"Op uw website werd door mij een vacature gevonden..."quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:27 schreef Great_Expectations het volgende:
Wel actief schrijven hè..
quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:27 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Wel actief schrijven hè..
Juist bij een sollicitatiebrief is actief schrijven belangrijk, want je wilt daarbij juist benadrukken wat JIJ hebt gedaan.quote:Actief schrijven betekent dat je de lijdende vorm niet onnodig gebruikt. De lijdende vorm is een werkwoordconstructie waarbij je de hulpwerkwoorden ‘worden’ of ‘zijn’ gebruikt. Zo hoef je niet te zeggen wie de handeling verricht. Voorbeelden:Het formulier moet binnen veertien dagen worden teruggestuurd. Deze maatregelen worden op korte termijn uitgevoerd.
Geef liever aan wie wat doet:Stuurt u het formulier binnen veertien dagen terug. Deze maatregelen zal de projectgroep op korte termijn uitvoeren.
Ja, de cursus is reeds door mij gevolgd.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:36 schreef Great_Expectations het volgende:
Juist bij een sollicitatiebrief is actief schrijven belangrijk, want je wilt daarbij juist benadrukken wat JIJ hebt gedaan..
Heel goed, niet vanwege de regeltjes nee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef Waxxer het volgende:
Mja nee, je hoeft het niet te laten je soepbord in een restaurant voor je mond te houden en af te likken, puur omdat het regeltjes zijn idd.
Ik ben te lui, de bus rijdt ook gewoonquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:40 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Hey man goos,heb je weer gefietst ennnnnnnnnnnn heb je al thee gehad??
Herkent de buschauffeur je al en heb je een persoonlijke band met sommigen van hen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:46 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik ben te lui, de bus rijdt ook gewoon
Klopt. Maar ik moet de eerste zakelijke tekst nog tegen komen die zondigt tegen de adviezen voor helder schrijven, maar toch leesbaar is.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, de cursus is reeds door mij gevolgd.
Maar again: alles met mate, vind ik. Je moet niet door de regeltjes ("Alles actief!") het doel (een mooie leesbare brief) uit het oog verliezen.
Ik haat de buschauffeurs! Ze rijden altijd zo langzaam 's morgens dat ik moet rennen voor m'jn volgende busquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:50 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Herkent de buschauffeur je al en heb je een persoonlijke band met sommigen van hen?En dan ga je naar je werk en heb je lunch gemaakt en alles!
Dan hebben we wellicht een andere definitie van leesbaar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Great_Expectations het volgende:
Klopt. Maar ik moet de eerste zakelijke tekst nog tegen komen die zondigt tegen de adviezen voor helder schrijven, maar toch leesbaar is..
Kan ook door CV komen.quote:Gelukkig leidt mijn "basis" sollicitatie-brief kennelijk altijd tot een uitnodiging voor een gesprek.. Wat een heerlijk comfortabel gevoel is.
.
Ik heb hetzelfde met vrachtwagens of ouwe oma's, als die 's ochtends opeens heeeeel langzaam in willen halen net wanneer ik er met 140 voor bij wil scheuren.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik haat de buschauffeurs! Ze rijden altijd zo langzaam 's morgens dat ik moet rennen voor m'jn volgende bus
quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:57 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met vrachtwagens of ouwe oma's, als die 's ochtends op eens in willen halen net wanneer ik er met 140 voor bij wil scheuren..
Je gaat automatisch a-sociaal rijden in zo'n ding, echt waar. En zo half schuin in het midden hangen, leunend op de middenconsole.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef Waxxer het volgende:
[..]Dan krijg je een Golf van kritiek over je heen...
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:52 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik haat de buschauffeurs! Ze rijden altijd zo langzaam 's morgens dat ik moet rennen voor m'jn volgende bus
quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:02 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Je gaat automatisch a-sociaal rijden in zo'n ding, echt waar. En zo half schuin in het midden hangen, leunend op de middenconsole..
Ik weet het!quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:05 schreef Waxxer het volgende:
[..]Doe jij dat???
![]()
Zoooo'n wal-ge-lijk gezicht altijd, als je achter iemand rijdt en dan zie je opeens zo'n kop precies in het midden van zo'n auto...Ik hoop dan altijd op een kop-staart-botsing
een flinke
Zijn ze gek geworden vrijdag de 13e een feest gevenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:08 schreef Vlarp het volgende:
Oh.. de orangerie gaat stoppen en gaat verder onder een nieuwe naam op een nieuwe locatie waar ze eindelijk wel tot 4 uur door mogen gaan
http://www.gay.nl/profiel.html?username=GayDance
Have fun. Live dangerously!quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef samjustme het volgende:
Zijn ze gek geworden vrijdag de 13e een feest geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |