel of fruit, 's ochtends een klein beetje yoghurt of havermout of fruit. En dat gaat nog lang niet allemaal op. Verder krijgt ze kv op verzoek.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:56:58 #161
141023 ik80
pi_47641749
Lotte kijkt ook alles uit onze mond, lepeltjes die je aangeeft stopt ze er meteen in (makkelijk voor als we strakjes echt gaan beginnen, kan ze het meteen al zelf) Ze kijkt wat wij doen, en kauwt ook al mee. Is idd ook lichtelijk gefrustreerd af en toe.
Maar de eerste tijd is het toch alleen maar proeven? Is het dan niet erg als je het niet elke dag doet?
  zondag 25 maart 2007 @ 15:58:37 #162
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47641796
Macka ik heb een tafelkleed van de zeeman,zo'n afwasbaar geval, gekocht. Moet nog even bedenken of ik de waterafstotende kant voor doe (leuke plaatjes) of toch een een laagje vochtopnemend aan de voorkant doe. Verder verslag doe ik wel in het naaitopic

on-topic: Emma kreeg in het begin meestal iets te eten als wij 's avonds aten. Voordeel daarvan was dat papa ook kon genieten vande eerste hapjes van iets nieuws later at ze meestal iets alsik iets at (en dat is onregelmatig) Pas nu zit er een beetje regelmaat in al komt fruit nog steeds ergens tussendoor.
pi_47641938
ik ben begonnen met mijn uk tussen de 3 en 4 maanden potjes fruit te voeren, het was net een kokmeeuw zo lekker vond ie dat.
Toen ie een maand of 5 was gaf ik em geprakte banaan met liga en verse sinaasappelsap.
Ik geloof dat ik met een maand of 6 ook potjes groente gaf en anders pureerde ik het in de keukenmachine, alles ging er in, gepureerde spruiten, witlof.
Inmiddels is meneer 2,5 en krijgt af en toe nog een potje groente als hij bij de gastouder niet met de pot mee wil eten. Verder kook ik nu gewoon verse groente en aardappels. Van vlees wil hij niet veel weten, af en toe een gehaktballetje of het gehakt wat tussen de spaghetti gaat. Maar daar blijft het bij.
Succes met jullie ukkies die het nieuwe voedsel gaan uitproberen
  zondag 25 maart 2007 @ 18:35:16 #164
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47646750
Wij zijn begonnen na 6 maanden precies. Als Anna wakker is, eet ze iets tussen 12 en 1, wij eten dan zelf ook. 's Avonds eet ze om half 6, dat proberen we wel redelijk aan te houden ivm badje, TikTak en flesje dat daarna komt. We proberen zelf iets te eten dat Anna ook mag en dat lukt vrij vaak. Ze krijgt altijd eerst bv om te voorkomen dat die terug gaat lopen. Het is nog vooral om te oefenen en niet om veel binnen te krijgen.
We zijn wel voorzichtig met het introduceren van nieuw eten en houden het boek van Stefan Kleintjes aan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47652135
Wij gaan volgend weekend beginnen. Lis is dan 6 maanden. Ik heb altijd zelf alles gemaakt, geen potjes, en dat wil ik nu weer gaan doen.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 14:59:24 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47860824
en Snoopy ?

Oke iemand een idee hoe ik banaan slap krijg als in een sausje dat ik het met rijstebloem kan mengen?

heb eerst geprobeerd haar de banaan te geven in haar handje, dat werd weggegooid met een boze kop.
En stukje op een lepeltje werd beantwoord met een hysterisch kind dus misschien is een prutje heel slap maken zoals ik met de sperziebonen gedaan en dan indikken weer met rijstebloem een optie, maar in de blender was niet zo;n succes, en om nog nog weer vanalles zelf te rommelen is beetje sonde van de bananen
pi_47860938
Banaan kun je gewoon prakken met een vork, of moet het nog vloeibaarder? Dan kun je het met wat van haar melk door de blender halen misschien.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:05:08 #168
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47860941
Vermengen met water? Dus minder banaan en wat meer water/melk... en blenderen...
pi_47860978
heb je een keukenmachine? Anders misschien een wtukje door de zeef wrijven, eventueel met wat water.
begrijp ik nou goed dat jullie wer gaan introduceren?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:18:32 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47861275
als je een banaan in de blender stopt krijg je bananensap
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:19:16 #171
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47861289
als je heel lang prakt krijg je wel een papje hoor
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47861312
Gewoon prakken idd, doen wij ook, bananen worden echt HEEL papperig.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:06:39 #173
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47862310
Owlet ja, de dieetiste belt dinsdag voor koemelk eiwit vrij dieet iig omdat dat duidelijk was in het bloed. en ga dus nu iig proberen waarvan ik weet dat dat er niet in zit. met 15 maandenmag dat ook wel

en t moet dus echt heel fijn zijn, tis echt voornamelijk testen of ze het verdragen kan.

stuctuur/angst komt later wel.. voor nu is de rijstebloem onze beste vrind en ideal om mee te testen denk ik.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:07:42 #174
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47865401
ik duim voor jullie evenstar
  zaterdag 31 maart 2007 @ 18:25:28 #175
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47865874
prakken en door een zeef duwen met een lepel lijkt mij een dunne brij opleveren zonder draadjes e.d. succes meis.
  zondag 1 april 2007 @ 12:03:07 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47887305
De zeef deed de truc

helaas de banaan ook

iig bedankt voor de tips
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 13:19:02 #177
141844 Macka66
pi_47889501
Jammer van de banaan, Evenstar. Maar nog wel super van de boontjes!
  zondag 1 april 2007 @ 13:37:09 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47889950
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:19 schreef Macka66 het volgende:
Jammer van de banaan, Evenstar. Maar nog wel super van de boontjes!

gaan het morgen nog eens proberen voor de zekerheid, en dan met de medicatie, zien of dat dat uitmaakt.
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:47:49 #179
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47959284
Kendahl wil geen brood eten Ook niet met beleg. Uiteindelijk maar pap toegediend... Dit gaat al een paar dagen zo...
pi_47959343
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:47 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl wil geen brood eten Ook niet met beleg. Uiteindelijk maar pap toegediend... Dit gaat al een paar dagen zo...
En Mikael die gaat over zijn nke van pap Heerlijk die verschillende kindjes.

Maar gewoon even laten gaan en over een paar dagen weer eens proberen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:30:45 #181
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47970841
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:49 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En Mikael die gaat over zijn nke van pap Heerlijk die verschillende kindjes.

Maar gewoon even laten gaan en over een paar dagen weer eens proberen
Hahahaha! Ja, heerlijk!
Ik denk dat ik het idd even een paar dagen oversla en opnieuw begin. Meer melk en kleine stukjes brood. Misschien gingen we te snel.
pi_48451592
Potjes zijn nooit echt een succes geweest hier. Twee, drie hapjes en dan was het uit met de pret. Een topper is wel banaan (die gaat er echt in grote hoeveelheden in) en op dit moment een boterham met stroop. Dat kan ze ook blijven eten.

Ik ben maandag maar eens begonnen met het zelf maken van potjes, mbv het Opperdepop boek van AH, verbazingwekkend hoe simpel dat eigenlijk is. In een half uurtje had ik 5 potjes (voor de hele werkweek dus) gevuld met brocolli/boerenkool/aardappel stamppot en had ik bakjes met verse fruithap in de vriezer staan. We hebben alleen nog geen staafmixer dus het is een beetje behelpen met een wat oudere handmixer die niet echt gemaakt is om spul te pureren. Maar met wat geduld lukt dat wel.

Eind van de week gaan we de wortels maar eens proberen.
  woensdag 18 april 2007 @ 10:49:11 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48451848
Jarno als je een goede rasp hebt fijn raspen en dan wat opkoken maakt het fijne structuur scheelt aanrommelen met handmixer
pi_48452057
Ik heb het maandag ook gewoon eerst tot snot gekookt. . (nouja, bijna - iig veeeeel langer dan ik voor onszelf zou doen). Daarna ben ik er met wat groot keukengereedschap op tekeer gegaan, toen ging het wel aardig. Een rasp is wel een goed idee, maar ik krijg voor mijn verjaardag volgende week hopelijk een staafmixer. . Dus het is maar een tijdelijk 'probleem'.
  woensdag 18 april 2007 @ 10:56:14 #185
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48452116
oooh dat is helemaal handig
  woensdag 18 april 2007 @ 14:12:19 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48460915
Nadeel van tot snot koken is wel dat je dan bij het afgieten de smaak en veel goede voedingsstoffen weggiet. Wat je ook kunt doen is gaarkoken, in een bakje prakken, warm water erbij, tot snot roeren. Dan behoud je de meeste voedingsstoffen.

Kendahl moet dus gewoon niks van brood hebben. De afgelopen dagen dus maar gezonde granenpap gegeven. Met vruchten of met bonen. Dus niet alleen zoet voor die smeerkees!
Maandag op het cb even vragen hoe dit verder moet.
pi_48461080
Mwoch, ik overdrijf. In Opperdop stond een kooktijd van 12 minuten (wat ik voor brocolli al dramatisch lang vind, maar goed). Ik heb er 1 of 2 minuutjes bij opgeteld ivm het mixergebeuren.
  woensdag 18 april 2007 @ 15:11:13 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48463549
PV al eens matzes geprobeerd?

Spannend spannend wij mogen straks ook brood gaan proberen oerbrood
hele waslijst wat mag en wat niet mag en maar proberen
Belangrijkste dingen: plezier in het eten maken ( creitief met ief voor dreumesjes )
aldus smileys in eten maken etc.. niet dwingen wil ze niet prima .
Ook van hara advies om toch met de gastro wel prelogopedie ( voor arwen dus leren eten)
En van alles proberen prutjes etc..

Weet iemand waar je bataten krijgt
pi_48466897
Bataten = zoete aardappel. Dat zag ik gisteren bij de natuurwinkel liggen. Maar je kan het ook gewoon bij de groentenman krijgen vermoed ik of op de markt.
pi_48467119
jarno, waarom niet 'gewoon' prakken in plaats van mixen? tot je de staafmixer hebt, althans. (hoewel, aardappel kan heel vies klef lijmerig worden als je 't echt pureert. ook daarvoor schijnt prakken of stampen beter te zijn, dan voorkom je dat rare effect). zeker als je 't allemaal al zo gaar kookt lijkt dat me met een vork best te doen. het gaat toch maar om vrij kleine porties?
pi_48467304
Zal ik ook eens proberen.
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2007 @ 21:41:09 #192
141844 Macka66
pi_48480258
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:31 schreef snoopy het volgende:
Bataten = zoete aardappel. Dat zag ik gisteren bij de natuurwinkel liggen. Maar je kan het ook gewoon bij de groentenman krijgen vermoed ik of op de markt.
Turkse en Surinaamse winkels hebben ze ook. Lucie vindt ze verrukkelijk. Ik ook
  woensdag 18 april 2007 @ 23:52:03 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48486586
damn toch naar de stad hier niets van dat op het durp
  donderdag 19 april 2007 @ 09:05:33 #194
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48491967
een beetje grote albert heijn kan ze ook hebben hoor.
ik haal ze altijd bij AH, maar dat is wel een xl winkel.
  zaterdag 21 april 2007 @ 17:17:39 #195
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48575185
* inleest....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 21 april 2007 @ 21:45:17 #196
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48582660
quote:
Op woensdag 18 april 2007 16:31 schreef snoopy het volgende:
Jaaaaaaaaaaa, lekkerrrrrr!!!
Ook fantastisch als vulling voor in de pompoensoep.
pi_48622376
Pompoen wordt hier trouwens ook erg gewaardeerd door Lis
Straks maar eens even naar de markt om zoete aardappel, en pompoen te halen.
Ze vindt courgette en aubergine trouwens ook lekker.
  maandag 23 april 2007 @ 10:31:03 #198
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_48624684
Hé, dat zijn dingen die ik nog niet geprobeerd heb bij Tobias. Tot nu toe eet hij alles wat ik hem heb voorgeschoteld. Hoe maak je pompoen klaar?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_48624804
Koken tot het zacht is
En dan zo in stukjes eten. Of pureren en in de soep/pastasaus.
Of schijven onder de grill, ongeveer een kwartiertje tot ze zacht en iets gekleurd zijn.
Of koken en gebruiken inplaats van appel in een appelpompoentaart
Of...of...of.....
  maandag 23 april 2007 @ 10:42:44 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_48625023
Daar kan ik wel wat mee
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')