En dat is dus niet waar, in de beginjaren van Ferrari reed hij in een middelmatige wagen en toch was hij bij vlagen steengoed. Met minder materiaal lag er geen druk bij hem en juist vanuit zo'n underdog-positie was hij op zijn best.quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:00 schreef allied het volgende:
beste nee...wel erg goed maar had/heeft ook het beste materiaal,zet hem in een midland en ook hij bakt er niet veel van.
de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:43 schreef Soul79 het volgende:
[..]
En dat is dus niet waar, in de beginjaren van Ferrari reed hij in een middelmatige wagen en toch was hij bij vlagen steengoed. Met minder materiaal lag er geen druk bij hem en juist vanuit zo'n underdog-positie was hij op zijn best.
Vorig jaar werd hij met die baggerwagen wel 3e in het kampioenschap (Barrichello 8e). Ok, hij kreeg de race in de VS weliswaar kado, maar hij viel ook dubbel zo vaak uit door problemen met de wagen dan de concurrentie. Gewoon een prima prestatie dus vorig jaar.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.
en ik ga hem niet missen
Volgens mij zou Schumi in een Midland punten halen. Niet in elke race en niet veel, maar hij zou er volgens mij wel in slagen.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:11 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
de ferrari van toen was natuurlijk wel een stuk beter dan de midland van nu. Schumi zou ook niet veel kunnen met een midland. Hij moet een goede auto hebben (net als iedereen), kijk maar naar vorig jaar toen hij ook een baggerwagen had.
en ik ga hem niet missen
http://www.tazionuvolari.it/quote:The 1935 season started off well with a victory at Pau, and it was followed up by victories in minor races at Bergamo, Biella and Turin and then came the German GP, 28 July.
While there was much speculation about who would win the German GP, no one of the 300.000 spectators who showed up at Nürburgring that day doubted that the winner would drive a German car. The Germans were out in full force, four Auto Unions against five Mercedes-Benz with driver aces such as Stuck, Varzi, Rosemeyer, Caracciola, Fagioli and von Brauchitsch. They were challenged by a a mixed bunch of private Maseratis, Bugattis and ERAs plus the Ferrari team. Scuderia Ferrari entered three of their four year old Alfa Romeo P3s. The one to be raced by Nuvolari had its engine capacity increased from 3.2 to 3.8 litre.
The rain was pouring as the cars were lined up for the start. The start positions had been decided by ballot and Nuvolari found himself on the front row between Stuck's Auto Union and Balestrero's Alfa. But it was rain specialist Caracciola who took an early lead and completed lap one 14 seconds in front of Nuvolari. On the second lap the "Flying Mantuan" had to see himself passed by Rosemeyer, Fagioli and Stuck and he fell back to fifth. An early pitstop by Rosemeyer put Nuvolari back into fourth place and on the ninth lap Nuvolari suddenly got inspired. He did the first sub-11 minute race lap ever on Nürburgring and passed two Mercedes cars to take the second place. Both Brivio's and Chiron's Scuderia Ferrari Alfas were out of the race with broken differentials, so Nuvolari was the only Ferrari driver left. On the tenth lap Nuvolari sensationally appeared in the lead as Caracciola was in trouble and falling back. But on the next lap Rosemeyer came charging to challenge the Alfa Romeo driver and the four top cars entered the pits almost at the same time for their halfway stop.
The pitstop turned out to be a catastrophe for Nuvolari as the Ferrari fuel pressure pump broke down and the crew members had to do the tanking by churns. It took 2 min 14 seconds before Nuvolari was rejoining the race in sixth place and all hopes for a victory seemed lost. However, the bad pitstop seemed just to have inspired Nuvolari even more. After just one lap he was back into second place and took up the chase on the leading von Brauchitsch. On lap 14 the lead was 86 seconds, on the next lap 88, then 77, 63, 47, 43, and 32 seconds as Nuvolari closed in on the Mercedes. Von Brauchitsch started the last lap with a seemingly uncatchable 35 seconds lead but the high pace had destroyed the tyres and the Mercedes suffered a double puncture. The astonished German crowd could only see the Italian car take the flag as winner.
This has been called Nuvolari's greatest race because with his old Alfa he had beaten eight new German cars to the line. The rain showers had helped to even the horsepower advantage a bit but still... Nuvolari ended off the 1935 season with victories at Coppa Ciano and the Nice and Modena GPs.
Dat niet alleen, hij zou er met zijn persoonlijkheid, mentaliteit en kennis gaandeweg ook een betere wagen van maken, doordat hij zijn team als geheel stimuleert en omhoog stuwt. Zoals hij dat destijds ook bij Ferrari heeft gedaan.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Volgens mij zou Schumi in een Midland punten halen. Niet in elke race en niet veel, maar hij zou er volgens mij wel in slagen.
Volledig mee eens. Je kunt de tijd van Fangio niet vergelijken met tegenwoordig.quote:Op woensdag 13 september 2006 21:23 schreef sjakie007 het volgende:
Schumacher was de beste van zijn tijd, zoals Tazio Nuvolari, Stewart, Fangio etc van hun tijd de beste waren. Er is gewoon geen vergelijk mogelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |