het is en blijft een testcase.
het effect is redelijk overtrokken op sommige foto's maar dat heb ik juist expres gedaan om te kijken wat het kunnen is van de lens. (ik kan je vertellen dat het echt niet makkelijk werken is met de lens. )
je gebruikt de voorkant van de lens om scherp te stellen en je scherpte te verplaatsen naar de kant die je hebben wil. maar elke milimeter die je dus naar voor/achter of links rechts gaat heeft een groote invloed op de scherpte die je creerd.
er staan erg veel landschaps foto's in omdat je daar erg goed kan zien wat de lens doet.
bij bv. foto 9 treed er een zeer rare cirkel op.
en dat de dof niet overal even mooi is komt omdat ik expres alles met diafragma 4 geschoten heb.
het diafragma van de lens is te veranderen door andere ringen in de lens te klikken.
was wel tedoen maar dan zou ik niet meer makkelijk kunnen bekijken wat nu de sterke en zwakke punten van de lens zijn.
commentaar op de foto's mag je me wel geven hoor das geen probleem maar heb de testcase voornamelijk geopend omdat jullie dan kunnen zien wat de lens voor eigenschappen heeft.
allemaal zwaar bewerkte en gecropte foto's waar het effect goed toegepast is daar hebben jullie in deze zin niks aan. je kan dan wel zien dat er mooie foto's mee gemaakt zouden kunnen worden maar je hebt geen idee van wat nu de werking en karaktereigenschappen zijn van de lens.