quote:Op zondag 10 september 2006 19:33 schreef ivetje het volgende:
Beide, hij is de beste maar ook omdat ie bij de beste club reed
Neen, de laatste jaren (ik weet niet hoeveel) is de kwalificatie meer deel geworden van de race, omdat de hoeveelheid benzine aan het eind van de kwali meegenomen wordt aan het begin van de race. Dus je kunt wel een pole-position rijden met een bijna lege wagen, maar dan verlies je je koppositie en je race na luttele ronden (omdat je met een bijna lege tank rondrijdt). De snelste auto-rijdercombinatie staat daarom dus niet automatisch op pole.quote:Op zondag 10 september 2006 19:40 schreef tong80 het volgende:
Is het aantal pole positions niet te vergelijken met het tijdrijden bij het wielrennen waar je alleen moet presteren, zonder interventie van je opponenten ?
Villeneuve weet er ook nog wel wat van, gok ik.quote:Op zondag 10 september 2006 20:03 schreef dwerg het volgende:
Ik zal Damon Hill even bellen om hem deze vraag te stellen.
Is dat niet wat Stewart ook gezegd heeft? Dat Schumacher teveel foutjes maakt, en dat als coureurs in zijn tijd zulke foutjes maakten, ze zeker flinke ongelukken zouden krijgen.quote:Op zondag 10 september 2006 20:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Ik denk dat Jim Clark ook wel boven Schumacher gerekend mag worden. In een tijd dat een tiental coureurs meestreden om de wereldtitel heeft hij 2 titels vergaard en 2 titels nipt verloren door pech. Veel van zijn collega-coureurs vonden hem de beste van zijn tijd.
Maar ja, in die periode had men meer respect voor elkaar. Als Schumacher in de jaren '60 had geraced zoals hij in de afgelopen 15 jaar had geraced (met gevaar voor andermans leven) was hij al minstens 10 keer dodelijk verongelukt.
Ik wil mijn mening ietwat nuanceren. Van alle rijders van de afgelopen jaren is Schumacher de meest constante factor geweest. Van 1994 tot heden heeft hij altijd meegedaan om het wereldkampioenschap (m.u.v. de tweede helft van 1999). Hij stond altijd garant voor spektakel en in tegenstelling tot een paar andere coureurs (broertje Ralf, Villeneuve) had hij altijd de wil om te winnen.quote:Op zondag 10 september 2006 19:39 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Nee. slotje.
Die titel heeft Senna dan ook verloren omdat zijn teamgenoot Senna van de baan duwde.quote:Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet zeker of ie de beste ooit is. Ik vind 'm wel beter dan bijvoorbeeld Senna, die was in één rondje ongetwijfeld beter, maar het gaat over een hele race, een heel seizoen en daar heeft Schumacher meer bereikt dan Senna, die laatste heeft ook genoeg seizoenen in competitieve topwagens gereden en zelfs een wereldtitel verloren aan een teamgenoot, hoe kun je dan eigenlijk de beste zijn?
Het jaar daarvoor won Senna de titel terwijl hij minder punten had dan Prost, omdat er aftrekresultaten waren.quote:Op zondag 10 september 2006 21:19 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Die titel heeft Senna dan ook verloren omdat zijn teamgenoot Senna van de baan duwde.
Senna kon doorrijden, won, maar werd gediskwalificeerd, waarin vermoedelijk ook de franse FIA baas Balestre in meespeelde (die partij trok voor teamgenoot alain Prost), die Senna ook eens na een pole - position op de vuile lijn liet starten.
Dat laatste is idd overduidelijk.quote:Maar vergelijken blijft lastig in de F1.. zeker omdat de auto's veranderen (vroeger had je nog meer stuurmanskunsten nodig, je moest zelf schakelen) en dankzij de verschillen tussen de wagens..
Met wielrennen mag het bijvoorbeeld duidelijk zijn dat Eddie Merckx de beste allertijden is..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |