abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43185529
Ben benieuwd of je gaat slagen met je idee. Opzich is een jaar voorbereiding wel voldoende denk ik. Gewoon zorgen dat je een goede grammaticale basis opbouwt en wat standaard kanji leert enzo. De rest komt daar allemaal wel.
En tvp.

Vraag me wel af hoe het zit met je visum enzo, weet er zelf echter ook niet het fijne van ;x Alleen dat wit werken met een toeristenvisum niet echt gaat lukken prolly :S
leven als een koning
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:23:51 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43199623
hey ben net terug uit Japan. Ik ben daar een weekje geweest (te kort...). Maar het is echt een heel bizar en interessant land. Wel met een aantal Japanners kunnen praten over Engels les geven (zover je van praten kunt spreken, hun Engels is echt te slecht). Het schijnt daar inderdaad redelijk makkelijk te zijn om Engels te geven. Dit is echter het geval voor Engelsen, maar mijn Engels was ook wel goed genoeg werd gezegd (ik volg een Engelstalige opleiding aan de TU en heb meer dan 8 maanden in totaal in Engelstalige landen gewoond/gewerkt).

Het werd mij aangeraden om de baan voordat je naar Japan gaat te regelen, omdat het in Japan een stuk moeilijker is. Ook een visa schijnt moeilijk te zijn omdat je daar een universitaire opleiding voor nodig hebt?

In ieder geval ben ik van mening dat jouw plan misschien niet de meest handige is, maar zeker niet onmogelijk. Wel zou ik je aanraden om misschien eerst een weekje op vakantie te gaan om te kijken of het echt wel is zoals je denkt. Op die manier kan je ook misschien wat langer sparen, want het eten mag dan wel redelijk goedkoop zijn het verblijf is dat niet.
The line is a dot to you!
pi_43216105
Oooh, sjezus, ik wil ook wel naar Japan. Was het leuk, en wat heb je verder daar nog gedaan?
Heb je misschien pics en vids?
Amstelveen de beste
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:42:21 #154
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43216652
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:23 schreef kepler het volgende:
hey ben net terug uit Japan. Ik ben daar een weekje geweest (te kort...). Maar het is echt een heel bizar en interessant land. Wel met een aantal Japanners kunnen praten over Engels les geven (zover je van praten kunt spreken, hun Engels is echt te slecht). Het schijnt daar inderdaad redelijk makkelijk te zijn om Engels te geven. Dit is echter het geval voor Engelsen, maar mijn Engels was ook wel goed genoeg werd gezegd (ik volg een Engelstalige opleiding aan de TU en heb meer dan 8 maanden in totaal in Engelstalige landen gewoond/gewerkt).

Het werd mij aangeraden om de baan voordat je naar Japan gaat te regelen, omdat het in Japan een stuk moeilijker is. Ook een visa schijnt moeilijk te zijn omdat je daar een universitaire opleiding voor nodig hebt?

In ieder geval ben ik van mening dat jouw plan misschien niet de meest handige is, maar zeker niet onmogelijk. Wel zou ik je aanraden om misschien eerst een weekje op vakantie te gaan om te kijken of het echt wel is zoals je denkt. Op die manier kan je ook misschien wat langer sparen, want het eten mag dan wel redelijk goedkoop zijn het verblijf is dat niet.
Woei tof!

Ja omdat ik nu meer dan normaal veel werk, komt de studie er hier en daar een beetje inspringen. (als ik om 12 uur thuis ben, kan ik de kracht niet opbrengen om de volgende dag weer van 8 uur 's morgens tot 12 uur 's avonds op te zijn)
Dit heeft wel tot gevolg dat het financiele plaatje als een trein loopt.
En ik heb de tip gekregen om hier te kijken.
Dit lijkt me wel wat, ik denk dat ik dat als 'try-out- ga doen, over een half jaartje. (mits dat te combineren valt met mijn werk).
Lijkt me een erg leerzame en vooral leuke ervaring!
pi_43218586
het zijn wel heel veel Organic Farms
Zou mij opzich ook leuk lijken (als ik hier geld voor zou hebben )
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
  vrijdag 3 november 2006 @ 22:56:52 #156
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_43219195
Er staat duidelijk op die site dat Engels je moerstaal moet zijn.

Jammer joh.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:18:57 #157
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43220079
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:56 schreef RipCore het volgende:
Er staat duidelijk op die site dat Engels je moerstaal moet zijn.

Jammer joh.
Daar had ik naar gekeken, en ik zag staan :
quote:
whether or not English and or Japanese language ability is necessary.
Dit zal dus per 'host' verschillen, en mijn english language abillity is tegen die tijd wel goed.
pi_43220907
ah joh nederlanders kunnen aardig goed meekomen qua engels. We zijn een zeer communicatief land, engels is een officiele taal, je leert het al vanaf vroeg af aan, veel woordspelinge en nieuws/tv komt in het engels voor (kappe met die nederlandse dubs tbh ) op internet ook zeer veel engels. Vergelijk dat es met zeer grote landen zoals frankrijk/duitsland waar vrijwel alles wordt gedubd en zelfs verplicht aantal minuten per uur op de radio de nationale taal moet uitgezonden worden. Als Japan dan nog beetje in zijn kindervoeten staat qua Engels en/of foutieve vertalingen worden rondgegeven (het engrish ) zouden ze vast wel onder de indruk zijn van je engels.
pi_43221793
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:42 schreef koffiegast het volgende:
ah joh nederlanders kunnen aardig goed meekomen qua engels. We zijn een zeer communicatief land, engels is een officiele taal, je leert het al vanaf vroeg af aan, veel woordspelinge en nieuws/tv komt in het engels voor (kappe met die nederlandse dubs tbh ) op internet ook zeer veel engels. Vergelijk dat es met zeer grote landen zoals frankrijk/duitsland waar vrijwel alles wordt gedubd en zelfs verplicht aantal minuten per uur op de radio de nationale taal moet uitgezonden worden. Als Japan dan nog beetje in zijn kindervoeten staat qua Engels en/of foutieve vertalingen worden rondgegeven (het engrish ) zouden ze vast wel onder de indruk zijn van je engels.
En toch zou je zelf versteld staan van het feit hoe weinig je eigenlijk weet.
pi_43222387
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:11 schreef Marruk het volgende:

[..]

En toch zou je zelf versteld staan van het feit hoe weinig je eigenlijk weet.
een beetje inspiratie / opleuking is toch niet ongewenst. wees niet zo serieus
+ vertel jouw beargumentering is. Die mis ik helaas ..
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:29:48 #161
34586 kepler
No bounce, no play
pi_43227320
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:33 schreef koffiegast het volgende:

[..]

het is wel waar, het Engels wat we hier leren is inderdaad wel goed maar anders dan de spreektaal. Je kan wel redelijk meekomen met het Engels wat we hier leren (meer dan de meeste mensen uit andere landen trouwens), maar de spreektaal is meestal toch erg wennen (spreekwoorden, woorden die je echt niet kent zijn er genoeg)
Echt (vloeiend) Engels spreken leer je ook pas als je een paar maanden in een Engels-talig land gaat wonen/werken. Maar het Engels van Nederlanders is vaak stukken beter dan de rest van de wereld
The line is a dot to you!
pi_43229417
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:29 schreef kepler het volgende:

[..]

het is wel waar, het Engels wat we hier leren is inderdaad wel goed maar anders dan de spreektaal. Je kan wel redelijk meekomen met het Engels wat we hier leren (meer dan de meeste mensen uit andere landen trouwens), maar de spreektaal is meestal toch erg wennen (spreekwoorden, woorden die je echt niet kent zijn er genoeg)
Echt (vloeiend) Engels spreken leer je ook pas als je een paar maanden in een Engels-talig land gaat wonen/werken. Maar het Engels van Nederlanders is vaak stukken beter dan de rest van de wereld
ben al iets van half jaar - 8 maande in engeland/usa geweest Denk dat ik wel redelijk wat gewend ben, alleen plat inland amerikaans is . Ze praten zo binnensmonds en eentonig dat je bijna geen verschil kunt horen en dan heb je nog de texanen (als je king of the hill hebt gezien, die gozer die de texaan moet voorstellen). Dat we iets anders engels leren dat in de land hun zelf komt gewoon omdat je het uit een andere taal/samenleving leert en de belangrijke punten op andere plekken worden gezet voor me idee. Maar Nederlands schijnt op 1 na meest op Engels te lijken, lijkt me wel wat meer logisch dat we dan aardig mee kunnen komen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:39:09 #163
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43231290
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:29 schreef kepler het volgende:

[..]

"yes, I cen see it vegy clier. It's a soccerboll "
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_43238787
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

"yes, I cen see it vegy clier. It's a soccerboll "
Nederlanders overschatten hun kwaliteit van het engels nogal. Het accent is vaak tenenkrommend, zelfs bij mensen die goed engels horen te spreken. Hare Majesteit Beatrix spreekt een voortreffelijk, erg brits, engels. Onze minister van Buitenlandse zaken Bennie Bot heeft echt een vreselijk zwaar en haast onverstaanbaar nederlands accent.
pi_43239544
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nederlanders overschatten hun kwaliteit van het engels nogal. Het accent is vaak tenenkrommend, zelfs bij mensen die goed engels horen te spreken. Hare Majesteit Beatrix spreekt een voortreffelijk, erg brits, engels. Onze minister van Buitenlandse zaken Bennie Bot heeft echt een vreselijk zwaar en haast onverstaanbaar nederlands accent.
wellicht als je het met pure britse mensen vergelijkt, maar luister / spreek maar eens met een amerikaan uit bv Colorado, ook niet te verstaan. Dat we het zouden overschatten lijkt me in dat opzicht nog wel mee te vallen. Wat er toedoet is dat ons engels voor de nederlanders die ook daadwerkelijk naar het buitenland gaan (met name aardig wat engels daarvoor nodig hebben) een aardig gesprek kunnen voeren en met of zonder accent kunnen praten. Wat er een beetje los van staat is dat als ik met een brits accent in bv. colorado/texas op komt dagen dat ik dan de vraag krijg: "wat kind of accident happened to you?" en dat is niet alleen voor buitenlanders die niet engels als moedertaal hebben, maar ook mensen die daadwerkelijk Brits zijn en zijn opgevoed. Dat Bennie Bot een onverstaanbaar nederlands accent heeft en de ene niet wilt nog lang niet zeggen dat het bij iedereen zo is. Wel kan ik meekomen met het overschatten als je naar bepaalde delen kijkt, met name de TMF jeugd die zijn best doet engels te spreken. De vraag is hoe serieus ze dan zijn.

Maar denk dat we hier wel genoeg over geluld hebben.

Ik vraag me af waar orealo zijn woordenlijstjes vandaan haalt, aangezien ik dat ook wel wil
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:38:07 #166
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43240586
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:05 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar orealo zijn woordenlijstjes vandaan haalt, aangezien ik dat ook wel wil
Die maak ik zelf, en nu begin ik steeds meer met 3 rijen te werken :

Nederlands - Romanji - Hiragana/Katakana

Later komt er indien nodig misschien ook nog wel kanji bij.
pi_43245993
ja Japan zit echt te springen om jou
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:26:35 #168
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43246097
Net als Nederland om jou?
pi_43247894
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:26 schreef Orealo het volgende:
Net als Nederland om jou?
eigenlijk wel ja. Er is een tekort aan civiel ingenieurs.

veel plezier daaro vertalertje

IN plaats van al je nutteloze tijd hierin te stoppen zou je kunnen proberen een ECHTE opleiding te doen en een mooie baan proberen te krijgen. Japanners zitten echt niet op jou te w88. Het is daar al propvol.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 4 november 2006 @ 23:47:16 #170
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43248086
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 23:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

IN plaats van al je nutteloze tijd hierin te stoppen zou je kunnen proberen een ECHTE opleiding te doen en een mooie baan proberen te krijgen. Japanners zitten echt niet op jou te w88. Het is daar al propvol.
Al mijn nutteloze tijd?
Dat het daar flink vol zit is een ding dat zeker waar is.
Daar ze daar niet op engels sprekende mensen zitten te wachten is een ander verhaal.
pi_43251027
quote:

[..]

kom es met echt mooie argumenten . weer zo een. Gaap
pi_43256076
quote:

[..]

Pijnlijk hè geconfronteerd worden met mensen die echt iets proberen te doen ipv eindigen op een kut kantoortje als civiel ingenieur?

Tuurlijk is het een longshot waar TS mee bezig is, maar het valt echt op hoeveel jaloerse mensen zoals jij op dit topic afkomen met niet opbouwende kritiek puur om hun eigen frustratie af te reageren.

Bob, hoe lomp je plan ook is, mijn zegen heb je. Uit ervaring kan ik je vertellen hoe tof Japan is! En als niets lukt daar, ben je in ieder geval een ervaring rijker!

Sinds ik in Japan ben geweest wil ik eigenlijk alleen maar terug
pi_43257943
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:33 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Argumentatie heb ik eerder al gegeven. Het is gewoon veel slimmer zijn om bij een bedrijf aan de slag te gaan in plaats van dat je engels zou gaan doceren.
pi_43258479
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Pijnlijk hè geconfronteerd worden met mensen die echt iets proberen te doen ipv eindigen op een kut kantoortje als civiel ingenieur?

Tuurlijk is het een longshot waar TS mee bezig is, maar het valt echt op hoeveel jaloerse mensen zoals jij op dit topic afkomen met niet opbouwende kritiek puur om hun eigen frustratie af te reageren.

Bob, hoe lomp je plan ook is, mijn zegen heb je. Uit ervaring kan ik je vertellen hoe tof Japan is! En als niets lukt daar, ben je in ieder geval een ervaring rijker!

Sinds ik in Japan ben geweest wil ik eigenlijk alleen maar terug
ja ik ben echt jaloers op die nietsnut

Kijken hoe je nog praat tegen mij als ik in de nieuwste auto's voorbij je kleine huis kom racen
  zondag 5 november 2006 @ 14:18:35 #175
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43258582
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:14 schreef Burakius het volgende:
Kijken hoe je nog praat tegen mij als ik in de nieuwste auto's voorbij je kleine huis kom racen
Gezien die opmerking denk ik dat je daarvoor eerst nog een paar opleidingen af moet maken, beginnende met de basisschool. .
Ik ga naar huis.
  zondag 5 november 2006 @ 15:34:21 #176
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43260774
zatoichi bedankt voor je motivatie, het is ook erg de ervaring waar ik naar op zoek ben!

Heel veel mensen hier hebben gezegd dat ik eens een 'try-out' moet proberen.
Ik denk dat ik dat ga doen in de vorm van WWOOF!

Weblog is ook geupdate met iets meer info over WWOOF!
pi_43261844
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:55 schreef Marruk het volgende:

[..]

Argumentatie heb ik eerder al gegeven. Het is gewoon veel slimmer zijn om bij een bedrijf aan de slag te gaan in plaats van dat je engels zou gaan doceren.
En wat is er mis met een ideaal hebben? Hoe bedenkelijk ik Orealo's plan ook vind, ik heb wel respect voor het lef wat hij toont om het toch te proberen. Ondanks alle oprechte negatieve adviezen en jaloerse zeikerds.
quote:

[..]

Vouw je 25e hands swift met formule 1 stickertje op je benzineklepje gelijk maar om een mooie stevige lantaarnpaal. Het leven draait niet om stoere witte petjes en irritante auto's.
pi_43261896
quote:

[..]

Ja hij werkt de hele dag + leert in zijn vrije tijd. Is maar wat je niets doen noemt natuurlijk. Maargoed kom jij maar in je nieuwe auto langs racen, kan je meteen doorrijden naar die zandbak waar je vandaan komt
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 5 november 2006 @ 16:24:36 #179
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_43262734
quote:

[..]

Heb je geen familie ofzo die je moet onderhouden in Turkije?
Dat lijkt mij serieus een zinvoller doel dan je geld uit te geven aan nutteloze troep.

Wat Orealo doet moet hij toch zelf weten. Als het hem lukt, niets meer dan respect. Als het niet lukt was het een wijze levensles.
  zondag 26 november 2006 @ 10:31:54 #180
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43898346
Dit topic is bijna dood !

Toch even een linkje voor Bob: http://www.jref.com/forum/showthread.php?t=19586
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 26 november 2006 @ 10:34:32 #181
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_43898367
Topic is wel dood ja, idee nog niet.
Gaat er helemaal van komen!
Ga ook niet meer alleen.
Ben ondertussen een WWOOF member, lidmaatschap betaald enzo.
Thanks voor de link .

.
pi_43899019
Aardig topic Ik zou het zelf nooit ondernemen, maar alle lof naar diegene die het wel willen proberen.
Succes
pi_43909947
Mjah, wat is de kans dat de TS in Japan aankomt en meteen terug wilt vanwege de verschillen kwa cultuur. Ik zou daar meteen een 'cultuurshock' krijgen.
Amstelveen de beste
pi_43910573
denk dat zon cultuurshock alleen maar leuk is, verder zou ik me afvragen in welke mate zo iets is. Orealo is niet een uitzonderlijk groot dachtik en heeft zwart haar... bedoel..een reus van 2m10 en lang blond haar valt wel ff sneller op.

ennuh je gaat niet meer alleen? met wie dan:P
pi_43915146
http://www.google.nl/search?hs=Sgk&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial_s&q=WWOOF+japan&btnG=Zoeken&meta=

Zal er wel op neerkomen dat je een onderbetaald slaafje word maar zo wel een ''verzorgd'' onderkomen krijgt en niet in je eentje bent. Lijkt me opzich nog geeneens zo gek voor een tijdje.
pi_43917513
farms? liever leraar dan ;x
pi_43921707
De cultuurshock valt wel mee; die zal wel later komen, naar een aantal weken.

Mijn grootste cultuurshock toen ik net aankwam was dat ik dacht frisdrank te kopen, maar het bleek koude groene thee te zijn.. Maar ook daar wen je aan, en op den duur is het hartstikke lekker!
pi_43924200
Die JLPT dingen zijn echt goed!
Ik ben er nu ook mee bezig.
Ze hebben 4 levels: http://momo.jpf.go.jp/jlpt/e/about_e.html
Ik ben gewoon begonnen met 4 ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_43940742
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:38 schreef SureZal het volgende:
cursus volgen of ?:X
  maandag 27 november 2006 @ 21:20:41 #190
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_43943110
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:38 schreef SureZal het volgende:
toen ik eerst keek was je nog begonnen met level 1

edit2win
pi_43956679
quote:
Op zondag 5 november 2006 02:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

kom es met echt mooie argumenten . weer zo een. Gaap
nee jij zal er alle verstand van hebben
pi_43967089
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:20 schreef Sh0g het volgende:

[..]

toen ik eerst keek was je nog begonnen met level 1

edit2win
idd, k had me ff vergist

Ik heb gewoon erg veel info op het internet gevonden hierover en probeer dus nu alles te leren van 4, als ik dat ken 3 etc.
(2 haal ik misschien over 123223jr. )

ey poepoog, anders reageer je ff 23 dagen later
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_43967521
kun je de info/links die je vindt wat je qua nivo 4 moet kunnen posten? bij voorbaat dank
pi_43986837
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:54 schreef koffiegast het volgende:
kun je de info/links die je vindt wat je qua nivo 4 moet kunnen posten? bij voorbaat dank
http://www.jlptstudy.com/4/ << Hier staat alles wel in

en hier nog een aantal sites:
http://www.jlpt-kanji.com/
http://www.jlpt.com/ << het JLPT forum

Have fun ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_43987458
Tvp
pi_44086038
http://www.gaijinpot.com/job_search.php?cat=&full_part=&position_type=&jid=&location=&keyword=&tr=406

Check dit, ik denk dat dit wel zal helpen tenzij je het al wist...
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_44086467
Translator*
General Solutions Tokyo 6.0M - 8.0M/Year

1.00 EUR Euro = 153,726 JPY
Japan Yen

dussuh..

39000 euro - 52040 euro per jaar.

Als ik dat vergelijk met wat me pa krijgt...oei
maar denk dat het zeker geen slecht bedrag is

Business English Instructor*
International Strategic Communications Tokyo 5,000 - 8,000/Hour
Chinese Instructor*
International Strategic Communications Tokyo 5,000/Hour

40 uur per week...bijna 10 miljoen yen per jaar als je 5000 / uur werkt.

Recruitment Consultant
East West Consulting Tokyo 6.0M - 30.0M/Year
Base salary with incentives

best betaalde tot nu toe. (consultant)

[ Bericht 22% gewijzigd door koffiegast op 02-12-2006 20:10:22 ]
pi_44109773
Voor sommige banen heb je ook gewoon JLPT Level 1 nodig..
m.a.w. vloeiend Japans als je op de JLPT site kijkt hoeveel het is dan schrik je wel ff ^__^
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_44112727
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:55 schreef koffiegast het volgende:
Translator*
General Solutions Tokyo 6.0M - 8.0M/Year

1.00 EUR Euro = 153,726 JPY
Japan Yen

dussuh..

39000 euro - 52040 euro per jaar.

Als ik dat vergelijk met wat me pa krijgt...oei
maar denk dat het zeker geen slecht bedrag is

Business English Instructor*
International Strategic Communications Tokyo 5,000 - 8,000/Hour
Chinese Instructor*
International Strategic Communications Tokyo 5,000/Hour

40 uur per week...bijna 10 miljoen yen per jaar als je 5000 / uur werkt.

Recruitment Consultant
East West Consulting Tokyo 6.0M - 30.0M/Year
Base salary with incentives

best betaalde tot nu toe. (consultant)
Ik weet niet wat voor baan je pa heeft maar 52000 euro is erg veel geld.
pi_44112830
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:27 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor baan je pa heeft maar 52000 euro is erg veel geld.
dacht iets meer naar normaal, maar onderhand ben ik erachter dat dat niet zo helemaal is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')