ff aangepastquote:Op donderdag 14 september 2006 09:46 schreef tonks het volgende:
bij het stoplicht stond ook zo'n randstadwijf je kan al GGGGaan hoowrrrr.
Mijn Zuidelijke woonplaats is een whalhalla-hu-akbar voor Moslims.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:58 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben er nog trots op ook
ik ben in ieder geval niet bang voor marokkanen zoals jij![]()
Dat er niet 1 bepaald brabants dialect bestaat.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:57 schreef BrauN het volgende:
[..]
In welk opzicht komt Tilburgs anders over?
WAT BEDOEL JE MAN!?!?
Wij hielden in Tilburg over het algemeen alles open, iedereen kon binnenlopen. In Goirle exact hetzelfde. In amsterdam however, zelfs in de simpele wijk waar ik woon, is het gewoon geen optie.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar een verkeerd beeld. De situatie die jij schetst heb je bijvoorbeeld in Brabantse steden zoals Tilburg ook. Maar in Zoetermeer weer bijvoorbeeld niet, dat in de Randstad ligt.
Oooh, op die manier. Ik dacht al... Maar inderdaad, da's mooi ja. Ik kan bijna altijd precies raden waar iemand vandaan komt als ik hem/haar hoor lullen. Maar ik ben dan ook goed.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:53 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Dat er niet 1 bepaald brabants dialect bestaat.
Zoek eens iemand die keihard helmonds spreekt, en iemand die keihard tilburgs praat. Dan merk je echt wel verschil. Zoveel verschil zelfs dat je niet zou zeggen dat het slechts een paar km van elkaar af ligt.
quote:Op donderdag 14 september 2006 18:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Altijd mooi in Amsterdam trouwens als er bepaalde mensen moeilijk beginnen te doen: "Bakkus denk, buts op oewen nillis? Anders goade mej oewen bakkus op n'e kaai!"
En NIEMAND die weet waar je het over hebt, maar het werkt wel.
Volgens mij weet half Fok! ook niet wat je bedoeltquote:Op donderdag 14 september 2006 18:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Altijd mooi in Amsterdam trouwens als er bepaalde mensen moeilijk beginnen te doen: "Bakkus denk, buts op oewen nillis? Anders goade mej oewen bakkus op n'e kaai!"
Alsof er in Brabant geen hangjeugd isquote:Op woensdag 13 september 2006 20:02 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dan mag ik nog wel een hekel aan het gros (hanglui) van ze hebben. Ik lach wel weer in m'n vuistje wanneer er weer iemand door zo'n knaak kapotgeschoten is
Ik denk dat veel mensen hier in het topic het erover eens zijn dat het maar beter is om jou gewoon af te schieten. Huichelaar!quote:Op donderdag 14 september 2006 19:09 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Alsof er in Brabant geen hangjeugd isHet enige verschil is dat ze daar zonen zijn van de lokale Stephanie, Henk en Priscilla
En JA ik weet waar ik over praat, ik heb het grootste gedeelte van mijn leven in Brabant gewoond, vind het ook een prima provincie, op de lokale blanke hangjeugd na dan, maar ik voel me echt, ja je leest het goed, echt meer thuis in Amsterdam.
Oh, en over het accent: zachte g heb ik helemaal geen moeite mee, sterker nog, ik gebruik hem zelf af en toe nog steeds omdat je sommige dingen gewoon net ff wat grappiger kan zeggen met dat geval. Maar man o man, dat echt platte onverstaanbare brabbelbrabants...![]()
Ik ben niet geboren in Brabant, intolerante pauper!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:10 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen hier in het topic het erover eens zijn dat het maar beter is om jou gewoon af te schieten. Huichelaar!
En waar kan ik dat uit opmaken in je post? Fucking dillweed!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:11 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik ben niet geboren in Brabant, intolerante pauper!
Don't spoil my gig manquote:Op donderdag 14 september 2006 18:28 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Volgens mij weet half Fok! ook niet wat je bedoelt![]()
Voor die mensen hier een vertaling
"Bakkus denk, buts op oewen nillis? Anders goade mej oewen bakkus op n'e kaai!"
betekend zoveel als:
"Houdt uw mond alstublieft, zou u het prettig vinden een klap tegen uw gezicht te krijgen? Anders zal ik genoodzaakt zijn u met uw mond tegen een trottoirtegel te werken"
Zal ik oe es ff neffe dieje orre watse? Of wa denkte van 'n vauw in oewe wang?quote:Op donderdag 14 september 2006 18:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat verwacht je dan op een hogeschool in Breda? Amsterdams? Plat Gronings?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:24 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik heb wel eens les gehad van Brabanders op de NHTV. Zo'n accent-josti neem ik dus echt niet serieus.
Dus nam je dat maar even aan! Oogkleppen!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:20 schreef benchMarc het volgende:
[..]
En waar kan ik dat uit opmaken in je post? Fucking dillweed!
Typisch zo'n reactie van zo'n arrogante kuthollander... Zeker noord- of zuid-holland?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:24 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik heb wel eens les gehad van Brabanders op de NHTV. Zo'n accent-josti neem ik dus echt niet serieus.
Ja, als jij zegt het grootste deel van je leven in brabant, en dat amsterdam beter is. Dan verwacht ik dat je bedoelt dat je bent geboren in brabant en daar lang hebt gewoont, en daarna naar Amsterdam bent gegaan (vanwege studie of weet ik 't). Niks abnormaals aan. Je bent gewoon onduidelijk met je info. Kuthollander!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:32 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dus nam je dat maar even aan! Oogkleppen!
Well spokenquote:Op donderdag 14 september 2006 22:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zo van 'ja limbuwrg is stom'
'waarom dan ofzo?'
'ja ze hebben een zachte G daawr'
tering goede awrgumenten![]()
En toch is het een kwestie van geduldquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:49 schreef Robinho90 het volgende:
De zachte G moet verbannen worden, wat schijtirrirant
Tegenreactie is dan altijd een hoop keelklanken en "hawr hawr hawr"quote:Op donderdag 14 september 2006 22:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zo van 'ja limbuwrg is stom'
'waarom dan ofzo?'
'ja ze hebben een zachte G daawr'
tering goede awrgumenten![]()
De harde G is de gruwelijkste tongval ter wereld. Holland heeft het rochelen tot taal "verheven"quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:51 schreef MisterICE het volgende:
zachte 'G' = gay
Waarom deze haat jegens Hollanders, of ze nou kut zijn of niet. Latentje, is het niet?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:34 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Ja, als jij zegt het grootste deel van je leven in brabant, en dat amsterdam beter is. Dan verwacht ik dat je bedoelt dat je bent geboren in brabant en daar lang hebt gewoont, en daarna naar Amsterdam bent gegaan (vanwege studie of weet ik 't). Niks abnormaals aan. Je bent gewoon onduidelijk met je info. Kuthollander!
Blijf daar dan ook weg als een tsunami korte metten maakt met jullie heipaalgepolderquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:55 schreef OFfSprngr het volgende:
Je wilt ook geen brabo zijn en al helemaal niet een limburger.
quote:Op donderdag 14 september 2006 23:02 schreef blonchi het volgende:
Ik snap niet wat iedereen hier in Brabant ziet. Die kutauto's voldoen niet eens aan de Europese milieu-wetten.
Dat zijn Trabants, vrindquote:Op donderdag 14 september 2006 23:02 schreef blonchi het volgende:
Ik snap niet wat iedereen hier in Brabant zien. Die kutauto's voldoen niet eens aan de Europese milieu-wetten.
Wat ben ik blij dat je me dát even hebt duidelijk gemaakt...quote:
Oh, het was gráppig bedoeld.quote:Op donderdag 14 september 2006 23:06 schreef blonchi het volgende:
Wat ben ik blij dat je me dát even hebt duidelijk gemaakt...
Ja oke maar Limburgsquote:Op donderdag 14 september 2006 23:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ken een oudere collega, werkt al 20 jaar in Amsterdam, maar VERDOMT het gewoon om zijn Limburgse tongval te laten vallen
I love the guyquote:
Met iemand als jij wil ik nooit verkering...quote:
Meer een kwestie van wederzijds begrip en op 1 lijn denken. Zuiderlingen ftw enzoquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |