Weet je wat het isquote:Op zondag 10 september 2006 14:01 schreef Bengeltje het volgende:
Mij krijg je ook niet.
Maar vluchten naar de brunssumerheide is dat niets?![]()
Over de brunssumerheidequote:Op zondag 10 september 2006 14:01 schreef Bengeltje het volgende:
Mij krijg je ook niet.
Maar vluchten naar de brunssumerheide is dat niets?![]()
Waarom zou je ze aanpakken, als alles toch los zal lopen? Verspilde moeite.quote:Op zondag 10 september 2006 14:09 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat ik zei over voodoo, ik zal voodoo gaan aanpakken nog. Ik zal mensen die voodoo bedrijven helemaal aanpakken totdat er niets meer van over blijft, van het voodoo gebeuren dus. Wat met die mensen gebeurt dat is voor later. Wat er met die mensen gebeurt, loopt vanzelf wel los. Zoals alles los zal lopen.
Inderdaadquote:Op zondag 10 september 2006 14:14 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Waarom zou je ze aanpakken, als alles toch los zal lopen? Verspilde moeite.![]()
Ach, ik vind niets mis met 'moeilijke' woorden. Wel met mensen die er interessant mee proberen te doen.quote:Op zondag 10 september 2006 12:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik laat alles weten. Dit topic gaat een lange reeks worden. Droomvlucht 1786 is de eerste in de reeks, en er zullen nog vele volgen![]()
Over die ene filosoof van Odyzeus even, die schrijft te ingewikkeld. Als je bezig bent met zaken helder proberen te krijgen, dan moet een kind het nog begrijpen. Veel filsofen hebben er een handje aan om de materie moeilijker te maken dan het al is. Wie weet is dat om interessant te doen of wat anders of ze kunnen het niet met makkelijke bewoordingen voor elkaar krijgen.
Ook op foK! kom ik vaak genoeg mensen tegen die met moeilijke woorden smijten alsof hun leven ervan afhangt. Dan vraag ik me vanzelf af waarom dat nodig is. Wat voegt een moeilijk woord toe? Ik schrijf het liefst in kindertaal dus. Ik heb nooit zin om te moeten denken welk woord ik moet gebruiken. En daarbij is het ook prettig voor de lezer. Iemand die in een tekst moeilijke woorden gebruikt die sla ik vanzelf over. Heb geen zin om veel te moeten denken als ik lees.
Vlees kan ook groeien, als het kapot is regenereert het...quote:Eerst eens kijken wat de nadelen van vlees en bloed zijn. Vlees kan rotten, dat is al een groot nadeel van vlees.
Ook dat rotten heeft zijn zijn funtie.quote:Op zondag 10 september 2006 14:51 schreef Negator het volgende:
[..]
Vlees kan ook groeien, als het kapot is regenereert het...
Groot pluspunt![]()
Gelukkig wel, ja,quote:Op zondag 10 september 2006 14:52 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ook dat rotten heeft zijn zijn funtie.![]()
Ja, en bestonden er een heleboel dieren en planten niet enzo.quote:Op zondag 10 september 2006 14:54 schreef Negator het volgende:
[..]
Gelukkig wel, ja,
anders lag de wereld vol met kadavers![]()
Moeilijke woorden doen zeker ter zake ook, omdat ze bestaanquote:Op zondag 10 september 2006 14:47 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ach, ik vind niets mis met 'moeilijke' woorden. Wel met mensen die er interessant mee proberen te doen.
Interessante dingen zijn niet altijd moeilijk en moeilijke dingen zijn ook niet altijd interessant.
Maar als iemand -zoals deze filosoof- die ik interesant vindt 'moeilijke' woorden gebruikt wil ik me daar toch best (af en toe) in verdiepen.
Jij zou dat misschien aanzien voor het aanbrengen van ongewenste strukturen in je kop. Net zoals je het leren van "de tafel van 10" voor 'brainwassen' aanziet. Ik daarentegen denk dat -als je beseft dat je hiermee slechts dingen aan het aftasten bent- dit juist een verijking is. Een waarmee je "het kind zijn" dus helemaal niet hoeft op te geven. Het zijn juist de instrumenten waarmee je aftasten kunt. Om het hier maar niet over vleugels te hebben.![]()
Vlees kan inderdaad groeien en het hoort nog bij de tijd dat mensen zo groeien dat er vlees nodig is. Wie weet is het in de toekomst zo dat je helemaal geen vlees meer nodig hebt om te groeien tot volwassen persoon.quote:Op zondag 10 september 2006 14:51 schreef Negator het volgende:
[..]
Vlees kan ook groeien, als het kapot is regenereert het...
Groot pluspunt![]()
Evolutie toch of niet?quote:Op zondag 10 september 2006 14:55 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, en bestonden er een heleboel dieren en planten niet enzo.Denk ik.
![]()
Ja, ik begrijp ook niet alles wat ik 123 lees van filosofie. Nooit een studie in gedaan, maar ik vind het wel tof om er af en toe in te verdwalen. Het niet meteen willen/kunnen begrijpen maar het toch serieus proberen te nemen. Dat heb ik met meer dingen.quote:Op zondag 10 september 2006 15:02 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Moeilijke woorden doen zeker ter zake ook, omdat ze bestaan
Maar ik ben nog niet zover dat ik alle moeilijke woorden ken. Moeilijke woorden hebben een betekenis ook. En wie weet bieden moeilijke woorden ook wel meer inhoud. Maar goed, ik schrijf zoals ik altijd geschreven heb. Ik schrijf nog steeds zoals in het begin van mijn studie toen ik 14 was. Nooit veranderd
Tis aangeleerd. Dus voor mij is het moeilijk om over te stappen op een andere manier van uitdrukken. Wie weet dat het ooit wel nodig is. Toen ik op de heao zat toen moest ik wel vaker moeilijke woorden gebruiken en economische termen die ik in mijn kop moest stampen. Maar dan ben je specifiek bezig met een tak.
Als je gaat praten over onderzoek naar kanker dan kom je ook weer termen tegen die niet iedereen weet, zo is dat met de economie en alles zo.
Maar voor mijn onderzoek naar ontsnapping gebruik ik gewoon makkelijke woorden, om het onzinnig te houden ook.
Ga ik me bezig houden met iets serieus dat wel moeilijke woorden nodig heeft dan zal ik ze zeker gebruiken mocht dat ooit nodig zijn. Maar het liefst gebruik ik makkelijke woorden. Dan is het zo dat je meer tekst moet schrijven omdat je 3 zinnen nodig hebt om 1 moeilijk woord te omschrijven vaker, maar goed, het typen gaat hier lekker snel
En inderdaad, instrumenten.
Hefboom-effect van de economie wil ik trouwens ook eens lezen weer. En prijs-elasticiteiten
Heb zin om die studie op te pakken ooit. Economie is ook okey om mee bezig te zijn
Ik voel me wel vrolijk en blij dusquote:Op zondag 10 september 2006 15:11 schreef Negator het volgende:
Ik wil mijn lichaam sowieso nog niet verlaten. Ik weet dat dit lichaam slechts een test-model is op weg in zijn evolutie, maar ik ben er zeer blij mee. Gelukkig doet het wat ik wil, maar ik denk dat we nog veel meer met ons lichaam kunnen doen dan de meeste mensen denken.
Verder staat het idee van een computer me niet aan. Het komt koud over, zonder eigen mening, zonder begrip van liefde en gevoel, een geleider van informatie, zonder dat het zelf informatie bedenkt. Het lichaam is mijn tempel, en in plaats van te veranderen wil ik het beter leren begrijpen.
![]()
Filosoferen is inderdaad prettigquote:Op zondag 10 september 2006 15:14 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp ook niet alles wat ik 123 lees van filosofie. Nooit een studie in gedaan, maar ik vind het wel tof om er af en toe in te verdwalen. Het niet meteen willen/kunnen begrijpen maar het toch serieus proberen te nemen. Dat heb ik met meer dingen.Zo lijkt alles een beetje op kunst.
![]()
[afbeelding]
Je drinkt alleen bier vanaf 16:00???quote:Op zondag 10 september 2006 15:24 schreef Dromenvanger het volgende:
En nu onzin
Maar goed, onzin als vorm van kunst heb je nog. Humor als vorm van kunst. Alles als vorm van kunst.
Straks bier
Lekker bier
hahah, daar is goed over nagedachtquote:Op zondag 10 september 2006 15:24 schreef Odysseuzzz het volgende:
http://www.beteredingen.nl/pivot/images/wallpaper-002-muur.jpg
haha... hij heet ook echt WallPaper...
Vanaf 16:00. Er komt een tijd dan begin ik eerder, maar ik wil niet te vroeg moe worden en vandaag is er sowieso maar weinig te drinken nog. Ik zou dan naar de friture moeten lopen maar daar heb ik geen zin in nu, misschien straks.quote:Op zondag 10 september 2006 15:24 schreef Negator het volgende:
[..]
Je drinkt alleen bier vanaf 16:00???
![]()
Ja vertaald behang...quote:Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Negator het volgende:
[..]
hahah, daar is goed over nagedacht![]()
ja, zeker, ik gebruik het om mijn hoofd net even stiller te krijgen dan normaal voor het slapen gaan.quote:Op zondag 10 september 2006 15:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik drink ook met mate. Ik ga niet door tot aangeschoten toestand en dat is ook niet helemaal nodig. Ik ben vanzelf aangeschoten, bier drink ik voornamelijk voor de smaak. En af en toe om net die laatste gedachtes af te schakelen.
Bier als net dat beetje extra om te komen tot geen gedachtes.
En de smaak dus. En gezelligheid. En omdat ik al 13 jaar mijn biertje drink ondertussenOok een gewoonte. Maar dat maakt niet uit. Het is een goede gewoonte zolang het met mate gebeurt. Een moment va ontspanning door een biertje
Genieten
Met serieus nemen bedoel ik ook dat ik er niet vanuitga dat ik het ooit helemaal zal begrijpen. Omdat ik vandaag niet geloof dat iets totaal valt te begrijpen.quote:Op zondag 10 september 2006 15:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Filosoferen is inderdaad prettigLekker gedachtes laten gaan, proberen om toch een beetje te begrijpen van de puzzel, en dan vaak met doel de hele puzzel begrijpen en oplossen. Inzicht krijgen en zelf verder denken erover. Komen tot een conclusie, en kom je tot een conclusie waarvan je denkt dat het een goede conclusie is, dan voelt dat prettig aan.
Als ik dus kom tot een conclusie waarvan ik denk dat het passend en juist is, dan valt de puzzel een beetje op de plek.
Kunst inderdaadHet leven is een soort schilderij. Maar dan een schilderij van alle artiesten. Ieder mens is een artiest.
Het bestaan is een puzzel zoals de schilderijen van Rembrandt, Mondriaan, Picasso en appel.
En van alle mensen die bezig zijn met kunst. Het is ook pure kunst
Kunst en techniek. Maar om kunst te maken heb je vanzelf een bepaalde techniek nodig. Iedere vorm van kunst eist techniek. Alles eist techniek volgens mij. Tactiek en strategie heb je ook nog.
Toch vind ik die prent van DaVinci altijd vreemd... Het is net of heeft ie een extra set ballen boven zijn penisquote:Op zondag 10 september 2006 15:36 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Met serieus nemen bedoel ik ook dat ik er niet vanuitga dat ik het ooit helemaal zal begrijpen. Omdat ik vandaag niet geloof dat iets totaal valt te begrijpen.![]()
Dus een beetje zoals jij in het begin begon over de onmogelijkheid van perfectie.![]()
[afbeelding]
Inderdaad even helemaal tot rust komenquote:Op zondag 10 september 2006 15:31 schreef Negator het volgende:
[..]
ja, zeker, ik gebruik het om mijn hoofd net even stiller te krijgen dan normaal voor het slapen gaan.![]()
Vreemd eigenlijk, vroeger vond ik het smerig, nu vind ik het heerlijk, een koude rakker na een dag hard werken...
Dat is juist het mooie eraan. Het blijft doorgaanquote:Op zondag 10 september 2006 15:36 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Met serieus nemen bedoel ik ook dat ik er niet vanuitga dat ik het ooit helemaal zal begrijpen. Omdat ik vandaag niet geloof dat iets totaal valt te begrijpen.![]()
Dus een beetje zoals jij in het begin begon over de onmogelijkheid van perfectie.![]()
[afbeelding]
Vroeger kickte ik toch vooral op level editors.quote:Op zondag 10 september 2006 15:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie eraan. Het blijft doorgaan![]()
En dat is ook de bedoeling ervan
Het wordt wel makkelijker en makkelijker. Maar het gaat alsnog door en door en door. Steeds een level hoger. En hoe meer je getraind bent, des te beter je wordt erin. Je gaat gewoon alle levels langs. Een spel zonder einde
En dat is prachtig aan het spel. Als ik op de computer een game speel en het spel is afgelopen, dan is het spel niet meer te spelen. Dan kan ik het spel in principe weggooien. Of ik speel het spel nog 1 keer. Maar bij een spel is het leuker om het 1 keer te spelen. Weet je hoe het spel in elkaar zit, dan is er geen uitdaging meer in het spel.
Zeker bij adventure games. Bij een shooter kun je nog van beginner naar expert gaan. Dus daar kun je wel vaker het spel spelen als je wilt.
Toevoegingen binnen het spel heb je nog. Mensen die bezig zijn om zaken toe te voegen
Ik gebruik medicatie om het denken en voelen onder controle te houden. Kun je ook zien als drugs en doping, alleen is het legaalquote:Op zondag 10 september 2006 15:44 schreef Negator het volgende:
Ik mag altijd wel graag wisky drinken,
heerlijk, maar je bent er wel snel lam van![]()
Verder drink ik liever Heineken, lekker fris van smaak![]()
Gebruik je weleens andere geestverruimende stoffen????
Whehehehe, Playing GODquote:Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Vroeger kickte ik toch vooral op level editors.![]()
quote:Op zondag 10 september 2006 15:47 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Vroeger kickte ik toch vooral op level editors.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |