abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46114480
Ik had begrepen dat kip pas na een maand of negen, tien kan?
Ik zou er denk ik niets bijgeven, Belana. En anders misschien wat aardappel of rijst.
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:50:17 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_46114775
thanks all ga het dit weekend even uitproberen. (morgen weer de hele dag werken... en dan heeft Ezra al gegeten als ik thuis kom)
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 februari 2007 @ 19:12:01 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46115638
Belana, doe je er een paar reepjes ham doorheen als je perse vlees in wilt. Kan geen kwaad volgens mij.
*naar de klok kijkt*
Maar ws heeft Ezra allang gegeten.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46117788
ik heb kip geloof ik eerder gegeven owlet. maar dat was toen ik nog potjes gaf.
heb eigenlijk nog geen zelfgebakken/kookte kip gebruikt.

max heeft vandaag echt met de pot meegegeten, snijbonen de aardappelen en het vlees had ik zelf vantevoren gemaakt, maar wel op tafel gezet zodat het nog opgeschept moest worden . Met wat zout dus!
hij vond het echt heerlijk snap nu wel dat zout het oudste genotmiddel is, hij at het alllemaal op
hij zat ook zo lekker samen met ons aan tafel, hij vond het gewoon allemaal best (terwijl ie de laatste tijd echt zo slecht at!)
denk omdat ik m lekker zn gangetje liet gaan, hij het gezellig vond en ik had zn bord gewoon op zn kinderstoel gezet, en hi jhad bijna alles wat wij ook hadden (dat vind ie erg belangrijk )
maar ik vond het zo leuk om te zien

(mijn broer is het huis uit, dus we kunnen weer 'normale' dingen eten, hij was altijd erg lastig met eten, vandaar dat max nu mee kan doen)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:30:17 #55
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46118475
Wat lief en leuk Pinquit!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:46:34 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46119013
Ik kook eigenlijk ook alles zelf voor Jetske. Als het zo uitkomt geef ik wel zo'n potje hoor, maar ik vind ze zelf zo vies en er zit weinig smaak aan. Ik wil haar graag smaken leren. Ook hier wordt lustig gekookt uit "opperdepop" van de AH. En zoals het daar staat, het gaat opperdepop.
Ik geef nog geen vlees en heel af en toe een aardappel. Het grootste bestanddeel is gewoon groente. De hit hier op het moment is courgette met banaan (die komt volgens mij uit dit topic van Bix). Bloemkool vindt ze ook heerlijk. Verder merk ik dat ik gewoon dingen moet blijven aanbieden. Ze vond bijvoorbeeld wortel echt vies en inmiddels eet ze dat ook. Ik geef een nieuwe groente ook een paar dagen achter elkaar, het liefst ook zonder andere nieuwe dingen zodat als ze erop reageert ik ook gelijk weet dat het dat nieuwe spul was. Daarnaast probeer ik ook veel in haar handjes te doen zodat ze echt leert hoe iets smaakt (komkommer, wortel, aardappel), met dingen als bloemkool wordt het echt een te erg rommeltje.

En ik vind het ook gewoon echt stoer dat ik het zelf allemaal kook. Het kost me weinig tijd. Een keer in de paar weken zet ik een heleboel groente op (4 pannen, allemaal wat anders), dat gooi ik even door de staafmixer (niet te lang anders is er niets meer van de structuur te proeven) en in de vriezer. Als ik het nodig heb gaat het even in de magnetron. De aardappels kook ik de dag zelf als ik ze geef. Fruit zit ook in de vriezer, maar meestal geef ik het gewoon vers. ik prak het fruit trouwens ook altijd, als het echt te dun wordt (perenpuree) dan doe ik er een liga of wat rijstebloem door.

Oja, nog een vraagje. Mijn blaag heeft de neiging om bij het eten na elk hapje haar duim in haar mond te doen. Het is niet dat ze geen honger meer heeft, ze doet het al vanaf de eerste hap en gaat ermee door tot het eten op is. Het helpt niet om haar iets in haar handen te geven, dat gooit ze gewoon neer. Haar handen vasthouden vind ik geen optie. Herkent iemand dit? Heeft iemand een idee waarom ze dit doet?

Ingrid, als ik het boek Opperdepop hier zie liggen zal ik 'm dan voor je kopen, dan neem ik 'm 7 april wel voor je mee.
Lekker douchen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:49:37 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_46119121
ik ga dat boek ook maar eens halen, ik krijg na alle verhalen helemaal zin erin

Ezra doet ook veel zijn handjes in zijn mond tijdens het eten sjak ik weet niet waarom. Liam deed het ook
stormy waters...
sailin'
pi_46119261
klinkt allemaal goed sjak! ik vind het ook reuze stoer dat je het zelf kookt! en je moet eens kijken wat er allemaal in potjes zit, als je zelf kookt weet je in iedergeval wat je haar geeft, zonder alle toevoegingen die in de potjes zitten.
zo met het koken doe ik dat ook inderdaad, af en toe een paar groenten op zetten en de aardappels kook ik voor 3 dagen. (die mogen niet gekookt inde vriezer las ik in de allerhande!!)
ook las ik in de allerhande dat banaan niet in de vriezer kan trouwens. weet niet waarom verder.

ik heb geen staafmixer, maar ik doe alleen het vlees met jus in de blender, de rest wordt te papperig. fruit in de blender heb ik 1 keer geprobeerd, haha dat werd dus sap

Mja ik herken wel een vinger die in de mond gaat, omdat max het lekker vind om op zn vinger te kauwen en om heel handig het eten dat naast de mond komt erin te duwen.
Maar waarom vind je het vervelend dan? of blijft ze er echt op zuigen en duurt het eten zo een uur?
Geen idee waarom ze het doet, als ze er niet op zuigt heeft ze misschien "last" van doorkomende tandjes!
  donderdag 8 februari 2007 @ 20:54:23 #59
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46119281
Ik vind het ook niet echt heel erg hoor maar ik vind zo gek want ze wordt wel boos dat er geen hapje bij kan (en het duurt inderdaad veel langer) Op de creche kenden ze het ook niet echt van andere kindjes.
Doen hoor dat boek, het is gewoon een makkelijke leuke opbouw.
Lekker douchen!
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:06:29 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46119666
Kippenvlees kan wel hoor als je maar zorgt dat het goed gaar is en gekookt is !
Ei daarentegen mag pas na 1 jaar ook voor niet allergie(gevoelige)kindjes
kip is niet allergeen en houdt geen verband met kippeneiwitallergie
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:16:21 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46120004
Hihi Sjak Cas doet dat ook. Hij grijpt de lepel ook altijd. Ook zoiets. Da's echt zo irritant. Heb je zijn hele hand weer onder de smurrie zitten. Ik haal zijn handjes dan wel gewoon weg.
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:20:16 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_46120127
wat denken jullie van enthousiast getrap met de benen

de reden dat ik zelf wil gaan doen is echt dat Ezra maar weinig lekker vind van die potjes, alleen de broccoli schotel eigenlijk en dat vind ik wat weinig variatie. fruit geef ik al vers, en als ik het zo lees valt het kwa werk best mee.
stormy waters...
sailin'
pi_46120151
En rauw ei mag pas na 4jr of je zou van die vloeibare uit flesjes moeten halen, dan kan 't geen kwaad meer.

Sjak, komt het niet gewoon doordat ze eten associeert met zuigen?
pi_46120420
Amber eet niks uit het Opperdepop kookboek Alleen de totillachips op 1 of ander gerecht wilde ze wel opeten, de rest liet ze staan
Papa en mama daarentegen vinden het erg lekkere recepten die erin staan
  donderdag 8 februari 2007 @ 21:30:17 #65
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46120540
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 21:21 schreef poemojn het volgende:
Sjak, komt het niet gewoon doordat ze eten associeert met zuigen?
Tja, daar heb ik inderdaad helemaal nog niet aan gedacht. Dat klinkt in ieder geval heel logisch. Wat zou ik er tegen kunnen doen?
Lekker douchen!
  vrijdag 9 februari 2007 @ 10:16:14 #66
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46131857
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:53 schreef pinquit het volgende:
ook las ik in de allerhande dat banaan niet in de vriezer kan trouwens. weet niet waarom verder.
Deze opmerking heeft me vannacht nog bezig gehouden. Ik doe het namelijk wel injde vriezer. Ik heb nog eens gekeken in dat opperdepop boek en daar staat dat je gerchten met banaan 2 maanden in de vriezer kunt bewaren. Ik kom op google ook zo snel niets tegen behalve dat banaan uit de vriezer er niet zo mooi meer uitziet. Ik heb Jetse ook al een aantal keren banaan uit de vriezer te eten gegeven en vooralsnog lijkt ze er geen last van te hebben. Ik hoop dus maar dat het niet waar is.

Vandaag heeft ze als fruithap mango/banaan gegeten, ze vond het echt superlekker! Aanrader!
Lekker douchen!
pi_46133783
Banaan ziet er inderdaad niet meer lekker uit als het uit de vriezer komt, maar tot nu toe heb ik nog niets gemerkt van verandering in smaak.
Favoriet blijft hier nog steeds bataat en banaan
pi_46136256
Het zal ook geen kwaad kunnen hoor, maar wel verrekte stom dat er 2 keer iets anders wordt geschreven, terwijl het van dezelfde supermarkt is!!

ik denk dat het is omdat de voedingsstoffen minder goed hun best doen ofzo, dat is het meestal met dingen die je niet kunt invriezen, of dat de structuur zodanig verandert dat het niet meer te eten is (probeer maar eens komkommer in te vriezen )
pi_46136275
owlet wat is bataat?
pi_46136918
Zoete aardappel
  vrijdag 9 februari 2007 @ 13:27:42 #71
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46137272
en waar haal je dat ergens?
ik zag je dat laatst ook al posten, en nu ben ik dus nieuwsgierig
pi_46137867
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:27 schreef Martineke het volgende:
en waar haal je dat ergens?
ik zag je dat laatst ook al posten, en nu ben ik dus nieuwsgierig
ik haal ze bij de reformwinkel maar ik heb het ook wel bij de albert heijn gezien (wel een wat groter filiaal) en de lidl hier had ze ook laatst.
Oh, en toko's en surinaamse/marokkaanse/turkse/aziatische winkels hebben ze ook meestal wel.
plaatje:

Je kan het gebruiken zoals je aardappel gebruikt.
pi_46138782
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 20:46 schreef sjak het volgende:
Oja, nog een vraagje. Mijn blaag heeft de neiging om bij het eten na elk hapje haar duim in haar mond te doen. Het is niet dat ze geen honger meer heeft, ze doet het al vanaf de eerste hap en gaat ermee door tot het eten op is. Het helpt niet om haar iets in haar handen te geven, dat gooit ze gewoon neer. Haar handen vasthouden vind ik geen optie. Herkent iemand dit? Heeft iemand een idee waarom ze dit doet?

Ingrid, als ik het boek Opperdepop hier zie liggen zal ik 'm dan voor je kopen, dan neem ik 'm 7 april wel voor je mee.
Dat doet Kim de laatste tijd ook. Soms wel lastig. Ze eet nu gelukkig wel weer beter. Ze lust alles.

En heel graag! Wat kost dat boek eigenlijk? 10,- ofzo?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:04:36 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46140758
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 13:43 schreef owlet het volgende:

[..]

ik haal ze bij de reformwinkel maar ik heb het ook wel bij de albert heijn gezien (wel een wat groter filiaal) en de lidl hier had ze ook laatst.
Oh, en toko's en surinaamse/marokkaanse/turkse/aziatische winkels hebben ze ook meestal wel.
plaatje:
[afbeelding]

Je kan het gebruiken zoals je aardappel gebruikt.
aha, oke thanks.
ik kom altijd bij AHXL, dus dat zal wel goed zitten dan denk. en anders hebben ze nog een toko ertegenover,. ga dat ook eens proberen
  vrijdag 9 februari 2007 @ 15:05:08 #75
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46140772
ik dacht 9 euro Ingrid. meen tenminste dat ik er dat voor betaald had
pi_46140925
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 15:05 schreef Martineke het volgende:
ik dacht 9 euro Ingrid. meen tenminste dat ik er dat voor betaald had
Dat is nog te doen. Baal er wel van dat het bij ons niet meer te krijgen is.
Dus Sjak, ik hoop dat je hem kunt vinden.

Wie weet of Kim nu zilvervliesrijst mag hebben? Mag ze in principe alle groenten hebben nu? Dus ook kool, prei, ui ed. Ze is 14 maanden.
pi_46141179
Ingrid, hier staat een voedselintroductieschema.
Weliswaar gericht op kindjes die borstvoeding krijgen, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Kool, prei en ui wordt aangeraden vanaf anderhalf jaar maar da's geen vaste grens natuurlijk. Als je het graag wil geven of je wilt Kim graag met de pot mee laten eten zou ik het voorzichtig introduceren. Als het goed gaat kan ze het eten.
Zilvervliesrijst mag voor zover ik weet gewoon.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 22:10:09 #78
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46156679
Bataat bij de reform? Mooi dat ik het weet, vind het nl. zelf ook erg lekker. Ik denk dat Cas en Léon het ook wel kunnen waarderen. Bedankt voor de tip Owlet!
(gebruik je die eik á la rapley?)
pi_46156979
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:10 schreef dutchie het volgende:
Bataat bij de reform? Mooi dat ik het weet, vind het nl. zelf ook erg lekker. Ik denk dat Cas en Léon het ook wel kunnen waarderen. Bedankt voor de tip Owlet!
(gebruik je die eik á la rapley?)
Ja maar ik heb ook een lading ingevroren pureeblokjes voor wanneer ik geen zin heb in rondvliegende stukken bataat Puur en gemengd met banaan.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 17:28:00 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_46176678
Heb ik net mijn stinkende best gedaan op de broccoli, zit ie alleen maar vies te kijken

operatie verse groente is niet geslaagd

nou moet ik erbij zeggen dat ie de hele dag al slecht eet, dus we proberen het morgen gewoon weer
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 00:00:31 #81
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_46190435
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 17:28 schreef Belana het volgende:
Heb ik net mijn stinkende best gedaan op de broccoli, zit ie alleen maar vies te kijken

operatie verse groente is niet geslaagd

nou moet ik erbij zeggen dat ie de hele dag al slecht eet, dus we proberen het morgen gewoon weer
Broccoli is ook hier geen succes. Witlof wel! Lucie blijft ons verrassen
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 11 februari 2007 @ 09:29:49 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_46195517
lois gaf me nog de tip om er appel doorheen te doen, nou hebben we geen appel meer, zou banaan wat zijn? gisteren at Ezra sowieso slecht, dus ik wil het toch nog even proberen.
stormy waters...
sailin'
pi_46197014
Als hij banaan lust, waarom niet!
Het duurt ook zeker tien keer proeven voor ze een smaak echt herkennen hč, dus de kans is best groot dat hij het over een tijdje wel lust.
pi_46197370
Ik heb gisteren `Fruitige appel/wortelpuree` gemaakt, (Opperdepop blz. 34) en dat was wel een succes hier
pi_46202267
quote:
Op zondag 11 februari 2007 12:03 schreef LadyS het volgende:
Ik heb gisteren `Fruitige appel/wortelpuree` gemaakt, (Opperdepop blz. 34) en dat was wel een succes hier
receptje? Of is het gewoon appel en wortel koken/stomen en dan pureren?
pi_46203843
Vanavond gaan we patat eten en Mikael krijgt dan courgette of brocollie. Zou is ook wel een patatje zonder zout mogen?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46205375
quote:
Op zondag 11 februari 2007 14:14 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

receptje? Of is het gewoon appel en wortel koken/stomen en dan pureren?
even uit mijn hoofd (zit bij mijn schoonmoeder):

200 gr wortelen (geschrapt)
1 appel

Wortel in plakjes en in bodempje water koken. Na 5 minuten de appel erbij (geschild en in blokjes). Nog 5 tot 7 minuten laten koken en dan afgieten, maar kookvocht opvangen.

Pureren en kookvocht evt. gebruiken om de boel nog wat smeuiiger te maken..
pi_46211771
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:27 schreef LadyS het volgende:

[..]

even uit mijn hoofd (zit bij mijn schoonmoeder):

200 gr wortelen (geschrapt)
1 appel

Wortel in plakjes en in bodempje water koken. Na 5 minuten de appel erbij (geschild en in blokjes). Nog 5 tot 7 minuten laten koken en dan afgieten, maar kookvocht opvangen.

Pureren en kookvocht evt. gebruiken om de boel nog wat smeuiiger te maken..
Tnx. Moet lukken!
  zondag 11 februari 2007 @ 20:10:55 #89
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46214946
En vond ze het lekker?
Heeft Mika zijn eerste patatje op?
Lekker douchen!
pi_46215172
jaa hoe vond mika zn patatje?!

Max heeft van de week ook zn eerste patatje op maar hij vond het heel vies en raar
pi_46215918
Kim is een allesetertje. Ook patat heeft ze wel eens gehad. Een paar stukjes dan. Hopelijk blijft ze alles lusten.
pi_46231708
quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:10 schreef sjak het volgende:

Heeft Mika zijn eerste patatje op?
Had hem een paar patatjes gedaan maar hij heeft er meer in geknepen en gesmeerd dan gegeten. Maar dat doet ie met alles dus das niet zo erg. Maar hij vond het volgens mij wel lekker
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46262296
Even heel praktisch,

Ik ben alleenstaande mama, moet 4 dagen per week 8 uur werken, en heb een dochtertje van nu bijna 6 maanden.
Als we allebei thuis komen heeft die kleine meid echt honger en krijgt ze eerst de borst. Als ze daarna nog veel honger heeft geef ik haar snel nog een potje groenten. Maar als ik wat meer tjid heb dan kook ik al van te voren en geef ik haar verse groenten.
Het is dus gewoon kijken wat handig uitkomt, want al wil ik graag voor haar koken, nu is het vaak zo dat ik pas eet als zij gegeten en gebadderd heeft en al in dromenland ligt.
mama van Myrddin
  dinsdag 13 februari 2007 @ 16:44:23 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46262676
Pff, pittig Misticle om alles alleen te moeten doen. Is invriezen niet wat voor jou, dat je gewoon wat voor het grijpen hebt zeg maar?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:00:34 #95
167723 sanni
Acima de seu
pi_46263299
Naar ik begrepen heb moet je je kind gewoon de eerste jaren van de geboorte
het eten uit potjes geven - ook al smaakt het vreselijk - afgewisseld met lauw
en fijn geprakt 'normaal' eten of evt soep. Na het 3de jaar kun je gewoon vast
voedsel - wel fijn geprakt e.d.- als dagelijkse hap geven. Tenminste zo gaat
het bij ons in de familie met de kleintjes en ze groeien als kool.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 17:05:07 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46263462
Nou Sanni, we hebben echt niet gewacht tot 3 totdat Léon (nu ruim 2.5 jaar) vast voedsel kreeg! Ga toch niet alles voor hem kapot prakken? Nee hoor, gewoon met de pot mee laten eten wanneer mogelijk vanaf 1. Kan dat een keer niet dan maar een potje. Maar pas met 3 aan het 'vaste voedsel', da's wel erg euh jaren 70/80/90.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:16:24 #97
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46268314
ML, als ik thuis kom en Jetske van de creche gehaald heb is het ook ongeveer half 6 en heeft mijn dochter nog maar zeer weinig geduld. Ik maak op een vrije dag een heleboel klaar. Dit gooi ik in potjes in de vriezer. Bij thuiskomst haal ik wat uit de vriezer en doe het een minuutje in de magnetron. In de tussentijd kan ik mijn (inmiddels schreeuwende) dochter in de kinderstoel gooien en een slab om doen. Snel even eten uit magnetron halen beetje omroeren en nog 20 seconde terug. Op dit moment gaan de alarmen vaak af Het eten is dan warm genoeg, ik doe het op een bordje en ga zitten. Bij de eerste hap is ze stil, bij de tweede valt ze bijna in slaap en weigert nog haar duim uit haar mond te halen. Begin van het volgende gevecht. Om kwart voor zeven ligt ze meestal in bed en kan ik beginnen eindelijk met ons eten (al heb ik dan nog maar weinig zin om te koken).
Lekker douchen!
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:00:20 #98
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46288695
Pfff Sjak, ookal moet ik wel grinniken om Jetske.
I
pi_46291828
Ik heb voor drukke dagen (en als ik alleen ben, man is vaak weg) vaak wat biologische vries-groenten in de vriezer. Bloemkoolroosje, broccoli-roosjes, specieboontjes, spruitjes. (van de Albert Heyn) In een paar minuten gekookt, heeft ze toch verse groenten. (nou ja, er gaat natuurlijk altijd wel iets verloren met vriezen, maar ik vind het prettig om achter de hand te hebben). Een aardappeltje is ook zo gekookt, doe ik terwijl ze de borst krijgt. Als de borst klaar is, is het eten ook klaar
Variety is the spice of life
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:16:24 #100
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46383074
Ingrid, ik heb het boek voor je. Het was 8,99. Ik neem het 7 april voor je mee.
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')