abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41703607
DAT DUURT GODVERDOMME VEEL TE LANG MET DIE TERING GROTE SCHIJVEN VAN TEGENWOORDIG!!!!

Ik heb zwaar het idee dat de snelheid van de harde schijf niet evenredig toeneemt met zijn grootte...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41703641
Moet je maar linux nemen: 250GB in 4 seconden
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_41703658
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:02 schreef Mr-Mackey het volgende:
tjeh gek de roflMFT wegtiefen kan iedereen wel, is niet OS gebonden ofzo
  maandag 11 september 2006 @ 13:03:54 #4
131603 Afwazig
Serious business
pi_41703664
quote:
En vervolgens opgescheept zitten met een OS met 0,0% compatibiliteit .
pi_41703669
quote:
Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?

Maar goed, linux is hier geen optie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41703688
11% al, als het een beetje meezit ben ik om kwart voor 2 wel klaar...
pi_41703802
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet valsspelen met zaken als quickformat oid he?

Maar goed, linux is hier geen optie.
quickformat
ik wachtte ook altijd op die gewone...gaat me veel te traag
pi_41703835
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:09 schreef enlightenedwizza het volgende:

[..]

quickformat
ik wachtte ook altijd op die gewone...gaat me veel te traag
Nou weet ik niet of quickformat zo'n goed idee is met een schijf die nog nooit geformateerd is. Iemand die het verschil uit kan leggen (behalve dan dat het veel sneller is ) .

18% alweer...
pi_41703938
Quickformat doen Werkt prima en heeft geen nadeel (vooral niet bij een nieuwe schijf)
Steun een gratis goed doel naar keuze. Download http://rapidshare.com/files/29980773/plz_download.rar (en gooi het daarna weg ofzo :) Gratis doneren aan een goed doel!
pi_41703942
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:03 schreef Afwazig het volgende:

[..]

leg eens uit ...
pi_41703973
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef hav0c het volgende:
Quickformat doen Werkt prima en heeft geen nadeel (vooral niet bij een nieuwe schijf)
Maar wat is dan het verschil?
pi_41704007
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef R0elio het volgende:

[..]

leg eens uit ...
Games spelen op linux schijnt nog niet echt jofel te gaan. Maar dit is geen topic om te ijlen over Linux maar om te kankeren op het formateren van de harde schijf .
pi_41704028
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar wat is dan het verschil?
Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.
Een full-format schrijft elke 512-byte sector van de schijf. Feitelijk moet je dat alleen doen als er prive-data op staat en je de schijf weg wil donderen. Anders is het, in principe, niet nodig.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_41704059
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:18 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Een Quickformat dondert gewoon de filetable weg. Dan is de data, in principe, te recoveren.
Een full-format schrijft elke 512-byte sector van de schijf. Feitelijk moet je dat alleen doen als er prive-data op staat en je de schijf weg wil donderen. Anders is het, in principe, niet nodig.
Maar formateren is toch ook het indelen van de harde schijf? Lijkt me dat dat bij een nieuwe harde schijf toch wat grondiger moet gebeuren dan bij een schijf die de gewenste indeling al heeft.
pi_41704079
Meer informatie
Als u ervoor kiest een normale formattering uit te voeren voor een volume, worden de bestanden van het te formatteren volume verwijderd en wordt de vaste schijf gescand op beschadigde sectoren. De scan voor beschadigde sectoren neemt de meeste tijd in beslag bij het formatteren van een volume.

Als u de optie voor snelformattering kiest, worden de bestanden van de partitie verwijderd, maar wordt de schijf niet gescand op beschadigde sectoren. Gebruik deze optie alleen als uw vaste schijf al eerder is geformatteerd en u zeker weet dat de schijf niet is beschadigd.

Als u Windows XP hebt geļnstalleerd op een partitie die is geformatteerd met de optie voor snelformattering, kunt u uw schijf controleren met de opdracht chkdsk /r nadat de installatie van Windows XP is voltooid.

http://support.microsoft.com/?kbid=302686
  maandag 11 september 2006 @ 13:26:15 #16
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41704230
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:20 schreef thomzor het volgende:
Meer informatie
Als u ervoor kiest een normale formattering uit te voeren voor een volume, worden de bestanden van het te formatteren volume verwijderd en wordt de vaste schijf gescand op beschadigde sectoren. De scan voor beschadigde sectoren neemt de meeste tijd in beslag bij het formatteren van een volume.

Als u de optie voor snelformattering kiest, worden de bestanden van de partitie verwijderd, maar wordt de schijf niet gescand op beschadigde sectoren. Gebruik deze optie alleen als uw vaste schijf al eerder is geformatteerd en u zeker weet dat de schijf niet is beschadigd.

Als u Windows XP hebt geļnstalleerd op een partitie die is geformatteerd met de optie voor snelformattering, kunt u uw schijf controleren met de opdracht chkdsk /r nadat de installatie van Windows XP is voltooid.

http://support.microsoft.com/?kbid=302686
ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging prima
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_41704250
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:26 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik heb mijn nieuwe schijf gewoon op Qf gedaan, en dat ging prima
Volgens de microsoft uitleg kan dat ook prima, zolang je harde schijf niet beschadigd is.
pi_41704261
40%... Het is toch om te janken...
  maandag 11 september 2006 @ 13:29:03 #19
131603 Afwazig
Serious business
pi_41704297
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:14 schreef R0elio het volgende:

[..]

leg eens uit ...
Sorry ik ga geen moeite doen dit uit te leggen.
pi_41704323
Als het goed doet hoef je het maar 1 keer te doen.
pi_41704329
Dikke magneet eroverheen en je bent zo klaar.
pi_41704332
Een full-format loopt de hele schijf langs en kijkt of alles te beschrijven is. Maar dit is in de fabriek ook al gedaan. En ik moet zeggen dat het heeeel lang geleden is dat ik een schijf tegen kwam met bad-sectors, dus is een full-format naar mijn mening overbodig. Bovendien als er een bad-sector op zit, dan merk je dat snel genoeg en daar komt bij dat een sector die bij het formatteren goed is, na een half jaar defect kan zijn. (Een stofje die 'roet' in het eten gooit)

Een quickformat daarentegen heeft schijt aan de hele disk en bouwt alleen een filetabel op. In tegenstelling tot wat Mr-Mackey zegt, hij wordt niet weggedonderd maar (opnieuw) aangemaakt waarbij de oorspronkelijke inhoud verloren gaat. Al denk ik dat hij dat ook zo bedoelde.

Oh enneh, voordat je een harddisk weggooit moet je (indien nog mogelijk) er een DoD-wipe overheen gooien. (Een full-format haalt nog steeds niet alles weg!). Of je boort er gewoon een paar gaten in.
Don't hurry, be crappy!
pi_41704336
Nee, dan EXT3 / ReiserFS !

NTFS
pi_41704353
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
40%... Het is toch om te janken...
Afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen......

maar dan met een quickformat.
Don't hurry, be crappy!
  maandag 11 september 2006 @ 13:32:30 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_41704384
Was ook een anti-climax toen ik mijn laptop kocht (zonder WXP bijgeleverd). Helemaal blij, laptop uitpakken, blabla. En vervolgens een uur lang naar een lelijk geel balkje op een blauwe achtergrond kijken tijdens de WXP-installatie .
2000 light years from home
pi_41704436
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:30 schreef RiDo78 het volgende:
Een full-format loopt de hele schijf langs en kijkt of alles te beschrijven is. Maar dit is in de fabriek ook al gedaan. En ik moet zeggen dat het heeeel lang geleden is dat ik een schijf tegen kwam met bad-sectors, dus is een full-format naar mijn mening overbodig. Bovendien als er een bad-sector op zit, dan merk je dat snel genoeg en daar komt bij dat een sector die bij het formatteren goed is, na een half jaar defect kan zijn. (Een stofje die 'roet' in het eten gooit)

Een quickformat daarentegen heeft schijt aan de hele disk en bouwt alleen een filetabel op. In tegenstelling tot wat Mr-Mackey zegt, hij wordt niet weggedonderd maar (opnieuw) aangemaakt waarbij de oorspronkelijke inhoud verloren gaat. Al denk ik dat hij dat ook zo bedoelde.

Oh enneh, voordat je een harddisk weggooit moet je (indien nog mogelijk) er een DoD-wipe overheen gooien. (Een full-format haalt nog steeds niet alles weg!). Of je boort er gewoon een paar gaten in.
Dank u, wat bedoel je met een DoD wipe? Zo'n progje gebruiken wat de hele schijf overschrijft met enen en nullen?
pi_41704529
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:30 schreef Lunar het volgende:
Nee, dan EXT3 / ReiserFS !

NTFS
Bullshit! Als ik zakelijk een harddisk vervang doe ik eerst een volledige DD van de device naar /dev/null om te kijken of de hele schijf leesbaar is. DAARNA maak leg ik er pas een FS op. Dus dat is vergelijkbaar met een full-format. Maar dat zijn de zakelijke procedures.

Prive ram ik er gewoon met mkfs een filesystem op. Meestal op RAID-1 of RAID-5.

En als ik dan onpartijdig kijk, heeft NTFS meer functies dan EXT3 of ReiserFS. Onder NTFS worden kleine bestanden (< 64 Kb) in de 'inode' opgeslagen ipv er een hele sector voor te reserveren. Toegegeven, die complexe structuren maken NTFS wel iets trager. Dus ze hebben beide hun voors en tegens en ben je eigenlijk appels met peren aan het vergelijken.
Don't hurry, be crappy!
pi_41704822
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dank u, wat bedoel je met een DoD wipe? Zo'n progje gebruiken wat de hele schijf overschrijft met enen en nullen?
Een DoD-wipe is een governmental wipe, volgens specificaties van het amerikaanse Department of Defence. Er worden inderdaad een hele stapel enen en nullen naar de disk geschreven maar dan wel meerdere keren achter elkaar.
quote:
IDE hard drives from either desktop or notebook computers will be erased to the U.S. Department of Defense specification DoD 5220-22M explained below.

Wipe OUT DoD

The Wipe Out Department of Defense operation is designed to completely erase data from hard disk drives.

Using ordinary “DELETE” and “ERASE” commands, data on a hard drive remains accessible to a variety of intrusive procedures. The WipeOut erasure technique provides a solution to this problem using a series of null-coded overwrites that completely remove all data from the hard drive.

The Wipe Out DoD operation is designed to meet U.S. Department of Defense specification DoD 5220-22M regarding the sanitization of hard drives.

Wipe Out DoD is set by default at the government-standard: Three iterations completely overwrite a hard drive six times. Each iteration makes two write-passes over the entire drive:

In the first pass inscribes ONEs (1) over the drive surface (in hex: 0xFF);

In the next pass inscribes ZEROes (0) onto the surface (in hex 0x00).

After the third iteration, a seventh pass writes the government-designated code “246” across the drive (in hex 0xF6) - which is then followed by an 8th pass that inspects the drive with a Read-Verify review.
Er zijn genoeg programmatjes in omloop die zo'n wipe kunnen doen. Mensen die Norton Ghost hebben kunnen bv. GDisk gebruiken (een FDISK variant met extra functies zoals het DoD wipen van een disk)
Don't hurry, be crappy!
pi_41704907
66% het lijkt steeds langzamer te gaan, formateert dat kreng soms van buiten naar binnen?
pi_41705090
Of je start ff opnieuw op (nee daar gaattie niet kapot van) en doe je quick en ben je binnen 20 sec. klaar....
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_41705113
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:29 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Sorry ik ga geen moeite doen dit uit te leggen.
oftewel (en sorry voor dit off-topic geneuzel) je roept maar iets zonder te weten waar je over praat.
Geen moeite doen om dit uit te leggen, iets wat volgens mij in een paar zinnen moet kunnen, en vooral geen argumenten gebruiken .. maar het is goed, onwetendheid kan heerlijk zijn
pi_41705139
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Of je start ff opnieuw op (nee daar gaattie niet kapot van) en doe je quick en ben je binnen 20 sec. klaar....
als je op 66% bent is het zonde om dat nog te doen...
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_41705148
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:57 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ach, laten we dan ook maar meteen ff checken of de harde schijf in orde is. Het ding is immers met de post gekomen.
pi_41705174
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:58 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

als je op 66% bent is het zonde om dat nog te doen...
Laat staan op 75%.
pi_41705602
Nog maar 10 % ... Jottem...
pi_41705765
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar formateren is toch ook het indelen van de harde schijf? Lijkt me dat dat bij een nieuwe harde schijf toch wat grondiger moet gebeuren dan bij een schijf die de gewenste indeling al heeft.
Je verwart formatteren met partitioneren!
Eerst deel je je schijf op in partities en die partities ga je vervolgens formatteren.
Bij voorkeur dus met een Quickformat. Bij angst/twijfel/etc doe je enkel een full-format op de rootpartitie en de rest met een quickformat.
pi_41706027
Klaar, anderhalf uur slechts .
pi_41706327
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:03 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Hoi Niels is het leuk op stage?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_41706349
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Klaar, anderhalf uur slechts .
En dan erachter komen dat je 'm FAT32 hebt geformatteerd
pi_41707722
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:40 schreef Mr-Mackey het volgende:
Dan heeft ie in elk geval de schijf gecontroleerd. En een conversie naar NTFS neemt ook niet echt veel tijd in beslag. Leuker is het als hij als NTFS geformatteerd is, terwijl hij FAT had moeten zijn.
Don't hurry, be crappy!
pi_41707883
quote:

[..]

NTFS
pi_41708087
quote:

[..]

Nog leuker is erachter komen dat je de data niet hebt gebackupped

Niet dat dat zo erg was, pr0n download muziek van CD rip je toch weer overnieuw.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41708255
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:33 schreef BobbyB het volgende:
Nog leuker is erachter komen dat je de data niet hebt gebackupped

Niet dat dat zo erg was, pr0n download muziek van CD rip je toch weer overnieuw.
Pasgeleden nog meegemaakt. Vergeten een database stil te zetten bij de backup, dus die data was niet consistent. Daarna de harddisks schoongeveegd en het hele OS opnieuw geinstalleerd.

Ach.... dan maar geen weblog...
Don't hurry, be crappy!
pi_41709124
quote:

[..]

Ik denk dat dat niet eens gaat lukken met de 'grote' schijf van de TS
pi_41711453
Jawel... als je echt wilt krijg je 250 Gb wel met FAT32 geformatteerd hoor. Zul je wel enorme clusters hebben... maar da's een detail.
Don't hurry, be crappy!
pi_41711841
Een nieuwe harddisk heeft gewoon al de low level indeling (die je bij een floppy zelf maakt bij het formatteren), omdat dat in de fabriek al gebeurt. Voordat je een schijf in gebruik neemt is het het beste om met een tool van de harddisk fabrikant (bijvoorbeeld PowerMax van maxtor) een volledige scan te doen, en daarna gewoon een quickformat in je besturingssysteem. Zo'n tool kent je schijf wat beter en kan het wellicht grondiger doen.

Anderhalf uur is wel erg lang trouwens
  maandag 11 september 2006 @ 17:31:20 #47
69994 seto
-|||--------|||-
pi_41711899
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:30 schreef TwyLight het volgende:
Dikke magneet eroverheen en je bent zo klaar.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_41712040
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:19 schreef RiDo78 het volgende:
Jawel... als je echt wilt krijg je 250 Gb wel met FAT32 geformatteerd hoor. Zul je wel enorme clusters hebben... maar da's een detail.
Ok, maar het is niet gebruikelijk om zulke grote schijven als FAT32 te formatteren. FAT32 kent een max grootte van 2TB zie ik net... Maargoed, langzaam wordt het waarschijnlijk wel
pi_41715272
quote:
Op maandag 11 september 2006 17:29 schreef Henno het volgende:

Anderhalf uur is wel erg lang trouwens
300 gb sata schijfje... Misschien dat het wat langer duurde omdat ik ondertussen aan het fokken was, maar ik kan me niet voorstellen dat de impact daarvan heel groot is.
  Moderator / Redactie FP maandag 11 september 2006 @ 19:23:20 #50
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_41715451
Snelformatteren is een eitje en mocht het in DOS gebeuren, dan doe je format c: /q
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: &lt;a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://www.twitch.tv/drizzt_dourden&lt;/a&gt;[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')