Oh jij hebt wel een keer een aansprekende wedstrijd gezien of aansprekende resultaten? Je vindt wel dat het NL elftal goed speelt? Dat het WK een succes was?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:13 schreef Baklap het volgende:
Zeikerds
Dat mag niet van Cruijff.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:23 schreef PPWB84 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom hij niet met een man op 10 speelt, dat zou goed zijn voor t aanvalsspel.
Kut mofquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:11 schreef DarkShine het volgende:
Ik ben niet voor ontslag.
Als iemand die absoluut niks van Oranje wilt weten is het iedere keer weer hilarisch!
Ireland en mof? Rare connectie!quote:
En waar baseer jij dat op?quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:13 schreef Baklap het volgende:
Iemand anders had er niet meer van gebakken.
Aangezien het Nederlands elftal meestal but is. Nu werken ze tenminste een keer. Dat had de vorige generatie niet. Die vorige generatie moest sowieso een keer vervangen worden maar niemand durfde dat aan. Het is logisch dat je dan eerst weer moet bouwen met jonge minder ervaren spelers. En ok, sommigen die geselecteerd worden schetsen ook mijn verbazing, maar soms ook in positieve zin.quote:
Wat een onzinquote:Op woensdag 13 september 2006 10:42 schreef Baklap het volgende:
Nu werken ze tenminste een keer. Dat had de vorige generatie niet.
Seedorf zal hij nooit oproepen, dan had hij dat al eerder gedaan. En hij roept dan gewoon Nicky Hofs opquote:Op woensdag 13 september 2006 08:36 schreef M0NTANA het volgende:
Ben benieuwd wat San Marco gaat doen als Nigel de Jong, Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en Thoe Janssen geblesseerd of uit vorm raken. Zal hij dan de gevestigde orde (Clarence Seedorf, Edgar Davids en Mark van Bommel) opnieuw een kans geven of worden het weer geheel nieuwe namen (Jonathan de Guzman, Robbert Schilder en Jeffrey Sarpong)?
Een generatie vervangen omdat je betere spelers hebt, of omdat ze niet goed meer zijn ok. Maar een generatie vervangen gewoon omdat dat blijkbaar zo hoort slaat toch nergens op. Jongens als van Bommel, van Nistelrooij, Seedorf, Davids en Makaay zijn gewoon beter dan wat er op het moment loopt, dan vervang je ze toch nog niet? Ze kunnen ook nog zat 2 jaar mee, kijk maar naar Zidane, Vieira, Thuram, Figo etc. die hun land gewoon dragen. Nederland heeft die spelers niet omdat er een bondscoach rondloopt die geen fuck verstand heeft over hoe een team in mekaar hoort te zitten. Met allemaal 22 tot 24 jarige spelers red je het niet op een EK.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:42 schreef Baklap het volgende:
[..]
Aangezien het Nederlands elftal meestal but is. Nu werken ze tenminste een keer. Dat had de vorige generatie niet. Die vorige generatie moest sowieso een keer vervangen worden maar niemand durfde dat aan. Het is logisch dat je dan eerst weer moet bouwen met jonge minder ervaren spelers. En ok, sommigen die geselecteerd worden schetsen ook mijn verbazing, maar soms ook in positieve zin.
Amenquote:Op woensdag 13 september 2006 15:34 schreef Solstice het volgende:
[..]
Een generatie vervangen omdat je betere spelers hebt, of omdat ze niet goed meer zijn ok. Maar een generatie vervangen gewoon omdat dat blijkbaar zo hoort slaat toch nergens op. Jongens als van Bommel, van Nistelrooij, Seedorf, Davids en Makaay zijn gewoon beter dan wat er op het moment loopt, dan vervang je ze toch nog niet? Ze kunnen ook nog zat 2 jaar mee, kijk maar naar Zidane, Vieira, Thuram, Figo etc. die hun land gewoon dragen. Nederland heeft die spelers niet omdat er een bondscoach rondloopt die geen fuck verstand heeft over hoe een team in mekaar hoort te zitten. Met allemaal 22 tot 24 jarige spelers red je het niet op een EK.
Dat is omdat de publieke opinie erom vroeg ( lees half nederland ) . Eenhele hoop mensen zaten zo af te geven op die jongens terwijl ze ook op een andere manier geprikkeld konden worden.quote:Op woensdag 13 september 2006 15:34 schreef Solstice het volgende:
[..]
Een generatie vervangen omdat je betere spelers hebt, of omdat ze niet goed meer zijn ok. Maar een generatie vervangen gewoon omdat dat blijkbaar zo hoort slaat toch nergens op. Jongens als van Bommel, van Nistelrooij, Seedorf, Davids en Makaay zijn gewoon beter dan wat er op het moment loopt, dan vervang je ze toch nog niet? Ze kunnen ook nog zat 2 jaar mee, kijk maar naar Zidane, Vieira, Thuram, Figo etc. die hun land gewoon dragen. Nederland heeft die spelers niet omdat er een bondscoach rondloopt die geen fuck verstand heeft over hoe een team in mekaar hoort te zitten. Met allemaal 22 tot 24 jarige spelers red je het niet op een EK.
Jongens als Kluivert en de De Boertjes presteerden ook niet op het moment dat het er om draaide. Van Bommel vind ik eigenlijk ook wel een beetje in die categorie passen(EC-uitschakeling deels zijn fout) maar spelers als Davids, Seedorf, v. Nistelrooij en Makaay bewijzen wel steeds dat ze er staan als het moet. Ik vind bij Ajacieden die mentaliteit sowieso wat minder, wat waarschijnlijk komt omdat ze in de jeugd nooit hoeven knokken om eerste te worden en gewend zijn dat ze weinig weerstand krijgen. Het is niet voor niets dat Jong Oranje werd gedragen door spelers die bij mindere clubs hebben gevoetbald waar je een sterke mentaliteit nodig hebt om punten te pakken. Huntelaar bijvoorbeeld bij de Graafschap en AGOVV, De Zeeuw bij Go Ahead Eagles, Luirink bij Groningen en Schaars bij Vitesse.quote:Op woensdag 13 september 2006 16:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is omdat de publieke opinie erom vroeg ( lees half nederland ) . Eenhele hoop mensen zaten zo af te geven op die jongens terwijl ze ook op een andere manier geprikkeld konden worden.
Zo te lezen heb jij wel voetbalverstand (zei Beschouw cynisch)quote:Op woensdag 13 september 2006 17:30 schreef Grimm het volgende:
Ik vind het zo raar dat hij mensen selecteert voor de toekomst zeg maar.
Het WK en EK is nu! en op zo'n toernooi bouw je niet op naar het volgende grote toernooi.
Dat betekend eigenlijk dat je er niet aan mee doet.
Het WK was ronduit schandalig, ze hebben niks laten zien, en die hele wedstrijd tegen portugal was het toppunt, wissel je VOH d'r in en laat je Van nistelrooy op de bank.
Ik word spuugzat van die vent en z'n arrogante rotkop.
Die jongens zijn nou eenmaal vedette's dat komt omdat ze allemaal wat bereikt hebben.
Sommige hebben de champions league een paar keer gewonnen en andere landstitels en noem maar op, die mannen hebben we juist nodig.
Van Basten heeft geen greintje voetbalverstand, Haal Guus terug!
(opgekropte woede van het WK nog)
Ben je de goede resultaten op WK 1998 en EK 2000 vergeten?quote:Op woensdag 13 september 2006 17:21 schreef Solstice het volgende:
[..]
Jongens als Kluivert en de De Boertjes presteerden ook niet op het moment dat het er om draaide.
En WK2004quote:Op donderdag 14 september 2006 10:42 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ben je de goede resultaten op WK 1998 en EK 2000 vergeten?
Daar hadden we, en zeker op het EK 2000 de finale moeten halen. Maar toch blijven we weer in de halve finale steken. Dat bedoel ik met d'r staan als het moet. Italië en Frankrijk hadden mindere spelers, maar die stonden er wel altijd als het moest. Op beslissende momenten vond ik Frank de Boer, Patrick Kluivert etc. toch vaak niet thuisgeven. Jaap Stam, Clarence Seedorf en Phillip Cocu hebben die kwaliteit bijvoorbeeld wel.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:42 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ben je de goede resultaten op WK 1998 en EK 2000 vergeten?
Kluivert was JUIST op beslissende momenten aanwezig.quote:Op donderdag 14 september 2006 14:39 schreef Solstice het volgende:
[..]
Daar hadden we, en zeker op het EK 2000 de finale moeten halen. Maar toch blijven we weer in de halve finale steken. Dat bedoel ik met d'r staan als het moet. Italië en Frankrijk hadden mindere spelers, maar die stonden er wel altijd als het moest. Op beslissende momenten vond ik Frank de Boer, Patrick Kluivert etc. toch vaak niet thuisgeven. Jaap Stam, Clarence Seedorf en Phillip Cocu hebben die kwaliteit bijvoorbeeld wel.
Alsof het aan de scheids lag dat we hebben verloren van Portugalquote:Op vrijdag 15 september 2006 09:55 schreef avw1982 het volgende:
Lekker een coach willen ontslaan die wel de punten haalt. Als we een normale scheids hadden gehad in de wedstrijd tegen Portugal had niemand geklaagd.
Dat er niet altijd even mooi is gevoetbald is een minpuntje voor Marco maar voor de rest ben ik uitermate tevreden met hem. Tegen Portugal waren ze zeker niet minder en ze verloren zeker niet door tactische fouten maar door simpelweg pech. Van Nistelrooi zou ik zeker nog niet afschrijven maar het is terecht dat Huntelaar en Kuijt de voorkeur krijgen, beide zijn voetballend beter en groeien nog. Van Nistelrooij is over de top en wordt alleen nog maar minder. Van Bommel is eindelijk verwijderd uit het NL. elftal. Onder geen enkele coach is hij een meerwaarde geweest in Oranje. Het is opvallend dat er zonder van Bommel beter gepresteerd is (en beter gevoetbald) dan met hem. Het is me dan ook een raadsel waarom van Basten hem net voor het WK terughaalde. Inmiddels is wel duidelijk waarom de media van Bommel zo pusht, niet door zijn prestaties (zeker niet in Oranje) maar door het incidenteel lekken naar de pers.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:10 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Alsof het aan de scheids lag dat we hebben verloren van Portugal![]()
Er werden ook Portugezen van het veld gestuurd en bovendien heeft Nederland volgens mij nog een tijdje met een man meer gevoetbald.
Nee het achterlijke systeem en de vreemde beslissing om Sneijder als verdedigende middenvelder op te stellen heeft Nederland de das omgedaan.
Nederland speelde in de kwalificatie gewoon laf countervoetbal terwijl MvB dominant en aanvallend voetbal heeft belooft.
Tegen Portugal liepen ze constant achter de feiten aan, en was het middenveld compleet machteloos.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:08 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat er niet altijd even mooi is gevoetbald is een minpuntje voor Marco maar voor de rest ben ik uitermate tevreden met hem. Tegen Portugal waren ze zeker niet minder en ze verloren zeker niet door tactische fouten maar door simpelweg pech. Van Nistelrooi zou ik zeker nog niet afschrijven maar het is terecht dat Huntelaar en Kuijt de voorkeur krijgen, beide zijn voetballend beter en groeien nog. Van Nistelrooij is over de top en wordt alleen nog maar minder. Van Bommel is eindelijk verwijderd uit het NL. elftal. Onder geen enkele coach is hij een meerwaarde geweest in Oranje. Het is opvallend dat er zonder van Bommel beter gepresteerd is (en beter gevoetbald) dan met hem. Het is me dan ook een raadsel waarom van Basten hem net voor het WK terughaalde. Inmiddels is wel duidelijk waarom de media van Bommel zo pusht, niet door zijn prestaties (zeker niet in Oranje) maar door het incidenteel lekken naar de pers.
Stond kun je wel 'staat' van maken. KJH stond ook behoorlijk op een eiland de laatste wedstrijd. Raar he, dat ze als spits zijnde dan slechter spelen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Bovendien stond de spits constant op een eiland en heeft welgeteld maar 1 bruikbare bal gekregen die hij ook nog eens verpeste.
Tegen Portugal had er meer in gezeten en het probleem op het middenveld was er in de groepsfase wel maar tegen Portugal was het middenveld het probleem niet. Ik kan me overigens alleen een afstandsschot van van Bommel herinneren dus dat aanvallende viel dus ook wel tegen. Dat er een ander selectie beleid voor het middenveld is gekomen is op basis van het hele WK terecht. Cocu is gestopt (speelde overigens ook geen goed WK, net als 2 jaar geleden het EK) van Bommel is weer eens door de mand gevallen en viel alleen maar op met het provoceren van de tegenstander en Sneijder zal als verdedigende middenvelder ook niet meer spelen (wel als aanvallende middenvelder waarschijnlijk). Persoonlijk zou ik Seedorf er bij halen, hij heeft in Oranje ook nog weinig laten zien maar hij heeft de potentie wel om een bepalende speler te zijn. De enige geflatteerde uitslag van de WK voorronde is de thuiswedstrijd tegen Tsjechie geweest. De overige wedstrijden waren weliswaar niet allemaal even goed maar wel verdiend gewonnen. Het is mode tegenwoordig om af te geven op van Basten maar cijfers liegen niet, er is goed gepresteerd met een redelijke spelersgroep (enkele topspelers maar ook middelmaat bij gebrek aan beter).quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:15 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Tegen Portugal liepen ze constant achter de feiten aan, en was het middenveld compleet machteloos.
En het heeft weinig met pech te maken dat Nederland had verloren van Portugal, zowiezo is het systeem compleet kansloos wanneer je Sneijder als verdedigende middenvelder opstelt en nog later in de wedstrijd de enige middenvelder die nog de aanval zocht (van Bommel) ook nog gaat wisselen.![]()
Bovendien stond de spits constant op een eiland en heeft welgeteld maar 1 bruikbare bal gekregen die hij ook nog eens verpeste.
Tijdens de hele kwalificatie ging het al mis met het NL elftal en waren de meeste uitslagen geflatteerd.
Jammer alleen dat de pers en het teletoeterpubliek zo lyrisch waren over het Nederlands elftal.
OMG wat een vrije trap!Maar goed dat had ie in oranje moeten doen.quote:Op maandag 18 september 2006 08:41 schreef M0NTANA het volgende:
Zou San Marco eigenlijk de prestaties van Clarence Seedorf wel volgen?
Tuurlijk volgt hij Clarence Seedorf, met een blik bier in zijn linkerhand en zijn rechterhand in zijn broek wanneer AC Milan wint.quote:Op maandag 18 september 2006 08:41 schreef M0NTANA het volgende:
Zou San Marco eigenlijk de prestaties van Clarence Seedorf wel volgen?
Iedereen heeft het nou over pech tegen Portugal, maar geluk dwing je nog altijd zelf af. Dat lukt je het beste met topspelers, en die roept van Basten zo min mogelijk op. Grappig dat je over die wedstrijd tegen Tsjechië begint, want dat was nou net de enige wedstrijd tegen een B-land(zie prestaties WK en verlies tegen Nederland. A-land hebben ze in de voorbereiding niet gehad, alleen tegenstanders waar je zelfs met Nederland C nog verplicht van moet winnen. Het hele elftal buiten v. Persie Boulahrouz en v.d. Sar is door de mand gevallen op het wk, vooral door rare tactische keuzes en het per se vast willen houden aan 4-3-3. Je hebt 7 a 8 topspelers dat is iets meer dan enkele, maar het meeste daarvan werd en word niet opgeroepen, waardoor je middelmaat blijft houden. En het oproepen van veredelde A-junioren die bij mekaar misschien 2 goede wedstrijden in Ajax 1 hebben gevoetbald is helemaal achterlijk. Kijk die cijfers trouwens maar is na, ze hebben van geen enkel topland gewonnen(Ivoorkust reken ik bij gebrek aan trefzekere spits d'r niet bij, en Servië en Tsjechië hebben op het WK bewezen daar niet bij te horen). Tegen Italië dik op de kloten, tegen Portugal ook redelijk kansloos uitgeschakeld en tegen Argentinië gelijk.quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Tegen Portugal had er meer in gezeten en het probleem op het middenveld was er in de groepsfase wel maar tegen Portugal was het middenveld het probleem niet. Ik kan me overigens alleen een afstandsschot van van Bommel herinneren dus dat aanvallende viel dus ook wel tegen. Dat er een ander selectie beleid voor het middenveld is gekomen is op basis van het hele WK terecht. Cocu is gestopt (speelde overigens ook geen goed WK, net als 2 jaar geleden het EK) van Bommel is weer eens door de mand gevallen en viel alleen maar op met het provoceren van de tegenstander en Sneijder zal als verdedigende middenvelder ook niet meer spelen (wel als aanvallende middenvelder waarschijnlijk). Persoonlijk zou ik Seedorf er bij halen, hij heeft in Oranje ook nog weinig laten zien maar hij heeft de potentie wel om een bepalende speler te zijn. De enige geflatteerde uitslag van de WK voorronde is de thuiswedstrijd tegen Tsjechie geweest. De overige wedstrijden waren weliswaar niet allemaal even goed maar wel verdiend gewonnen. Het is mode tegenwoordig om af te geven op van Basten maar cijfers liegen niet, er is goed gepresteerd met een redelijke spelersgroep (enkele topspelers maar ook middelmaat bij gebrek aan beter).
Frank Rijkaard was ook groen (niet zo groen als Van Basten, maar toch). En wat had Advocaat voor z'n eerste periode als coach laten zien (behalve assistent bij Michels?)quote:Op vrijdag 15 september 2006 09:31 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien dat de KNVB ook enkel bondscoaches moet aanstellen, die ooit iets hebben gepresteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |