Wat ben je strengquote:Op maandag 18 september 2006 20:24 schreef JAM het volgende:
Nee.
Eerlijk baby, eerlijk.quote:
Ik weet het niet. Ik geeef het opquote:Op maandag 18 september 2006 23:27 schreef Iblis het volgende:
Er worden twee gehele getallen van 2 t/m 100 gezocht. Aan Sander wordt de som verteld, aan Piet het product; beiden weten ze de getallen niet. Dan verloopt het gesprek aldus:
Piet: Ik weet niet wat de getallen zijn.
Sander: Ik wist dat jij het niet zou weten.
Piet: Ah, maar dan weet ik ze wel.
Sander: Mooi, dan weet ik ze ook.
Wat zijn de getallen?
Same here baby.quote:Op donderdag 21 september 2006 16:43 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik geeef het op
Volgens mij heb ik hem opgelost.quote:Op maandag 18 september 2006 23:27 schreef Iblis het volgende:
Er worden twee gehele getallen van 2 t/m 100 gezocht. Aan Sander wordt de som verteld, aan Piet het product; beiden weten ze de getallen niet. Dan verloopt het gesprek aldus:
Wat zijn de getallen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 september 2006 17:52 schreef thabit het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hem opgelost.uitleg erbij hup hup!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die komt hier:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Wat nou nee, ze geeft een prima oplossing.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:48 schreef JAM het volgende:
Lucille, nee.
lucille heeft de koeien en de kippen verwisseld.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat nou nee, ze geeft een prima oplossing.
Ja boeiend, zoals je hierboven kunt zien is de beredenatie belangrijker dan het antwoordquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:09 schreef Homdeck het volgende:
[..]
lucille heeft de koeien en de kippen verwisseld.
De boer zegt: Ik word opgehangen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:20 schreef Bullpit het volgende:
Een boer wordt in China veroordeeld tot de doodstraf. De rechter laat hem nog een laatste zin zeggen om te bepalen hoe hij ter dood wordt zal worden gebracht. Als de boer liegt wordt hij opgehangen en als hij de waarheid spreekt wordt hij onthoofd. De boer spreekt een zin uit en wordt tot ieders verbazing even later vrijgelaten omdat de rechter de straf niet kan bepalen.
Wat heeft de boer gezegd?
jaquote:Op vrijdag 29 september 2006 19:13 schreef The_Goaly het volgende:
[..]
De boer zegt: Ik word opgehangen.
Als hij zou worden opgehangen heeft hij de waarheid gesproken en zoudus juist weer moeten worden onthoofd.
Als hij zou worden onthoofd heeft hij gelogen en zou hij moeten worden opgehangen.
Dus kan noch onthoofd noch opgehangen worden![]()
geen idee, alleen de vrijdag zou onverwachts zijn lijkt mequote:[
De vraag is nu: Waar zit de fout in z'n redenatie?
Ik denk dat dit het is:quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:18 schreef Iblis het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Signatuur enzo.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:05 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Ik denk dat dit het is:Ik snap je antwoord niet. Je zegt eerst dat het donderdag niet kan zijn. Vervolgens zeg je dat het op dinsdag toch wel mogelijk is dat het donderdag nog is. Als je, zoals je zegt in het begin, ervan uitgaat dat donderdag niet kan, dan blijft woensdag als 'laatste mogelijkheid' over en dus is woensdag dinsdag na 12'en geen verrassing meer, dus kan hij woensdag ook wegstrepen. (Toch?) Ik snap eerlijk gezegd je lijn van redeneren niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het andere geval, waarom zou dinsdag voor 12'en vrijdag niet meer mogelijk zijn als donderdag het op dat punt wel is?Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Het enigste wat ik kan verzinnen is:quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:18 schreef Iblis het volgende:
Heb je weleens dat je iets bedenkt en denkt "Dat is het!" om vervolgens je redenatie daarna weer te vergeten. Nou, dat was mijn post dusquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik snap je antwoord niet. Je zegt eerst dat het donderdag niet kan zijn. Vervolgens zeg je dat het op dinsdag toch wel mogelijk is dat het donderdag nog is. Als je, zoals je zegt in het begin, ervan uitgaat dat donderdag niet kan, dan blijft woensdag als 'laatste mogelijkheid' over en dus is woensdag dinsdag na 12'en geen verrassing meer, dus kan hij woensdag ook wegstrepen. (Toch?) Ik snap eerlijk gezegd je lijn van redeneren niet.
In het andere geval, waarom zou dinsdag voor 12'en vrijdag niet meer mogelijk zijn als donderdag het op dat punt wel is?
Ja op zoiets was ik uiteindelijk ook gekomenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:44 schreef The_Goaly het volgende:
[..]
Het enigste wat ik kan verzinnen is:
De hele redenatie van de gevangene klopt, juist daarom zal hij dus denken dat hij niet meer opgehangen wordt.
Echter, wat hij vergeten is, is dat het nu een totale verrassing is als hij opgehangen wordt, juist omdat hij denkt dat hij niet meer opgehangen zal worden.
Maar zeker weten doe ik het niet![]()
Wordt het toch eens tijd voor het antwoordquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:56 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja op zoiets was ik uiteindelijk ook gekomen
quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:33 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat het antwoord een beetje een teleurstelling wordt.
dat raadsel ben ik al eens tegen gekomen, weet alleen niet of het hier op Fok! was...quote:Op maandag 18 september 2006 23:27 schreef Iblis het volgende:
Wat zijn de getallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |