quote:
Als je via google zoekt kom je veel plaatjes tegen, ik geloof dat er ook wel een plaatje eerder in het topic staat. het is in ieder geval een soort simpele rugzak voor een wat ouder dan pasgeboren kind. Eigenlijk niet meer dan een stoffen lap die onder de billetjes/achter de rug gaat en vier banden waar je alles mee om bind (over je schouder en om je heupen).
quote:
hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)
Slen, sleng, sling, het is allemaal hetzelfde: een enkele lap waarin je je kind draagt, meestal met de doek over een schouder en het kind op de buik/heup/rug.. Het komt volgens mij van Slendang, het indonesische woord (maar zeker weten doe ik dat niet).
Het is in ieder geval niet zo dat een sling een ring heeft en een draagdoek niet of een sleng gewatteerd is of juist weer niet. Het is gewoon maar net welke naam je gebruikt.
Een tricot doek is wat nieuwer, gebaseerd op de langere knoopdoeken die in andere werelddelen gebruikt worden. Het voordeel van tricot is dat het zich helemaal om jou en je kind vormt, maar in principe kan je ook een niet-rekkende doek gebruiken.
Draagdoek is gewoon een algemeen begrip voor een stuk stof waar je je kind in kan dragen
![]()
[/quote]Waar ik in feite naar op zoek ben is een handige en snelle manier om mijn baby vanaf de geboorte te kunnen dragen, waarbij ik het gewicht recht over mijn rug verdeel. Vandaar dat ik aan het kijken ben om de draagdoek iets aan te passen, maar als er al makkelijkere 'doeken' zijn, dan hoor ik het graag.[/quote]
Misschien is een
storchenwiege iets voor je?
Persoonlijk vind ik dat je het gewicht bij een simpele knoopdoek (sleng, sling, slang, what's in a name
![]()
) en een jong kind nog goed kan verdelen door het schouderstuk helemaal uit te spreiden.
Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is om twee losse knoopdoeken te hebben. Voordeel daarvan is dat je ze niet steeds opnieuw hoeft te knopen (wat voor mij de knoopdoeken echt ideaal maakt, je hangt ze zo aan de kapstok of stopt ze gebruiksklaar in je tas) maar dat je wel wat meer verspreiding van het gewicht hebt. De tweede doek kan je over de "dragende" doek doen om zo extra steun te geven, net waar en hoe het prettig is.
[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 26-09-2006 17:07:03 (typo) ]