abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184592490
Ja, hoi, mijn studievereniging gaat gedurende de paasperiode naar Slovenië. Hoe zit het met dichte winkels e.d.? En de andere kant: zijn er speciale dingen om in het oog te houden met pasen waar je bijv naartoe kan gaan?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184624559
Ik ga er in juni achter komen of de vrouwen ook buiten Ljubljana zo mooi zijn of niet :7
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 11:19:48 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184629542
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2019 14:14 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, hoi, mijn studievereniging gaat gedurende de paasperiode naar Slovenië. Hoe zit het met dichte winkels e.d.? En de andere kant: zijn er speciale dingen om in het oog te houden met pasen waar je bijv naartoe kan gaan?
Dichte winkels zijn dicht. B-).
Tweede Paasdag is net als in Nederland een vrije dag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:22:52 #129
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_184633093
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 11:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dichte winkels zijn dicht. B-).
Tweede Paasdag is net als in Nederland een vrije dag.
Aja, dus op goede vrijdag en stille zaterdag wel gewoon dingen open
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator zaterdag 26 januari 2019 @ 16:08:19 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_184633914
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:22 schreef naatje_1 het volgende:
Aja, dus op goede vrijdag en stille zaterdag wel gewoon dingen open
Zou er niet vanuit gaan dat winkels open zijn op Goede Vrijdag. Het is natuurlijk wel een christelijk land.

Als het een beetje is als Spanje of Italië, heb je wel overal processies en feesten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 8 maart 2019 @ 22:58:14 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_185487166
Even in de gaten houden dit topic.

Weet iemand of er goede OV verbindingen zijn van Ljubljana naar Bled?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 19 maart 2019 @ 22:26:46 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_185726843
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 23:35 schreef Aiciu het volgende:
Ik ga er in juni achter komen of de vrouwen ook buiten Ljubljana zo mooi zijn of niet :7
Waar ga je heen?
Vind Slovenië beetje matig qua vrouwlijk schoon eerlijk gezegd...
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2019 22:58 schreef Molo het volgende:
Even in de gaten houden dit topic.

Weet iemand of er goede OV verbindingen zijn van Ljubljana naar Bled?
Elk uur een bus die er 1:15 over doet.
Bussen die daar rijden zijn gewoon moderne bussen, qua comfort was die ene bus die ik heb gehad gewoon in orde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 14:53:47 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187751069
Wij hebben nog een week vrij in september en we zitten er aan te denken om naar Slovenië te gaan. Is dat haalbaar voor een week met eigen auto? Zelf ken ik alleen Ljubljana en het meer van Bohinj. Daarnaast lijkt Bled me heel tof. Wat zijn nog meer mooie plaatsen, of zit je week dan al aardig vol?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_187751771
Ik ga binnenkort door Slovenië rijden om naar Turkije te gaan. Is het waard om een pitstop te doen? Het moet wel cheap zijn. :))
pi_187751796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:53 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben nog een week vrij in september en we zitten er aan te denken om naar Slovenië te gaan. Is dat haalbaar voor een week met eigen auto? Zelf ken ik alleen Ljubljana en het meer van Bohinj. Daarnaast lijkt Bled me heel tof. Wat zijn nog meer mooie plaatsen, of zit je week dan al aardig vol?
Dat is wel te doen. Ga er vanuit het heen en terugrijden 2 dagen in gaat nemen want je moet ook uitrusten na zo’n lange rit. De resterende 5 dagen heb je dan voor jezelf.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 15:41:48 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187751841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 14:53 schreef MaJo het volgende:
Vanaf Utrecht is het ongeveer 12 uur rijden naar Ljubljana, dus ben je al zeker 2 dagen kwijt aan heen- en terugreis. Of een week dan voldoende is, moet je zelf bedenken. Ik vind het vrij kort voor de tijd die je daar hebt.

Bled is heel toeristisch, omdat het zo mooi is. Daar in de buurt kun je een leuke korte wandeling maken door de Vintgar-kloof. Grootste aanrader vonden wij de grotten van Skocjan. Enorm indrukwekkend.

Ptuj is wel een leuk en oud stadje in het oosten om doorheen te wandelen. Lekker eten bij Gostilna Ribič en goed geslapen bij Bed & Breakfast ¦ilak aldaar. En we hebben daar lekkere wijn gekocht.

De weg over de Vrsic-pas en langs de Soca-rivier is schitterend.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_187752371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:37 schreef Atak het volgende:
Ik ga binnenkort door Slovenië rijden om naar Turkije te gaan. Is het waard om een pitstop te doen? Het moet wel cheap zijn. :))
Zekrt waard, hoe lang was je van plan er te blijven voor je doorrijdt?

Vergis je btw niet in de drukte in Dld. De kans dat je slovenie niet haalt de eerste dag is aanwezig...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_187752398
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vanaf Utrecht is het ongeveer 12 uur rijden naar Ljubljana, dus ben je al zeker 2 dagen kwijt aan heen- en terugreis. Of een week dan voldoende is, moet je zelf bedenken. Ik vind het vrij kort voor de tijd die je daar hebt.

Bled is heel toeristisch, omdat het zo mooi is. Daar in de buurt kun je een leuke korte wandeling maken door de Vintgar-kloof. Grootste aanrader vonden wij de grotten van Skocjan. Enorm indrukwekkend.

Ptuj is wel een leuk en oud stadje in het oosten om doorheen te wandelen. Lekker eten bij Gostilna Ribič en goed geslapen bij Bed & Breakfast ¦ilak aldaar. En we hebben daar lekkere wijn gekocht.

Met zo'n beetje alles wat UIOAms zegt, alleen is Ptuj idd wel mooi maar toen ik er was was het er ook een beetje doods en uitgestorven...

Piran aan de kust is ook leuk!
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 16:29:58 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187752619
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:15 schreef polariteit het volgende:
Met zo'n beetje alles wat UIOAms zegt, alleen is Ptuj idd wel mooi maar toen ik er was was het er ook een beetje doods en uitgestorven...

Piran aan de kust is ook leuk!
Toen wij er waren was het ook stil. Skofja Loka tussen Bled en Ljubljana is ook een mooi, oud stadje voor een korte wandeling.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_187753312
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 16:14 schreef polariteit het volgende:

[..]

Zekrt waard, hoe lang was je van plan er te blijven voor je doorrijdt?

Vergis je btw niet in de drukte in Dld. De kans dat je slovenie niet haalt de eerste dag is aanwezig...
Halve dag tot een hele dag. Thanks voor de tip.
pi_187753435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:37 schreef Atak het volgende:
Nee, beter stop je in Belgrado. Veel meer partyvibe, veeeeel goedkoper en ook lekkerder eten. Ligt ook meer op de route of vertrek vanuit de Azzuri ?
.
pi_187753471
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, beter stop je in Belgrado. Veel meer partyvibe, veeeeel goedkoper en ook lekkerder eten. Ligt ook meer op de route of vertrek vanuit de Azzuri ?
Ik rij ook door Belgrado.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 17:54:11 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187753693
Ik zou zelf liever stoppen in Slovenië. Ben meer van de Alpen dan de dorre bende die je zuidelijker vindt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187754020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:24 schreef Atak het volgende:

[..]

Halve dag tot een hele dag. Thanks voor de tip.
In het geval je van natuurschoon houdt: bled en omgeving.

Leuke stad: Ljubljana.

Prijspeil vond ik goed te doen. Denk iets lager dan Oostenrijk of Duitsland. Maar zeker niet extreem goedkoop ofzo.
pi_187755243
Soca rivier is zeker aan te raden. Ook de Vrsic pas is een mooie route (al moet je die niet met een lichte camper oid doen)

Neem Openstreetmap oid mee (maps.me op je telefoon), dan zie je ook de wandelpaden en vooral mooie bruggetjes over de rivier, om optimaal te genieten van het natuurschoon.

Ik ben er 3 jaar geleden geweest (roadtrip door de alpen/slovenie/kroatie)

pi_187755425
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou zelf liever stoppen in Slovenië. Ben meer van de Alpen dan de dorre bende die je zuidelijker vindt ;)
Ik ben meer van de pussy.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 23:29:52 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187759078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:39 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat is wel te doen. Ga er vanuit het heen en terugrijden 2 dagen in gaat nemen want je moet ook uitrusten na zo’n lange rit. De resterende 5 dagen heb je dan voor jezelf.
Ik heb wel weer zin in een roadtrip met de eigen auto ^O^ Maar kan ook eens kijken of vliegen en een auto huren goedkoper is :)
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2019 15:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het idee is om dan op vrijdag te vertrekken en op zaterdag aan te komen. Zelfde geldt voor terugreis, zaterdag vertrekken en zondag aankomen. We hebben dan een volle week ter plekke :)

Bedankt voor de tips, ik ga ze even op een lijstje zetten ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juli 2019 17:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Je noemt wel de minst interessante/meest sfeerloze/lelijke stad uit de omgeving vind ik :D doe mij maar Ljubljana O+ Veel mooier, ook qua omgeving, goed te doen in 1 dag, vriendelijke mensen. Ik heb het zelf niet zo op de Serven. Ben niet vaak opgelicht maar in Servië een aantal keer :r
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_187761113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2019 22:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Vind Slovenië beetje matig qua vrouwlijk schoon eerlijk gezegd...
[..]

Elk uur een bus die er 1:15 over doet.
Bussen die daar rijden zijn gewoon moderne bussen, qua comfort was die ene bus die ik heb gehad gewoon in orde.
Ik vond de vrouwen in Slovenië en Kroatië niet bijzonder, in Bosnië en Herzegovina was het dan wel weer interessant :9
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 18:34:31 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200700228
:W vanuit Slovenië. We zitten een weekje in Bled, in een hotel aan het meer O+

Nog dingen die we echt niet mogen missen?
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:50:06 #150
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200700510
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:34 schreef MaJo het volgende:
:W vanuit Slovenië. We zitten een weekje in Bled, in een hotel aan het meer O+

Nog dingen die we echt niet mogen missen?
Leuk, veel plezier. Ljiubljana en de Istrische kust (en daarbij dan vooral Piran) zijn sterk aan te raden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')