Dat ook nog eens, die negen miljoen behaal je al niet eens met de UEFA.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Plus de gegarandeerde miljoenen van de CL natuurlijk.
Ik heb zo'n brugge gast op msn uit de spionkopquote:
Excuus voor de offtopic, maar wat is er nou aan de hand?quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:07 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-A-EnoxpJ8
Dat ga ik ook is doen.
Een ballen jongen schiet de bal in het doel, die vrouwelijke scheids keurt het doelpunt goedquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Excuus voor de offtopic, maar wat is er nou aan de hand?
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker nietquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Klopt, hoe meer energie je alleen verspeelt aan die UEFA cup, waar de kans veel kleiner is dat je die wint, hoe kleiner je kansen kunnen worden op het kampioenschap.
En wat heb je liever, kwart/halve finale en geen kampioen of niet ver in de UEFA cup en wel kampioen?
Wat een gelul. UEFA Cup wedstrijden kunnen ook lood- en loodzwaar zijn. Volgens jouw redenering zou je ook van een team als Real moeten verliezen en van clubs als Heracles moeten winnen. Dat is in de praktijk ook vaak anders.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker niet.
Maar CL levert veel meer geld op, je ziet het aan Feyenoord wat er gebeurt qua financien als je een paar jaar geen CL speelt.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je CL speelt verspeel je nog veer meer Energie, die wedstijden zijn veel zwaarder. En die win je zeker niet.
Dat zal wel over zijn als we donderdag de topper tegen Start spelenquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef denthemen het volgende:
rond deze dagen baal ik nóg meer dat we geen CL hebben..
Wat een tenenkrommend stukje aan quotesquote:Ajax zonder Perez tegen 'sterk IK Start'
12/9/2006 15:06
Ajax-coach Henk ten Cate laat Kenneth Perez en Nicolae Mitea achter in Amsterdam voor het komende treffen met IK Start in de UEFA Cup. Beide aanvallers zijn nog herstellende van blessures, net als Jan Vertonghen.
Perez heeft nog last van een rugblessure, Mitea heeft een pijnlijke hamstring, terwijl Vertonghen maandag een schop tegen zijn knie kreeg tijdens een duel met Jong Ajax. Ten Cate kan in Kristiansand wel een beroep doen op Klaas-Jan Huntelaar en Jaap Stam, die dinsdag beiden nog apart trainden.
Ten Cate toonde zich onder de indruk van IK Start, het laatste obstakel op weg naar de groepsfase van de UEFA Cup. 'Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen. Maar dat gaat hoe dan ook heel veel kracht kosten.'
'Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen en ik kan me nog herinneren dat wij daar niet van hebben gewonnen', verwijst de coach op de website van Ajax naar de uitschakeling door de Deense club in de voorronde van de Champions League. 'Kopenhagen moest het echt van fysieke kracht hebben en hanteerde alleen maar de lange bal. Deze mensen proberen via een paar goede middenvelders het veld over te steken.'
Ten Cate wijst ook naar de recente reeks van IK Start: vijf van de laatste zes wedstrijden eindigden in een zege. 'In de enige wedstrijd die ze verloren, speelden ze met het tweede elftal. Dat was omdat ze zich twee dagen daarvoor hadden geplaatst voor de UEFA Cup en die jongens nog lagen bij te komen van het feestje.'
Waken voor onderschattingquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:00 schreef twi het volgende:
[..]
Wat een tenenkrommend stukje aan quotes
Niet echt heel boeiend. De leuke/goede beelden bewaren ze voor de dvd en kwalitatief is het nog niet wat het vorig jaar wasquote:Op dinsdag 12 september 2006 18:36 schreef Sethje het volgende:
AJAX - RKC online op ajaxfilmsite
quote:Ten Cate: "Start voetbalt beter dan Kopenhagen"
12 september 2006
Ajax-trainer Henk ten Cate waakt in de aanloop naar het UEFA Cup-duel met IK Start voor onderschatting. De oefenmeester denkt dat zijn ploeg nog een hele kluif zal krijgen aan de Noorse middenmoter, een ploeg die hij voetballend hoger aanslaat dan FC Kopenhagen. Desondanks weet Ten Cate wat zijn ploeg te doen staat, namelijk winnen. "Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen", zegt de oefenmeester.
Op de opmerkeling van een journalist dat IK Start toch een gemakkelijk te nemen horde moet zijn, reageert Ten Cate geprikkeld. "Het is allereerst respectloos, maar ook volstrekt onjuist. Deze ploeg voetbalt beter dan FC Kopenhagen en ik kan me nog herinneren dat wij daar niet van hebben gewonnen", zegt hij op de website van Ajax. "Kopenhagen moest het echt van fysieke kracht hebben en hanteerde alleen maar de lange bal. Deze mensen proberen via een paar goede middenvelders het veld over te steken."
"Start speelt nu twee jaar op het hoogste niveau in Noorwegen en is in zijn eerste jaar als tweede geëindigd", lepelt Ten Cate wat feiten op. "Ze willen zo'n beetje het nieuwe Rosenborg worden. Er zit flink wat geld achter, met als gevolg dat ze goede spelers kunnen aantrekken. Eén aantal daarvan heeft in Engeland gespeeld en trainer Stig Inge Bjørnebye kent het klappen van de zweep. Hij heeft als voormalig verdediger van Liverpool volop ervaring met het spelen van Europese wedstrijden."
Het zal dus lastig worden, maar Ten Cate weet dat Ajax uiteindelijk als winnaar uit de bus dient te komen. "Ajax is het aan zijn stand verplicht om de volgende ronde te halen. Maar dat gaat hoe dan ook heel veel kracht kosten. We zullen zien of we snel geleerd hebben na de wedstrijden tegen Kopenhagen. Toen hadden we pas vier weken getraind, nu zijn we een stuk verder in onze ontwikkeling."
* Me_Wesley meldtquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:32 schreef denthemen het volgende:
rond deze dagen baal ik nóg meer dat we geen CL hebben..
Ach, dat meent Ten Cate niet. Maar het is logisch dat ie dat verteld, om onderschatting te voorkomen. Komt allemaal wel goedquote:
Hoop t maar. Ik vind dat je niemand mag onderschatten, elke wedstrijd begint met 0-0 maar als je een club onderschat sta je voor de wedstrijd al met 1-0 achter.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:41 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach, dat meent Ten Cate niet. Maar het is logisch dat ie dat verteld, om onderschatting te voorkomen. Komt allemaal wel goed
ja, dit keer echt![]()
Makkelijkquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Volgens mij hadden wij dit Liverpool gewoon kunnen verslaan.
Beetje kromme vergelijking.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Ga je dit nu elke cl wedstrijd zeggen?quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:01 schreef koningdavid het volgende:
Als er aanleiding voor is.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:08 schreef jna het volgende:
[..]
Ga je dit nu elke cl wedstrijd zeggen?
Ze hadden teveel respect voor PSV. Was niet nodig, vooral via de flanken waren er opties genoeg voor Liverpool.quote:
Stonden ook veel toppers inquote:
Sjonge jonge de excuses komen alvast uit de mouw voor het geval Ajax ook van Start verliest.quote:
Spurs pas in de finale, daarvoor wat Belgische en Duitse clubs en in de halve finale West Ham United.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:57 schreef Jasza het volgende:
[..]
Doe mij maar Spurs in de volgende ronde![]()
Ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 08:35 schreef devv05 het volgende:
Helaas, maar ik schat de kans dat we CL gaan spelen nog vrij hoog in.
Op welke gronden?quote:Op woensdag 13 september 2006 08:35 schreef devv05 het volgende:
Helaas, maar ik schat de kans dat we CL gaan spelen nog vrij hoog in.
Het lijkt een beetje tegenstrijdig, maar ik denk dat mocht de FIFA niet coulant zijn, de UEFA toch echt op zoek moet naar vervangers. Drie poules met drie clubs kan gewoonweg niet. Behalve dat het competitievervalsing is, mis je ook heel veel inkomsten. Ik denk dat de belangen van de CL inmiddels zo groot zijn dat dat scenario van jaren geleden niet meer zal gelden.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op welke gronden?
Persoonlijk denk ik dat de UEFA liever met groepen van drie gaat spelen, dan dat het clubs uit de UEFA Cup haalt, is eerder ook al eens gebeurd toen er een voormalig Oostblok-club uit de CL werd gezet. Daarbij denk ik overigens dat de FIFA/UEFA uiteindelijk coulant zijn ten opzichte van de Portugese bond.
Als ze nu niks doen maakt de FIFA zich onsterfelijk belachelijk en zal in de toekomst elke club naar de burgerrechter stappen. En het is al eens eerder gebeurd dat er een club van UEFA naar CL ging nadat er al een wedstrijd gespeeld is, dus waarom niet? Bovendien komt Ajax in aanmerking en zal Ajax achter de schermen vast wel aan het lobbyen zijn bij de UEFA.quote:Op woensdag 13 september 2006 08:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op welke gronden?
Persoonlijk denk ik dat de UEFA liever met groepen van drie gaat spelen, dan dat het clubs uit de UEFA Cup haalt, is eerder ook al eens gebeurd toen er een voormalig Oostblok-club uit de CL werd gezet. Daarbij denk ik overigens dat de FIFA/UEFA uiteindelijk coulant zijn ten opzichte van de Portugese bond.
quote:Fontein lid van twee UEFA-commissies
Nyon, 08 sep 2006
Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein is op de internationale vergadering van Europese clubs gekozen in een nieuwe 'European Professional Football Strategy Board', die waakt over de toekomst van het Europese clubvoetbal.
Samen met Joan Laporta (FC Barcelona), Umberto Gandini (AC Milan) en Peter Kenyon (Chelsea) vormt Fontein de vertegenwoordiging van Europese clubs binnen deze strategische commissie, waarin verder vertegenwoordigers van de UEFA en van de professionele competities van Duitsland, Italië, Spanje en Engeland zitting hebben. De termijn voor deze functie in de 'European Professional Football Strategy Board', die nog formeel geratificeerd moet worden, bedraagt drie jaar.
De algemeen directeur van Ajax is verder benoemd tot bestuurslid van het Europese Club Forum, een platform dat probeert de communicatie en samenwerking tussen professionele voetbalclubs en de UEFA te bevorderen. Bij de stemming in het UEFA-hoofdkwartier in het Zwitserse Nyon verwierven behalve Fontein ook Laporta, Gandini, Kenyon, Karl-Heinz Rummenigge (Bayern München), Fernando Gomes (FC Porto), Michel Verschueren (Anderlecht), John McClelland (Glasgow Rangers), Damir Vrbanovic (Dinamo Zagreb), Niels-Christian Holmstrøm (FC Kopenhagen) en John Borg (FC Birkirkara uit Malta) een bestuurszetel in het Europese Club Forum. De leden van dit forum blijven aan tot medio 2009.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |