abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 19:30:30 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_41683893
Ik ben een leek. Maar het lijkt mij dat als je zoveel WK's en grand-prix wint, zoals hij, dat er weinig discussie over zou moeten zijn. Of speelt er meer, en had ie geluk jarenlang in de beste wagen te mogen rijden terwijl de rest niet aan de Ferrari kon tippen ? Is ie beter dan Fangio, Jacky Steward, Fittipaldi, Lauda, Prost of Senna ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41683929
Ja, hij is de allerbeste.
  zondag 10 september 2006 @ 19:33:16 #3
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41683974
Beide, hij is de beste maar ook omdat ie bij de beste club reed
To infinity…and beyond!
pi_41684030
Lastig vergelijken, omdat een aantal factoren meespelen.
Zo waren er in de jaren 70/80 veel meer teams die een goede wagen hadden, en was de betrouwbaarheid een stuk minder. Hierdoor was het toen makkelijker om een race te winnen, maar moeilijker om er veel te winnen. In 1982 waren er geloof ik in één jaar 11 verschillende GP-winnaars. Tegenwoordig heb je 4 of 5 jaar nodig voordat je er zoveel hebt.

Aan de andere kant kun je stellen dat het de verdienste van Schumacher was dat de Ferrari zo goed was.

Niet onbelangrijk bij de aantallen punten/overwinningen is het aantal races. Ten tijde van Fangio maar 6 of 7 races per jaar. De winnaar kreeg maar 8 punten, en alleen de eerste 6 kregen punten. Dus dat vertekent ook nog eens allemaal.

Voor aantal pole positions heeft Senna trouwens een erg goed track-record, met ongeveer 50% poles, terwijl hij lang niet altijd in de beste wagen reed.
  zondag 10 september 2006 @ 19:39:56 #5
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_41684161
Nee. slotje.
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2006 @ 19:40:40 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_41684183
Is het aantal pole positions niet te vergelijken met het tijdrijden bij het wielrennen waar je alleen moet presteren, zonder interventie van je opponenten ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_41684226
Nee, z'n onsportieve gedrag heeft daarvoor gezorgd.
Hoeveel hij ook zou winnen, de beste is hij niet.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  zondag 10 september 2006 @ 20:02:08 #8
30560 2Mini
Official Logo
pi_41684879
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:33 schreef ivetje het volgende:
Beide, hij is de beste maar ook omdat ie bij de beste club reed
Camera 1... 1!
pi_41684932
Ik zal Damon Hill even bellen om hem deze vraag te stellen.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 10 september 2006 @ 20:05:31 #10
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_41684986
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:40 schreef tong80 het volgende:
Is het aantal pole positions niet te vergelijken met het tijdrijden bij het wielrennen waar je alleen moet presteren, zonder interventie van je opponenten ?

Neen, de laatste jaren (ik weet niet hoeveel) is de kwalificatie meer deel geworden van de race, omdat de hoeveelheid benzine aan het eind van de kwali meegenomen wordt aan het begin van de race. Dus je kunt wel een pole-position rijden met een bijna lege wagen, maar dan verlies je je koppositie en je race na luttele ronden (omdat je met een bijna lege tank rondrijdt). De snelste auto-rijdercombinatie staat daarom dus niet automatisch op pole.

Dit valt natuurlijk te betwisten, omdat 80% van het rijdersveld ongeveer dezelfde taktiek bezigt in de race.
pi_41685007
Ach, Formule 1... als iedereen nou dezelfde auto had... dan zou je het zeker kunnen weten. Ik vermoed van wel.
pi_41685082
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:03 schreef dwerg het volgende:
Ik zal Damon Hill even bellen om hem deze vraag te stellen.
Villeneuve weet er ook nog wel wat van, gok ik.
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  zondag 10 september 2006 @ 20:11:27 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41685238
Niet de beste.
Paar betere kandidaten, volgorde willekeurig:

Senna
Fangio
Nuvolari
Gilles Villeneuve
Niki Lauda

Of John Surtees
Wereldkampioen op Motor en in de Formule 1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41685304
Senna was de beste ooit, gevolgd door Fitipaldi.

Mich rijdt in een auto die zó goed is dat zelfs Verstappen daarmee een podiumplaats zou halen. De auto gecombineerd met een bovengemiddelde coureur zorgt voor onoverwinnelijkheid.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 september 2006 @ 20:24:27 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41685796
absoluut de beste! Won zn eerste kampioenschap in een auto die minder was dan de Williams dat jaar. En qua onsportieve acties....... daar had Senna ook een handje van.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41686119
Qua prestaties absoluut de beste.

Qua charisma zullen sommigen waarschijnlijk zeggen Senna of Prost, maar 7 wereldtitels spreken voor zich.
  zondag 10 september 2006 @ 20:36:49 #17
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_41686261
Ik denk dat Jim Clark ook wel boven Schumacher gerekend mag worden. In een tijd dat een tiental coureurs meestreden om de wereldtitel heeft hij 2 titels vergaard en 2 titels nipt verloren door pech. Veel van zijn collega-coureurs vonden hem de beste van zijn tijd.

Maar ja, in die periode had men meer respect voor elkaar. Als Schumacher in de jaren '60 had geraced zoals hij in de afgelopen 15 jaar had geraced (met gevaar voor andermans leven) was hij al minstens 10 keer dodelijk verongelukt.
pi_41686319
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:36 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Ik denk dat Jim Clark ook wel boven Schumacher gerekend mag worden. In een tijd dat een tiental coureurs meestreden om de wereldtitel heeft hij 2 titels vergaard en 2 titels nipt verloren door pech. Veel van zijn collega-coureurs vonden hem de beste van zijn tijd.

Maar ja, in die periode had men meer respect voor elkaar. Als Schumacher in de jaren '60 had geraced zoals hij in de afgelopen 15 jaar had geraced (met gevaar voor andermans leven) was hij al minstens 10 keer dodelijk verongelukt.
Is dat niet wat Stewart ook gezegd heeft? Dat Schumacher teveel foutjes maakt, en dat als coureurs in zijn tijd zulke foutjes maakten, ze zeker flinke ongelukken zouden krijgen.
pi_41686432
Senna
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 10 september 2006 @ 20:43:24 #20
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_41686482
Ik dacht dat Lauda ook wel 'ns zoiets gezegd had. Maar Stewart zou ook wel kunnen, hij was degene die eind jaren 60 meer veiligheid in de f1 wou, in tegenstelling tot het gros van de rest van het racersveld.
  zondag 10 september 2006 @ 21:13:14 #21
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_41687626
quote:
Op zondag 10 september 2006 19:39 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Nee. slotje.
Ik wil mijn mening ietwat nuanceren. Van alle rijders van de afgelopen jaren is Schumacher de meest constante factor geweest. Van 1994 tot heden heeft hij altijd meegedaan om het wereldkampioenschap (m.u.v. de tweede helft van 1999). Hij stond altijd garant voor spektakel en in tegenstelling tot een paar andere coureurs (broertje Ralf, Villeneuve) had hij altijd de wil om te winnen.

Maar....

Wat mij het meeste tegenstond aan de beste man was de manier waarop hij wou winnen. Onder druk heeft hij de nodige steekjes laten vallen. Nu zullen jullie denken: Iedereen laat toch wel eens een steekje vallen? Jawel, maar als Schumacher een steekje liet vallen werd er soms ook iemand anders de dupe van, zodat het vaak in zijn voordeel beslecht werd.

Ook qua racer vond ik hem niet echt veel beter dan de rest. 75% van zijn races heeft hij gewonnen dankzij het tactische brein van Ross Brawn en co. of door een superieure wagen. En dat hij zo goed een race kon "lezen" is daarom ook wat overdreven: de race werd hem "voorgelezen".

Voor mij waren seizoenen '95, '96, '98, 2000 en 2003 zijn beste, omdat hier de echte vechtlust van Schumi het mooist naar voren kwamen, terwijl hij niet in een superieure auto reed.

Ik ben nooit fan geweest van Schumacher en ik zal het ook nooit worden. Al zijn records zullen nog jarenlang in de geschiedenisboeken staan, al kun je je afvragen wat de waarde van statistieken zijn. Formule 1 is nu en coureurs komen en gaan. Wie denkt er nu nog aan Hill of Hakkinen als hij een grand prix zit te kijken. Het zijn niet de minste namen, maar tegenwoordig zijn ze slechts statistieken. Bij statistieken voel je geen emoties. Het zijn slechts cijfertjes.

Ik kijk f1 sinds '94, en de gedachte dat hij er straks niet meer bij zal zijn is vreemd. Maar als ik ga kijken naar de start van eerste grand prix van volgend jaar is Schumacher alweer verleden tijd, net als Hill en Hakkinen.
  zondag 10 september 2006 @ 21:16:17 #22
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41687726
Ik weet niet zeker of ie de beste ooit is. Ik vind 'm wel beter dan bijvoorbeeld Senna, die was in één rondje ongetwijfeld beter, maar het gaat over een hele race, een heel seizoen en daar heeft Schumacher meer bereikt dan Senna, die laatste heeft ook genoeg seizoenen in competitieve topwagens gereden en zelfs een wereldtitel verloren aan een teamgenoot, hoe kun je dan eigenlijk de beste zijn?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41687863
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet zeker of ie de beste ooit is. Ik vind 'm wel beter dan bijvoorbeeld Senna, die was in één rondje ongetwijfeld beter, maar het gaat over een hele race, een heel seizoen en daar heeft Schumacher meer bereikt dan Senna, die laatste heeft ook genoeg seizoenen in competitieve topwagens gereden en zelfs een wereldtitel verloren aan een teamgenoot, hoe kun je dan eigenlijk de beste zijn?
Die titel heeft Senna dan ook verloren omdat zijn teamgenoot Senna van de baan duwde.
Senna kon doorrijden, won, maar werd gediskwalificeerd, waarin vermoedelijk ook de franse FIA baas Balestre in meespeelde (die partij trok voor teamgenoot alain Prost), die Senna ook eens na een pole - position op de vuile lijn liet starten.

Maar vergelijken blijft lastig in de F1.. zeker omdat de auto's veranderen (vroeger had je nog meer stuurmanskunsten nodig, je moest zelf schakelen) en dankzij de verschillen tussen de wagens..
Met wielrennen mag het bijvoorbeeld duidelijk zijn dat Eddie Merckx de beste allertijden is..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_41688061
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:19 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Die titel heeft Senna dan ook verloren omdat zijn teamgenoot Senna van de baan duwde.
Senna kon doorrijden, won, maar werd gediskwalificeerd, waarin vermoedelijk ook de franse FIA baas Balestre in meespeelde (die partij trok voor teamgenoot alain Prost), die Senna ook eens na een pole - position op de vuile lijn liet starten.
Het jaar daarvoor won Senna de titel terwijl hij minder punten had dan Prost, omdat er aftrekresultaten waren.
quote:
Maar vergelijken blijft lastig in de F1.. zeker omdat de auto's veranderen (vroeger had je nog meer stuurmanskunsten nodig, je moest zelf schakelen) en dankzij de verschillen tussen de wagens..
Met wielrennen mag het bijvoorbeeld duidelijk zijn dat Eddie Merckx de beste allertijden is..
Dat laatste is idd overduidelijk.
  zondag 10 september 2006 @ 21:25:08 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41688102
Schumi past in het rijtje Michael Jordan, Lance Armstrong, Tiger Woods, Pete Sampras, Rintje Ritsma. De ultieme sportmannen die na een decenium dominantie een icoon van de sport zijn geworden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')