abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41731803
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij denkt terwijl jij vrede preekt jou nakomelingen het anders hadden gedaan?
Wartaal...probeer het eens in het nederlands.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:29:35 #27
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41731833
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:25 schreef Triggershot het volgende:

Neem jij zo iemand serieus?

Die gast was gewoon gek,
Als Mohammed of Jezus nu was gekomen had ik hem ook in een gesticht laten stoppen (Jaha, profeet die stemmen hoort, het zal wel, zou ik denken), dus wat dat betreft is het anyones guess wat goed of fout is, maar het lijkt me inderdaad niet echt islamitisch zols wij dat noemen.

Overigens quotte je iets dat hier niet echt mee te maken had.
[KNE]-Mod
pi_41731854
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:28 schreef wonko het volgende:

[..]

Wartaal...probeer het eens in het nederlands.
Jay doen denken dat alsh jauw gepredik puur vrede was nooid teid zau kommen dat jauw nakomelingen agressiej zauden gebrauken?
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:31:41 #29
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41731887
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:28 schreef Triggershot het volgende:

Jezus bijvoorbeeld komt meerdere malen vermeld in de koran en de koran verplicht je om respect te tonen aan alle profeten en zijn leer wijkt sterk af van de koran niet alleen van de stromingen.
Ja, ik weet idd dat Jezus ook genoemd wordt.
En ik wil je best geloven dat hij niet echt een moslim is maar een ander soort gemeenschap vertegenwoordigt, alleen is het wat raar om te zeggen dat iemand geen moslim is omdat andere moslims dat zeggen, denk ik.
[KNE]-Mod
pi_41731907
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:29 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Als Mohammed of Jezus nu was gekomen had ik hem ook in een gesticht laten stoppen (Jaha, profeet die stemmen hoort, het zal wel, zou ik denken), dus wat dat betreft is het anyones guess wat goed of fout is, maar het lijkt me inderdaad niet echt islamitisch zols wij dat noemen.

Overigens quotte je iets dat hier niet echt mee te maken had.
Dat snap ik, ook ik zou nu een profeet weg laten stoppen zoals jij, maar puur logica, kan iemand die beweert dat Jezus dit en dat is, een moslim zijn? Dat Mohammed niet precies begreep wat de bedoeling van de koran was een moslim zijn?
pi_41731931
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:31 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, ik weet idd dat Jezus ook genoemd wordt.
En ik wil je best geloven dat hij niet echt een moslim is maar een ander soort gemeenschap vertegenwoordigt, alleen is het wat raar om te zeggen dat iemand geen moslim is omdat andere moslims dat zeggen, denk ik.
Mja ben ik het wel mee eens, maar zelfde een niet moslim, islam geleerde aan Erasmus kan concluderen dat je geen moslim bent als je profeten beledigt terwijl het duidelijk in de koran staat dat het niet mag.
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:37:50 #32
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41732011
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

kan iemand die beweert dat Jezus dit en dat is, een moslim zijn? Dat Mohammed niet precies begreep wat de bedoeling van de koran was een moslim zijn?
Ik weet het niet het lijkt van niet, maar objectief egzien moet de geschiedenis dat uitwijzen, maar hoe het ook zij ik denk dat hij inderdaad daarmee niet echt "de moslims" kan vertegenwoordigen inderdaad. Overigesn zijn er denk ik genoeg moslims die een aantal punten van hem wat betreft secularisering en andere culturen aannemen wel zouden onderschrijven als hij niet die afwijkende denkbeelden had. Pin me er niet op vast want zoveel moslims ken ik niet, maar ik weet wel dat er genoeg cultuurverschillen zijn tussen moslims, Turkije is heel anders dan Saoudi, en dat weer anders dan Indonesië. Dus wat dat betreft kan denk ik geen enkele moslimleider spreken namens "ons moslims" zonder in de val te trappen zijn eigen culturele achtergrond te gebruiken. Er is vast wel een "wij" gevoel tussen alle moslims, maar je moet het ook weer niet overdrijven, dat zul je met me eens zijn.
[KNE]-Mod
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:38:46 #33
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41732033
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja ben ik het wel mee eens, maar zelfde een niet moslim, islam geleerde aan Erasmus kan concluderen dat je geen moslim bent als je profeten beledigt terwijl het duidelijk in de koran staat dat het niet mag.
Wie is dat ook al weer? Kan ik hem eens iets vragen waar ik laatst aan zat te denken..
[KNE]-Mod
pi_41732069
Meneer Khan is inderdaad niet echt representatief (dan druk ik me nog zacht uit) voor Islamitische gemeenschap (voor zover die al 1 is) in Nederland, maar hij mag ook zijn mening geven hoor
X
pi_41732114
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik weet het niet het lijkt van niet, maar objectief egzien moet de geschiedenis dat uitwijzen, maar hoe het ook zij ik denk dat hij inderdaad daarmee niet echt "de moslims" kan vertegenwoordigen inderdaad. Overigesn zijn er denk ik genoeg moslims die een aantal punten van hem wat betreft secularisering en andere culturen aannemen wel zouden onderschrijven als hij niet die afwijkende denkbeelden had. Pin me er niet op vast want zoveel moslims ken ik niet, maar ik weet wel dat er genoeg cultuurverschillen zijn tussen moslims, Turkije is heel anders dan Saoudi, en dat weer anders dan Indonesië. Dus wat dat betreft kan denk ik geen enkele moslimleider spreken namens "ons moslims" zonder in de val te trappen zijn eigen culturele achtergrond te gebruiken. Er is vast wel een "wij" gevoel tussen alle moslims, maar je moet het ook weer niet overdrijven, dat zul je met me eens zijn.
Hier heb je wel gelijk in, de Moslims vandaag de dag roeien allemaal eigenlijk een andere kant uit, dus ook deze meneer zal zeker wel mensen hebben (Moslims) die het met hem eens zijn op bepaalde punten, toch ben ik van mening dat wat hij hier stelt, sommige zaken, hij overdrijft en Islam tegenspreekt zelfs op bepaalde punten.
X
pi_41732162
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jay doen denken dat alsh jauw gepredik puur vrede was nooid teid zau kommen dat jauw nakomelingen agressiej zauden gebrauken?
Een grapjas.
Maar om erop in te gaan. Als ik een geloof ontwerp waarvan de basis tolerantie en liefde is zou ik toch echt wel verwachten dat de volgelingen daarvan zich daaraan houden en al helemaal niet onderling slachtingen zullen aanrichten. Of is dat teveel gevraagd van een vreedzaam en tolerant geloof?
pi_41732188
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:37 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik weet het niet het lijkt van niet, maar objectief egzien moet de geschiedenis dat uitwijzen,
Denk je? Als jij als "moslim" tegen de leer van de koran gaat kan ik jou binnen zelfde minuut geen moslim noemen als jij niet voor reden vatbaar bent that is.
quote:
maar hoe het ook zij ik denk dat hij inderdaad daarmee niet echt "de moslims" kan vertegenwoordigen inderdaad.
Eensch.
quote:
Overigesn zijn er denk ik genoeg moslims die een aantal punten van hem wat betreft secularisering en andere culturen aannemen wel zouden onderschrijven als hij niet die afwijkende denkbeelden had
Zouden ze wel zulke punten hebben als ze niet afweken? Daarnaast is Turkije een rolmodel van een seculier democratische moslimland
quote:
. Pin me er niet op vast want zoveel moslims ken ik niet, maar ik weet wel dat er genoeg cultuurverschillen zijn tussen moslims, Turkije is heel anders dan Saoudi, en dat weer anders dan Indonesië. Dus wat dat betreft kan denk ik geen enkele moslimleider spreken namens "ons moslims" zonder in de val te trappen zijn eigen culturele achtergrond te gebruiken. Er is vast wel een "wij" gevoel tussen alle moslims, maar je moet het ook weer niet overdrijven, dat zul je met me eens zijn.
Mja, maar dat heeft veel te maken met nationalisme dat opkwam in 19/20e eeuw, bijvoorbeeld toen Afghanistan in 1920 onafhankelijk werd sloten ze een verdrag met Turkije dat TR gezag had op hoogste niveau in de moslimwereld, maar toen TR secularisering begon werd alles stap voor stap afgebroken. Voor rest is het zwakte van de moslims dat er geen echte geleerden aan de macht zijn.
pi_41732224
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Wie is dat ook al weer? Kan ik hem eens iets vragen waar ik laatst aan zat te denken..
zijn email hebben?

+ wat wou je vragen?
pi_41732252
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:40 schreef Alulu het volgende:
Meneer Khan is inderdaad niet echt representatief (dan druk ik me nog zacht uit) voor Islamitische gemeenschap (voor zover die al 1 is) in Nederland, maar hij mag ook zijn mening geven hoor
Idd, broeder Alulu is bijvoorbeeld van Hezbollah en ik van Al-qaida en we kunnen elkaar niet eens uitstaan.
pi_41732306
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:44 schreef wonko het volgende:

[..]

Een grapjas.
Maar om erop in te gaan. Als ik een geloof ontwerp waarvan de basis tolerantie en liefde is zou ik toch echt wel verwachten dat de volgelingen daarvan zich daaraan houden en al helemaal niet onderling slachtingen zullen aanrichten. Of is dat teveel gevraagd van een vreedzaam en tolerant geloof?
Ik denk dat er altijd debielen tussen zullen zitten en jouw boodschap als ultieme salvation zien en wanneer mensen dat niet willen toch wel gaan opleggen. Was nooit de bedoeling van Jezus dat er kruistochten zouden plaatsvinden bijvoorbeeld
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:53:42 #41
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41732404
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zijn email hebben?
Nouja zijn naam moet voldoende zijn, dan vind ik um wel
quote:
+ wat wou je vragen?
Ik las laatst iets over een geheim document in Amerika waarin ze heel het Arabisch schiereiland wilden herschikken qua landen. Een onmogelijk en beetje belachelijk idee natuurlijk, want die landen zijn nu eenmaal zo gemaakt ooit, niemand gaat accepteren als je dat zou omgooien. Echter al tijdens WOI was er een pleidooi voor zo'n verdeling per stammen(groep) in de toen nog versnipperde Arabische wereld. (Soennitisch land, Koerdistan, Sjiitisch land, Turkije, Syrië en nog wat landjes op basis van gegroeide culturele verschillen.) Noe hebben de moslims en vooral de Arabieren maar gedeeltelijk hun zegje gehad in de verdeling van grondgebeid van hun eigen landen waar ze nu in leven dus ik vraag me wel af hoe realistsich het is dat zo'n herschikking er misschien wel komt door (gewapend) conflict ooit in die landen zelf. (Zal ws. pas komen als de Israëlische kwestie ooit is opgelost, pas dan kotm er tijd voor interne conflicten.) Lawrence (of Arabia, van die film ook.) heeft ooit zelfs eens een kaartje getekend van waar welke stam en volk woonde en wat dan natuurlijk gezien een land zou zijn ipv de lineaal lijntjes die nu iemand getrokken heeft.

"Arabië" lijkt me overigens wel een mooi gebied om eens naar toe te gaan ooit. Echt heel anders dan hier, alleen al qua natuur.
[KNE]-Mod
pi_41732599
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde

Laat ik het zo zeggen, geen geleerde moslim zal hen als moslims erkennen, alleen de mensen die niets over de islam weten, zelfs christenen/joden accepteren hun niet als religie in arabische landen
Mischien heb jij wel gelijk maar de echte vraag is of dat aan zijn analyse ook maar iets afdoet, wat ik betwijfel.
pi_41732606
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:53 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nouja zijn naam moet voldoende zijn, dan vind ik um wel
[..]

Ik las laatst iets over een geheim document in Amerika waarin ze heel het Arabisch schiereiland wilden herschikken qua landen. Een onmogelijk en beetje belachelijk idee natuurlijk, want die landen zijn nu eenmaal zo gemaakt ooit, niemand gaat accepteren als je dat zou omgooien. Echter al tijdens WOI was er een pleidooi voor zo'n verdeling per stammen(groep) in de toen nog versnipperde Arabische wereld. (Soennitisch land, Koerdistan, Sjiitisch land, Turkije, Syrië en nog wat landjes op basis van gegroeide culturele verschillen.) Noe hebben de moslims en vooral de Arabieren maar gedeeltelijk hun zegje gehad in de verdeling van grondgebeid van hun eigen landen waar ze nu in leven dus ik vraag me wel af hoe realistsich het is dat zo'n herschikking er misschien wel komt door (gewapend) conflict ooit in die landen zelf. (Zal ws. pas komen als de Israëlische kwestie ooit is opgelost, pas dan kotm er tijd voor interne conflicten.) Lawrence (of Arabia, van die film ook.) heeft ooit zelfs eens een kaartje getekend van waar welke stam en volk woonde en wat dan natuurlijk gezien een land zou zijn ipv de lineaal lijntjes die nu iemand getrokken heeft.

"Arabië" lijkt me overigens wel een mooi gebied om eens naar toe te gaan ooit. Echt heel anders dan hier, alleen al qua natuur.
Sorry ik ben zijn gegevens ook kwijt, zal het voor je vanmiddag eve navragen.
Interessante vraag overigens, maar zoveel verschillende staten is ook makkelijk te veroveren door moslimradicalen he
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:02:59 #44
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41732628
Wat een hoop spelvauden heb ik trouwens gemaakt.
Excuses.
[KNE]-Mod
pi_41732630
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien heb jij wel gelijk maar de echte vraag is of dat aan zijn analyse ook maar iets afdoet, wat ik betwijfel.
Nee, natuulijk niet, hij heeft ook goede punten, maar hij is niet echt bepaald representatief als moslimvoorman. Men verdoet alleen tijd als we via hem moslimproblematie proberen op te lossen, alleen al omdat veel moslims hen verwerpen.
pi_41732645
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat er altijd debielen tussen zullen zitten en jouw boodschap als ultieme salvation zien en wanneer mensen dat niet willen toch wel gaan opleggen. Was nooit de bedoeling van Jezus dat er kruistochten zouden plaatsvinden bijvoorbeeld
Het is jammer maar waar dat de geloven die gebaseerd op het joodse geloof vol zitten met (zelf)haat. Dat ze menen te mogen schreeuwen dat zij de enige god van de ware liefde aanbidden en dat ze daarom het recht menen te hebben anderen te minachten of zelfs te mogen doden.
pi_41732648
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:02 schreef ThE_ED het volgende:
Wat een hoop spelvauden heb ik trouwens gemaakt.
Excuses.
boeien
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:04:23 #48
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_41732660
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:03 schreef Triggershot het volgende:
Men verdoet alleen tijd als we via hem moslimproblematie proberen op te lossen, alleen al omdat veel moslims hen verwerpen.
Dat geloof ik direct, ookal heeft hij goede bedoelingen (misschien) als bijna niemand achter hem wil staan alleen al omdat hij buiten de groep valt schiet je er niet heel veel mee op hem als voorman te zien.
[KNE]-Mod
pi_41732696
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:03 schreef wonko het volgende:

[..]

Het is jammer maar waar dat de geloven die gebaseerd op het joodse geloof vol zitten met (zelf)haat. Dat ze menen te mogen schreeuwen dat zij de enige god van de ware liefde aanbidden en dat ze daarom het recht menen te hebben anderen te minachten of zelfs te mogen doden.
Hmm ben ik het op theologisch front niet met je eens, Islam, Christendom en Judaisme hebben wel overeenkomsten, maar dat is omdat Islam en Judaisme beiden linken naar Abraham, monotheistisch religie, de almachtige/alwetende God etc. Hoe ik het zie is het doden en minachten alleen mogelijk door misinterpretatie, wat opzich al verboden is
pi_41732732
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:04 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, ookal heeft hij goede bedoelingen (misschien) als bijna niemand achter hem wil staan alleen al omdat hij buiten de groep valt schiet je er niet heel veel mee op hem als voorman te zien.
Ik zou zelf eerder samenwerken mocht mijn assistentie nodig zijn met CMO dan met Ahmaddiya, zou ik persoonlijk nooit doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')