abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41745599
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat is msn toch aan het kutten .
Oh, ik wilde me net gaan aanmelden, maar ik wacht maar even
Huh!?
pi_41745653
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:27 schreef Great_Expectations het volgende:

Wel actief schrijven hè. .
"Op uw website werd door mij een vacature gevonden..." .

Ach, afwisselen vind ik het beste. Al dat 'ik ik ik' leest ook vermoeiend in een brief.
Moet alleen nog leren om komma's door punten te vervangen...
pi_41745699
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:27 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Wel actief schrijven hè. .
quote:
Actief schrijven betekent dat je de lijdende vorm niet onnodig gebruikt. De lijdende vorm is een werkwoordconstructie waarbij je de hulpwerkwoorden ‘worden’ of ‘zijn’ gebruikt. Zo hoef je niet te zeggen wie de handeling verricht. Voorbeelden:

• Het formulier moet binnen veertien dagen worden teruggestuurd.
  • Deze maatregelen worden op korte termijn uitgevoerd.

Geef liever aan wie wat doet:

• Stuurt u het formulier binnen veertien dagen terug.
  • Deze maatregelen zal de projectgroep op korte termijn
  • uitvoeren.
  • Juist bij een sollicitatiebrief is actief schrijven belangrijk, want je wilt daarbij juist benadrukken wat JIJ hebt gedaan. .
    pi_41745838
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:36 schreef Great_Expectations het volgende:

Juist bij een sollicitatiebrief is actief schrijven belangrijk, want je wilt daarbij juist benadrukken wat JIJ hebt gedaan. .
    Ja, de cursus is reeds door mij gevolgd.

Maar again: alles met mate, vind ik. Je moet niet door de regeltjes ("Alles actief!") het doel (een mooie leesbare brief) uit het oog verliezen.
    pi_41745874
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Het is mij!!!
    Hey man goos,heb je weer gefietst ennnnnnnnnnnn heb je al thee gehad??
    pi_41745916
    Mja nee, je hoeft het niet te laten je soepbord in een restaurant voor je mond te houden en af te likken, puur omdat het regeltjes zijn idd.
    pi_41745942
    Wat heb ik toch geen zin, ben nu een presentatie aan het voorbereiden
    Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
    pi_41745990
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef Waxxer het volgende:

Mja nee, je hoeft het niet te laten je soepbord in een restaurant voor je mond te houden en af te likken, puur omdat het regeltjes zijn idd.
    Heel goed, niet vanwege de regeltjes nee.
    pi_41746132
    Nuttige info: door blikjes Warsteiner wordt bij het openen meer gespetterd dan door blikjes Grolsch.
    pi_41746135
    Nee precies, als je het in zo'n restaurant eens heel totaal anders wil doen en juist iets doet dat altijd wordt afgeraden, dan val je juist op - dan toon je lef, dan durf je wat en dan ben je meteen de favoriete gast van dat restaurant.
    pi_41746140
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:40 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Hey man goos,heb je weer gefietst ennnnnnnnnnnn heb je al thee gehad??
    Ik ben te lui, de bus rijdt ook gewoon
    Huh!?
    pi_41746254
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:46 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Ik ben te lui, de bus rijdt ook gewoon
    Herkent de buschauffeur je al en heb je een persoonlijke band met sommigen van hen? En dan ga je naar je werk en heb je lunch gemaakt en alles!
    pi_41746285
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, de cursus is reeds door mij gevolgd.

Maar again: alles met mate, vind ik. Je moet niet door de regeltjes ("Alles actief!") het doel (een mooie leesbare brief) uit het oog verliezen.
    Klopt. Maar ik moet de eerste zakelijke tekst nog tegen komen die zondigt tegen de adviezen voor helder schrijven, maar toch leesbaar is. .

Gelukkig leidt mijn "basis" sollicitatie-brief kennelijk altijd tot een uitnodiging voor een gesprek. . Wat een heerlijk comfortabel gevoel is. .
    pi_41746290
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:50 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Herkent de buschauffeur je al en heb je een persoonlijke band met sommigen van hen? En dan ga je naar je werk en heb je lunch gemaakt en alles!
    Ik haat de buschauffeurs! Ze rijden altijd zo langzaam 's morgens dat ik moet rennen voor m'jn volgende bus
    Huh!?
    pi_41746425
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Great_Expectations het volgende:

Klopt. Maar ik moet de eerste zakelijke tekst nog tegen komen die zondigt tegen de adviezen voor helder schrijven, maar toch leesbaar is. .
    Dan hebben we wellicht een andere definitie van leesbaar.
    En bij mijn weten is het advies niet om iedere zin actief te forceren. Het is een richtlijn, een aandachtspunt, een advies.
    Daarbij is de doelgroep en de aard van de boodschap belangrijk.
    quote:
    Gelukkig leidt mijn "basis" sollicitatie-brief kennelijk altijd tot een uitnodiging voor een gesprek. . Wat een heerlijk comfortabel gevoel is. .
    Kan ook door CV komen.
    pi_41746449
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Ik haat de buschauffeurs! Ze rijden altijd zo langzaam 's morgens dat ik moet rennen voor m'jn volgende bus
    Ik heb hetzelfde met vrachtwagens of ouwe oma's, als die 's ochtends opeens heeeeel langzaam in willen halen net wanneer ik er met 140 voor bij wil scheuren. .
    pi_41746602
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:57 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met vrachtwagens of ouwe oma's, als die 's ochtends op eens in willen halen net wanneer ik er met 140 voor bij wil scheuren. .
    Dan krijg je een Golf van kritiek over je heen...
    pi_41746661
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Dan krijg je een Golf van kritiek over je heen...
    Je gaat automatisch a-sociaal rijden in zo'n ding, echt waar. En zo half schuin in het midden hangen, leunend op de middenconsole. .
    pi_41746737
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Vlarp het volgende:

[..]

Herkenbaar! Soms is het net alsof ze het er om doen, omdat ze zien dat je een haastig gevoel hebt...
    pi_41746846
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 20:02 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

Je gaat automatisch a-sociaal rijden in zo'n ding, echt waar. En zo half schuin in het midden hangen, leunend op de middenconsole. .
    Doe jij dat???

Zoooo'n wal-ge-lijk gezicht altijd, als je achter iemand rijdt en dan zie je opeens zo'n kop precies in het midden van zo'n auto... Ik hoop dan altijd op een kop-staart-botsing een flinke
    pi_41746926
    Oh.. de orangerie gaat stoppen en gaat verder onder een nieuwe naam op een nieuwe locatie waar ze eindelijk wel tot 4 uur door mogen gaan

http://www.gay.nl/profiel.html?username=GayDance
    Huh!?
    pi_41746980

D'r is weer voetbal vanavond, de hele straat staat vol met auto's, waar net allemaal roodwitte sjaaltjes uitkwamen gekropen. .
    pi_41747026
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 20:05 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Doe jij dat???

Zoooo'n wal-ge-lijk gezicht altijd, als je achter iemand rijdt en dan zie je opeens zo'n kop precies in het midden van zo'n auto... Ik hoop dan altijd op een kop-staart-botsing een flinke
    Ik weet het! .

Het staat keistom, maar echt, het is de enige houding waarin je een beetje normaal comfortabel kunt zitten. .
    pi_41747061
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 20:08 schreef Vlarp het volgende:
    Oh.. de orangerie gaat stoppen en gaat verder onder een nieuwe naam op een nieuwe locatie waar ze eindelijk wel tot 4 uur door mogen gaan

http://www.gay.nl/profiel.html?username=GayDance
    Zijn ze gek geworden vrijdag de 13e een feest geven
    Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
      dinsdag 12 september 2006 @ 20:14:14 #175
    23723 NathaN
    Gay minds think alike
    pi_41747169
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef samjustme het volgende:
    Zijn ze gek geworden vrijdag de 13e een feest geven
    Have fun. Live dangerously!
    Waar het hart vol van is, stroomt door de aderen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')