Ik zelf ben in het American Dream Hostel geweest, lekker ontbijt het 's morgens. Badkamers waren schoon, kamer schoon dus dat was ook perfect. Enige minpuntje, ik lag aan een drukke straat en had best veel geluidsoverlast. Maar 's avonds met een muziekje op gaan slapen en dat probleem was ook opgelost.quote:Op zondag 17 september 2006 15:11 schreef Dos37 het volgende:
Wie heeft een link voor een hostel in new york iemand was daar geweest en maar ik weet niet meer wie en welk hostel dat was?
ik heb zelf de rondreis NYC, niagra falls, toronto, montreal gedaan. boston helaas niet geweest toen. wat wil je weten?quote:Op maandag 18 september 2006 14:44 schreef philipnorth het volgende:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een weekje NYC gevolgd door een beetje rondreizen in het noordoosten? Dus Boston, Niagara Falls etc?
Ja dat is niet wat ik bedoel maar toch bedankt.quote:Op maandag 18 september 2006 11:37 schreef Razer het volgende:
[..]
Ik zelf ben in het American Dream Hostel geweest, lekker ontbijt het 's morgens. Badkamers waren schoon, kamer schoon dus dat was ook perfect. Enige minpuntje, ik lag aan een drukke straat en had best veel geluidsoverlast. Maar 's avonds met een muziekje op gaan slapen en dat probleem was ook opgelost.
Lijkt mij idd een mooi reisje jaquote:Op maandag 18 september 2006 15:22 schreef Ariadne het volgende:
[..]
ik heb zelf de rondreis NYC, niagra falls, toronto, montreal gedaan. boston helaas niet geweest toen. wat wil je weten?
Ik denk dat je weinig kunt zeggen over kamergenoten, dat dat heel erg afhankelijk is van het moment dat je er bent en de mensen die er zijn. Gemiddeld genomen zou ik gokken dat het wel eens wat lawaaiig zou kunnen uitpakken.quote:Op maandag 18 september 2006 15:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ja dat is niet wat ik bedoel maar toch bedankt.
Deze bedoelde ik http://www.hinewyork.org/
maar hoe zit dat eigenlijk met kamergenoten zijn die stil kun je rustig liggen enzo?
Je mag je eigen bed uitkiezen dus als je mazzel hebt, heb je een bed beneden ipv boven. Althans, dat vind ik altijd een stuk prettiger. Op zich kan je prima en rustig slapen. De meeste mensen hebben wel een beetje het fatsoen om zelf ook rustig aan te doen. Ik heb er in ieder geval goed geslapen.quote:Op maandag 18 september 2006 15:30 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ja dat is niet wat ik bedoel maar toch bedankt.
Deze bedoelde ik http://www.hinewyork.org/
maar hoe zit dat eigenlijk met kamergenoten zijn die stil kun je rustig liggen enzo?
het was ook super! en de afstanden zijn ook prima te doen..als je een beetje doorrijdt kan je makkelijk in een dag van NYC naar Niagra falls...quote:Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Lijkt mij idd een mooi reisje ja
Heb je zelf gereden?
Zo ja, hoe is dat bevallen?
Beetje mooie ritjes en leuke plaatsen gezien op die route?
Hotels/Motels van te voren geboekt of ter plekke gedaan?
Was dat een beetje te doen ook? (zowel vinden, als de prijzen)
Een hostel lijkt me inderdaad vrij prijzig voor 5 maanden. Je kan eens een kijkje nemen op www.roommates.com dat is een soort kamernet website voor de VS. Ook kun je eens kijken op http://newyork.craigslist.org/ een soort marktplaats waar ook wel advertenties voor woonruimtes staan. Verder geldt meestal dat als je een eindje buiten Manhattan zit dat het wat goedkoper is. Aangezien je op JFK stage gaat lopen zou je bijvoorbeeld in Queens of Jamaica kunnen kijken, zit je toch dichtbij manhattan en vlakbij je stage (en Queens heeft best leuke buurten)quote:Op maandag 18 september 2006 22:50 schreef NiTiN het volgende:
Oke, ook maar een post.
Ben op het moment bezig om volgend jaar vanaf eind januari/begin februari tot ongeveer eind juni/begin juli (dus zo'n 20 weken waarbij ik 4 a 5 dagen bezig ben) voor stage naar NY te komen. Dat zal dan daar op JFK zijn, terminal 4 en ben nu dus beetje in de weer met opdrachtomschrijving opstellen etc, zodat zowel de mensen daar als mn opleidingsintituut er definitief mee accoord gaan. Daarnaast ook secundaire zaken als evt. vergoeding die ik krijg etc, Dat komt allemaal nog wel in orde.
Maar huisvesting is natuurlijk wel onontbeerlijk. En na het doorlezen van dit topic zit ik een beetje af te vragen wat een beetje realistisch is. Is een hostel zoals hinewyork niet wat lang voor een maand of 5? een hotel lijkt mij ook geen optie, reteduur. detail: Ik ben er natuurlijk ook voor mn studie en zal me af en toe ook moeten verdiepen in vakliteratuur of technische dingetjes, een party-tent-hostel waar ik me niet of nauwelijks even kan terugtrekken is dus misschien een ietsje minder geschikt.
WIe heeft er ervaring met een soortgelijke situatie, en hoe heb je het toen gedaan?
Let me know, ondertussen heb ik de bal bij de opdrachtgever gelegd, of hij of het bedrijf niet suggesties had. Dat wacht ik even af, en anders kan ik via mijn soort van kruiwagen evt via andere kanalen zoeken. Maar eerst even orienteren wat de mogelijkheden zijn.
HEB ER ZIN IN BTW!
Yeaaah! Atlantic City baby!!quote:Op donderdag 21 september 2006 11:48 schreef matthijst het volgende:
Maar weer 's kijken hier, volgende zomer rondje Oostkust-Canada en uiteraard eindigen in NYC![]()
Wil in ieder geval naar de 'Top Of The Roc' voor mooi uitzicht op Central Park en een ker in Brooklyn rondsjokken....
Voorlopige rondje: Boston-Quebec-Montreal-Ottawa-Toronto-Niagara Falls-Washington-Lancaster-Philadelphia-Atlantic City-NYC
Hebben wij ook gedaan, was USD 70 voor een minuut of 8. Liberty Helicopters heet het geloof ik. Het zit in ieder geval naast de pier van de Staten Island Ferry, in de richting van Brooklyn Bridge.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:03 schreef lunko1979 het volgende:
Ik heb gehoord dat je voor 100 USD, een kwartier over NY kan vliegen in een helicopter, iemand die daar meer info over heeft? Verder iemand nog tips van wat ik zeker niet zou moeten missen?
En niet te vergeten dat het fort daar door Nederlanders gebouwd isquote:Op vrijdag 22 september 2006 16:36 schreef kkkk het volgende:
* Battery Park heeft nog een gedenkplek voor 9-11 met het gehavende kunstwerk dat voor het WTC stond. Ook tevens gedenkteken voor militairen e.d. die gesneuveld zijn in oorlogen. Vanaf dat park kun je ook heerlijk relaxed zitten met uitzicht op vrijheidsbeeld.
Volgens mij kun je daar gewoon met de metro komen, anders met de ferry welquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:46 schreef DaMayan het volgende:
Heb kaartjes voor Miami Dolphins @ NY Jets geregeld
Alleen hoe kom ik het beste van Manhatten naar het stadion?
Die ligt namelijk in New Jersey...
Allereerst; ik ben een meisje he?quote:Op maandag 25 september 2006 16:40 schreef DaMayan het volgende:
Dude als je de kans hebt, gewoon 6 maanden in NYC blijven!
Uiteindelijk is 6 nog best kort. Besef dat je, over het algemeen, 5 dagen per week druk bezig met je stage bent dus dat je eigenlijk maar 2 dagen per week over hebt om NYC en omgeving te verkennen, ook zul je niet altijd energie hebben daarvoor dus zal het nog minder zijn.
Maar heb je al een plek gevonden? Zo 1-2-3 is een stage in de VS niet geregeld.
NYC is perfect in je eentje te bezoeken. Er wonen vele 'eenlingen' van vele internationale bedrijven en voor je het weet zit je wel in één of ander netwerkje. Er is altijd wel een vriend van de zus van de buurman die toevallig een grand opening van een expositie heeft in een gallery; dé plek om mensen te ontmoeten in NYC.quote:Op maandag 25 september 2006 14:40 schreef Ephemera het volgende:
Nog een vraagje; is er iemand alleen naar New York geweest? Had je niet het gevoel dat je verzoop in zo'n grote stad, in je eentje? (dat is namelijk persoonlijk mijn grootste angst; het missen van mijn familieleden overleef ik wel)
Leukquote:Op maandag 25 september 2006 19:13 schreef Ephemera het volgende:
[..]
Allereerst; ik ben een meisje he?![]()
Ik heb nog geen stageplek gevonden. Ik studeer Computer Mediated Communication.. dus ik ga 'iets' met computers en 'iets' met communicatie doen. Van alles mogelijk dus. De stage zelf schijnt geregeld te worden door mijn stage-begeleider. Verder heb ik via mijn studie nog wat connecties. In elk geval ga ik pas rond de zomer volgend jaar, dus ik heb ook nog wel even (niet te lang idd i.v.m. visum e.d.)
Ik moet zeggen; ik ben blij dat jullie ook adviseren om 6 maanden te gaan. Zodra ik de knoop daadwerkelijk heb doorgehakt.. meld ik me hier weerTot die tijd lees ik keurig mee met de leuke verhalen hier.
quote:Op maandag 25 september 2006 23:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC is perfect in je eentje te bezoeken. Er wonen vele 'eenlingen' van vele internationale bedrijven en voor je het weet zit je wel in één of ander netwerkje. Er is altijd wel een vriend van de zus van de buurman die toevallig een grand opening van een expositie heeft in een gallery; dé plek om mensen te ontmoeten in NYC.
Hehe, geef me maar 900 euro, dan boek ik een ticket voor jequote:Op woensdag 27 september 2006 23:12 schreef Even het volgende:
Ik kan niks goedkopers vinden, als iemand anders weet tell me about it
quote:Op woensdag 27 september 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hehe, geef me maar 900 euro, dan boek ik een ticket voor je
Duur hequote:www.britishairways.com --> 10 aug-18 aug --> ¤771.60
enkele reis: 885 euro, da's vaaaaaaaaaaaaag....
Hmmz dat is niet verkeerd natuurlijk daar valt nog over te praten, jammer dat ik 20 minuten van Schiphol vandaag woon en van Duitslandquote:www.ltu.de --> 2 aug - 11 aug --> 434 (vanaf Dusseldorf, dus vooral handig als je aan de oostkant van NL woont)...
enkele reis: 249 euro!
Je kan hier prima in je eentje naartoe gaan, zeker als je werk hebt! Je maakt meteen contact met collega's en er zijn er altijd wel een paar bij waarmee je 's avonds wat kan gaan drinken ofzo. Ik zit er nu bijna een maand en vlieg maandag weer terug. Had precies hetzelfde gevoel voordat ik ging, maar dat valt echt dik mee! De meeste New Yorkers zijn ontzettend vriendelijk wat dat betreft. Ik baal er nu van dat ik wegga, ik voel me nu net zo lekker thuis in deze stad ...quote:Op maandag 25 september 2006 14:40 schreef Ephemera het volgende:
Nog een vraagje; is er iemand alleen naar New York geweest? Had je niet het gevoel dat je verzoop in zo'n grote stad, in je eentje? (dat is namelijk persoonlijk mijn grootste angst; het missen van mijn familieleden overleef ik wel)
Shiiiiiit, dat lijk me tofquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:08 schreef Even het volgende:
De school waar ik (waarschijnlijk) heen ga zit op de 63e verdieping van het Empire State Building![]()
Dat was toch even WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toen ik dat hoorde
Het is nog niet helemaal zeker maar ik beloof dat jullie genoeg foto's zullen krijgenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Shiiiiiit, dat lijk me tof
Maak wel even flink wat foto's he, ook van de binnenkant, want die ken ik alleen maar van de onderste etages
Hihi...ALS het doorgaat zitten we er een aantal dagen tegelijkertijd!quote:Op zondag 17 september 2006 21:30 schreef Wolkje het volgende:
ik was dit topic al kwijt..
Wij gaat van 24 oktober tot 2 november naar NYC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |