abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 00:48:52 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41726438

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds een klein jaar een eigen Podcast.

Think Secret

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.
Httpmail-plugin - Hotmail of msn account op Mail.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_41726446
Hai scheetjes.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 12 september 2006 @ 01:11:26 #3
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
  dinsdag 12 september 2006 @ 01:33:40 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41727046
Wanneer is hij trouwens op apple.com te bekijken?
lege ton
  FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 01:36:24 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41727083
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 01:33 schreef nonzz het volgende:
Wanneer is hij trouwens op apple.com te bekijken?
Pas na de keynote.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 12 september 2006 @ 02:02:06 #6
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41727310
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 01:36 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Pas na de keynote.
Ik heb het maar even uitgezocht:

Het is om 10:00 pacific time. Dat verschilt ongeveer een uurtje of 9 met hier. Hij begint dus om 19:00 onze tijd. Dan neemt het al gauw een uurtje of 2 in beslag (21:00) dan duurt het nog even voordat het erop staat (23:00). Dan kijken er in het begin veel te veel mensen om een goede verbinding te krijgen, dus dat kost ook nog even wat tijd (1 dag). Dus: 13 september om 23:00 kun je de keynote rustig bekijken zonder schokken.....
lege ton
pi_41727377
tjemig vp
pi_41727805
Hoef de keynote niet te zien. Producten die aangekondigd gaan worden is wat mij het enigste boeit.
  dinsdag 12 september 2006 @ 07:00:19 #9
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_41727910
Come on! Daddy needs a new phone!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_41728007
Tot Vanavond People.
pi_41728021
Op welke sites kon je het ook al weer volgen ?
pi_41728033
Ik ben benieuwd , toch denk ik eigenlijk geen iPhone.... nieuwe iPod lijkt mij wel aangezien er al bijna een jaar geen nieuwe meer is utigekomen.
pi_41728072
Kom maar op met die nieuwe MacBook Pro!
Calmer than you are
  dinsdag 12 september 2006 @ 07:50:26 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41728126
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:32 schreef JoMo0 het volgende:
In ieder geval op www.macrumors.com en www.engadget.com. Die laatste heeft er vaak ook plaatjes bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41728250
Crap...mijn iMac staat nog steeds in Shanghai..
Calmer than you are
  dinsdag 12 september 2006 @ 08:07:31 #16
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41728263
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Crap...mijn iMac staat nog steeds in Shanghai..
Mijn Mighty Mouse ligt nog steeds bij mijn ouders

Overigens, een anonieme bron claimt de hele agenda voor vanavond te kennen. Ik hoop dat ie het fout heeft.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41728295
Ik vrees helaas dat de nieuwe MBP ook ineens op de site staat ipv vanavond aangekondigd te worden...
Calmer than you are
pi_41728956
Zo rust in de tent
pi_41729002
Zo vanavond snel naar huis haasten om alles te zien
pi_41729069
Goeie morgen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 09:18:18 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41729161
Ik kan het niet meer bijbenen.
Ik post om het posten.
pi_41729242
Swets, had jij ook nog interesse in de iMac..?
Calmer than you are
pi_41729259
Komen er vanavond opeens nieuwe iMacs .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 09:28:18 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41729307
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Swets, had jij ook nog interesse in de iMac..?
Nee, helaas moet ik afhaken
pi_41729396
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 08:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mijn Mighty Mouse ligt nog steeds bij mijn ouders

Overigens, een anonieme bron claimt de hele agenda voor vanavond te kennen. Ik hoop dat ie het fout heeft.
Alles wat men verwacht. Alleen de iPhone mist. Verder hoeft die agenda niet waar te zijn naturlijk.
pi_41729439
Nou als er een fullscreen iPod komt hoef ik niet te huilen, vind dit veel fijner.
pi_41729658
Doe mij maar een nieuwe Nano
pi_41729742
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, helaas moet ik afhaken
K
Calmer than you are
  FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 10:27:12 #30
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41730382
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 09:32 schreef magnifor het volgende:

[..]

Alles wat men verwacht. Alleen de iPhone mist. Verder hoeft die agenda niet waar te zijn naturlijk.
Ergens vind ik de agenda niet kloppen.
Maar goed wie zal het zeggen?

't is waarschijnlijk ook zo dat ik gewoon hoop op een andere agenda voor vanavond
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:35:30 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41730560
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:27 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ergens vind ik de agenda niet kloppen.
Maar goed wie zal het zeggen?

't is waarschijnlijk ook zo dat ik gewoon hoop op een andere agenda voor vanavond
Ik vind hem ook onjuist. Ik schreef eerder elders:
Ik hoop en verwacht van niet. Dat TubePort klinkt op deze manier maar wat onhandig. Waarom zouden ze daar niet gewoon WiFi voor gebruiken? Een extra losse adapter in je Mac moeten steken lijkt me ook 'on-apple'. Ik weet ook niet wat ze met 'een iDisk-achtige service' bedoelen, maar ik hoop niet dat het betekent dat je op een of andere manier .mac nodig hebt. Verder lijkt het me dat een nieuwe iPod Nano ook video ondersteuning krijgt als de movie store inderdaad geopend wordt. Tot slot meldt vrijwel iedere andere site dat voorlopig alleen Disney en Pixar meedoen, en zodra het over andere bedrijven gaat is geheimhouding ineens een stuk moeilijker. En one more thing: ik hoop op minstens één niet direct videogerelateerd onderwerp.

Dat laatste, overigens, bij voorkeur een iPhone. Ik heb een nieuwe telefoon nodig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41730622
iPod nano met video functie is het domste wat ik ooit gehoord heb (behalve iPod shuffle met video dan)
  FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 10:41:24 #33
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41730688
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:38 schreef tonks het volgende:
iPod nano met video functie is het domste wat ik ooit gehoord heb (behalve iPod shuffle met video dan)
Ik verwacht idd ook niet dat de Nano video-ondersteuning gaat krijgen...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 10:41:59 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_41730700
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:35 schreef De_Hertog het volgende:
Waarom zouden ze daar niet gewoon WiFi voor gebruiken?
Omdat dat al bestaat
pi_41730727
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat dat al bestaat
Verf hem wit smijt er een appeltje op en je kunt er zo 200 euro meer voor vragen
pi_41730747
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 07:32 schreef JoMo0 het volgende:
www.macrumorslive.com

Trouwens, toen met de introductie van de MacBook Pro en intel iMac was er ook iemand die had op de dag zelf bijna helemaal goed voorspeld.

Zo'n nieuwe iPod klinkt wel erg tof

Ik hoop dat vanavond de krantenjongen snel komt, dan kan ik de kranten snel bezorgen en dan de keynote gaan volgen
  FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 10:51:57 #37
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_41730905
Ik moet waarschijnlijk een deel missen omdat ik moet sporten
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:57:31 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41731041
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:38 schreef tonks het volgende:
Misschien om af te spelen via de tv? Ik dacht vooral dat het onhandig zou zijn als je met een nieuwe store komt en je eigen populairste product ondersteund het niet

Overigens houd Apple 25 September weer een soort special event, op de Photokina beurs in Keulen. Er zal in ieder geval wel een Aperture update komen, lijkt me zo. Zie http://www.hardmac.com/news/2006-09-12/
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41731149
En toen Aperture ongeveer een jaartje geleden werd aangekondigd, kwamen er gelijk nieuwe Powerbooks bij
Calmer than you are
pi_41731280
hm, ik krijg mijn iPod gewoon terug
quote:
Step 2 - Service

No trouble found (11-Sep-2006)
Step 3 - Return

Original product shipped (11-Sep-2006)
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:10:59 #41
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41731360
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En toen Aperture ongeveer een jaartje geleden werd aangekondigd, kwamen er gelijk nieuwe Powerbooks bij
Het zou inderdaad best kunnen dat vanavond geen nieuwe MBP's komen, en de 25e wel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41731676
Vanavond om 6 of 7 uur?
pi_41731768
7 uur
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:36:56 #44
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_41731995
Ben benieuwd. Ik moet over een paar maanden een nieuwe telefoon, dus dat zou wel tof uitkomen
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:56:14 #45
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41732463
Ej ik wil nu gaan devven, maar Textedit is niet echt de ideale texteditor voor de Mac. Wat is een goeie editor, die syntax highlighting heeft?

Oh en zijn er centrale sites met mac software? Windows meuk is ontzettend versnipperd maar van de Mac kan ik me voorstellen dat er 'dit is goeie meuk'-sites zijn.
pi_41732477
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:56 schreef Slarioux het volgende:
Ej ik wil nu gaan devven, maar Textedit is niet echt de ideale texteditor voor de Mac. Wat is een goeie editor, die syntax highlighting heeft?

Oh en zijn er centrale sites met mac software? Windows meuk is ontzettend versnipperd maar van de Mac kan ik me voorstellen dat er 'dit is goeie meuk'-sites zijn.
Textmate
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:56:58 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41732487
Ik zag in MED dat het weer twee dagen gezellig werd!
---
Dus ik ben weer terug, na een afwezigheid van 1 deel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:58:07 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41732510
quote:

SubEthaEdit, maar volgens mij is die inmiddels niet meer officieel gratis.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_41732588
quote:

Ik ben met versiontracker begonnen...
Calmer than you are
pi_41732633
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:56 schreef XL het volgende:
Ik zag in MED dat het weer twee dagen gezellig werd!
---
Dus ik ben weer terug, na een afwezigheid van 1 deel
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:16:16 #51
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41732919
quote:

Hebben we zo'n mooie faq aan het begin, wordt ie nog niet gelezen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:21:01 #52
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_41733033
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hebben we zo'n mooie faq aan het begin, wordt ie nog niet gelezen
Ik heb al wel de Bittorrent client .
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:22:42 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_41733071
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 12:21 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik heb al wel de Bittorrent client .
Probeer ook Imagewell en als je een Bluetooth telefoon hebt BluePhoneElite. Dat zijn van die heerlijke mac-applicaties waardoor je om Windows kunt lachen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:31:31 #54
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_41733296
  • hoi dat gaat snel
  • OOЯ
    pi_41735801
    Oew, tvp. Hoe is het Slarioux? Feli nog.
    pi_41735819
    tvp

Verlicht mij!
    pi_41735868
    Waar blijft de WMM?
    pi_41735896
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 14:14 schreef Furia het volgende:
    tvp

Verlicht mij!
    Vanavond is er dus een apple keynote en op het kaartje stond dus "It's showtime" wat de meeste mensen denken is dat er nieuwe iPods komen en nieuwe iPod nano's en een itunes movie store + itunes 7

Spannend dus.

Om 7 uur begint het en dan kan je het op macrumorslive of hier volgen
      dinsdag 12 september 2006 @ 14:18:16 #59
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_41735921
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 14:14 schreef skiczukie het volgende:
    Oew, tvp. Hoe is het Slarioux? Feli nog.
    Uitstekend, zit nu op school te pimpen en te werken, gaat super. Eindelijk een laptop wiens batterij wel langer dan 3 kwartier meegaat (ondanks de belofte van 3 uur die de meeste laptops doen gaan ze maar een klein deel daarvan daadwerkelijk mee)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sander op 12-09-2006 14:27:00 ]
    pi_41735985
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 14:18 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Uitstekend, zit nu op school te pimpen en te werken, gaat super. Eindelijk een laptop wiens batterij wel langer dan 3 kwartier meegaat (ondanks de belofte van 3 uur)
    Top. ik schrik er zelf ook nog steeds van als ik mijn MacBook uit de second skin haal. Hij is echt te wit gewoon.
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 15:32:09 #61
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41737784
    Je zou toch verwachten dat... zelfs bij de MediaMarkt.... dat ze 't mannetje dat ze opzadelen met het Apple hoekje daar ook maar een beetje affiniteit mee heeft... de gast in Den Haag wist niet eens dat er vanavond een Keynote aankwam
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 15:37:07 #62
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41737886
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 15:32 schreef Xilantof het volgende:
    Je zou toch verwachten dat... zelfs bij de MediaMarkt.... dat ze 't mannetje dat ze opzadelen met het Apple hoekje daar ook maar een beetje affiniteit mee heeft... de gast in Den Haag wist niet eens dat er vanavond een Keynote aankwam
    Ik denk dat het nog triester is.
    In veel gevallen is dat een zogenaamde 'in-store' medewerker van.... apple.
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 15:39:05 #63
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41737935
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus écht een Apple-medewerker die in de MM Apple staat te verkopen?

Nou... daar zag ik deze gast bij de MM écht niet voor aan...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 15:42:18 #64
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41738002
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 15:39 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dus écht een Apple-medewerker die in de MM Apple staat te verkopen?

Nou... daar zag ik deze gast bij de MM écht niet voor aan...
    Het is redelijk gebruikelijk dat je als fabrikant je eigen perosneel levert welke zich exclusief met 1 merk bezighoudt.
    pi_41740976
    Showtijd!
    pi_41741080
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 15:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Soms is het personeel niet echt goed geinformeerd of weet niet hoe het werkt.

apple centre stationsplein is het ergst daar in
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:16:08 #67
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41741135
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is redelijk gebruikelijk dat je als fabrikant je eigen perosneel levert welke zich exclusief met 1 merk bezighoudt.
    Ik weet vrijwel zeker dat MediaMarkt dat niet doet. Het is een van ons meest amusante "concurrenten" als het om kennis van de verkopers gaat
    pi_41741199
    trouwens, in iTunes staat nu in die balk onder dat ze bezig zijn de Music Store te updaten
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 17:22:11 #69
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41741321
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:16 schreef XL het volgende:

[..]

Ik weet vrijwel zeker dat MediaMarkt dat niet doet. Het is een van ons meest amusante "concurrenten" als het om kennis van de verkopers gaat
    Ik weet zeker van wel aangezien wij in 2 mediamarkts personeel hebben lopen.
    In store sales dus.
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:28:08 #70
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41741506
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik weet zeker van wel aangezien wij in 2 mediamarkts personeel hebben lopen.
    In store sales dus.
    Hmm, wij concurreren maar met 1 mediamarkt (diegene in onze stad). Daar gebeurd het niet, MediaMarkt is natuurlijk een aparte manier van franchisen. De vestigingen hoeven qua beleid niet echt op elkaar te lijken (zie ook bijvoorbeeld de verschillende aanbiedingen per filiaal). Vreemd vind ik het wel, hoe kan Sitecom-personeel nu namens mediamarkt op een objectieve manier routers verkopen?
    pi_41741603
    En een gesloten store!
    pi_41741645
    19h de keynote, lange updae dan voor de online store?
    pi_41741685
    het is duidelijk, er komt iets nieuws
    iig geen Steve Jobs die komt vertellen hoe het met hem gaat
    pi_41741710
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:34 schreef super-muffin het volgende:
    iig geen Steve Jobs die komt vertellen hoe het met hem gaat
    Jammer. Steve is koning.
    pi_41741753
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:34 schreef super-muffin het volgende:
    Ik kan niet wachten!!! hehe
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:37:44 #76
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41741775
    Hij zal de keynote toch wel doen (maar over zijn ziekte zwijgen), ik heb mezelf alvast ingelogd op de IRC van macrumors. Maar je kunt geen andere users meer zien, vorige keer was het een chaos van binnenkomende en vertrekkende users.
    pi_41741892
    Waarom zou hij zwijgen over een eventuele ziekte.
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:43:12 #78
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41741957
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:41 schreef skiczukie het volgende:
    Waarom zou hij zwijgen over een eventuele ziekte.
    Omdat hij al een tijd ziek is en daar altijd zijn mond over houd?
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:46:13 #79
    120113 Tomasso
    Lopen te kijken
    pi_41742048
    Hele stomme vraag, sorry, maar hoelaat begint het?
    "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
    pi_41742087
    7 uur! Nog 1 uur en 13 minuten!
    pi_41742120
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:43 schreef XL het volgende:

[..]

Omdat hij al een tijd ziek is en daar altijd zijn mond over houd?
    Ik zie hem als een enorm open persoonlijkheid. Ik kan me voorstellen dat hij niet geheimzinnig doet over zijn gezondheid.
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 17:48:38 #82
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41742127
    Hopelijk verteld ie het allemaal in 1 uurtijd..
    om 20.00 uur moet ik weg
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_41742229
    Store is in ieder geval down
    Calmer than you are
      dinsdag 12 september 2006 @ 17:52:00 #84
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41742235
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:48 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Ik zie hem als een enorm open persoonlijkheid. Ik kan me voorstellen dat hij niet geheimzinnig doet over zijn gezondheid.
    Hij is heel open over zijn zakelijke kinderen. Prive houdt hij goed weg uit de media en terecht natuurlijk. Bovendien kan het Apple behoorlijk schaden als je charismatische topman blijkt weg te kwijnen aan de gevolgen van kanker, als ik het even zo cru mag stellen. Ik hoop maar dat het spreekwoord geen nieuws is goed nieuws hier op gaat en dat Jobs zijn werk nog lang kan blijven doen en gewoon gezond is.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:08:20 #85
    693 ChOas
    pi_41742832
    "I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
    When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
    pi_41742879
    quote:
    pi_41743003
    Alleen heb ik hier geen quicktime
    pi_41743035
    dat heeft er ietts mee te maken die stream moet wel.. iets met streaming vid ofzo
    pi_41743108
    Of het is gewoon fakking groots.
    pi_41743138
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:17 schreef skiczukie het volgende:
    Of het is gewoon fakking groots.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:20:31 #91
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41743176
    In de macrumors-irc-room vertelden ze elke 3 minuten hoe lang het nog duurde voor het begon. Tot zojuist ruim een kwartier niet en toen zeiden ze nog 1 uur en 42 minuten. Ik neem voor de zekerheid maar aan dat ze zijn vergeten het uur weg te halen.
    pi_41743201
    Ga ik wel van uit ja , anders maakt het nog niet echt uit
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_41743227
    En ik heb net te horen gekregen dat ik meer ga verdienen, komt dat even goed uit
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:23:04 #94
    693 ChOas
    pi_41743232
    quote:
    MacRumors: Live coverage of the Apple Media Event will be available here. The keynote is due to start in 1 hours, 42 minutes
    Begint het om 20:00 ????

Ik ben totaal ingesteld op 19:00

[Stephen Roberts]
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:23:31 #95
    693 ChOas
    pi_41743249
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:20 schreef XL het volgende:
    In de macrumors-irc-room vertelden ze elke 3 minuten hoe lang het nog duurde voor het begon. Tot zojuist ruim een kwartier niet en toen zeiden ze nog 1 uur en 42 minuten. Ik neem voor de zekerheid maar aan dat ze zijn vergeten het uur weg te halen.
    Ah, ik zal vaker refreshen

[Stephen Roberts]
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:26:04 #96
    693 ChOas
    pi_41743323
    Oh, even geheel tussendoor... wat is een goeie paint-clone voor OS X ?

Echt voor de allersimpelste dingen (rondjes, vierkantjes, etc, en op te slaan als .png)

[Stephen Roberts]
    pi_41743362
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:23 schreef ChOas het volgende:

[..]

Begint het om 20:00 ????

Ik ben totaal ingesteld op 19:00
    op MacRumorsLive.com staat over 34 minuten, dus om 19.00 uur.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:28:00 #98
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41743376
    Ik ga maar even VPN op de universiteit inloggen, als die stream vanaf de Apple-site dan gaat werken zit ik in ieder geval korter op wat snelle servers.
    pi_41743377
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:26 schreef ChOas het volgende:
    Oh, even geheel tussendoor... wat is een goeie paint-clone voor OS X ?

Echt voor de allersimpelste dingen (rondjes, vierkantjes, etc, en op te slaan als .png)
    Pixen
    pi_41743393
    Music store down!
    pi_41743406
    Die was vanmiddag rond 4 uur al down
    pi_41743426
    Whehe. iTunes 7 met Showtime.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:30:24 #103
    693 ChOas
    pi_41743440
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:28 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Pixen
    Mijn held!

[Stephen Roberts]
    pi_41743457
    IK weet niet of ik blij zou zijn met een movie store.. ik ga niet betalen voor online media .
    pi_41743524
    nee inderdaad, ik zou er ook niks kopen.
    Heb liever een CD of DVD op m'n plank staan.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:33:38 #106
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41743536
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
    IK weet niet of ik blij zou zijn met een movie store.. ik ga niet betalen voor online media .
    Een grotere legale markt leidt ook tot een grotere markt die we hier niet bespreken
    pi_41743547
    Een cd'tje zou ik nog wel willen kopen, maar een film niet indd.
    pi_41743556
    Misschien als het HD was.. maar zelfs dat kan je downloaden en ik heb geen HD tv.. en HD content op een iPod hoe wide het scherm is ziet er toch niet super uit (wel mooi maar niet 15 euro mooi..)
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:34:55 #109
    693 ChOas
    pi_41743576
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:34 schreef tonks het volgende:
    Misschien als het HD was.. maar zelfs dat kan je downloaden en ik heb geen HD tv.. en HD content op een iPod hoe wide het scherm is ziet er toch niet super uit (wel mooi maar niet 15 euro mooi..)
    Stel het je eens voor op een 60" wall-mounted iMac

[Stephen Roberts]
    pi_41743640
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:34 schreef ChOas het volgende:

[..]

wie kan dat nou weer betalen
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:37:09 #111
    693 ChOas
    pi_41743651
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:36 schreef tonks het volgende:

[..]

wie kan dat nou weer betalen
    Laat me nou even dromen!

[Stephen Roberts]
    pi_41743659
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:34 schreef ChOas het volgende:

[..]

tonks vindt 24" al te groot.
    pi_41743819
    18 minuten

Heb ik even geluk dat ik mijn iPod voor een redelijke prijs heb verkocht
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:42:46 #114
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_41743844
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:37 schreef skiczukie het volgende:

[..]

tonks vindt 24" al te groot.
    Zijn vriendin niet.
    pi_41743903
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:28 schreef tonks het volgende:
    Music store down!
    It's Showtime
    The iTunes Store is being updated
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:45:03 #116
    693 ChOas
    pi_41743925
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:44 schreef GertJanB het volgende:

[..]

It's Showtime
    The iTunes Store is being updated
    Je weet dat dat bericht daar al een uur of 3 staat ?

[Stephen Roberts]
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:48:23 #117
    693 ChOas
    pi_41743986
    Interessant the Woz is er ook....

http://www.engadget.com/2(...)eynote-its-showtime/

[Stephen Roberts]
    pi_41744029
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:42 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Zijn vriendin niet.
    Zijn zusje wel.
    pi_41744047
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:45 schreef ChOas het volgende:

[..]

Je weet dat dat bericht daar al een uur of 3 staat ?
    nee Ik reageerde op Tonks..
    pi_41744052
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:50 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zijn zusje wel.
    Lachen
    pi_41744074
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:48 schreef ChOas het volgende:
    Interessant the Woz is er ook....

http://www.engadget.com/2(...)eynote-its-showtime/
    "The Woz"
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:52:00 #122
    693 ChOas
    pi_41744093
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:50 schreef tonks het volgende:

[..]

Lachen
    Hoe oud is je zus ?

[Stephen Roberts]
    pi_41744094
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:50 schreef tonks het volgende:

[..]

Lachen
    Inderdaad, zuurpruim.
    pi_41744109
    "P.s yeah we know the apple store is down"
    pi_41744147
    7 minuutjes alweer .

Engadget en Macrumors zijn de enige ?
    pi_41744161
    JoMo0 er is een online stream!
    pi_41744166
    Oja one more things.. leopard shipt morgen
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:55:05 #128
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_41744193
    stream nu nog 404 bij mij

Blijf het wel proberen, mijn slot gaat niet aan mijn neus voorbij
    pi_41744195
    quote:
    Deze ?
    pi_41744222
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 18:55 schreef Hugster het volgende:
    stream nu nog 404 bij mij

Blijf het wel proberen, mijn slot gaat niet aan mijn neus voorbij
    Bij ook nog helaas
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:56:26 #131
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_41744228
    jeh.
      dinsdag 12 september 2006 @ 18:57:25 #132
    693 ChOas
    pi_41744259
    MacRumors: iLounge: Griffin Technology, Belkin, Incase and Nike are in attendance.
    MacRumors: iLounge: Folks are crowding to get up-front seats. (wonder why?)

[Stephen Roberts]
    pi_41744283
    Spannend
    pi_41744286
    9:51 am iLounge: Griffin Technology, Belkin, Incase and Nike are in attendance.
    Griffin
    pi_41744323
    pi_41744346
    Showtime
    pi_41744347
    Snel ff wat thee en koekjes halen en 'let the show begin!'
    pi_41744393
    Nog geen verbinding
    pi_41744394
    ff snel in osx booten . een keynote kijk je niet op windows
    pi_41744405
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:01 schreef tonks het volgende:
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:02:58 #141
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_41744429
    de stream is zeker voor na de keynote?
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:03:11 #142
    693 ChOas
    pi_41744434
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:01 schreef tonks het volgende:
    Daar passen nog wel wat ' 'tjes bij hoor

[Stephen Roberts]
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 19:03:21 #143
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41744442
    Steve is on stage!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_41744487
    Ja maar de live feed werkt niet
    pi_41744497
    Waar zie je dat Xilantof?
    pi_41744513
    Engadget
    pi_41744555
    Ze beginnen over de iPod
    pi_41744566
    Ze hebben het nu over iPods
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 19:07:28 #149
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41744580
    Engadget lijkt down
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:07:49 #150
    693 ChOas
    pi_41744593

10:04AM - "So let's' delve into the products!"

[Stephen Roberts]
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:08:22 #151
    693 ChOas
    pi_41744613
    MacRumors: iLounge: iPod is getting enhanced today. 60% brighter with brighness control, 3.5 hours video playback (up from 2 hrs... big version goes to 6.5 hours), new headphones, gapless playback

[Stephen Roberts]
    pi_41744614
    gaplessplayback!
    pi_41744628
    pi_41744641
    FUCK .
    pi_41744649
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:08 schreef JoMo0 het volgende:
    Ok, dat was het, we kunnen weer naar huis
    pi_41744660
    iLounge: new iPod software features: instant searching, new games (Bejeweled, Cubis 2, Mahjong, Mini golf, pac man, tetris, texas holdem, vortex, and zuma)
    pi_41744663
    Godver, kan ik weer een nieuwe iPod gaan kopen.
    pi_41744664
    nieuwe games

ben benieuwd hoe je Poker (Texas Holdem) kan spelen
    pi_41744673
    iLounge: new iPod software features: instant searching, new games (Bejeweled, Cubis 2, Mahjong, Mini golf, pac man, tetris, texas holdem, vortex, and zuma)

POKER !!!
    pi_41744679
    iLounge: games for sale off iTunes for $4.99
    pi_41744701
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:09 schreef JoMo0 het volgende:
    iLounge: games for sale off iTunes for $4.99
    Hmm, dat mogen ze wel gratis doen vind ik.
    pi_41744704
    instant search is wel verrot handig.
    Calmer than you are
    pi_41744706
    ik hoop dat die software ook voor 5g is
    pi_41744715
    10:10 am iLounge: games will work on 5G ipods
    pi_41744734
    Engadget is dood btw
    pi_41744735
    JAAAA
    pi_41744738
    en geen nano
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:11:24 #168
    693 ChOas
    pi_41744745
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:10 schreef tonks het volgende:
    ik hoop dat die software ook voor 5g is
    MacRumors: iLounge: games will work on 5G ipods

[Stephen Roberts]
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 19:11:54 #169
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41744761
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 17:28 schreef XL het volgende:

[..]

Hmm, wij concurreren maar met 1 mediamarkt (diegene in onze stad). Daar gebeurd het niet, MediaMarkt is natuurlijk een aparte manier van franchisen. De vestigingen hoeven qua beleid niet echt op elkaar te lijken (zie ook bijvoorbeeld de verschillende aanbiedingen per filiaal).
    Het zijn dus ook maar 2 fillialen.
    quote:
    Vreemd vind ik het wel, hoe kan Sitecom-personeel nu namens mediamarkt op een objectieve manier routers verkopen?
    Niet, ze verkopen dan ook alleen sitecom routers. Het voordeel is WEL dat dit personeel wel behoort te weten waar het over praat.
    pi_41744777
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:11 schreef super-muffin het volgende:
    en geen nano
    Huilie, het is net begonnen.
    pi_41744805
    Beter dat ik mn 5G heb verkocht
    pi_41744809
    ik bedoel dat het niet werkt op een Nano
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:12:50 #174
    693 ChOas
    pi_41744813
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het zijn dus ook maar 2 fillialen.
    [..]

Niet, ze verkopen dan ook alleen sitecom routers. Het voordeel is WEL dat dit personeel wel behoort te weten waar het over praat.
    Hoi!

Er is een keynote bezig trouwens

[Stephen Roberts]
    pi_41744817
    10:12 am iLounge: 249 and 349 with 60GB and 80GB capacity
    pi_41744820
    80gb iPods
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:12:56 #177
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_41744821
    Hmm, kennelijk geen groter scherm. Jammer.
    Ik ga naar huis.
    pi_41744832
    quote:
    Watwat?
    pi_41744840
    10:12 am iLounge: 249 and 349 with 60GB and 80GB capacity
    pi_41744844
    Nieuwe nano's
    pi_41744846
    10:12 am iLounge: Nano is now, as rumored, Aluminum and in colors
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:13:37 #182
    693 ChOas
    pi_41744851
    Aluminium nano...

[Stephen Roberts]
    pi_41744855
    en ook een stuk goedkoper dus.
    Calmer than you are
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:13:50 #184
    13783 Anthraxx
    pi_41744861
    iPod update is niet relevant. 60% meer lichtopbrengst is niet echt schokkend vind ik.
    pi_41744871
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:13 schreef ChOas het volgende:
    Aluminium nano...
    Krassen
    pi_41744873
    # 24-hour battery life, new headphones just like the 5G iPod, and new software features like the iPod
    # There are now 3 nano models: 2GB in silver only, 4Gb in all colors but black, and 8GB model in black
    # Prices are at $149, $199, and $249 respectively

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060912-7722.html
      FOK!fotograaf dinsdag 12 september 2006 @ 19:14:26 #187
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_41744885
    de Nano wordt nóg dunner!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:14:33 #188
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_41744892
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:13 schreef Anthraxx het volgende:
    iPod update is niet relevant. 60% meer lichtopbrengst is niet echt schokkend vind ik.
    Maar aan de andere kant, 250 dollar voor 60GB is een koopje.
    Ik ga naar huis.
    pi_41744917
    New 2nd generation nano with an aluminum body, thinner than 1st gen nano
    Nano looks just like a thin iPod mini, colors just like the iPod mini
    Green, silver, black, blue, and pink
    pi_41744924
    24 uur batterij life.. netjes
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:16:12 #191
    693 ChOas
    pi_41744969
    10:12AM - So, second generation nano: thinner alumninum case, 5 colors, 40 % brighter display, 24 hour battery.

2GB (aluminum only) $149
    4GB colors $199
    8GB (black only) $249

[Stephen Roberts]
    pi_41744972
    Die software is toch wel gewoon te downloaden hoop ik? (die nieuwe iPod software.. )
    pi_41744974
    ik ben benieuwd na die nieuwe oordopjes, hopelijk klinken ze ook een stuk beter.
    pi_41744982
    Dag geld
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:16:32 #195
    13783 Anthraxx
    pi_41744989
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:16 schreef tonks het volgende:
    Die software is toch wel gewoon te downloaden hoop ik? (die nieuwe iPod software.. )
    Lijkt mij toch gewoon een update?
    pi_41744997
    macosx.nl ligt er uit Doet Fok! het beter...
    Calmer than you are
    pi_41745041
    8 GB Nano
    pi_41745044
    hm lastig, 8gb Nano of iPod met video voor 250 euro
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 19:17:54 #199
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41745048
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:12 schreef ChOas het volgende:

[..]

Hoi!

Er is een keynote bezig trouwens
    ik wil een iphone. Anders moet ik een witte SE m600
    pi_41745051
    20 minuten bezig en nu is heel de wereld al leip
    pi_41745062
    10:16 am iLounge: 8GB is $249 in all colors
    10:16 am iLounge: 4GB is $199 in all colors but black
    10:16 am iLounge: 2GB is $149 in silver only
    pi_41745078
    iLounge: All models are 52% smaller in volume than previous nano. new charger, new armband, new lanyard

pi_41745082
    Wow wat ben ik blij dat ik gister geen Ipod heb gekocht.
    ik was het van plan maar gelukkig had die verkoper mij verteld van de keynote van vanavond, en mij geadviseerd om even te wachten met het kopen van een nieuwe Ipod.
    Hulde voor bossina groningen

wel vraag ik me af wat er gaat gebeuren met de prijzen van de Ipod nano
    pi_41745094
    iLounge: All models are 52% smaller in volume than previous nano. new charger, new armband, new lanyard

WTF!
    pi_41745101
    10:18 am iLounge: iPod Shuffle is now 2nd generationl size of iPod Radio Remote

dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:19 #206
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41745105
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:13 schreef Anthraxx het volgende:
    Ze hebben de iPods er binnen het kwartier door gejaagd. Toch een iPhone dan?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:19:19 #207
    693 ChOas
    pi_41745106
    2e generatie shuffle...

[Stephen Roberts]
    pi_41745114
    tering dat is echt klein
    pi_41745124
    Nu genoeg ipod geweest!!
    pi_41745136
    ik moest nog een nano kopen Yeahhhhhh :)
    pi_41745140
    Hoe toffe keynote
    pi_41745145
    Ik heb nog geen iPod, wordt nu wel een beetje verleid
    pi_41745148
    Ik faint.
    pi_41745158
    ik heb die nano van mij weggedaan omdat hij te klein was . nu is hij meer dan de helft kleiner
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:22:07 #215
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41745167
    Overigens, als de Nano nog dunner wordt, dan past de koptelefoon-stekker toch niet meer?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_41745172

Calmer than you are
    pi_41745173

/edit
    beaten

traag fok ook.
    pi_41745183
    oh my fuck! die search
    pi_41745191
    One shuffle model available at 1GB
    12 hour battery life, priced at $79 and includes headphones
    New shuffle ships in October
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:24:05 #220
    77352 Hugster
    Mandarijntje
    pi_41745192
    Oordopjes zijn lelijk

Zo zien de imitatiedopjes eruit van Nokia en andere blokker mp3 wannabees
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:24:15 #221
    693 ChOas
    pi_41745202
    iTunes 7!!

[Stephen Roberts]
    pi_41745208
    iTunes 7!
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:24:30 #223
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_41745216
    Wel een beetje raar dat de 8gb nano en 60gb iPod even duur zijn.
    Ik ga naar huis.
    pi_41745222
    bij mij doet die live stream het niet....
    pi_41745246
    Source list now includes library with sep libraries for all forms of media

Dat wilde ik graag!
    pi_41745255
    Geen zwarte trui, maar rood
    pi_41745268
    iLounge: iTunes will give you cover art for free if you are missing cover art (thanks Steve)

Netjes!
    pi_41745271
    pi_41745297
    JoMo0 zie je je geld wegvliegen?
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 19:26:54 #230
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41745304
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:24 schreef nietzman het volgende:
    Wel een beetje raar dat de 8gb nano en 60gb iPod even duur zijn.
    Flash geheugen is duur
    pi_41745311
    Cover flow in iTunes!!
    pi_41745325
    10:26 am iLounge: 3 different views of iTunes, list view, album view (with art and tracks), then "cover flow view" lets you rapidly find what you want by album cover

YES
    Calmer than you are
    pi_41745345
    45 million videos purchased from iTunes, now up to 220 shows available on iTunes
    NFL got added to iTunes today with the entire 2006 season, $1.99 per game or $24.99 season pass
    All videos encoded with h264
    Past iTunes video resolution was 320x240, but is now 640x480 with gapless playback in iTunes 7
    pi_41745355
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:26 schreef tonks het volgende:
    JoMo0 zie je je geld wegvliegen?
    Dat zeker
    pi_41745371
    iLounge: iPod updater appears to be now integrated into iTunes
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:28:45 #236
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41745372
    Zou dat Cover Flow wel mogen van de auteur van Cover Flow?
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:29:10 #237
    13546 XL
    In de zin van Extra Lars
    pi_41745385
    De verhoogde resolutie in de video-store is wel mooi. Was ook noodzaak eigenlijk.

Ondersteuning voor 2de pc is ook wel fijn!
    pi_41745400
    anders steel je cover flow even
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:29:58 #239
    693 ChOas
    pi_41745409
    Can now sync iPod content to second computer.

[Stephen Roberts]
    pi_41745477
    Wat vet allemaal ! heerlijk avondje is gekomen
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 19:33:08 #241
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_41745535
    Ik kan niet echt warm worden van mp3 spelertjes geneuzel eigenlijk.
    pi_41745555
    10:33 am correction: it appears as though the nano's packaging is 52% smaller, not the nano itself.

pi_41745577
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik eigenlijk ook niet. De mijne is nog goed genoeg.
    Calmer than you are
    pi_41745585
    it appears as though the nano's packaging is 52% smaller, not the nano itself.
    pi_41745614
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:
    Mnee idd.

Wel aardig om even te volgen verder
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:35:10 #246
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41745633
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook niet. De mijne is nog goed genoeg.
    Nogmaals: het gaat vrij snel, binnen een half uur alle iPods plus iTunes behandeld. Ik verwacht nog wel 'meer'
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_41745662
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nogmaals: het gaat vrij snel, binnen een half uur alle iPods plus iTunes behandeld. Ik verwacht nog wel 'meer'
    Jup
    pi_41745672
    Ik was al toe aan een nieuwe iPod, 80GB lijkt mij wel leuk om voorlopig mee vooruit te kunnen.
    Ik post om het posten.
    pi_41745676
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in!
    pi_41745694
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef Blaxje het volgende:
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:36:36 #251
    693 ChOas
    pi_41745710
    One more thing!!!

[Stephen Roberts]
    pi_41745714
    Straks mijn eerste online Store bestelling
    pi_41745716
    one more thing
    pi_41745727
    is ook al bekend wanneer die nieuwe nano's te koop zijn?
    pi_41745736
    Iemand een 40GB iPod photo kopen?
    Ik post om het posten.
    pi_41745737
    One more thing!
    pi_41745743
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:36 schreef MrTimbo.B het volgende:
    is ook al bekend wanneer die nieuwe nano's te koop zijn?
    Gelijk lijkt me
    pi_41745765
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef Blaxje het volgende:
    hahaha dacht al
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:46 #259
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_41745772
    De moviestore als one more thing. Teleurstellend, ik had wel iets echt nieuws verwacht naast updates voor iPods.
    Ik ga naar huis.
    pi_41745776
    Is het nu al klaar
    pi_41745779
    Miramax heeft leuke films
    pi_41745808
    Nieuwe computers hebben we ook vorige week gehad he
    pi_41745818
    Assepoester en Sneeuwwitje
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:38:59 #264
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_41745820
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:37 schreef nietzman het volgende:
    De moviestore als one more thing. Teleurstellend, ik had wel iets echt nieuws verwacht naast updates voor iPods.
    Ik ook, zei het zelfs niet heel lang geleden nog.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
    pi_41745828
    Nou kom maar op met die prijzen, kunnen we weer lachen
    pi_41745839
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:37 schreef nietzman het volgende:
    Ik ook.
    pi_41745841
    14,99 komop man .
    pi_41745843
    10 Dollar
    pi_41745847
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:39 schreef tonks het volgende:
    Nou kom maar op met die prijzen, kunnen we weer lachen
    9.99$, nieuw release 12.99$
    Ik post om het posten.
    pi_41745857
    10:38 am iLounge: most titles will be 9.99
    10:38 am iLounge: New releases 12.99 preorders and first week, after that up to 14.99
    10:38 am iLounge: 75 films online today, more every week and month
    pi_41745861
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:38 schreef tonks het volgende:
    Nieuwe computers hebben we ook vorige week gehad he
    maar er is nog geen iPhone
    pi_41745868
    Koop ik liever een DVD'tje bij de FRS, aangezien ze nu die nieuwe ongein al voor 7.50 hebben.
    Ik post om het posten.
    pi_41745889
    voor 14,99 heb je 2 maanden usenet
    pi_41745923
    quote:
    iLounge: Near DVD quality. Same encoding as TV shows at 640x480. If you have a 5mb/s broadband connection, it will take approximately 30 minutes to download a movie
    Natuurlijk betaal ik 15 euro voor een NEAR< dvd kwaliteit film van 640x480 .
    pi_41745932

Die auto
    Calmer than you are
    pi_41745944
    In 2007 pas.
    Ik post om het posten.
    pi_41745949
    iLounge: U.S. now, International in 2007.
    Calmer than you are
    pi_41745968
    lol wij krijgen de films pas in 2007
    pi_41745974
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    [afbeelding]

Die auto
    pi_41745988
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    [afbeelding]

Die auto
    moest ff kijken
    pi_41746009
    349 Euro voor een 80GB, hmm, toch dan maar eentje laten overkomen uit de US, wie gaat er binnenkort?
    Ik post om het posten.
    pi_41746024
    Laten ze pirates of the carribean op de doos zien staat eronder "Dont pirate music"

pi_41746056
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:43 schreef Furious het volgende:
    349 Euro voor een 80GB, hmm, toch dan maar eentje laten overkomen uit de US, wie gaat er binnenkort?
    Ben al op zoek naar congressen in de VS op korte termijn
    Calmer than you are
    pi_41746062
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:43 schreef tonks het volgende:
    Laten ze pirates of the carribean op de doos zien staat eronder "Dont pirate music"

Hihi woordgarpje. Slechte Steve.
    Ik post om het posten.
    pi_41746106
    MacCentral: we HOPE to take this international in 2007. (see the difference?)

Net als bij de tv series zeker..
    pi_41746165
    Noemen ze dit wel de 6g
    pi_41746180
    Lijkt me wel , ze hadden het er toch over . Spellen werken OOK op de 5G
    pi_41746187

geldt dit ook voor de ipods?
    pi_41746215
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:48 schreef MrTimbo.B het volgende:

geldt dit ook voor de ipods?
    Nee joh
    pi_41746244
    Tonks je msn wat doe je!
    pi_41746276
    Klaar.
    pi_41746293
    Store is online.
    Te vroeg gejuichd, time out.
    pi_41746308
    iLounge: One last thing, an unusual sneak peek

dit word iets.
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:53:11 #294
    693 ChOas
    pi_41746309
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:51 schreef Blaxje het volgende:
    Klaar.
    Bijna...

[Stephen Roberts]
    pi_41746310
    iTunes nog niet in de SoftwareUpdate
      dinsdag 12 september 2006 @ 19:53:50 #296
    693 ChOas
    pi_41746322
    SET-TOP BOX!!!!

[Stephen Roberts]
    pi_41746328
    10:53 am iLounge: Apple is releasing its long-rumored set-top box in Q1 2007. It will be Wireless
    10:52 am iLounge: You can take content to computer or iPod, but now... TV
    Calmer than you are
    pi_41746330
    Wat een kutsynchronisatie met de event!

Ik post om het posten.
    pi_41746336
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Blaxje het volgende:
    Store is online.
    Te vroeg gejuichd, time out.
    nee joh
    hehe