abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41708851
Wat raar dat juist de partij die leden heeft die tot voor kort op zondag alleen naar de kerk gingen en op die dag in de voorkamer mochten zitten zich hierover beklagen en niet de vrije gristenen die deze regels al 50 jaar geleden hebben afgeschaft.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 11 september 2006 @ 16:07:42 #77
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41709129
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:59 schreef Lucille het volgende:
Wat raar dat juist de partij die leden heeft die tot voor kort op zondag alleen naar de kerk gingen en op die dag in de voorkamer mochten zitten zich hierover beklagen en niet de vrije gristenen die deze regels al 50 jaar geleden hebben afgeschaft.
ik vat hem ff niet ...
ik ben lief :)
pi_41710140
Zondagsrust is imho een van de meest verkeerd begrepen dingen uit de bijbel. Het is geen gebod, het is een recht!! En in die zin vind ik het een van de mooiere dingen uit de bijbel. 6 dagen per week moeten sommige mensen werken maar de zondag mag je lekker vrij nemen. Maakt niet uit wie er wat tegen heeft, al zegt de koningin dat je moet werken, God Himself heeft gezegd dat je vrij mag nemen dus je mag lekker tot half 12 in je nest blijven liggen meuren. God gedenken kan ook prima vanuit je slaapkamer of vanuit je luie stoel.

Dat het een recht is en geen plicht betekent dan natuurlijk ook: als je perse wil werken dan mag dat ook natuurlijk. Jezus werkte tenslotte ook gewoon door op zondag. Maar dat vergeten die sgp'ers dan voor het gemak maar weer!
Unox, the worst operating system.
  maandag 11 september 2006 @ 16:44:16 #79
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_41710304
Goede uitspraak van Dirk van den Broek
pi_41710479
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:07 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ik vat hem ff niet ...
Dat juist de meest conservatieve partij zich beklaagd over de uitspraken dat het christendom tot voor kort redelijk conservatief was. Je zou verwachten dat juist de liberale christenen zich als eerste geroepen voelen om die conservatieve denkbeelden die in DvdB naar voren brengt zou bestrijden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_41710705
Juist logisch toch? De minachtende toon mbt die levensstijl zal hen het hardst raken.
  maandag 11 september 2006 @ 16:57:27 #82
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41710709
quote:
Op maandag 11 september 2006 16:39 schreef Schorpioen het volgende:
Zondagsrust is imho een van de meest verkeerd begrepen dingen uit de bijbel. Het is geen gebod, het is een recht!! En in die zin vind ik het een van de mooiere dingen uit de bijbel. 6 dagen per week moeten sommige mensen werken maar de zondag mag je lekker vrij nemen. Maakt niet uit wie er wat tegen heeft, al zegt de koningin dat je moet werken, God Himself heeft gezegd dat je vrij mag nemen dus je mag lekker tot half 12 in je nest blijven liggen meuren. God gedenken kan ook prima vanuit je slaapkamer of vanuit je luie stoel.

Dat het een recht is en geen plicht betekent dan natuurlijk ook: als je perse wil werken dan mag dat ook natuurlijk. Jezus werkte tenslotte ook gewoon door op zondag. Maar dat vergeten die sgp'ers dan voor het gemak maar weer!
Dat is sowieso een veel pragmatischer vorm van zondagsrust, waarmee je ook niet-Christenen niet al te veel lastig valt, terwijl de rustdag voor de Christenen voor het grootste gedeelte gewaarborgd blijft. Wmb kan dat direct doorgevoerd worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')