abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41901927
ik was dit topic al kwijt..

Wij gaat van 24 oktober tot 2 november naar NYC.
pi_41915354
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:11 schreef Dos37 het volgende:
Wie heeft een link voor een hostel in new york iemand was daar geweest en maar ik weet niet meer wie en welk hostel dat was?
Ik zelf ben in het American Dream Hostel geweest, lekker ontbijt het 's morgens. Badkamers waren schoon, kamer schoon dus dat was ook perfect. Enige minpuntje, ik lag aan een drukke straat en had best veel geluidsoverlast. Maar 's avonds met een muziekje op gaan slapen en dat probleem was ook opgelost.
pi_41920341
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een weekje NYC gevolgd door een beetje rondreizen in het noordoosten? Dus Boston, Niagara Falls etc?
  maandag 18 september 2006 @ 15:22:17 #55
108764 Ariadne
..::goddess::..
pi_41921551
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:44 schreef philipnorth het volgende:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een weekje NYC gevolgd door een beetje rondreizen in het noordoosten? Dus Boston, Niagara Falls etc?
ik heb zelf de rondreis NYC, niagra falls, toronto, montreal gedaan. boston helaas niet geweest toen. wat wil je weten?
I guess there's just a part of me that likes to bring you down just to keep you around
cause the day you'll realize how amazing you are you're gonna leave me
  maandag 18 september 2006 @ 15:30:46 #56
67174 Dos37
Come on Twente
pi_41921783
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:37 schreef Razer het volgende:

[..]

Ik zelf ben in het American Dream Hostel geweest, lekker ontbijt het 's morgens. Badkamers waren schoon, kamer schoon dus dat was ook perfect. Enige minpuntje, ik lag aan een drukke straat en had best veel geluidsoverlast. Maar 's avonds met een muziekje op gaan slapen en dat probleem was ook opgelost.
Ja dat is niet wat ik bedoel maar toch bedankt.

Deze bedoelde ik http://www.hinewyork.org/

maar hoe zit dat eigenlijk met kamergenoten zijn die stil kun je rustig liggen enzo?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_41921804
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:22 schreef Ariadne het volgende:

[..]

ik heb zelf de rondreis NYC, niagra falls, toronto, montreal gedaan. boston helaas niet geweest toen. wat wil je weten?
Lijkt mij idd een mooi reisje ja

Heb je zelf gereden?
Zo ja, hoe is dat bevallen?
Beetje mooie ritjes en leuke plaatsen gezien op die route?
Hotels/Motels van te voren geboekt of ter plekke gedaan?
Was dat een beetje te doen ook? (zowel vinden, als de prijzen)
pi_41923829
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:30 schreef Dos37 het volgende:

[..]

maar hoe zit dat eigenlijk met kamergenoten zijn die stil kun je rustig liggen enzo?
Ik denk dat je weinig kunt zeggen over kamergenoten, dat dat heel erg afhankelijk is van het moment dat je er bent en de mensen die er zijn. Gemiddeld genomen zou ik gokken dat het wel eens wat lawaaiig zou kunnen uitpakken.

Verder kun je ook even gaan zoeken naar reviews van mensen hierover, bijvoorbeeld reviews bij hostelz.com. Vaak geeft het commentaar van anderen al een redelijk beeld van een accomodatie. Beetje doorheen prikken mbt wat voor jou belangrijk is en ook tevens kijken hoe vaak bepaalde klachten terugkomen en zo...
pi_41923920
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:30 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Je mag je eigen bed uitkiezen dus als je mazzel hebt, heb je een bed beneden ipv boven. Althans, dat vind ik altijd een stuk prettiger. Op zich kan je prima en rustig slapen. De meeste mensen hebben wel een beetje het fatsoen om zelf ook rustig aan te doen. Ik heb er in ieder geval goed geslapen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41935994
Oke, ook maar een post.

Ben op het moment bezig om volgend jaar vanaf eind januari/begin februari tot ongeveer eind juni/begin juli (dus zo'n 20 weken waarbij ik 4 a 5 dagen bezig ben) voor stage naar NY te komen. Dat zal dan daar op JFK zijn, terminal 4 en ben nu dus beetje in de weer met opdrachtomschrijving opstellen etc, zodat zowel de mensen daar als mn opleidingsintituut er definitief mee accoord gaan. Daarnaast ook secundaire zaken als evt. vergoeding die ik krijg etc, Dat komt allemaal nog wel in orde.

Maar huisvesting is natuurlijk wel onontbeerlijk. En na het doorlezen van dit topic zit ik een beetje af te vragen wat een beetje realistisch is. Is een hostel zoals hinewyork niet wat lang voor een maand of 5? een hotel lijkt mij ook geen optie, reteduur. detail: Ik ben er natuurlijk ook voor mn studie en zal me af en toe ook moeten verdiepen in vakliteratuur of technische dingetjes, een party-tent-hostel waar ik me niet of nauwelijks even kan terugtrekken is dus misschien een ietsje minder geschikt.

WIe heeft er ervaring met een soortgelijke situatie, en hoe heb je het toen gedaan?
Let me know, ondertussen heb ik de bal bij de opdrachtgever gelegd, of hij of het bedrijf niet suggesties had. Dat wacht ik even af, en anders kan ik via mijn soort van kruiwagen evt via andere kanalen zoeken. Maar eerst even orienteren wat de mogelijkheden zijn.

HEB ER ZIN IN BTW!
I went clubbing. Softest coat ever.
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:52:27 #61
108764 Ariadne
pi_41943975
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:31 schreef philipnorth het volgende:

[..]

Lijkt mij idd een mooi reisje ja

Heb je zelf gereden?
Zo ja, hoe is dat bevallen?
Beetje mooie ritjes en leuke plaatsen gezien op die route?
Hotels/Motels van te voren geboekt of ter plekke gedaan?
Was dat een beetje te doen ook? (zowel vinden, als de prijzen)
het was ook super! en de afstanden zijn ook prima te doen..als je een beetje doorrijdt kan je makkelijk in een dag van NYC naar Niagra falls...
Ik heb zelf gereden ja, en dat is prima te doen. Het is even wennen aan een automatische auto en de iets andere verkeersregels, maar het wijst zich in principe vanzelf. Alleen NYC zijn we niet met de auto in geweest. we hebben hem even buiten de stad gezet en van daar de trein genomen. een auto in NYC is toch niet echt handig.

De rit van NYC naar Niagra falls is heel mooi! je rijdt door de hele staat New York heen, en komt langs hele mooie plaatsjes zoals Albany (zeker de moeite waard). Verder vond ik zowel Toronto als Montreal geweldige steden . Zowiezo vond ik Canada een hele andere sfeer hebben dan de VS, veel opener en vriendelijker.
Wij hebben vooral in hostels overnacht, die zijn makkelijk vantevoren te boeken via bv www.hostels.com (is ook aan te raden) maar een goedkoop motel kan je werkelijk overal vinden net buiten de stad (behalve in de buurt van NYC)en die hoef je niet vantevoren te boeken.

heel veel plezier op je reis! wanneer ga je? en weet je al waar je allemaal heen gaat?
I guess there's just a part of me that likes to bring you down just to keep you around
  dinsdag 19 september 2006 @ 09:57:14 #62
108764 Ariadne
pi_41944071
quote:
Op maandag 18 september 2006 22:50 schreef NiTiN het volgende:
Oke, ook maar een post.

Ben op het moment bezig om volgend jaar vanaf eind januari/begin februari tot ongeveer eind juni/begin juli (dus zo'n 20 weken waarbij ik 4 a 5 dagen bezig ben) voor stage naar NY te komen. Dat zal dan daar op JFK zijn, terminal 4 en ben nu dus beetje in de weer met opdrachtomschrijving opstellen etc, zodat zowel de mensen daar als mn opleidingsintituut er definitief mee accoord gaan. Daarnaast ook secundaire zaken als evt. vergoeding die ik krijg etc, Dat komt allemaal nog wel in orde.

Maar huisvesting is natuurlijk wel onontbeerlijk. En na het doorlezen van dit topic zit ik een beetje af te vragen wat een beetje realistisch is. Is een hostel zoals hinewyork niet wat lang voor een maand of 5? een hotel lijkt mij ook geen optie, reteduur. detail: Ik ben er natuurlijk ook voor mn studie en zal me af en toe ook moeten verdiepen in vakliteratuur of technische dingetjes, een party-tent-hostel waar ik me niet of nauwelijks even kan terugtrekken is dus misschien een ietsje minder geschikt.

WIe heeft er ervaring met een soortgelijke situatie, en hoe heb je het toen gedaan?
Let me know, ondertussen heb ik de bal bij de opdrachtgever gelegd, of hij of het bedrijf niet suggesties had. Dat wacht ik even af, en anders kan ik via mijn soort van kruiwagen evt via andere kanalen zoeken. Maar eerst even orienteren wat de mogelijkheden zijn.

HEB ER ZIN IN BTW!
Een hostel lijkt me inderdaad vrij prijzig voor 5 maanden. Je kan eens een kijkje nemen op www.roommates.com dat is een soort kamernet website voor de VS. Ook kun je eens kijken op http://newyork.craigslist.org/ een soort marktplaats waar ook wel advertenties voor woonruimtes staan. Verder geldt meestal dat als je een eindje buiten Manhattan zit dat het wat goedkoper is. Aangezien je op JFK stage gaat lopen zou je bijvoorbeeld in Queens of Jamaica kunnen kijken, zit je toch dichtbij manhattan en vlakbij je stage (en Queens heeft best leuke buurten)
  donderdag 21 september 2006 @ 11:48:40 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_42010771
Maar weer 's kijken hier, volgende zomer rondje Oostkust-Canada en uiteraard eindigen in NYC
Wil in ieder geval naar de 'Top Of The Roc' voor mooi uitzicht op Central Park en een ker in Brooklyn rondsjokken....

Voorlopige rondje: Boston-Quebec-Montreal-Ottawa-Toronto-Niagara Falls-Washington-Lancaster-Philadelphia-Atlantic City-NYC
Haters everywhere but I don't really care.
pi_42026778
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:48 schreef matthijst het volgende:
Maar weer 's kijken hier, volgende zomer rondje Oostkust-Canada en uiteraard eindigen in NYC
Wil in ieder geval naar de 'Top Of The Roc' voor mooi uitzicht op Central Park en een ker in Brooklyn rondsjokken....

Voorlopige rondje: Boston-Quebec-Montreal-Ottawa-Toronto-Niagara Falls-Washington-Lancaster-Philadelphia-Atlantic City-NYC
Yeaaah! Atlantic City baby!!
Ik ben van plan om ergens in november een kijkje te gaan nemen, de Las Vegas van de oostkust
pi_42039195
Ik vertrek 30 september voor 1 weekje naar NY, We zitten midden op broadway.

Wat zijn de dingen die ik absoluut niet moet vergeten? Ground zero, Vrijheidsbeeld, Central Park, Broadway, staan uiteraard al op ons lijstje wellicht nog meer.

Ik heb gehoord dat je voor 100 USD, een kwartier over NY kan vliegen in een helicopter, iemand die daar meer info over heeft? Verder iemand nog tips van wat ik zeker niet zou moeten missen?
pi_42040732
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 09:03 schreef lunko1979 het volgende:

Ik heb gehoord dat je voor 100 USD, een kwartier over NY kan vliegen in een helicopter, iemand die daar meer info over heeft? Verder iemand nog tips van wat ik zeker niet zou moeten missen?
Hebben wij ook gedaan, was USD 70 voor een minuut of 8. Liberty Helicopters heet het geloof ik. Het zit in ieder geval naast de pier van de Staten Island Ferry, in de richting van Brooklyn Bridge.
pi_42042438
Ok en dat was de moeite waard? Nog andere tips?
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:39:25 #68
28167 matthijst
pi_42042554
Wij hebben ook zo'n helicoptervlucht gedaan, zelfde gasten: Liberty Helicopters, alleen dan vanaf 12th/44th....

Andere dingen:
- Circle Line Full Island Cruise
http://www.circleline42.com/index.ihtml?page=sightseeing

- Coney Island
http://www.coneyisland.com/
http://www.nyaquarium.com/

- Bronx Zoo
http://www.bronxzoo.com/

En ik vond zelf Flushing Meadows wel leuk om rond te sjouwen:
http://www.boloji.com/photoessays/fcp/fcp02.htm
pi_42050529
* Even over de Brooklyn Bridge lopen (op zich wel geinig om het lopend te zien).
* Empire State Building (even helemaal over de stad heen kijken in alle rust).
* Zo'n island cruise zoals hiervoor genoemd
* Ik vond de VN tour ook wel interessant, maar komt ook omdat de VN zelf me trekt.
* Times Square, maar dat lukt neem ik aan automatisch wel als je centraal zit op Broadway.
* Radio City Music hall tour vond ik wel interessant (maar je moet er van houden)
* Battery Park heeft nog een gedenkplek voor 9-11 met het gehavende kunstwerk dat voor het WTC stond. Ook tevens gedenkteken voor militairen e.d. die gesneuveld zijn in oorlogen. Vanaf dat park kun je ook heerlijk relaxed zitten met uitzicht op vrijheidsbeeld. Is ook vlak bij Staten Island ferry (die vond ik verder niets toevoegen als je al de 2- of 3-uur durende cruise van Circle Line hebt gedaan)

pi_42052088
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:36 schreef kkkk het volgende:
* Battery Park heeft nog een gedenkplek voor 9-11 met het gehavende kunstwerk dat voor het WTC stond. Ook tevens gedenkteken voor militairen e.d. die gesneuveld zijn in oorlogen. Vanaf dat park kun je ook heerlijk relaxed zitten met uitzicht op vrijheidsbeeld.
En niet te vergeten dat het fort daar door Nederlanders gebouwd is
pi_42054020
helivlucht kan ik ook iedereen aanraden.

ik had het ook bij liberty gedaan. met NYC pass tegen gereduceerd tarief, weet niet meer precies hoeveel me dat gekost heeft.
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:46:03 #72
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_42055227
Heb kaartjes voor Miami Dolphins @ NY Jets geregeld
Alleen hoe kom ik het beste van Manhatten naar het stadion?
Die ligt namelijk in New Jersey...
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_42058699
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 19:46 schreef DaMayan het volgende:
Heb kaartjes voor Miami Dolphins @ NY Jets geregeld
Alleen hoe kom ik het beste van Manhatten naar het stadion?
Die ligt namelijk in New Jersey...
Volgens mij kun je daar gewoon met de metro komen, anders met de ferry wel
  maandag 25 september 2006 @ 11:40:30 #74
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_42108830
Tvp!

Ik wil misschien in november een weekje of zoiets gaan, lijkt me super!
pi_42112499
Ik ben op het moment aan het uitdokteren waar ik mijn stage wil gaan doen. Nu is dat plaats wat mij betreft duidelijk (ander zou ik niet in dit topic posten ).. maar nu is de vraag 'hoe lang?' Ik moet 6 maanden stage lopen en was in eerste instantie van plan alle 6 de maanden naar New York te gaan. Maar nu beginnen vriendlief en familielief op me in te praten dat ik beter 3 maanden kan gaan (en 3 maanden in Nederland te blijven).

Wat denken jullie? Heb ik aan 3 maanden genoeg om echt het gevoel te krijgen dat ik in New York woon? (Het liefst ga ik natuurlijk 3 maanden lang rondreizen dan.. maar er is ook nog zoiets als 'stage' Dus ik ben bang dat ik dan de helft niet meekrijg) Of zal ik toch voor de 6 maanden gaan?
pi_42112619
Je gaat toch op stage om iets te leren? Niet om het gevoel te krijgen of je ergens woont... Volgens mij is het het beste om je stage op een plek te doen in plaats van twee verschillende.
pi_42112643
Bedenk in ieder geval dat dit een kans is die je niet zomaar nog een keer krijgt. Dus als jij zelf gewoon graag 6 maanden gaat, gewoon lekker 6 maanden gaan.

En dan moeten je vriend en familie na een maand of 3 maar eens een paar weken op visite komen of zo, dan kom je ze ook een beetje tegemoet
pi_42113001
@ kkkk
Dat is mijn punt idd. Ik denk dat dit een 'once in a lifetime opportunity' is.

@ Jaguarized
Ik ga ook daar heen omdat ik nu in Groningen blijf hangen; middelbare school, universiteit, op kamers hier en ik wil hier later ook blijven werken. Daarom grijp ik nu deze kans aan om in het buitenland aan het werk te gaan. En daarbij wil ik dus ook het gevoel hebben 'weg te zijn bij die plek waar ik mijn hele leven blijf'.. Met andere woorden; ik wil niet het idee hebben dat ik een weekje in New York op vakantie ben, maar ik wil het écht beleven. (uiteraard ga ik ook heen om te leren )

Nog een vraagje; is er iemand alleen naar New York geweest? Had je niet het gevoel dat je verzoop in zo'n grote stad, in je eentje? (dat is namelijk persoonlijk mijn grootste angst; het missen van mijn familieleden overleef ik wel)
pi_42113082
Ik ben er alleen geweest maar niet om te studeren, gewoon op vakantie. Wat voor stage kan je er overigens doen?
  maandag 25 september 2006 @ 16:40:00 #80
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_42115568
Dude als je de kans hebt, gewoon 6 maanden in NYC blijven!
Uiteindelijk is 6 nog best kort. Besef dat je, over het algemeen, 5 dagen per week druk bezig met je stage bent dus dat je eigenlijk maar 2 dagen per week over hebt om NYC en omgeving te verkennen, ook zul je niet altijd energie hebben daarvoor dus zal het nog minder zijn.
Maar heb je al een plek gevonden? Zo 1-2-3 is een stage in de VS niet geregeld.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_42119370
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:40 schreef DaMayan het volgende:
Dude als je de kans hebt, gewoon 6 maanden in NYC blijven!
Uiteindelijk is 6 nog best kort. Besef dat je, over het algemeen, 5 dagen per week druk bezig met je stage bent dus dat je eigenlijk maar 2 dagen per week over hebt om NYC en omgeving te verkennen, ook zul je niet altijd energie hebben daarvoor dus zal het nog minder zijn.
Maar heb je al een plek gevonden? Zo 1-2-3 is een stage in de VS niet geregeld.
Allereerst; ik ben een meisje he?

Ik heb nog geen stageplek gevonden. Ik studeer Computer Mediated Communication.. dus ik ga 'iets' met computers en 'iets' met communicatie doen. Van alles mogelijk dus. De stage zelf schijnt geregeld te worden door mijn stage-begeleider. Verder heb ik via mijn studie nog wat connecties. In elk geval ga ik pas rond de zomer volgend jaar, dus ik heb ook nog wel even (niet te lang idd i.v.m. visum e.d.)
Ik moet zeggen; ik ben blij dat jullie ook adviseren om 6 maanden te gaan. Zodra ik de knoop daadwerkelijk heb doorgehakt.. meld ik me hier weer Tot die tijd lees ik keurig mee met de leuke verhalen hier.
pi_42127450
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:40 schreef Ephemera het volgende:
Nog een vraagje; is er iemand alleen naar New York geweest? Had je niet het gevoel dat je verzoop in zo'n grote stad, in je eentje? (dat is namelijk persoonlijk mijn grootste angst; het missen van mijn familieleden overleef ik wel)
NYC is perfect in je eentje te bezoeken. Er wonen vele 'eenlingen' van vele internationale bedrijven en voor je het weet zit je wel in één of ander netwerkje. Er is altijd wel een vriend van de zus van de buurman die toevallig een grand opening van een expositie heeft in een gallery; dé plek om mensen te ontmoeten in NYC.
  maandag 25 september 2006 @ 23:54:15 #83
28167 matthijst
pi_42128975
Sinds een week op twee een geinig programma in gebruik: TVU PLayer.
Dit programma maakt gebruik van het bittorrent netwerk om Amerikaanse TV-kanalen live te streamen.
De kwaliteit is heel behoorlijk, best geinig om die daytime talksows en Judge Judy/ Mathis Shows te kijken

Programma downloaden:
http://www.tvunetworks.com/downloads/index.htm

Daarna standalone te gebruiken, of via de volgende pagina, waar je ook support vindt:
http://www.viidoo.com/en/index.php
pi_42130001
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:13 schreef Ephemera het volgende:

[..]

Allereerst; ik ben een meisje he?

Ik heb nog geen stageplek gevonden. Ik studeer Computer Mediated Communication.. dus ik ga 'iets' met computers en 'iets' met communicatie doen. Van alles mogelijk dus. De stage zelf schijnt geregeld te worden door mijn stage-begeleider. Verder heb ik via mijn studie nog wat connecties. In elk geval ga ik pas rond de zomer volgend jaar, dus ik heb ook nog wel even (niet te lang idd i.v.m. visum e.d.)
Ik moet zeggen; ik ben blij dat jullie ook adviseren om 6 maanden te gaan. Zodra ik de knoop daadwerkelijk heb doorgehakt.. meld ik me hier weer Tot die tijd lees ik keurig mee met de leuke verhalen hier.
Leuk ik wil volgend jaar eind januari/begin februari naar NY voor 5 maanden, ook stage

Wel veel regeldingen, binnenkort maar eens uitzoeken op een buitenlandmanifestatie op de UvA hoe dat zit met visums. Kzal stiekem meelezen met je posts, misschien kom ik dan op dingetjes die ik vergeten was ofzo
pi_42141271
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

NYC is perfect in je eentje te bezoeken. Er wonen vele 'eenlingen' van vele internationale bedrijven en voor je het weet zit je wel in één of ander netwerkje. Er is altijd wel een vriend van de zus van de buurman die toevallig een grand opening van een expositie heeft in een gallery; dé plek om mensen te ontmoeten in NYC.
Thanks! Goede info!
pi_42183262
Ga er misschien (echt misschien maar ik hoop het wel ) volgend jaar wonen en studeren voor een jaar... Naja eigelijk in New Jersey maar toch das om de hoek

Moet er alleen tussen Juli en September heen, hoog seizoen, ticket = 1000 euro
......Signature-loos......
  woensdag 27 september 2006 @ 23:00:45 #87
28167 matthijst
pi_42184240
Ticket 1000 euro lijkt me stug?
pi_42184458
Als je laat boekt voor het hoogseizoen kan je nog behoorlijk hoog uitkomen maar 1000 euro heb ik ook nog nooit voor mekaar gekregen.
pi_42184626
Ik kan niks goedkopers vinden, als iemand anders weet tell me about it
  woensdag 27 september 2006 @ 23:55:57 #90
28167 matthijst
pi_42186064
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:12 schreef Even het volgende:
Ik kan niks goedkopers vinden, als iemand anders weet tell me about it
Hehe, geef me maar 900 euro, dan boek ik een ticket voor je

www.britishairways.com --> 10 aug-18 aug --> ¤771.60
enkele reis: 885 euro, da's vaaaaaaaaaaaaag....

www.ltu.de --> 2 aug - 11 aug --> 434 (vanaf Dusseldorf, dus vooral handig als je aan de oostkant van NL woont)...
enkele reis: 249 euro!
pi_42186414
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hehe, geef me maar 900 euro, dan boek ik een ticket voor je
quote:
www.britishairways.com --> 10 aug-18 aug --> ¤771.60
enkele reis: 885 euro, da's vaaaaaaaaaaaaag....
Duur he
quote:
www.ltu.de --> 2 aug - 11 aug --> 434 (vanaf Dusseldorf, dus vooral handig als je aan de oostkant van NL woont)...
enkele reis: 249 euro!
Hmmz dat is niet verkeerd natuurlijk daar valt nog over te praten, jammer dat ik 20 minuten van Schiphol vandaag woon en van Duitsland Maar thnx ik ga er achteraan bij Dusseldorf
  donderdag 28 september 2006 @ 00:10:17 #92
28167 matthijst
pi_42186517
Dusseldorf is op zich nog wel een leuke stad ook. Dus je kan er altijd een dag eerder al heen gaan.... Als het zoveel scheelt
pi_42217514
Mijn weekje New York komt nu wel heel erg dichtbij, nog een weekje of drie en dan is het eindelijk zover. Ik heb inmiddels tickets besteld voor de NBA wedstrijd NY-Philadelphia. Helaas geen topclubs en het is maar een oefenwedstrijd, maar toch zeker niet verkeerd Ben ook een beetje bezig geweest met planning en dergelijken...zaterdag aankomst, zondag omgeving hostel verkennen. Ik zit int Vanderbilt YMCA, dus het zal vooral gaan om Rockefeller Centre, Chrysler Building etc. Maandag wordt het dan Vrijheidsbeeld, Wall Street, Ground Zero, Brooklyn Bridge etc. En verder zien we wel, we hebben tot zaterdag de tijd dus geen haast
pi_42237531
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:40 schreef Ephemera het volgende:
Je kan hier prima in je eentje naartoe gaan, zeker als je werk hebt! Je maakt meteen contact met collega's en er zijn er altijd wel een paar bij waarmee je 's avonds wat kan gaan drinken ofzo. Ik zit er nu bijna een maand en vlieg maandag weer terug. Had precies hetzelfde gevoel voordat ik ging, maar dat valt echt dik mee! De meeste New Yorkers zijn ontzettend vriendelijk wat dat betreft. Ik baal er nu van dat ik wegga, ik voel me nu net zo lekker thuis in deze stad ...
pi_42340230
De school waar ik (waarschijnlijk) heen ga zit op de 63e verdieping van het Empire State Building

Dat was toch even WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toen ik dat hoorde
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 20:43:22 #96
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42340982
oh shit, alweer een nieuw topic.

Dan maar een plaatje dat ik heb geschoten ipv een vervelende tvp.

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_42343616
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 20:08 schreef Even het volgende:
De school waar ik (waarschijnlijk) heen ga zit op de 63e verdieping van het Empire State Building

Dat was toch even WTF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! toen ik dat hoorde
Shiiiiiit, dat lijk me tof
Maak wel even flink wat foto's he, ook van de binnenkant, want die ken ik alleen maar van de onderste etages
pi_42355067
Ik ben net terug van mijn rondreis van 3,5 week in de VS met als einde nog 3 nachten in NY. NY was weer Toppie! ook voor het eerst op het Rock geweest. Echt een aanrader vind het leuker dan op het Empire en de rij is ongeveer 100 x zo kort.
pi_42357394
Is iemand van jullie al eens in Hotel Deauville (http://www.hoteldeauville.com) geweest?
Het werd me laatst aangeraden, maar ik heb het idee dat het beter/goedkoper kan, tenzij dit dus echt DE tip is. Kenners?
pi_42360702
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:13 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Shiiiiiit, dat lijk me tof
Maak wel even flink wat foto's he, ook van de binnenkant, want die ken ik alleen maar van de onderste etages
Het is nog niet helemaal zeker maar ik beloof dat jullie genoeg foto's zullen krijgen
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:12:27 #101
77575 NiTiN
Move On Up
pi_42361572
Pfoe vandaag maar eens naar een buitenland symposium van de HvA/UvA geweest, en ik moet toch echt wat vaart gaan zetten achter de zaken. Paspoortje aanschaffen, Creditcard regelen, en dan de molen van het visumaanvraag in. Iemand enig idee hoe lang zo'n aanvraag ongeveer duurt?
pi_42365765
quote:
Op zondag 17 september 2006 21:30 schreef Wolkje het volgende:
ik was dit topic al kwijt..

Wij gaat van 24 oktober tot 2 november naar NYC.
Hihi...ALS het doorgaat zitten we er een aantal dagen tegelijkertijd!

Nu nog hopen dat het voor ons ook doorgaat...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')