abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41755550
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef allied het volgende:
beste nee...wel erg goed maar had/heeft ook het beste materiaal,zet hem in een midland en ook hij bakt er niet veel van.
En dat is dus niet waar, in de beginjaren van Ferrari reed hij in een middelmatige wagen en toch was hij bij vlagen steengoed. Met minder materiaal lag er geen druk bij hem en juist vanuit zo'n underdog-positie was hij op zijn best.
  woensdag 13 september 2006 @ 17:11:03 #77
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_41774773
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:43 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En dat is dus niet waar, in de beginjaren van Ferrari reed hij in een middelmatige wagen en toch was hij bij vlagen steengoed. Met minder materiaal lag er geen druk bij hem en juist vanuit zo'n underdog-positie was hij op zijn best.
de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.

en ik ga hem niet missen
De Narcis van Gabon
pi_41775880
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.

en ik ga hem niet missen
Vorig jaar werd hij met die baggerwagen wel 3e in het kampioenschap (Barrichello 8e). Ok, hij kreeg de race in de VS weliswaar kado, maar hij viel ook dubbel zo vaak uit door problemen met de wagen dan de concurrentie. Gewoon een prima prestatie dus vorig jaar.

Overigens miste hij in '99 ook een goede kans op de titel door de zware crash op Silverstone, toen teamgenoot Irvine uiteindelijk op 2 punten van Hakkinen eindigde...
  woensdag 13 september 2006 @ 18:38:52 #79
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41777348
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.

en ik ga hem niet missen
Volgens mij zou Schumi in een Midland punten halen. Niet in elke race en niet veel, maar hij zou er volgens mij wel in slagen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41777777
Nee, niet de beste, we één van de betere.

Ik wil iedereen er trouwens even aan herinneren dat Ferrari in 1996 helemaal niet zo slecht was als er geroepen wordt. 1995 was middelmatig voor Ferrari, maar het hele jaar bespaarde het team op de wagen van '95 om aan die van '96 te werken. In '96 was de Ferrari enkel ondergeschikt aan de Williams. Mag ik er bovendien ook even op wijzen dat de acties in '94, '97, enzovoort van Schumacher niet te vergelijken zijn met Senna in Japan. Niet dat ik Senna wil goedpraten, maar de hele historie met Balestre schijnt een ander ligt op zijn zaak. In het kort, bij Senna liepen de emoties te hoog op, terwijl Schumacher het berekend deed.

Waarom ik Schumacher niet de beste vindt? Ten eerste natuurlijk is er zijn veelvuldig onsportief gedrag. In mijn ogen is de beste ook een groot kampioen, niet enkel een veelwinner. Bovendien maakt hij teveel fouten, vooral wanneer hij onder druk staat. Ook heeft hij het geluk gehad een erg zwakke generatie om hem heen te hebben, Hill, Hakkinen en Jacques Villeneuve zijn degelijke rijders, maar geen volwaardige tegenstand. Vooral binnen zijn eigen team heeft hij nooit echt enige concurrentie gekend. Ook is het in deze moderne tijd moeilijk uit te maken hoeveel nu aan de rijder zelf te danken is, vroeger bepaalde de auto ook veel, maar nu komt er nog veel meer bij kijken. Zonder Ross Brawn was Schumacher nooit zo ver gekomen. Ik denk dat Schumacher te vergelijken is met Stewart. Sir Jacky was ook niet de snelste maar wist als geen ander een winnende combinatie te onderhouden, daar ligt (al vind ik het niet leuk om toe te geven) Schumachers grootste talent en het zal hem de geschiedenisboeken doen ingaan als statisch de beste.

In mijn ogen:

De slimste: Alain Prost, Jacky Stewart, Michael Schumacher, Niki Lauda

De snelste: Ayrton Senna, Gilles Villeneuve, Stefan Beloff, Ronnie Peterson

De beste:
Juan Manuel Fangio: revolutioneerde Formule 1 qua rijstijl en won 5 wereldtitels in zijn nadagen, zonder WW2 had alles mogelijk geweest.

Jimmy Clark: Zijdenzachte wagenbeheersing, zolang de auto het hield won Clark zowat alles wat er te winnen viel

Mario Andretti: sucessen aan beide kanten van de Atlantische oceaan, in korte en endurance races, en in vijf decennia, Andretti is de ultieme allrounder

maar de allerbeste ooit (hoewel je generaties niet mag vergelijken) was in mijn opzicht zonder twijfel:

Tazio Nuvolari: wist te winnen met onbeschrijfbaar slechte wagens, of wanneer hij zelf nog geblesseerd was, op drie wielen, of met de auto in brand. Als je met een oude Alfa eind jaren dertig de machtige Duitse Auto Unions en Mercedessen op eigen bodem weet te verslaan, ben je niet van deze aarde. De biografie van Christopher Hilton is beklijvend leesmateriaal over deze legende. Tazio

Edit: het valt mij nu net op dat alle 'slimsten' overlevers zijn, alle 'snelsten' in het harnas stierven. De drang naar de grens bij de tweede groep te sterk?
www.devliegendehollanders.nl
I'm still a fool for the Holy Grail
  woensdag 13 september 2006 @ 19:26:34 #81
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41779008
Tazio Nuvolari had ik ook al genoemd, die ouwe gasten waren echt totaal gestoord
quote:
The 1935 season started off well with a victory at Pau, and it was followed up by victories in minor races at Bergamo, Biella and Turin and then came the German GP, 28 July.

While there was much speculation about who would win the German GP, no one of the 300.000 spectators who showed up at Nürburgring that day doubted that the winner would drive a German car. The Germans were out in full force, four Auto Unions against five Mercedes-Benz with driver aces such as Stuck, Varzi, Rosemeyer, Caracciola, Fagioli and von Brauchitsch. They were challenged by a a mixed bunch of private Maseratis, Bugattis and ERAs plus the Ferrari team. Scuderia Ferrari entered three of their four year old Alfa Romeo P3s. The one to be raced by Nuvolari had its engine capacity increased from 3.2 to 3.8 litre.

The rain was pouring as the cars were lined up for the start. The start positions had been decided by ballot and Nuvolari found himself on the front row between Stuck's Auto Union and Balestrero's Alfa. But it was rain specialist Caracciola who took an early lead and completed lap one 14 seconds in front of Nuvolari. On the second lap the "Flying Mantuan" had to see himself passed by Rosemeyer, Fagioli and Stuck and he fell back to fifth. An early pitstop by Rosemeyer put Nuvolari back into fourth place and on the ninth lap Nuvolari suddenly got inspired. He did the first sub-11 minute race lap ever on Nürburgring and passed two Mercedes cars to take the second place. Both Brivio's and Chiron's Scuderia Ferrari Alfas were out of the race with broken differentials, so Nuvolari was the only Ferrari driver left. On the tenth lap Nuvolari sensationally appeared in the lead as Caracciola was in trouble and falling back. But on the next lap Rosemeyer came charging to challenge the Alfa Romeo driver and the four top cars entered the pits almost at the same time for their halfway stop.

The pitstop turned out to be a catastrophe for Nuvolari as the Ferrari fuel pressure pump broke down and the crew members had to do the tanking by churns. It took 2 min 14 seconds before Nuvolari was rejoining the race in sixth place and all hopes for a victory seemed lost. However, the bad pitstop seemed just to have inspired Nuvolari even more. After just one lap he was back into second place and took up the chase on the leading von Brauchitsch. On lap 14 the lead was 86 seconds, on the next lap 88, then 77, 63, 47, 43, and 32 seconds as Nuvolari closed in on the Mercedes. Von Brauchitsch started the last lap with a seemingly uncatchable 35 seconds lead but the high pace had destroyed the tyres and the Mercedes suffered a double puncture. The astonished German crowd could only see the Italian car take the flag as winner.

This has been called Nuvolari's greatest race because with his old Alfa he had beaten eight new German cars to the line. The rain showers had helped to even the horsepower advantage a bit but still... Nuvolari ended off the 1935 season with victories at Coppa Ciano and the Nice and Modena GPs.
http://www.tazionuvolari.it/



How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41782139
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Volgens mij zou Schumi in een Midland punten halen. Niet in elke race en niet veel, maar hij zou er volgens mij wel in slagen.
Dat niet alleen, hij zou er met zijn persoonlijkheid, mentaliteit en kennis gaandeweg ook een betere wagen van maken, doordat hij zijn team als geheel stimuleert en omhoog stuwt. Zoals hij dat destijds ook bij Ferrari heeft gedaan.

Heeft op zich niks met puur racen te maken, maar wel met het vak van F1-coureur en dat beheerst hij gewoon ontzettend goed. Of je hem nu mag of niet.
pi_41783197
Schumacher was de beste van zijn tijd, zoals Tazio Nuvolari, Stewart, Fangio etc van hun tijd de beste waren. Er is gewoon geen vergelijk mogelijk.
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 september 2006 @ 23:02:02 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41786861
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41790249
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:23 schreef sjakie007 het volgende:
Schumacher was de beste van zijn tijd, zoals Tazio Nuvolari, Stewart, Fangio etc van hun tijd de beste waren. Er is gewoon geen vergelijk mogelijk.
Volledig mee eens. Je kunt de tijd van Fangio niet vergelijken met tegenwoordig.

Schumi behoort wel tot de grootste ooit in de F1!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')