quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:21 schreef Skadi het volgende:
Eerste zes vind ik heel mooi.![]()
Met die vogel trouwens ook!
welke vogel?quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:21 schreef Skadi het volgende:
Eerste zes vind ik heel mooi.![]()
Met die vogel trouwens ook!
Verrekquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:23 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
welke vogel?
met pooten en klauwen is het lastig vliegen denk ik
en dit zijn dus die leuke dingen?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
daar doe je leuke dingen mee
en er zitten ook nog 2 macroringen bij wat ook erg leuk effect geeft.
Je weet dat ik de bovenstaande fotos niet heb gemaakt hequote:Op woensdag 13 september 2006 11:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dit zijn dus die leuke dingen?
ik wordt er alleen maar scheel van, misschien ben je een beetje doorgeslagen met het effect?
Dūh...ik quote alleen jouw woorden omdat je zegt dat je er leuke dingen mee doet (ik zei kįn doen). In dit geval BB dus die even met die lens aan het spelen is geweest.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:31 schreef prupke het volgende:
[..]
Je weet dat ik de bovenstaande fotos niet heb gemaakt he
www.lensbabies.comquote:Op woensdag 13 september 2006 14:54 schreef Lord Dreamer het volgende:
Wat doet die lens nu eigenlijk ? en waar dient die voor ?
De foto's afkraken is natuurlijk een makkie zo, maar die lenzen maken ze niet voor niets. Wie kan eens toelichten in begrijpelijke taal wat het doel van deze lenzen is ?
Ik kraak zelden of nooit foto's af. Ik doe dat hier imo ook niet. Als ik zeg dat het het voor mij niet doet kan het voor een ander prachtig zijn, zoals ook wel blijkt uit de eerste commentaren op de foto's.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:54 schreef Lord Dreamer het volgende:
Wat doet die lens nu eigenlijk ? en waar dient die voor ?
De foto's afkraken is natuurlijk een makkie zo, maar die lenzen maken ze niet voor niets. Wie kan eens toelichten in begrijpelijke taal wat het doel van deze lenzen is ?
dus je hebt deze foto's puur gemaakt om ons te laten zien wat dat lensje kan? Op deze manier overtuig je me er niet van er eentje te kopen. Dat zou je eerder doen met een foto waarbij het effect dus wel goed is toegepast.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef PKfotografie het volgende:
allemaal zwaar bewerkte en gecropte foto's waar het effect goed toegepast is daar hebben jullie in deze zin niks aan. je kan dan wel zien dat er mooie foto's mee gemaakt zouden kunnen worden maar je hebt geen idee van wat nu de werking en karaktereigenschappen zijn van de lens.
![]()
nee maar laat dan eens een foto zien waar je het beste uit die lens haalt!!quote:Op donderdag 14 september 2006 12:44 schreef PKfotografie het volgende:
Het is ook helemaal niet mijn bedoeling om jou er van te overtuigen dat jij die lens zou moeten kopen!
Ik heb geen aandelen bij die firma!
Heel verhaal, kort samengevat: ik heb deze lens nog maar net en ben er een beetje mee aan het spelen en hoewel ik m nog niet in de vingers heb vond ik het allemaal zo reuzeleuk dat ik mn eerste probeersels online heb gezet.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:27 schreef PKfotografie het volgende:
het is en blijft een testcase.
het effect is redelijk overtrokken op sommige foto's maar dat heb ik juist expres gedaan om te kijken wat het kunnen is van de lens. (ik kan je vertellen dat het echt niet makkelijk werken is met de lens. )
je gebruikt de voorkant van de lens om scherp te stellen en je scherpte te verplaatsen naar de kant die je hebben wil. maar elke milimeter die je dus naar voor/achter of links rechts gaat heeft een groote invloed op de scherpte die je creerd.
er staan erg veel landschaps foto's in omdat je daar erg goed kan zien wat de lens doet.
bij bv. foto 9 treed er een zeer rare cirkel op.
en dat de dof niet overal even mooi is komt omdat ik expres alles met diafragma 4 geschoten heb.
het diafragma van de lens is te veranderen door andere ringen in de lens te klikken.
was wel tedoen maar dan zou ik niet meer makkelijk kunnen bekijken wat nu de sterke en zwakke punten van de lens zijn.
commentaar op de foto's mag je me wel geven hoor das geen probleem maar heb de testcase voornamelijk geopend omdat jullie dan kunnen zien wat de lens voor eigenschappen heeft.
allemaal zwaar bewerkte en gecropte foto's waar het effect goed toegepast is daar hebben jullie in deze zin niks aan. je kan dan wel zien dat er mooie foto's mee gemaakt zouden kunnen worden maar je hebt geen idee van wat nu de werking en karaktereigenschappen zijn van de lens.
![]()
ik denk dat er maar weinig mensen die met een lens als deze binnen een 20 foto's het beste al uit de lens weet te halen.quote:Op donderdag 14 september 2006 13:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee maar laat dan eens een foto zien waar je het beste uit die lens haalt!!
niet dit soort ge-experimenteer...
Subtiel kickjequote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Geinig, het lijkt een soort "poor man's tilt lens".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |