abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41769558
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef owlet het volgende:
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg
Nou ja, ik denk, laat ik me voor de verandering eens een keertje wat bescheiden opstellen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_41769588
Ik heb nog wel een draagdoek gerelateerd vraagje, ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik ben graag met de naaimachine bezig en geïnspireerd door de steeds groter groeiende groep WAHM's (Work At Home Mom) wil ik me langzaam aan weer gaan bezig houden met het maken van o.a. kinderkleding en misschien katoenen luiers en draagdoeken.
Alleen bij die draagdoeken zit ik met een dilemma.
Bij verkeerd gebruik kan een draagdoek natuurlijk gevaarlijk zijn. Dat moet dan ook wel echt verkeerd gebruik zijn, maar toch. Iemand kan natuurlijk iets fout doen en zo een kind laten kletteren.
Bij een door mij gemaakte en verkochte doek, ben ik dan verantwoordelijk? Hoe is dat op te vangen, middels een bijgevoegde disclaimer?
Ik weet niet of ik dat ooit aan durf, terwijl het me juist zo leuk lijkt om ze te maken (ook omdat ik de prijzen in de winkels echt idioot vind, dat is zo veel meer dan ze aan materiaal kosten).
  woensdag 13 september 2006 @ 14:19:02 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769710
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef moussy het volgende:
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Zou m'n kat het leuk vinden?

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:20:16 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769763
Owlet, kijk dan eens bij andere sites en dingen in de winkel wat daar bij staat. Als je een goeie disclaimer hebt, al is het maar 'gebruik is op eigen risico' dan zou je gedekt moeten kunnen zijn.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:26:02 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_41769952
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
Oh daar heb ik er ook wel drie van. Het is echt heerlijk zo'n wurm dicht tegen je aan in zo'n doek, dat gaat zo snel over
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_41770142
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten
  woensdag 13 september 2006 @ 14:34:42 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41770190
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten

*doek scoren gaat!
pi_41771222
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat)
Ik gebruikte een zak aardappels Lijkt een kat me toch leuker
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 16:15:29 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41772949
RINGBESTELLING AS ZONDAG

A.s. zondagmiddag om 15.00 uur trek ik de credit card en ga ik ringen bestellen bij slingrings.com. Wil je dat ik ook voor jou bestel, zorg dan dat ik op tijd weet wat je wilt hebben en waar het naar toe moet. Mailadres is ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en die x is dus geen vertyping).

Tipje voor de nieuwe ringslingers: de grootte van de te gebruiken ringen wordt bepaald door de dikte van de stof die je kiest (of vice versa), niet zozeer door je lichaamsgrootte. Je kunt een sampler set bestellen waarin van alledrie de groottes een paar zit.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 13 september 2006 @ 16:17:19 #35
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41772998
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?

@Moonah, ik heb Jessai ook gedragen tot bijna drie jaar, dat was zeker niet te lang, want een hele dag weg met al een kind in de kinderwagen en geen zin het ding om te bouwen tot buggy omdat de ligbak eropzit enz. enz. Hij vond het heerlijk, want hij is nooit een kind geweest wat het fijn vindt om een hele dag te lopen. Ik droeg hem niet constant, maar zo ongever een half uur en dan liep hij weer een half uur.

Dat is echt een heel stuk lichter dan een kind op de arm tillen.
pi_41812776
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:17 schreef Tan het volgende:
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?
Ja, heb ik wel gedaan. Bij omdoen is enige medewerking van het kind vereist, die moet namelijk stil op je rug blijven liggen Met een ziek kind vond ik het wel prettig, want dan zitten die van mij wel stil. In niet-zieke toestand wriemelden ze te veel, dan ging de doek steeds losser aan de bovenkant en dan zitten ze op een gegeven moment te ver van je rug af en dat draagt minder lekker.

edit: ik deed het ongeveer zoals hier uitgelegd staat, alleen knoopte ik hem dan niet op mijn rug (zoals daar) maar kruisde hem nogmaals op mijn rug en knoopte op mijn buik. Dan de gekruiste doekdelen op je rug nog over je kind uitspreiden. Ik had ooit ergens een betere beschrijving, maar die ben ik kwijt
Als ik het nog eens zou proberen zou ik het zo doen denk ik, maar deze methode heb ik dus nog nooit geprobeerd.

Wat ik een enorme ontdekking vond was dat ik mijn bijna- driejarige heel erg goed kon dragen met mijn normale dagrugzakje. Hij zit dan tussen het rugpand en mijn rug in, met zijn beentjes boven de heupband van de rugzak (moet je wel een dagrugzakje met een heupband hebben). Vind ik lekkerder dragen dan de ergo van Beginnings (die we ook geprobeerd hebben), en je kan ook een stuk meer meenemen. Voor middellange wandeltochten was dat echt een uitkomst, hoefden we niet perse de 'grote' framerugdrager mee te nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door anneja op 14-09-2006 20:50:55 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:55:12 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41830486
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?

Verder bedankt voor de uitleg, de links met de foto's is ook erg handig, ik ga dat eens uitproberen. Als ze zo oud zijn namelijk als Junah (ruim twee), dan is het op de rug fijner dan op de buik of heup, vind ik.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:53:30 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41836407
Hier een draagdoeknitwit Maar het idee spraakt me wel erg aan.
Iris (nu ruim 2,5 maand) vind het alleen niet zo fijn om langere tijd in de babybjorn te zitten,
maar ik begrijp dat het in een draagdoek (of slen of weet ik het (of is een draagdoek en een slen hetzelfde ))
comfortabeler ligt? Ze vind het wel fijn om bij je te liggen.

Nu lees ik op de www.draagdoek.nl het volgende:
quote:
De draagdoek is verkrijgbaar in de maten S, M, L en XL. De maten komen ongeveer overeen met de maat van de bovenkleding, echter bij een grotere borstomvang of lang bovenlijf, is het raadzaam een maat groter te nemen
Ik heb een grote maat, meestal toch wel xxl, dus houdt dat in dat ik per definitie niet zo een ding kan gebruiken? Of zijn er andere mogelijkheden?

Help mij!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41836743
Ik ga straks ff uitproberen, heb nog wel een flinke lap stof ergens liggen.. Die site van Jan andrea is geniaal trouwens, veel patronen van dingen die ik wel zou willen hebben maar niet wil kopen (zoals de stoel-zit-zak) Ik ga aan de slag!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41838288
LadyS, ik denk dat je dan met de grootste maat draagdoek prima je kindje kan dragen. Eventueel kan je met Kay even overleggen over de maat. Zij kan vast ook wel een grotere doek maken als dat beter zou passen.
Ter vergelijk: ik heb een g-cup op dit moment en een maat 42 taille (gokje) en ik heb een medium.
Die is precies goed, kleiner zou ik niet moeten hebben.

Het kan heel goed dat ze het wel lekker vind om in de doek te liggen. Somige kindjes vinden het juist lekker om te liggen, andere zitten liever in de foetushouding tegen je borst gebonden. Dat is even uitzoeken, maar er is bijna altijd wel een houding die ze lekker vinden.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:47:11 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41841376
tnx owlet,
Ok, maar ik wilde dus eigenlijk kijken voor eentje op marktplaats. (iets goedkoper --> eerst even kijken of het wat is)
Maar jij denkt dus dat een xl dan zou moeten kunnen?
pi_41844545
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:05:40 #43
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41845828
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:23 schreef owlet het volgende:
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
Geen idee, ben me gewoon aan het orienteren, ik heb me er nooit eerder in verdiept. Ik heb hier even rondgekeken en de tricot-slen lijkt me wel wat, maar de tri-cotti lijkt me wat makkelijker
Ik denk wel dat strech voor mij makkelijker is
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 21:08:33 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_41845903
Oh LadyS, ik heb de tricotti en met mijn plompe lijf was ie zelfs wat te groot, oftewel, Cas hing op mn kruis
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:25:07 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41846337
o kijk aan
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dan verkeerd?
pi_41853655
leuk dat er hier ook zoveel draagmama's zijn...
Mijn oudste dochter heeft de eerste 4 maanden van haar leventje constant in de draagdoek gezeten, behalve als ze moest eten en 's nachts als ze bij ons in bed lag.
Vanaf ze 4 maand oud was is ze dan zelf beginnen aangeven dat ze af en toe eens wou spelen en we hebben gewoon haar ritme gevolgd.
De jongste is nu 2 weken oud en ligt toch ook wel dagelijks in de draagdoek, maar zij is eerder eentje van de soort "laat mij maar zoveel mogelijk gerust", dus constant de draagdoek in is (spijtig genoeg) niets voor haar.
De draagdoeken die we in huis hebben: Tricot-slen, Tricotti, Maya Wrap, Kubeba, BB-slen, BB-backpack, lifter, mei tai, ergo baby carrier... op verlanglijstje staat nu dus nog een Dharitri omdat de jongste liever in de sling zit dan in de slen en de maya wrap een beetje zwaar weegt na een tijdje.
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.

@ Owlet: ik ben zo'n wahm die je bedoelt... allez ja, ik begin met mijn project binnen enkele weken (alle voorbereidingen zijn getroffen, maar ik heb eerst de bevalling van de jongste afgewacht... zou stom zijn ermee te beginnen om kort daarna al te moeten stoppen wegens bevallen he).
De doeken die je maakt moeten natuurlijk wel perfect zijn... en ik zou inderdaad ook wel werken met een disclaimer, maar bij verkeerd gebruik ben jij niet verantwoordelijk he. Op mijn site ben ik wel van plan om bij elke doek die ik maak een aparte handleiding bij te steken met foto's en dergelijke... verkeerd gebruik zal dus alleen maar door de gebruiker kunnen gebeuren en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_41855592
Ik denk dat een disclaimer en handleiding alles al ondervangen. Want voor verkeerd gebruik is alleen de gebruiker verantwoordelijk mijns inziens. Als je bv. de tricot-slen koopt zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij, als ik dat dan fout doe nemen zij echt de verantwoording niet.

En ik denk ook dat mensen zich heus wel verdiepen in het dragen, je wilt toch niet dat je kind valt immers. Je verdiept je toch ook in een wagen alvorens je die in gebruik neemt.

Dat jullie allemaal zo handig zijn om dat zelf te maken, ik ben jaloers
Variety is the spice of life
pi_41856569
Ik heb op marktplaats.nl de tricot-slen besteld voor 30 euro, een nieuwe dus. Daar ben ik erg blij mee!
Ik denk dat zo'n ringsling wel makkelijk voor éven is maar voor mij uiteindelijk niets zou zijn, ik heb erg snel last van m'n rug.
Wij hebben overigens ook een Babybjörn, en daar zijn we wel tevreden over voor tochtjes naar de stad met kind in draagzak. Mijn kinderen zaten daar altijd erg graag in.
pi_41875448
ik heb het niet zo voor draagzakken als de babybjorn eigenlijk...
goed dat je zo'n koopje hebt kunnen doen!!!

@nebelung: gewoon een naaimachine aanschaffen en proberen...
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 08:01:18 #50
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41880901
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:01 schreef Tucana het volgende:
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.
Voor mij is het in die zin een levenswijze, dat ik uitga van het punt dat je kind zeker in de eerste levensjaren zoveel (als er behoefte aan is vanuit het kind) mogelijk bij je moet zijn: geborgenheid. In dat plaatje past o.a. lang borstvoeding geven, kind bij je in bed indien nodig, en anders op je slaapkamer tot een jaar of twee minimaal, en: de draagdoek.

Dus in feite een onderdeel van de 'oude' opvoedmethode zoals men in veel culturen en vroeger ook hier toepast(e). Niet dat ik daar heel strikt in ben, want ik geef ze anderzijds ook juist heel veel vrijheid. Geborgenheid is alleen op aanvraag En ik heb ervaren dat mijn kinderen met een dagje weg tot een bepaalde leeftijd liever in de draagdoek zitten dan in de kinderwagen. Maar daar groei je als ouder en kind ook wel in mee denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')