Dichte winkels zijn dicht.quote:Op donderdag 24 januari 2019 14:14 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, hoi, mijn studievereniging gaat gedurende de paasperiode naar Slovenië. Hoe zit het met dichte winkels e.d.? En de andere kant: zijn er speciale dingen om in het oog te houden met pasen waar je bijv naartoe kan gaan?
Aja, dus op goede vrijdag en stille zaterdag wel gewoon dingen openquote:Op zaterdag 26 januari 2019 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dichte winkels zijn dicht..
Tweede Paasdag is net als in Nederland een vrije dag.
Zou er niet vanuit gaan dat winkels open zijn op Goede Vrijdag. Het is natuurlijk wel een christelijk land.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:22 schreef naatje_1 het volgende:
Aja, dus op goede vrijdag en stille zaterdag wel gewoon dingen open
Waar ga je heen?quote:Op vrijdag 25 januari 2019 23:35 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga er in juni achter komen of de vrouwen ook buiten Ljubljana zo mooi zijn of niet
Elk uur een bus die er 1:15 over doet.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Molo het volgende:
Even in de gaten houden dit topic.
Weet iemand of er goede OV verbindingen zijn van Ljubljana naar Bled?
Dat is wel te doen. Ga er vanuit het heen en terugrijden 2 dagen in gaat nemen want je moet ook uitrusten na zo’n lange rit. De resterende 5 dagen heb je dan voor jezelf.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:53 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nog een week vrij in september en we zitten er aan te denken om naar Slovenië te gaan. Is dat haalbaar voor een week met eigen auto? Zelf ken ik alleen Ljubljana en het meer van Bohinj. Daarnaast lijkt Bled me heel tof. Wat zijn nog meer mooie plaatsen, of zit je week dan al aardig vol?
Vanaf Utrecht is het ongeveer 12 uur rijden naar Ljubljana, dus ben je al zeker 2 dagen kwijt aan heen- en terugreis. Of een week dan voldoende is, moet je zelf bedenken. Ik vind het vrij kort voor de tijd die je daar hebt.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:53 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nog een week vrij in september en we zitten er aan te denken om naar Slovenië te gaan. Is dat haalbaar voor een week met eigen auto? Zelf ken ik alleen Ljubljana en het meer van Bohinj. Daarnaast lijkt Bled me heel tof. Wat zijn nog meer mooie plaatsen, of zit je week dan al aardig vol?
Zekrt waard, hoe lang was je van plan er te blijven voor je doorrijdt?quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:37 schreef Atak het volgende:
Ik ga binnenkort door Slovenië rijden om naar Turkije te gaan. Is het waard om een pitstop te doen? Het moet wel cheap zijn.)
Met zo'n beetje alles wat UIOAms zegt, alleen is Ptuj idd wel mooi maar toen ik er was was het er ook een beetje doods en uitgestorven...quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht is het ongeveer 12 uur rijden naar Ljubljana, dus ben je al zeker 2 dagen kwijt aan heen- en terugreis. Of een week dan voldoende is, moet je zelf bedenken. Ik vind het vrij kort voor de tijd die je daar hebt.
Bled is heel toeristisch, omdat het zo mooi is. Daar in de buurt kun je een leuke korte wandeling maken door de Vintgar-kloof. Grootste aanrader vonden wij de grotten van Skocjan. Enorm indrukwekkend.
Ptuj is wel een leuk en oud stadje in het oosten om doorheen te wandelen. Lekker eten bij Gostilna Ribič en goed geslapen bij Bed & Breakfast ¦ilak aldaar. En we hebben daar lekkere wijn gekocht.
De weg over de Vrsic-pas en langs de Soca-rivier is schitterend.
Toen wij er waren was het ook stil. Skofja Loka tussen Bled en Ljubljana is ook een mooi, oud stadje voor een korte wandeling.quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:15 schreef polariteit het volgende:
Met zo'n beetje alles wat UIOAms zegt, alleen is Ptuj idd wel mooi maar toen ik er was was het er ook een beetje doods en uitgestorven...
Piran aan de kust is ook leuk!
Halve dag tot een hele dag. Thanks voor de tip.quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:14 schreef polariteit het volgende:
[..]
Zekrt waard, hoe lang was je van plan er te blijven voor je doorrijdt?
Vergis je btw niet in de drukte in Dld. De kans dat je slovenie niet haalt de eerste dag is aanwezig...
Nee, beter stop je in Belgrado. Veel meer partyvibe, veeeeel goedkoper en ook lekkerder eten. Ligt ook meer op de route of vertrek vanuit de Azzuri ?quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:37 schreef Atak het volgende:
Ik ga binnenkort door Slovenië rijden om naar Turkije te gaan. Is het waard om een pitstop te doen? Het moet wel cheap zijn.)
Ik rij ook door Belgrado.quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, beter stop je in Belgrado. Veel meer partyvibe, veeeeel goedkoper en ook lekkerder eten. Ligt ook meer op de route of vertrek vanuit de Azzuri ?
In het geval je van natuurschoon houdt: bled en omgeving.quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Halve dag tot een hele dag. Thanks voor de tip.
Ik ben meer van de pussy.quote:Op donderdag 4 juli 2019 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou zelf liever stoppen in Slovenië. Ben meer van de Alpen dan de dorre bende die je zuidelijker vindt
Ik heb wel weer zin in een roadtrip met de eigen autoquote:Op donderdag 4 juli 2019 15:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is wel te doen. Ga er vanuit het heen en terugrijden 2 dagen in gaat nemen want je moet ook uitrusten na zo’n lange rit. De resterende 5 dagen heb je dan voor jezelf.
Het idee is om dan op vrijdag te vertrekken en op zaterdag aan te komen. Zelfde geldt voor terugreis, zaterdag vertrekken en zondag aankomen. We hebben dan een volle week ter plekkequote:Op donderdag 4 juli 2019 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht is het ongeveer 12 uur rijden naar Ljubljana, dus ben je al zeker 2 dagen kwijt aan heen- en terugreis. Of een week dan voldoende is, moet je zelf bedenken. Ik vind het vrij kort voor de tijd die je daar hebt.
Bled is heel toeristisch, omdat het zo mooi is. Daar in de buurt kun je een leuke korte wandeling maken door de Vintgar-kloof. Grootste aanrader vonden wij de grotten van Skocjan. Enorm indrukwekkend.
Ptuj is wel een leuk en oud stadje in het oosten om doorheen te wandelen. Lekker eten bij Gostilna Ribič en goed geslapen bij Bed & Breakfast ¦ilak aldaar. En we hebben daar lekkere wijn gekocht.
De weg over de Vrsic-pas en langs de Soca-rivier is schitterend.
Je noemt wel de minst interessante/meest sfeerloze/lelijke stad uit de omgeving vind ikquote:Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, beter stop je in Belgrado. Veel meer partyvibe, veeeeel goedkoper en ook lekkerder eten. Ligt ook meer op de route of vertrek vanuit de Azzuri ?
Ik vond de vrouwen in Slovenië en Kroatië niet bijzonder, in Bosnië en Herzegovina was het dan wel weer interessantquote:Op dinsdag 19 maart 2019 22:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar ga je heen?
Vind Slovenië beetje matig qua vrouwlijk schoon eerlijk gezegd...
[..]
Elk uur een bus die er 1:15 over doet.
Bussen die daar rijden zijn gewoon moderne bussen, qua comfort was die ene bus die ik heb gehad gewoon in orde.
Leuk, veel plezier. Ljiubljana en de Istrische kust (en daarbij dan vooral Piran) zijn sterk aan te raden.quote:Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef MaJo het volgende:
vanuit Slovenië. We zitten een weekje in Bled, in een hotel aan het meer
Nog dingen die we echt niet mogen missen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |