abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 september 2006 @ 21:28:08 #26
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_41688212
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:25 schreef Sidekick het volgende:
Schumi past in het rijtje Michael Jordan, Lance Armstrong, Tiger Woods, Pete Sampras, Rintje Ritsma. De ultieme sportmannen die na een decenium dominantie een icoon van de sport zijn geworden.
Schumacher met Jordan vergelijken.
pi_41688222
quote:
Schumi past in het rijtje Michael Jordan, Lance Armstrong, Eddy Merckx, Tiger Woods, Pete Sampras, Rintje Ritsma, Eric Heiden. De ultieme sportmannen die na een decenium dominantie een icoon van de sport zijn geworden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2006 21:29:15 ]
  zondag 10 september 2006 @ 21:31:20 #28
68638 Zwansen
pi_41688341
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]
Merckx was de beste ooit, maar een icoon voor het wielrennen is hij nu niet echt meer, Armstrong denk ik wel.
  zondag 10 september 2006 @ 21:34:41 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41688475
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het jaar daarvoor won Senna de titel terwijl hij minder punten had dan Prost, omdat er aftrekresultaten waren.
Ik bedoelde vooral dat je van de beste aller tijden (de optie Senna dan) op zijn minst zou verwachten dat hij zijn teamgenoten zou domineren, niet dat hij over ' t algemeen gewoon de gelijke van iemand als Prost was (al is Prost natuurlijk ook geen doetje).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41688516
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Merckx was de beste ooit, maar een icoon voor het wielrennen is hij nu niet echt meer, Armstrong denk ik wel.
Dan verschillen we van mening, ik zou er graag op doorgaan, maar daar gaat het hier niet over
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:37:34 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_41688583
quote:
Schumi past in het rijtje Michael Jordan, Lance Armstrong, Tiger Woods, Pete Sampras, Rintje Ritsma. De ultieme sportmannen die na een decenium dominantie een icoon van de sport zijn geworden.
Rintje Ritsma, de man die nooit Olympisch goud won

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 10 september 2006 @ 21:37:47 #32
68638 Zwansen
pi_41688596
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan verschillen we van mening, ik zou er graag op doorgaan, maar daar gaat het hier niet over
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar vraag eens een willekeurig persoon om een wielrenner te noemen, wedden dat ze Armstrong als eerste noemen?
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:38:38 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_41688631
quote:

[..]

Pardon ? Door één Tour overwinning meer. Ken je het palmares van Merckx wel ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41688638
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral dat je van de beste aller tijden (de optie Senna dan) op zijn minst zou verwachten dat hij zijn teamgenoten zou domineren, niet dat hij over ' t algemeen gewoon de gelijke van iemand als Prost was (al is Prost natuurlijk ook geen doetje).
Ja, dat snap, ik reageerde ook niet op jou, maar op Gitanki. Dat Senna won doordat resultaten geschrapt werden, is natuurlijk eerder een extra argument dat hij zijn temagenoot niet kon domineren.
Senna zat natuurlijk wel met de andere grote uit zijn tijd in één team, terwijl teamgenoten van Schumacher altijd ondergeschikt aan hem waren, behalve in zijn eerste jaar bij Benetton, waar hij samen met Piquet reed.
Dus dat pleit weer tegen Schumacher: zijn teamgenoten moesten voor hem aan de kant.
pi_41688667
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jij ook niet zo te zien
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:40:11 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_41688702
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar vraag eens een willekeurig persoon om een wielrenner te noemen, wedden dat ze Armstrong als eerste noemen?
Ja noem een willekeurig iemand om een voetballer te noemen momenteel zeggen ze Klaas jan Huntelaar. Die is dus een groter icoon dan Pele ?

zondag 10 september 2006 @ 21:40:13 #37
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41688706
Armstrong is pas een jaar weg en eigenlijk al grotendeels vergeten. In de Tour viel het op dat er geen dominante ploeg was, voor de rest wordt hij hoegenaamd door niemand gemist, eigenlijk werd onze Janneman meer gemist. Zoiets gebeurt natuurlijk niet met een icoon die naam waardig.

Maar ontopic, als er iemand groter was, dan vermoed ik ook dat het iemand als Jim Clark zou zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:40:50 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_41688728
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jij ook niet zo te zien
Leg eens uit ?

Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 september 2006 @ 21:40:51 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41688729
quote:

[..]

Armstrong was een icoon voor de Tour, voor de rest reed hij veel te weinig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 september 2006 @ 21:41:47 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41688771
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg eens uit ?

Armstrong won 7 maal de Tour en Merckx 5 maal. dus 2 meer.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 10 september 2006 @ 21:47:27 #41
68638 Zwansen
pi_41688993
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

uit mn hoofd:

Mercks won 5 maal de Tour + 35 etappes, in 69,70,71,72 en 74. Hij won de Giro 5 maal en in 73 de Vuelta. Hij won 5 maal Luik Bastenaken Luik, 7 maal Milaan San Remo, werd 4 maal wereldkampioen (inc 1 bij de amateurs), hij won verder nog 2 maal Parijs Roubaix en 2 maal Ronde van Vlaanderen. Hij won nog 1 maal de Amstel Gold Race en had eens het werelduurrecord.

Kortom, ik weet dat Merckx met afstand de beste aller tijden is, maar het gaat nu om iconen.
pi_41689006
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, dat snap, ik reageerde ook niet op jou, maar op Gitanki. Dat Senna won doordat resultaten geschrapt werden, is natuurlijk eerder een extra argument dat hij zijn temagenoot niet kon domineren.
Senna zat natuurlijk wel met de andere grote uit zijn tijd in één team, terwijl teamgenoten van Schumacher altijd ondergeschikt aan hem waren, behalve in zijn eerste jaar bij Benetton, waar hij samen met Piquet reed.
Dus dat pleit weer tegen Schumacher: zijn teamgenoten moesten voor hem aan de kant.
klopt, ik wil ook niet zeggen dat Senna de allerbeste F1 coureur ooit is, maar toch zeker één van de allergrootsten, maar Alain Prost noem ik in elk geval ook niet tot de beste, aangezien hij een kluns was in de regen..

Maar goed, het blijft onmogelijk te vergelijken, Jim Clark bijvoorbeeld verongelukte dankzij een klapband waarbij ie de bossen invloog, om maar even te zeggen hoe veilig het destijds was , plus het materiaal, het geeft allemaal een vertekenend beeld..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:53:12 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_41689201
De veiligheid is idd zwaar verbeterd. 30 jaar geleden had Schumacher nooit gedurft z'n wagen dwars op de baan te zetten om in de training Alonso te stoppen.

Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 21:54:06 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_41689232
Zijn er meer oudjes hier die live zagen dat Williamson levend verbrande tijdens de Grand Prix van Zandvoort ?

pi_41689344
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:54 schreef tong80 het volgende:
Zijn er meer oudjes hier die live zagen dat Williamson levend verbrande tijdens de Grand Prix van Zandvoort ?

M'n vader heeft Piers courage ooit live in rook op zien gaan, niet prettig
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_41689405
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:13 schreef CloseToTheEdge het volgende:

[..]

Ik wil mijn mening ietwat nuanceren. Van alle rijders van de afgelopen jaren is Schumacher de meest constante factor geweest. Van 1994 tot heden heeft hij altijd meegedaan om het wereldkampioenschap (m.u.v. de tweede helft van 1999). Hij stond altijd garant voor spektakel en in tegenstelling tot een paar andere coureurs (broertje Ralf, Villeneuve) had hij altijd de wil om te winnen.

Maar....

Wat mij het meeste tegenstond aan de beste man was de manier waarop hij wou winnen. Onder druk heeft hij de nodige steekjes laten vallen. Nu zullen jullie denken: Iedereen laat toch wel eens een steekje vallen? Jawel, maar als Schumacher een steekje liet vallen werd er soms ook iemand anders de dupe van, zodat het vaak in zijn voordeel beslecht werd.

Ook qua racer vond ik hem niet echt veel beter dan de rest. 75% van zijn races heeft hij gewonnen dankzij het tactische brein van Ross Brawn en co. of door een superieure wagen. En dat hij zo goed een race kon "lezen" is daarom ook wat overdreven: de race werd hem "voorgelezen".

Voor mij waren seizoenen '95, '96, '98, 2000 en 2003 zijn beste, omdat hier de echte vechtlust van Schumi het mooist naar voren kwamen, terwijl hij niet in een superieure auto reed.

Ik ben nooit fan geweest van Schumacher en ik zal het ook nooit worden. Al zijn records zullen nog jarenlang in de geschiedenisboeken staan, al kun je je afvragen wat de waarde van statistieken zijn. Formule 1 is nu en coureurs komen en gaan. Wie denkt er nu nog aan Hill of Hakkinen als hij een grand prix zit te kijken. Het zijn niet de minste namen, maar tegenwoordig zijn ze slechts statistieken. Bij statistieken voel je geen emoties. Het zijn slechts cijfertjes.

Ik kijk f1 sinds '94, en de gedachte dat hij er straks niet meer bij zal zijn is vreemd. Maar als ik ga kijken naar de start van eerste grand prix van volgend jaar is Schumacher alweer verleden tijd, net als Hill en Hakkinen.
Hier ben ik het wel mee eens, maar:

"Ook qua racer vond ik hem niet echt veel beter dan de rest. 75% van zijn races heeft hij gewonnen dankzij het tactische brein van Ross Brawn en co. of door een superieure wagen. En dat hij zo goed een race kon "lezen" is daarom ook wat overdreven: de race werd hem "voorgelezen"."

Ook Schumacher heeft een groot aandeel gehad in de "weg van flop naar top" van Ferrari. Natuurlijk samen met Brawn en consorten, maar een sterke coureur + een sterk team = succes.
pi_41689754
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:47 schreef Zwansen het volgende:
Kortom, ik weet dat Merckx met afstand de beste aller tijden is, maar het gaat nu om iconen.
In dat geval:
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:40 schreef tong80 het volgende:

Ja noem een willekeurig iemand om een voetballer te noemen momenteel zeggen ze Klaas jan Huntelaar. Die is dus een groter icoon dan Pele ?

pi_41689841
ik vind hem gewoon de beste van wat ik 20 jaar F1 heb gezien,
wat moet ik met Raikkonen als vervanger van Schumi, een grijze muis met de uitstraling van een diepvries, die zijn eigen naam niet een in het engels kan uitspreken.

het vertrek van schumi ervaar ik als een groot verlies voor de F1
Jan Peter opzoute!!!!!!!!!
Wanbeleid is ook beleid
pi_41689982
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:54 schreef tong80 het volgende:

Das de enige keer ooit dat mn moeder naar een circuit is geweest. Door de lucht van het verbrande lijk heeft ze nu nog steeds geen zin om te barbequen
Big dick.
pi_41690177
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:08 schreef Slungel het volgende:
ik vind hem gewoon de beste van wat ik 20 jaar F1 heb gezien,
wat moet ik met Raikkonen als vervanger van Schumi, een grijze muis met de uitstraling van een diepvries, die zijn eigen naam niet een in het engels kan uitspreken.

het vertrek van schumi ervaar ik als een groot verlies voor de F1
Coureurs met een echte uitstraling ontbreken inderdaad, het zijn vooral verwende rijkelui zoontjes of mediapoppen.

En Kimi moeten ze inderdaad verplichten fatsoenlijk te gaan praten, anders elke race achteraan starten in zijn privé leven is het toch zo'n feestbeest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')