Ik heb het wel eerder gezegd; ik had het zelf kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 10:48 schreef milagro het volgende:
[..]
is ook zo, al is elkaars stem horen al beter dan mail of dat hoerige msn
vind het zelf altijd erg belangrijk dat de toon goed overkomt, iets waar het met platte tekst nog aleens aan schort
weet je, als ik eerst mijn verstand laat gelden, dan doe ik het uiteindelijk toch, alleen gaan er dan wel eerst nodeloos veel gepieker, gewik en geweeg, gestress aan vooraf en had ik die tijd ook kunnen genieten, mijn neus stoot ik toch wel maar liever mijn neus gestoten dan toch, dan iets niet doen omdat het 'zo verstandig is' en zo ms iets moois mislopen, wat 'zo verstandig' kan ook fout ingeschat zijn.
(dit alles natuurlijk wel binnen de grenzen vh redelijke, hè, niet eyes wide shut me in de ever so obvious misère storten)
Als dat zo was, lieten we het allemaal wel links liggen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:28 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
liefde is gewoon kut.
Heb ik ook allemaal. En ik zou ook nu de voorkeur hebben gegeven aan een definitieve breuk als ik niet sterk onderhuids het gevoel had dat er aan zijn kant dingen hebben gespeeld die niets te maken hebben met hem en mij.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:56 schreef milagro het volgende:
als jij er zo beter door voelt, is dat toch goed, maar voel je je ook echt beter op de langere termijn.
in het begin is geen kontakt houden even doorzetten, je kunt niet na 2 weken al concluderen dat het niet werkt zo, omdat "je je nog kutter dan kut voelt".
als het echt gedaan is, dan is m.i. niet bellen, niet mailen, niet sms-en gewoon beter voorlopig en dan kan later, als het weer beter gaat met je, eventueel weer kontakt komen.
de knop om van de een op de andere dag en ineens gezellig vrienden zijn lukt mij iig niet na een langere relatie, zo geforceerd bepaalde onderwerpen niet aansnijden, bepaalde vragen niet stellen, dat gefrustreerde gevoel na het beeindigen van een telefoongesprek "ja, hoooooi, later!!!!!!" , terwijl je helemaal niet op wil hangen, wil horen dat hij je mist en vraagt of je ms toch weer etc... nee, dank u, dan liever helemaal geen kontakt for the time being dan.
dus snel je bed uit, niet blijven liggen, drukdrukdruk doenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:11 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
ik spreek mijn ex ook nog heel veel. ze vraagt elke dag wel hoe het met me gaat omdat ze weet dat ik het niet makkelijk heb. ik vang het op met gemengde gevoelens, soms ben ik zo verdrietig en soms voel ik me weer goed. de ochtenden vind ik overigens het kutste, lig altijd al vroeg wakker te piekeren en heb 's ochtends niets te doen... en dan kan ik me gedachtes maar niet weghouden bij haar en haar nieuwe vriend.
had ik het maar drukquote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:44 schreef milagro het volgende:
[..]
dus snel je bed uit, niet blijven liggen, drukdrukdruk doen
ik doelde meer op dat eerste moment van wakker worden, dat je even leeg bent in je hoofd nog, en dan na 2 seconden 'het' weer doordringt "ik ga hem/haar niet meer zien/horen/voelen", dan moet je dus als de sodemieter uit bed, en meteen actie, je zelf geen tijd gunnen om na te denken.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:10 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
had ik het maar drukwoensdag de hele dag vrij, voor de rest wel de hele week werken... maar de zaken lopen te goed op het bedrijf dat er niks te doen is... zit echt van half 9 tot 5 mezelf te vervelen, dat is niet lekker natuurlijk op dit momebt.
dat doe ik nu gelukkig ook wel... vandaag op mijn vrije dag stond ik al om 8 uur op, nog nooit gedaan hahaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:15 schreef milagro het volgende:
[..]
ik doelde meer op dat eerste moment van wakker worden, dat je even leeg bent in je hoofd nog, en dan na 2 seconden 'het' weer doordringt "ik ga hem/haar niet meer zien/horen/voelen", dan moet je dus als de sodemieter uit bed, en meteen actie, je zelf geen tijd gunnen om na te denken.
dan moet je gauw weg hierquote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:19 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
[..]
dat doe ik nu gelukkig ook wel... vandaag op mijn vrije dag stond ik al om 8 uur op, nog nooit gedaan hahagelukkig heb ik nu zo'n lekkere up
![]()
![]()
![]()
Eh volgens mij zat ik ergens aan het einde in de vorige discussie... ik wacht voorlopig nog wel even hoor. zoals gezegd weet ze hoe het zit bij mij, ik wil nog lang geen ander dus zolang dat nog mijn gevoel is is het niet definitief. ik zeg ook kneiterhard je best doen, zij durft het niet... en ergens begrijp ik dat ook wel, maar leuk is anders.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:54 schreef Sunshine2006 het volgende:
Goed om nog ff door te gaan op die laatste discussie van de andere topic. Sommige dingen zijn gewoon echt niet te snappen. Als je beide nog gevoelens hebt, waarom de 1 het gewoon echt niet meer wilt proberen. Snap dat echt niet hoor, je kan er toch kneiterhard je best voor doen???Niet zo snel opgeven enzo. Wat heeft die relatie anders voorgesteld zeg....
je kan hem ook gewoon duidelijk maken dat je alleen nog gedag wil zeggen voorlopig en verder niet. En als hij dan toch naar je toe komt en een gesprek probeert te starten dan moet je zo sterk zijn om het ook af te kappen. tsja en dan mag hij aan de mensen uitleggen waarom het zo loopt als het loopt!quote:Op maandag 18 september 2006 14:48 schreef Sunshine2006 het volgende:
[..]
Huh!Wat moet ik dan doen. Ik negeer hem, laat hem duidelijk merken dat ik hem niet wil spreken. En dan? Ik kan toch niet als ie tegen me aan lult geen antwoord geven als er ook andere mensen bijstaan. Die kijken dan ook beetje vaag van eh... er praat iemand tegen je??? Oh en trouwens. Ik dans niet met hem. Help alleen in zijn groep. En dansschool is mijn territorium, hij kwam veel later dan mij, dus laat me echt niet wegjagen.
![]()
![]()
Ok, ik ken dat gevoel wel. Maar ik zie er niet zo heel veel in om het daarover te hebben. En trouwens, hij schrikt echt elke keer zo enorm van iedere aanduiding dat ik misschien niet vind dat het zo geweldig fijn was dat hij het uit heeft gemaakt dat ik me dus echt serieus afvraag of hij zelf niet wil terugkomen op dat besluit.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 08:11 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
ik spreek mijn ex ook nog heel veel. ze vraagt elke dag wel hoe het met me gaat omdat ze weet dat ik het niet makkelijk heb. ik vang het op met gemengde gevoelens, soms ben ik zo verdrietig en soms voel ik me weer goed. de ochtenden vind ik overigens het kutste, lig altijd al vroeg wakker te piekeren en heb 's ochtends niets te doen... en dan kan ik me gedachtes maar niet weghouden bij haar en haar nieuwe vriend.
Ik was vier jaar met iemand en die ging er vandoor met een kennis van me... ik heb alles geblocked, totaal geen contact meer, was klote maar wel veel en veel beter. twee jaar later kwam ik haar en hem tegen en hebben we gewoon ouderwets lol gehad, geen gevoelens meer, geen haat, klaar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:40 schreef Petsopjebilletjes het volgende:
zijn er hier nog mensen waarbij hun partner na een lange relatie wat met een ander kregen? hoe zijn jullie ermee omgegaan? ik weet totaal niet hoe ik ermee om moet gaan, veel mensen zeggen... geen contact meer met je ex... maar ik voel me juist altijd beter als ik met haar praat. 2 jaar toch heel erg veel met elkaar meegemaakt.
In den beginnen wel idd.. Maar ik moet zeggen dat het bij mij na 5 maanden eindelijk een stukkie beter gaat. Niet dat hij nu niet meer door mn hoofd spookt.... dat doet hij nog wel degelijk maar er is vooruitgangquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:08 schreef Theamerican het volgende:
trouwens volgens mij word alleen maar meer en meer dat verdriet ipv minder
Ik denk dat het zoiets is, dat ze wel de vertrouwdheid willen behouden maar tegelijkertijd de hele tijd op hun hoede zijn voor 'emotionele bagage' aan onze kant. Ik denk dat het gewoon ook te maken heeft met twee typen mensen. 'Onze' soort vraagt zich in verbijstering af wat 'm nu weer is overkomen. 'Hun' soort analyseert en neemt een beslissing, waarbij 'kleine ongemakken' als emoties over wat er was worden weggezet in de categorie 'onwenselijk en overbodig'.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:27 schreef Stampurtjuh het volgende:
het wordt pas vaag als je ex opeens je hand vast pakt en de dag daarna opeens weer naar je uithaalt omdat je teveel toenadering zoekt =/
en dan later in de periode dat je uit elkaar bent gegaan je ook nog eens schatje noemt...
ook is ze terug houdend in de knuffels, dan vraag ik me toch af is dat omdat je het gevoel van veiligheid voeld en het toch wel erg prettig vindt maar bang bent om terug te vallen in oude gewoontes???
5 maanden?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:40 schreef Mickeys het volgende:
[..]
In den beginnen wel idd.. Maar ik moet zeggen dat het bij mij na 5 maanden eindelijk een stukkie beter gaat. Niet dat hij nu niet meer door mn hoofd spookt.... dat doet hij nog wel degelijk maar er is vooruitgang
Het verschilt, per persoon en ook is het afhankelijk van de relatie. Van de mate waarin het gewoon duidelijk ook is WAT er is gebeurd dat heeft geleid tot het einde.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef Theamerican het volgende:
[..]
5 maanden?lange weg te gaan nog
![]()
Tja, bij andere (vorige) relaties was het redelijk vaak snel over. Waarschijnlijk zat die persoon niet "diep" genoeg. Deze laatste keer ging ook zo verschrikkelijk anders dan anders, het leek erop alsof er nu wel een man bestond die niet was zoals alle andere klootzakken.. tja... daar hou je dan meer aan vast als hij het uitmaakt dan bij anderen. Het ligt ook aan de manier waarop het uit is gegaan en de reden er van. Als iemand je iets heeft aangedaan (geestelijk) dan is het makkelijker die persoon te haten en er overheen te zijn. Maar het is niet pas na 5 maanden ineens over hoor. Ik groei er al een tijdje naar toe. 2 maanden geleden begon ik al een klein beetj van mijn ommekeer te merken doordat ik nu dingen voor mezelf ging doen. Ik ging lijnen, revalidatie doen, mijn huisje ben ik aan het aanpakken en inmiddels komen de dingen nu zoals ik graag wil dat ze zijn en ze er uit zien. Ik voel me gewoon stukken beter met hier en daar nog wel eens een dipquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef Theamerican het volgende:
[..]
5 maanden?lange weg te gaan nog
![]()
Jezus, dat is echt ongelooflijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:46 schreef Theamerican het volgende:
relatie van bijna 6 jaar en hij wilt verder met ze ex
erg interessant! Laat ff weten hoe het was en hoe ze reageerde nadat je zei van dat hetgeen zin meer heeft!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:32 schreef Stampurtjuh het volgende:
aargh gisteren belde me ex op om te vertellen dat ze problemen had met planet internet...
en zo zacht als dat ik ben (aarh ik haat die slechte eigenschap van me) heb ik gezegd dat ik vrijdag wel even langs kwam om ze daar op hun donder te geven.
waarna ze gelijk voorstelde om na haar school wat te gaan doen.
echter belde ze me ook op met de reden dat ze niet naar mijn orange thuis telefoon nummer kon bellen,
en ik zei daarop dat ik haar later terug zou bellen daarover.
op dat moment echter stelde een vriend van me voor om nog wat te gaan doen in de stad en heb ik haar dus opgebeld met mijn mobiel om te zeggen dat ik haar later op de avond niet meer zou kunnen bellen.
dit vanwege het feit dat ik nog ff uitging in de stad....
ze klonk naar mijn horen een beetje teleur gesteld....
anyways ik heb een new haircut en ik heb daardoor ook meer zelf vertrouwen gekregen
morgen laat ik haar zien wat ze kwijt is en wat ze ook niet meer zal krijgen ook
Volgens mij heeft ie dat helemaal niet gezegd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:45 schreef echt_gaar het volgende:
[..]
erg interessant! Laat ff weten hoe het was en hoe ze reageerde nadat je zei van dat hetgeen zin meer heeft!
en ik ben benieuwd naar haar reactie.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:32 schreef Stampurtjuh het volgende:
anyways ik heb een new haircut en ik heb daardoor ook meer zelf vertrouwen gekregen
morgen laat ik haar zien wat ze kwijt is en wat ze ook niet meer zal krijgen ook
Voor mij is dit gevoel zo herkenbaar. Zelfs in ruzies en bij irritaties had ik dit gevoel. Mijn vriend begreep nooit, waarom ik maar door bleef praten en zo geirriteerd raakte als hij op wilde hangen. Ik kan hem geen ongelijk geven, dat hij het niet begreep. Ik begrijp het zelf niet eens. Niet dat ik zelf niet begrijp waarom ik zo doe, maar ik baal er gewoon van dat ik zo doe. Het is niet normaal. Een ander mens zou iemand op laten hangen en doorgaan met zijn of haar leven.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:56 schreef milagro het volgende:
dat gefrustreerde gevoel na het beeindigen van een telefoongesprek "ja, hoooooi, later!!!!!!" , terwijl je helemaal niet op wil hangen, wil horen dat hij je mist en vraagt of je ms toch weer etc... nee, dank u, dan liever helemaal geen kontakt for the time being dan.
cool! vergeet niet wat je ook doet, JIJ aan het langste eind hebt getrokken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 22:52 schreef Stampurtjuh het volgende:
inderdaad morgen zie ik haar en post ik wel hoe het is gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |